0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غلبه بر ترس و اضطراب

معرفی، خرید و دانلود کتاب غلبه بر ترس و اضطراب

شناخت و درمان بر اساس واقعیت
نویسنده:
پیمان آزاد
درباره غلبه بر ترس و اضطراب

ترس واژه غریبی است؛ همیشه نزدیک است و ما برای دور کردن آن از خود همواره تلاش می‌کنیم. ترس از کودکی با ماست و کسی نمی‌تواند در زندگی این ادعا را داشته باشد که از چیزی نمی‌ترسد. شاید گاهی خودمان را به فراموشی بزنیم، گاهی بجنگیم و گاهی با ترس ادامه بدهیم اما در نهایت این مدیریت ترس و اضطراب است که دغدغه اصلی است نه از بین بردن آن. مثل این جمله‌ی معروف که می‌گوید: «از هر چیزی که می‌ترسی با آن مواجه شو». پیمان آزاد در کتاب غلبه بر ترس و اضطراب توضیح می‌دهد که چطور با شناخت خود می‌توانیم ترس و اضطراب را در زندگی کنترل کنیم.

‌درباره‌ی کتاب غلبه بر ترس و اضطراب

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب اثر پیمان آزاد است که در زمینه ترس و اضطراب و ترس‌های بیمارگونه مثل ترس از مرگ نوشته‌شده است. پیمان آزاد در این کتاب سعی کرده با تلفیق تجربه و تئوری‌ها راه‌های عملی را برای درمان ترس و اضطراب به‌ویژه ترس از مرگ ارائه می‌کند. نکته‌ی مهم درباره‌ی این کتاب این است که پیمان آزاد برای مقابله با ترس و اضطراب روش‌هایی را برای بیداری، آگاهی و هوشیاری می‌دهد تا افرادی که می‌خواهند زندگی سالم و با اعتماد به نفسی داشته باشند بتوانند از تمرین‌های تجربی این کتاب در جهت شناخت خود و خالی کردن ذهنیات اضطراب زا استفاده کنند. نویسنده در بخش پیشگفتار کتاب توضیح می‌دهد که در این کتاب بیشتر به درمان ترس پرداخته است. چرا که مفهوم ترس پدیده‌ی عجیبی است که از دوران کودکی همراه ماست. در واقع این ترس به ما اجازه لذت بردن از زندگی و خلاق بودن نمی‌دهد. او در ادامه بیان می‌کند که ترس‌ها منشا و مبدا گوناگونی دارند اما با این حال باید بدانیم که ترس جزو جداناپذیر زندگی بشر است. این کتاب در 4 بخش ترس و آثار روانی و روحی و جسمی آن را به همراه راه درمان بیان می‌کند.

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی ترس و اضطراب قرار دارد و برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. انتشارات البرز کتاب غلبه بر ترس و اضطراب را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. تعداد صفحات این کتاب به‌گونه‌ای است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را کمتر از 10 روز بخوانید.

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب مناسب چه کسانی است

 کتاب غلبه بر ترس و اضطراب برای افرادی است که می‌خواهند د ارتباطات و مراودات خود موفق باشند؛ اما نمی‌دانند چطور و چگونه؟ کتاب حاضر به این افراد می‌گوید که چطور با خودشناسی به مرحله بالاتری از شناخت جهان می‌رسید و در گرو این شناخت کمتر با دیگران درگیر می‌شوید. در واقع کتاب غلبه بر ترس و اضطراب به ما کمک می‌کند تا با کنش‌ها و واکنش‌ها آشنا شویم و نسبت به رفتار افراد، منطقی عمل کنیم. این کتاب برای افرادی که در زندگی خود مدام با ترس و اضطراب ذهن خود را درگیر می‌کنند کتابی است راهگشا چرا که نویسنده به خوانندگان می‌گوید چطور می‌توان با دقت در احوالات خود تغییرات شگرفی در زندگی ایجاد کرد.

