0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
20 قانون طلایی ازدواج موفق

معرفی، خرید و دانلود کتاب 20 قانون طلایی ازدواج موفق

درباره 20 قانون طلایی ازدواج موفق

«حقیقت این است که اگر ما از روابطمان مراقبت نکنیم، آن‌ها به تدریج ضعیف می‌شوند و در نهایت از هم می‌پاشند. اگر می‌خواهید حاصل ازدواجتان رابطه‌ای سالم و انرژی‌بخش باشد، باید آن را در اولویت‌های خود، در واقع در بالای لیست اولویت‌هایتان، قرار دهید و همسرتان باید این تغییر اولویت‌گذاری را در رفتار شما ببیند. این قانون ساده ایست: اگر همسر شما احساس نکند که در ذهن شما جایگاه خاصی دارد، دیر یا زود ممکن است با فردی آشنا شود که در او این احساس مهم و خاص بودن را ایجاد کند». این جملات از کتاب ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق نشان می‌دهد که ارتباط زوج‌ها چقدر اهمیت دارد و نگهداری و مراقبت از آن نتایج طلایی خواهد داشت.»

درباره کتاب ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق

کتاب ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق نوشته‌ی استیو استنفز همانطور که از نامش پیداست برای زوج‌هایی نوشته‌شده که می‌خواهند روابط محکم‌تر و پایدارتری داشته باشند. زمانی که زن و مرد تصمیم به بهتر کردن رابطه‌ی بین خود هستند، بیشتر به هم نزدیک می‌شوند. رابطه آرام‌تری خواهند داشت و زندگی شادی را کنار هم تجربه می‌کنند. این کتاب کوتاه در ایران با ترجمه‌ی مارال شیخ‌زاده و  ویدا فلاح در 104 صفحه از سوی انتشارات مدیران خلاق راهی بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب 20 قانون طلایی برای ازدواجی موفق و شاد را ارائه می‌کند. او از تجربه‌ها و مشاوره‌های زیادی که با زوج‌ها داشته و مشکلات و اشکالاتی که دیده و رفع کرده را در آن به صورت قواعدی کاربردی و به زبانی ساده و روان بیان کرده است. او در توضیحات کتاب آورده است که «هر فصل از این کتاب، یکی از قوانین زندگی مشترک و اهمیت آن را توضیح می‌دهد. بعد از هر قانون، چندین عبارت تاکیدی به جهت درونی کردن قانون ذکر شده و چند تمرین ارائه شده است. هر چند دانستن این قوانین به تنهایی نیز می‌تواند بسیار موثر واقع شود، اما درونی کردن و در عمل به کار بردنشان است که ازدواج شما را تبدیل به ارتباطی موفق و ماندگار می‌کند. این ابزار همچنین به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هر قانونی را به راحتی و با دقت به کار ببندید.»

 

20 قانون طلایی ازدواج موفق

قانون اول: همسرتان را در اولویت قرار دهید

قانون دوم: تفاوت‌های یکدیگر را بپذیرید

قانون سوم: با دقت گوش دهید

قانون چهارم: یکدیگر را تحسین کنید (مچ‌گیری مثبت)

قانون پنجم: مثل یک تیم باهم همکاری کنید.

قانون ششم: مراقب رفتارهایتان باشید

قانون هشتم: کمتر تلویزیون ببینید

قانون هشتم: زمان‌هایی را برای لذت و تفریح اختصاص دهید

قانون نهم: کارهای کوچک را فراموش نکنید

قانون دهم: پنج رویداد مهم را جشن بگیرید.

