0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روش های خودیاری غلبه بر ترس و خشم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روش های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

درباره روش های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

آرتور شوپنهاور فیلسوف بزرگ جمله‌ای دارد که می‌گوید: «بی‌شک زندگی به ما اهدا نشده تا از آن لذت ببریم، بلکه برای این داده شده است تا بر غصه‌های خود غلبه کنیم». بیشتر افراد به ویژه در دنیای مدرن امروز هم مدام در معرض موقعیت‌های تنش‌زا، ناراحت‌کننده، روزمره و تکراری هستند که ممکن است آن‌ها را به سمت خشم یا ترس هدایت کند؛ اما با کمی آگاهی، توجه و تمرین می‌توان بر ترس و اضطراب غلبه کرد. رابرت کورتاد در کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم به افراد می‌آموزد که چطور می‌توان این مسائل را در زندگی کنترل کرد و به مرحله پیشرفت و سلامتی رسید.

درباره کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم نوشته‌ی رابرت کورتاد است. این کتاب در زمینه‌ی کنترل خشم و ترس نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب عواطف و احساسات نامناسب را در دو گروه قرار می‌دهد. گروه اول خلق‌وخوهایی از روی خشم است که دیگران را مورد هدف قرار می‌دهد و گروه دوم خل و خوهایی است که تنها از درون متوجه خود شخص می‌شود و در نهایت باعث اضطراب و عدم اعتماد به نفس در فرد می‌شود. رابرت کورتاد توضیح می‌دهد که خشم بعدا هراس و تاسف به بار می‌آورد و خلق‌وخوی هراسان روحیه‌ی تدافعی ایجاد می‌کند و خشم به همراه دارد. این کتاب ضمن ارائه روش‌ها و تمرین‌هایی به افراد این امکان را می‌دهد تا با تفکری سالم رفتاری سالم داشته باشند و بر ترس و خشم خود مسلط شوند. نویسنده در آغاز کتاب این نکته را متذکر شده است که: «با استفاده از این روش هر کس می‌تواند بی‌درنگ در مورد سلامت روانی خود کار کند. تمامی مطالب این روش را می‌توان در عرض چند هفته یاد گرفت. این یک روش غیر فرویدی است. روش بهبود مانند برنامه‌ی دوازده گام نیست اما می‌تواند این قبیل برنامه‌ها را تکمیل کند.»

کتاب حاضر را مهدی قراچه داغی به فارسی ترجمه کرده است. انتشارت درسا در سال 1396 در 152 صفحه این کتاب را منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است و تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 152 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 7 روز بخوانید.

کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی خشم را بخوانند مفید خواهد بود.

درباره رابرت کورتاد

رابرت كورتاد خودش را این طور معرفی می‌کند: من نه پزشک هستم و نه روانشناس. تجربه‌ی من در این روش‌ها با توجه سال‌ها مدیریت اضطراب و خشم حاصل شده است. کورتاد در دوران ویتنام در ارتش آمریكا خدمت می‌کرد؛ و بعد از آن به عنوان یک متخصص کامپیوتر غیرنظامی در وزارت دفاع کار کرد.

روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم اولین کتاب رابرت بود و خیلی زود محبوب شد.

مروری بر فصل‌های کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم

بخش یک: اصول روش بهبود

 بخش دو: تمرکز گروهی

بخش سه: کنترل عضله و اراده

بخش چهار: مدیریت ترس و اضطراب

بخش پنج: مدیریت خشم

بخش شش: آسایش و اراده

بخش هفت: رهبري خود

بخش هشت: نگرش

بخش نه: عقاید دیگر درباره‌ی روش بهبود

خلاصه‌ی زندگینامه‌ی دکتر آبراهام لاو

بخش ده: نمونه‌های روش گروهی

‌در بخشی از کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم می‌خوانیم

وقتی با نشانه‌های ناراحتی روبه‌رو شویم، فعالیت‌هایمان را متوقف می‌کنیم تا از میزان ناراحتی خود بکاهیم. این تمایلی طبیعی برای دوری گزیدن از درد و تألم است. آبراهام لاو معتقد است که با وجود هرگونه ناراحتی و