نگاهی بر فصل‌های کتاب غلبه بر ترس و اضطراب

غلبه بر ترس (شناخت و درمان)

غلبه بر اضطراب و استرس (شناخت و درمان)

غلبه بر ترس از بیماری و مرگ (شناخت و درمان)

واقعیت درمانی (درمان بر اساس واقعیت)

‌در بخشی از کتاب غلبه بر ترس و اضطراب می‌خوانیم

وقتی به زندگی نگاه می‌کنیم. یک وضعیت غریزی و مکانیکی را می‌بینیم. حیوانات چگونه زندگی می‌کنند؟ انسان خیلی به حیوانات شبیه است. ولی تفاوت‌هایی هم دارد. نیازهای نخستین ما باید برآورده شود تا زنده بمانیم. ما طوری برنامه‌ریزی شده‌ایم که باید دنبال برآوردن این نیازها برویم. نمی‌توانیم یکجا بمانیم؛ زیرا گیاه نیستیم تا مستقیما از خاک تغذیه کنیم. ما صاحب احساس عاطفه و حواس هستیم. می‌گویند که ما صاحب‌خرد هستیم.

هوش و شعور هم داریم. علم روان‌شناسی درباره ویژگی‌های ذهنی ما بسیار کار و تلاش کرده و می‌کند؛ بنابراین انسان مفهوم ساز و ابزارساز است. باید برای پاسخ به نیازهای خویش بینديشد؛ بنابراین فکرساز هم هست. ازاین رو ما معتقدیم که انسان سازنده تمدن و فرهنگ است. ارزش‌ها در فرهنگ و تمدن جایگاه ویژه‌ای دارند. روان‌شناسی انسان نیز بسیار شگفت‌انگیز است. آدمی به خاطر ایده و فکر حاضر است تا جان خود را بدهد. آدمی به خاطر ایده آل هایش حاضر است تا هلاک شود. آدمی به خاطر آزمندی و غرورش حاضر است تا بمیرد! آیا مفاهیم و ارزش‌هایی هستند که بر زنده ماندن انسان تقدم پیداکرده‌اند؟ یک روز فقط شکار برای زنده ماندن اهمیت داشت؛ اما امروز بها دادن به عقیده و ایدئولوژی و آیین و فرقه و نظرحتی می‌تواند برجان هم تقدم پیدا کند. آدمی آن چنان غرق عوالم پنداری خویش می‌شود که دست از جان می‌شوید! این غفلت از خواص و ویژگی‌های ذهنی و احساسی و عاطفی و هیجانی آدمی است. گمان نمی‌کنم که حیوانات واجد این خاصیت باشند.

فلاسفه و اندیشمندان - وجه مثبت و منفی آن را در نظر نداریم - برای بشر برنامه وضع کرده‌اند. می‌خواهند تا به مقولات فراحسی و فرا عقلی جواب بدهند. از این رو متافیزیک را خلق کرده‌اند. بسیاری از اندیشمندان به عقل گرویده‌اند. برخی نیز عالم تجربه را دستاویز بررسی‌های خویش قرار داده‌اند. از این رو انسان تلاش می‌کند تا هر چه بیشتر به حقیقت برسد. اکنون در عالم واقعیت‌ها هست. ولی عالم فراحسی و فراعقلی هم دست از سر او برنمی دارد؛ یعنی بسیاری از ما درگیر مقولاتی هستیم که با عالم تجربه و عقل میانه‌ای ندارد؛ اما برای ما در اولویت است. ما مفهوم زندگی و حیات را از این مقولات استخراج می‌کنیم و می‌پذیریم. زندگی خود را مطابق فرمول‌هایی که این مقولات برای ما رقم می‌زنند. می‌بینیم و ادامه می‌دهیم. هرچند احتمال منحرف شدن از خط اصلی همیشه وجود دارد.

‌درباره‌ی پیمان آزاد نویسنده‌ی کتاب غلبه بر ترس و اضطراب

دکتر پیمان آزاد متولد سال 1326 در تهران است. او از دوره کودکی دغدغه‌های بزرگ جامعه‌ی خود را داشته است و محور موضوعاتی مثل فقر، تبعیض، سنت، باور و ... همیشه سوال داشته است. او بعدها در پی سوال های خود رفت و در این زمینه‌ها دست به قلم شده است. پیمان آزاد سالها برای شناخت درون و بیرون شروع به سفر می‌کند. چرا که سفر نه تنها فرد را با خود آشنا می‌کند که او را به شناختی عمیق از جهان پیرامونش نزدیک می‌کند. او سال‌ها در غرب زندگی کرد و از کار خود به عنوان وکیل دادگستری کنار می‌کشد تا لایه‌های درونی خود را کشف کند.