قانون یازدهم: مثبت فکر کنید

قانون دوازدهم: منصفانه دعوا کنید

قانون سیزدهم: ببخشید

قانون چهاردهم: از یکدیگر استقبال کنید

قانون پانزدهم: همزمان با هم بخوابید

قانون شانزدهم: دوستان مشترک داشته باشید

قانون هفدهم: باهم قرار رمانتیک بگذارید

قانون هجدهم: معاشقه کنید

قانون نوزدهم: برای همسرتان دعا کنید

قانون بیستم: قدر همسرتان را بدانید

چرا باید کتاب ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق را خواند

قبل از ازدواج، در شروع آشنایی اگر زن و مرد شناخت درست و هوشمندانه‌ای از هم داشته باشند می‌توانند در کنار هم رابطه زیبا و پایداری بسازند. در واقع این نکته بسیار مهم است که رابطه و ازدواج هم مشمول قوانینی برای بقا و نگهداری است. به همین دلیل افرادی که بین خود قوانین ندارند و بسیاری از نکات را رعایت نمی‌کنند رفته‌رفته زندگی مشترکشان به نابودی کشانده می‌شود. کتاب 20 قانون طلایی ازدواج قوانینی ارائه می‌کند که زندگی را از شکست نجات دهد و یا اگر هنوز دو طرف رابطه‌ی خود را شروع نکرده‌اند بتوانند آن را در مسیر درستی هدایت کنند. به همین دلیل نویسنده کتاب توصیه می‌کند: «اگر به این قوانین بی‌توجهی کنید، به مرور زمان، رابطه شما و همسرتان آسیب خواهد دید؛ بنابراین، این قوانین را بشناسید، به آن‌ها احترام بگذارید و رفتارهایتان را با آن‌ها منطبق سازید. تعجب خواهید کرد وقتی اثر مثبت رعایت کردن این قوانین را بر رابطه‌تان ببینید. رعایت کردن این قوانین حتی توانسته است ازدواج‌های مختوم به شکست را نیز نجات دهد.»

در بخشی از کتاب ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق می‌خوانیم

برنامه‌ها و هدایای بزرگ اگرچه می‌توانند خوشحال‌کننده باشند، اما کارهای کوچکی هستند که اگر گاه‌گاهی انجام شوند، در کنار هم با ارزش می‌شوند. جان گوتمن، یکی از محققین برجسته در زمینه رضایت در ارتباط زناشویی می‌گوید: تلاش‌های کوچک در جهت شاد کردن یکدیگر، رضایت و شادمانی را در رابطه‌مان بیشتر می‌کند: یک لبخند، در را باز نگه‌داشتن، یک ماساژ، یا بوسه‌ای روی گونه، یک جمله محبت‌آمیز یا خرید خوراکی محبوب طرف مقابل می‌تواند این هدیه باشد.

در این مسیر، برخی از افراد دهنده هستند و برخی گیرنده. تمی، همسرم، قطعا یکی از دهنده‌هاست و او می‌داند که چطور به صدها روش کوچک، دهنده باشد؛ مثلا گاهی نوشته‌های رمانتیکی را برای من روی یخچال یا میز کنار تخت می‌گذارد و وقتی که می‌خواهم به سفر بروم، شکلات‌های موردعلاقه‌ام را در چمدانم قرار می‌دهد. وقتی‌که می‌داند استرس زیادی دارم، غذای موردعلاقه‌ام را برایم می‌پزد. او هر وقت که می‌تواند به من جملاتی حمایت‌گرانه می‌گوید. کنارم می‌نشیند و مرا در آغوش می‌گیرد و با ملایمت می‌گوید که دوستم دارد. هر کار کوچکی که او می‌کند برای من مثل یک گنج ارزشمند است. ممکن است به خودی خود هریک از این‌ها کوچک به نظر برسند اما همین کارهای کوچک جمع می‌شوند و مرا فرد ثروتمندی می‌کنند.

این مرام که شامل چیزهای کوچک می‌شد، یک لیوان آب بود! هرگاه شلدون از همسرش یک لیوان آب می‌خواست، همسر او بدون هیچ سؤال یا تردیدی درخواست او را برآورده می‌کرد و هرگاه همسرش از او یک لیوان آب می‌خواست، شلدون هم درخواست او را بی چون و چرا برآورده می‌کرد. موارد معدودی در این دنیا به اندازه یک لیوان آب خنک نشاط‌بخش و تازه هستند. زمانی که من برای خوابیدن آماده می‌شوم، دوست دارم یک لیوان آب کنار تختم باشد. با اینکه هیچ‌گاه از تمی چنین درخواستی نکردم اما او از عادت رفتاری من متوجه موضوع شده است. تاکنون ده سال است که او هر شب یک لیوان آب خنک برایم کنار تختمان، می‌گذارد. این یک مورد دیگر از موارد کوچکی است که می‌توانیم برای هم انجام دهیم. هر بار که این لیوان آب را می‌بینم به یاد می‌آورم که تمی چقدر مرا دوست دارد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب ۲۰ قانون طلایی ازدواج موفق اثر استیو استنفز بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روابط زناشویی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
760.۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندهاستیو استنفز
مترجم مارال شیخ زاده
مترجم دوم ویدافلاح
ناشرنشر مدیران خلاق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
20 surprisingly simple rules and tools for a great marrige
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۶۰.۳۰ کیلوبایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 30 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خوشحال نیستم از خرید این کتاب، چون به شدت سطحی هست و پر از گزافه گویی! برخلاف تبلیغ و ادعایی که مترجم این کتاب میکنن انتظار بیشتری میرفت. ممکنه کسانی که مطالعه شون در این زمینه کمه یا اصلا هیچ از روانشناسی نمیدونند خیلی ذوق زده بشن، کتابا بخرن و خوششونم بیاد، ولی به آدم های کتاب خون توصیه میکنم وقت و پولتونو هدر ندید، این کتاب، کتاب ضعیفه!

4

کتاب خیلی خوب و پر از نکات مهمی بود که هم به کسانی که قصد ازدواج دارند ،کمک به انتخابشون میکنه و آمادگی برای زندگی مشترک آینده، و هم برای زوجهایی که در زندگی مشترک به مشکل خورده اند و یکدیگر را درک نمیکنن ،کارها و تمرینات و شناخت از طرف مقابل رو توصیه میکنه

3

بنظرم کتاب فوق العاده مفیدی بود چ برای کسایی ک هنوز ازدواج نکردن چ برای کسایی ک ازدواج کردن.نکته مهمش اینه ک بعد از هر موضوع عبارت های تاکیدی داره ب علاوه تمرین.حتما بخونین این کتابو

5

با سلام به دوستان عزیز بنده این کتاب رو مطالعه کردم و نکته برداری کردم واقعا کتاب مفیدی هستش و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید ممنونم از ترجمه روان و قابل فهم با تشکر

4

این کتاب خیلی نکات ریزی رو یاد میده برای یه زندگی موفق ، نکات ریزی که شاید در زندگی بهش دقت نکنید اما با خوندن این کتاب متوجه معجزش میشید . پیشنهاد من ۷۰ درصد ارزش خوندن داره

5

این کتاب رو خوندم و به نظرم عالی و کاربردیه، مخصوصا برای کسانی که تازه ازدواج کردند می تواند کمک کند از ابتدا رابطه شون رو درست بسازند

5

من نسخه ی چاپی شو دارم واقعا کتاب خوب و کاربردی هستش من توی مشاوره هام ازش استفاده میکنم

4

کتاب خوبی بود به خصوص که از تجربیات زندگی مشترک خود مولف برآمده بود...

5

کتاب کاربردی و موثر در روابط بین فردی همسران با ترجمه ای روان و عالی

5

کتاب خیلی خوبیه ..خیلی روان و شیرین مسائل مهمیو آموزش میده ..

نمایش 10 نقد دیگر
4.4
(30)
8,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
20 قانون طلایی ازدواج موفق
20 قانون طلایی ازدواج موفق
استیو استنفز
نشر مدیران خلاق
4.4
(30)
8,000
تومان