مشکلی، باید به فعالیت‌های خود ادامه دهیم. باید حتی اگر موقتا ناراحتی‌هایی وجود دارد، برخود مسلط

باشیم. برای نمونه، فران از اینکه در صف طولانی فروشگاه‌های مواد غذایی بایستد، متنفر بود. او برای اجتناب از این ناراحتی، شب‌ها دیروقت به خرید می‌رفت تا در صفی طویل قرار نگیرد. او تحت تأثیر جلسات آموزشی تصمیم گرفت یکی دو ساعتی زودتر به خرید برود. آموخت که می‌تواند این ناراحتی را تحمل کند. به خرج دادن اراده از شدت ناراحتی او کاست.

شما تا چه اندازه می‌توانید ناراحتی را تحمل کنید؟ خیلی زیاد! یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه‌ی بهبود معتقد بود حدی برای تحمل ناراحتی انسان وجود ندارد. مسئله بر سر شجاعت و عزم و اراده‌ی راسخ است. افزون بر این، وقتی ما ناراحتی را تحمل کنیم متوجه می‌شویم موقعیت‌های واقعی به آن اندازه که تصور می‌کردیم دردناک نیستند.

تحمل ناراحتی تولید حرمت نفس می‌کند. اگر از نیروی اراده‌ی خود بهره بگیریم، می‌توانیم علی‌رغم ناراحتی اگر مشکلات و خارهایی بر سر راه وجود نداشت انسان در شرایط بدوی خود باقی می‌ماند و در تمدن و فرهنگ

ذهنی پیشرفتی به دست نمی‌آورد.»

آناندابی جوشی ، پزشک هندی

راحتی یک خواسته است، نه نیاز

مثال خوزه : من فروشنده هستم. داشتم به سراغ یک مشتری می‌رفتم که لاستیک خودروام پنچر شد. کت و شلوار پوشیده بودم.

احساسی از خشم و ناراحتی بر من حاکم شد. نمی‌توانستم به موقع به جایی برسم که می‌بایست می‌رسیدم. احتمالا در اثر تعویض لاستیک کثیف هم می‌شدم.

به ذهنم رسید که راحتی یک خواسته است، نیاز نیست. به خاطر آوردم که دنیای بیرون می‌تواند خشن، بی‌رحم

و بی‌اعتنا باشد. می‌توانستم بدون راحتی کارم را بکنم. قبل از اینکه در جلسات بهبود شرکت کنم، به مراتب در

چنین مواقعی ناراحت‌تر می‌شدم.

این عقیده که زندگی باید به راحتی بگذرد، حرفی مربوط به دنیای امروزی است. هزاران سال زندگی پر از تلاش و تقلا بود. مردم با گرسنگی و قحطی روبه رو می‌شدند. مجبور بودند هوای نامناسب را تحمل کنند. حیوانات

وحشی و انواع بیماری‌ها را تحمل می‌کردند. اجداد اولیه‌ی ما ساعت‌های طولانی در شرایطی دشوار کار می‌کردند تا به زندگی خود ادامه دهند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روش‌های خودیاری غلبه بر ترس و خشم اثر رابرت کورتاد بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی خشم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
628.۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهرابرت کورتاد
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Self-help for fear and anger
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۲۸.۴۷ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
11 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
22 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

لطفا متن نمونه رو بیشتر کنید تا بیشتر با محتوا آشنا بشیم و بتونیم تصمیم به خرید بگیریم

1

کتاب خوبیه و پر از نکات کاربردی

3
(9)
23,000
٪50
11,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روش های خودیاری غلبه بر ترس و خشم
٪50
روش های خودیاری غلبه بر ترس و خشم
رابرت کورتاد
انتشارات درسا
3
(9)
23,000
٪50
11,500
تومان