پیمان آزاد بعد از سال‌ها به جواب سوالات خود نزدیک شده و آگاهی و سواد او به وادی ظهور رسیده است به طوری که آثار گوناگونی درزمینه روان‌شناسی، معرفت‌شناسی، عرفان مولوی و شعر و رمان دارد که حدود سی جلد از آن‌ها منتشرشده و آثار منتشر نشده او هم بیش از سی جلد است که در مراحل بازبینی و انتشار می‌باشند.

بیشتر کتاب‌های معروف او در زمینه روانشناسی و درمان است که از این نظر که به قلم یک فرد با تجربه و پژوهشگر بوده می‌تواند برای مخاطبانی که به روانشناسی بومی علاقه دارند بسیار مفید باشد. از پیمان آزاد مقاله‌ها و مصاحبه‌های متعددی منتشرشده است. دکتر آزاد سمینارهایی را در زمینه‌ی خودشناسی، معرفت‌شناسی و عرفان مولوی و کاربردِ این عرفان در درمان داشته است.

کتاب «غلبه بر افسردگی و اضطراب» از انتشارات البرز سومین کتاب منتشرشده از پیمان آزاد است.

 

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب غلبه بر ترس و اضطراب اثر پیمان آزاد بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی ترس و اضطراب می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهپیمان آزاد
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
17 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب توی فیدبوک کامل خوندم کتاب خوبیه و ارزش خوندن داره تا انتهای کتاب بخونید حتی عنوان ها و فصل های که قکر میکنید مشکل شما نیست به نظرهای منفی توجه نکنید احساس میکنم دوستانی که نظر منفی دادن خیلی عجولن و تا اخر نرفتن واقعا ریشه تمام مشکلات فکری و وسواس و ... ترس هست. از هیچ چیزی ، هیچ کسی ، هیچ اتفاقی و... نترسید.

1

من بر اساس نظرات دوستان این کتاب رو خوندم وقتی این کتاب رو میخونی انگار فکر میکنی داری نوشته های یه وبلاگ نویس رو میخونی سر و ته نداره اصلا هم علمی نیست به نظرم ی متن و کتاب باید اول ی شاکله و یک درون مایه داشته باشه بعد وارد جزئیات بشه این کتاب انگار کتاب استفتائات رو میخونی اصلا خوشم نیومد

5

این کتاب و دیگر آثار دکتر آزاد بی نظیر و کاملا سودمند هستند! کسانی که با نوشته های ایشان آشنا هستند میدانند که چه تاثیر شگفتی در روان و زندگی شخص خواهد گذاشت! پشنهاد میکنم آثار این بزرگوار رو مطالعه کنید!

4

کتاب خوبیه ولی کتاب کاربردی نیست برای آشنایی با یه سری از مفهوم مناسبه ولی اگه بدنباله کنترل ترس و اضطراب درونی تون هستید این کتاب کمک زیادی نمیکنه

5

پیشنهاد میکنم این کتاب رو حتما بخونید. دیدتون رو به زندگی عوض میکنه و از بسیاری از غم ها رهایی پیدا میکنید.

1

پر از توضیحات بدون کاربرد! بسیار تئوری و درس مانند! بدون ذره‌ای کمک در راستای موضوع

2

کسی هست جواب بده من از کجا میتونیم کتابای این نویسنده رو سفارش بدم

4

کتاب خوبی هستش، نکته این کتاب اینه که بیشتر ترس ها بخاطر خیالات وجداشدن از واقعیت هاست

5

واقعا کتاب عالی من کتابهای روانشناسی خارجی خواندم ولی این کتاب یک معلم بزرگه!

4

من این کتاب رو تورقی دیدم اما کتاب ترسیدن و ترساندن تو این زمینه خیلی خوبه.

نمایش 13 نقد دیگر
3.7
(40)
پربار 🌳 (1)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غلبه بر ترس و اضطراب
غلبه بر ترس و اضطراب
شناخت و درمان بر اساس واقعیت
انتشارات البرز
3.7
(40)
پربار 🌳 (1)
10,000
تومان