0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شاهنشاهی ساسانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب شاهنشاهی ساسانی

نویسنده:
تورج دریایی
درباره شاهنشاهی ساسانی
بر اساس زندگینامه اردشیر و خاندان ساسان یقین داریم که کیش زرتشتی دین رسمی شاهنشاهی ساسانی بوده است. این مذهب بی‌گمان پیش از دوره ساسانی در پارس رواج داشته است زیرا هخامنشیان نیز پارسی بودند و اهورامزدا را می‌پرستیدند. سکه‌های پارسی، از سده دوم پیش از میلاد تا سده دوم میلادی نشان می‌دهند که اورمزد (اهورامزدا) در آن‌جا مورد پرستش و احترام بوده است. در پشت این سکه‌ها تصویر شاه حک شده که گاه دو نفر دست او را به نشانه احترام به سوی بنایی که بسیار شبیه کعبه زرتشت در نقش رستم است به دست گرفته‌اند. در بالای بنا تصویر اهورامزدا به شکل انسانی هخامنشی خود در حال پرواز دیده می‌شود. بدین ترتیب اردشیر ادامه دهنده سنتی بود که از دوره هخامنشی در پارس وجود داشت. همگان بر این عقیده‌اند که خاندان اردشیر از روحانیون بوده و در آتشکده ناهید و استخر وظیفه موبدی زرتشتی را بر عهده داشته‌اند. آگاهی ایشان به سنت (دین زرتشت) به آن‌ها امکان داد از لحاظ سیاسی بر آن منطقه و سپس بر سراسر فلات ایران مسلط شوند. از این لحاظ شاید بتوان آن‌ها را با جنگجویان صوفی شمال آفریقا یا خاندان صفوی در ایران مقایسه کرد که کار خود را نخست به شکل جنبشی مذهبی و به عنوان رهبران دینی آغاز کردند و سپس فرماندهان جنگی شدند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
222 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۴:۰۰
نویسندهتورج دریایی
مترجم مرتضی ثاقب فر
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۹/۱۳
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۶ مگابایت
۲۲۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
8 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتابی دقیق و به دور از تعصب. نظم کتاب و تحلیل های آن هم به نوع خود کاربردی و جالب است همچنین استفاده از کشفیات باستان و تحلیل هایی که بر اساس آنها ارائه میشود. استفاده از نکات مربوط به زبان باستان و تسلط نویسنده بر آن هم از نکات مثبت است اما به لحاظ توجه به منابع نقلی، کم توجهی شده است. از طرفی در تحلیل ریشه های مباحث دینی هم جای کار بیشتری داشت.

5

بسیار کتاب عالی و نسبتا مختصری که با توجه به مختصر بودنش، تصورات خیلی هارا نسبت به ساسانیان تغییر میدهد. خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم. تورج دریایی از مورخ هایی میباشد که بدون تعصب مینویسد و کتابهایش بسیار معتبر است البته کتاب کریستن‌سن بسیار کاملتر و مفصل تر هست و خود جناب دریایی در مقدمه به این اشاره میکند

5

کتابی بسیار ارزشمند در زمینه تاریخ ساسانی می باشد. خصوصا بخش های اداری و دیوانسالاری، همیشه اساتیدمان این کتاب را به ما توصیه می کردند. حتی نثر خود جناب دریایی، بطوری که برای درس زبان تخصصی هم این کتاب را به زبان اصلی خواندیم.

4

کتاب خوبیه ولی اگه مطالعات بیشتری می خواهید،در این مورد به کتاب ایران در زمان ساسانیان اثر آرتور کریستنسن مراجعه کنید

2

از دوستان یک پرسش دارم.! آیا به نظریات و گفته‌های یک نایاکی اعتماد می‌کنید.؟! این آقا (تورج دریایی) یکی از اعضای اصلی نایاک و از پول بگیرهای مهم آن است!

5

کتاب رو بصورت چاپی خوندم و عالی بود .

5

بسیار عالی

2

بد نبود

5

کتاب دقیق و به دور از تعصب

5

بسیار عالیست

نمایش 1 نقد دیگر
3.9
(30)
110,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شاهنشاهی ساسانی
شاهنشاهی ساسانی
تورج دریایی
گروه انتشاراتی ققنوس
3.9
(30)
110,000
تومان