0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصول جبر 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول جبر 1

دامیز
درباره اصول جبر 1

ریاضیات یکی از مهم‌ترین دانش‌های بشری است. آموختن ریاضیات به شما قدرت درک بالاتری می‌دهد. آموزش ریاضیات به یک شیوه‌ی آسان و قابل فهم کاری است افراد زیادی بلد نیستند. اما اگر کسی کارش را درست انجام دهد آموختن این دانش می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

کتاب اصول جبر 1- دامیز کتاب جذابی است که مری جین استرلینگ معلم دبیرستان نوشته است و در آن تلاش کرده جزئیات این دانش را به شکلی واضح و کاربردی بیان کند. شما در پایان مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید که : «برای شاگرد اول شدن در درس جبر چه کارهایی لازم است.

با فرمول‌ها و معادلات مهم آشنا شوید

خلاصه‌ای از موضوعات کلیدی را بیاموزید.»

‌درباره‌ی کتاب اصول جبر 1- دامیز اثر مری جین استرلینگ

کتاب اصول جبر 1- دامیز با عنوان اصلی algebra I essentials for dummies اولین بار سال 2010 منتشر شد. این کتاب به شکل اصولی و از پایه‌ترین مباحث به دانش جبر پرداخته و تلاش کرده است همه‌چیز را به شکلی بیان کند که برای مخاطب کاربردی باشد.

مری جین استرلینگ این کتاب را به شکلی نوشته است که لازم نیست آن را مثل یک رمان در دست بگیرید و بخوانید، مباحث کتاب به‌خوبی دسته‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید هر بخشی که مدنظرتان است را بازکنید و از مطالب آن استفاده کنید.

کتاب اصول جبر 1- دامیز، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و تاکنون به چندین و چند زبان برگردانده شده است. این کتاب حتی می‌تواند راهنمای خوبی برای معلمان جبر باشد تا با انسجام بیشتری مطالب را تدریس کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب اصول جبر 1- دامیز

کتاب اصول جبر 1 – دامیز مانند سایر کتاب‌های سری دامیز با شکل خاصی از مقدمه آغاز شده است که در واقع راهنمای مطالعه‌ی کتاب به شمار می‌رود. با خواندن این مقدمه می‌توانید به درک صحیحی از محتوای کتاب و آنچه لازم است بخوانید دست پیدا کنید.

در ادامه محتوای اصلی کتاب اصول جبر 1- دامیز در 14 فصل نوشته‌شده است. عنوان فصل‌های این کتاب به شرح زیر است:

فصل 1: آمادگی برای انجام عملیات جبری

فصل 2: آزمون نماها و ریشه‌ها

فصل 3: ترتیب و توزیع: هدف جبر

فصل 4: فاکتورگیری عبارت‌های درجه 1 و درجه 2

فصل 5: تشریح وسعت فاکتورگیری

فصل 6: حل معادلات خطی

فصل 7: حل معادلات درجه 2

فصل 8: تشریح وسعت معادله

فصل 9: تطبیق نامساوی‌ها

فصل 10: معادلات قدر مطلقی و نامساوی‌ها

فصل 11: جبر قصه می‌گوید

فصل 12: ورود هندسه به مسائل تشریحی

فصل 13: رسم نمودار

فصل 14: ده هشدار برای تله‌های جبری

‌درباره‌ی مری جین استرلینگ نویسنده‌ی کتاب اصول جبر 1- دامیز

 مری جین استرلینگ متولد سال 1944 است. او سی سال است که مباحث مختلف ریاضیات را تدریس می‌کند و تجربه‌ی بسیار زیادی در تدریس به مقاطع دبیرستان و کالج دارد. ضمناً او سابقه‌ی تدریس در دانشگاه بردلی را در کارنامه دارد.

او در طی سال‌های گذشته کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی جبر و ریاضیات نوشته است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «اصول جبر 2- دامیز»، «واژه شناسی دامیز»، «دنیای مسائل ریاضی دامیز»، «جبر خطی دامیز» و «ریاضیات تجارت دامیز» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب اصول جبر 1- دامیز به فارسی

سری کتاب‌های دامیز مجموعه‌ی بسیار جذابی از کتاب‌های مختلف درباره‌ی موضوعات و مهارت‌های متنوع است که به کمک آن‌ها می‌توانید دانش و مهارت خود را در بسیاری از زمینه‌ها افزایش دهید. این مجموعه کتاب در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با استقبال مخاطبان زیادی مواجه شده است. انتشارات آوند دانش در سال‌های گذشته تعداد زیادی از جلدهای این مجموعه را با همان ظاهر جذاب زرد و مشکی نسخه‌های اصلی، در ایران منتشر کرده است. این انتشارات کتاب اصول جبر 1- دامیز را سال 95 با ترجمه‌ی شیرین غفوری و نگار بابایی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید اصول جبر 1- دامیز را خواند؟

دانش جبر پایه‌ای‌ترین بخش دانش ریاضیات است و گستره‌ی زیادی را در بر می‌گیرد. برای انجام ساده‌ترین عملیات‌های ریاضی هم باید با دانش جبر آشنا باشید. هرچه نیاز شما به دانش ریاضیات بیشتر شود، نیازتان به دانش جبر هم بیشتر خواهد شد.

کتاب اصول جبر دامیز کتابی نیست که در دست بگیرید و بخوانید کتابی برای یادگیری ریاضیات است و باید کاغذ و قلم به دست مثال‌هایش را حل کنید. این کتاب برای معلمان ریاضی که می‌خواهند مباحث را به‌خوبی برای دانش‌آموزان جا بیندازند بسیار مناسب است.

همچنین می‌توانید این کتاب را تهیه کنید و برای کمک به فرزندانتان در دوران دانش‌آموزی از آن استفاده کنید.

کتاب اصول جبر 1- دامیز در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان بزرگ‌سالان و تمام کسانی که دانش ریاضیات برایشان جالب و خوشایند است مناسب است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اصول جبر 1- دامیز اثر مری جین استرلینگ بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب اصول جبر 1- دامیز می‌خوانیم

مطلب مهمی که معمولا در جبر از ان استفاده می‌شود، ترتیب عملیات است. ترتیب عملیات به ما می‌گوید که به ترتیب، از ابتدا تا انتها چه کاری را باید انجام دهیم؛ چه جملات در نماد گروه بندی قرار گرفته باشند یا به توان رسیده باشند.

پس از دقت بر ترتیب عملیات متوجه می‌شوید که جبر پر است از فعالیت‌های معکوس. ابتدا باید فاکتور بگیرید و سپس توزیع و اتحاد. توزیع کردن راهی است برای تبدیل حاصل ضرب به جمع یا تفریق که باعث می‌شود بتوانیم جملات را ترکیب کنیم یا فرآیندهای جالب دیگری را در جبر انجام دهیم.

دستور کار عملیات جبری

ترتیب عملیات جبری متعدد در یک عبارت بستگی به این دارد که کدام عملیات ریاضیاتی را انجام می‌دهیم. اگر فقط جمع یا ضرب است به هر ترتیبی که می‌خواهید می‌توانید انجام دهید؛ اما به محض اینکه هم جمع و هم ضرب را در یک عبارت داشته باشید، باید کاملا دقت کنید که ترتیب را درست انجام دهید. ریاضی دانان قوانینی طراحی کردند که همه به یک روش واحد، عملیات را انجام دهند و همه جواب صحیح را به دست آورند. مسئله‌ای که در آن علامت‌ها و عملیات‌های متعددی داریم باید از ابتدا تا به انتها به ترتیب خاصی حل شود که به آن ترتیب عملیات می‌گوییم.

ترتیب عملیات و نمادها به شرح زیر است:

  1. توان‌ها و ریشه‌ها
  2. ضرب و تقسیم
  3. جمع و تفریق

اگر بیش از دو عملیات هم ردیف دارید، طبق ترتیب عملیات از چپ به راست، به ترتیب آن‌ها را انجام دهید. به ترتیب آن‌ها را انجام دهید. همچنین، اگر نماد گروهبندی دارید قبل از هرچیز، عملیات داخل نماد گروه‌بندی را انجام دهید.

توزیع

توزیع ارقام یعنی آن‌ها را به طور مساوی منتشر کنیم. توزیع جبری یعنی هریک از جملات داخل پرانتز را در جمله‌ی بیرون پرانتز ضرب کنیم. هریک از عبارت‌ها در مقدار مساوی ضرب می‌شود.

برای توزیع یک جمله بین چندین جمله‌ی دیگر، هریک از جملات را در جمله‌ی اول ضرب کنید. توزیع، یعنی ضرب هر جمله‌ای از گروه در مقداری که بیرون نماد گروه بندی قرار گرفته است.

a(b+ c+d+e+…) = ab+ ac+ad+ae+…

به جای علامت‌های جمع می‌تواند علامت تفریق وجود داشته باشد و a می‌تواند عدد حقیقی مثبت، منفی، صحیح، یا کسری باشد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسنده مری جین استرلینگ
مترجمشیرین غفوری
مترجم دومنگار بابایی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Algebra I essentials for dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۵۲ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
5 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در سطح ریاضیات دبیرستان کتاب متوسطی است برای کسانی که در شروع کار هستند اما به بقیه توصیه نمیشود.

4

اگر کسی بخواهد از صفر شروع کند , کتاب مناسبی است .

5

نمونه کتاب که فقط فهرسته!!!!!

4

براى شروع درست و مناسب است

5

بسیار خوب ولی کاش اثبات هم داشت

5

کتاب خوبیه برای شروع

5

بنظر کتاب خوبیست

4

کتاب قشنگیه

5

کتاب خوبیه

5

عالیه

نمایش 2 نقد دیگر
4.2
(20)
28,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصول جبر 1
اصول جبر 1
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.2
(20)
28,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر