0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیلمنامه نویسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فیلمنامه نویسی

دامیز
نویسنده:
لورا شلهارد
درباره فیلمنامه نویسی

زندگی ما از صحنه‌ها و تصاویر تکان‌دهنده، چالش‌برانگیز، خنده‌دار و ... تشکیل شده است. ممکن است یک صحنه‌ی عجیب پشت ترافیک نظرمان را جلب کند و احساس کنیم که ایده‌ای از این موضوع برای نوشتن به ذهن ما خطور کرده است. یا ممکن است شنیدن یک دیالوگ اتفاقی در تاکسی یا اتوبوس فکر نوشتن یک فیلم‌نامه را در ذهن ما تشکیل دهد. اگر ایده‌های خوب و مهمی در ذهنتان دارید و می‌خواهید آن را روی پرده‌ی نمایش تصور کنید کتاب فیلم‌نامه‌نویسی اثر لورا شلهارد کتابی کامل و جامع است که مانند یک راهنمای پویا و کاربردی همه چیز را به شما خواهد گفت. 

درباره کتاب فیلمنامه‌نویسی

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی اثر استاد مشهور نویسندگی خلاق، لورا شلهارد است. این کتاب در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شده است و آن را در یک کلام می‌توان به عاشقان سینما و نوشتن پیشنهاد کرد. شلهارد تمام فوت‌وفن‌ها و راهکارهایی که برای نوشتن و شناخت و درک فیلم‌نامه به آن نیاز است را در این کتاب بیان کرده است. او می‌گوید کتاب حاضر کتاب ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست بلکه برای همه است. نویسنده‌ها، تازه‌کارها، حرفه‌ای‌ها، دانشجوهای سینما و تئاتر و همه‌ی کسانی که عاشق سینما هستند و غریزه‌ی ماجراجویی دارند، می‌توانند از وجوه و جنبه‌های متعدد این کتاب استفاده کنند. کتاب فیلم‌نامه‌نویسی از پیدا کردن ایده برای نوشتن تا بسط آن همراه شماست. مطالب کتاب در 5 بخش و 22 فصل نوشته شده است. نویسنده هر قسمت را به جنبه‌ی خاصی از روند فیلمنامه نویسی اختصاص داده است.

کتاب فیلم‌نامه‌نویسی را انتشارات آوند دانش با ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان در سال 1394 منتشر کرده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای خرید و دانلود این اثر از سایت و اپلیکیشن فیدیبو اقدام کنید.

نگاهی به فصل‌های کتاب فیلمنامه‌نویسی


بخش ۱: پس می‌خواهید فیلم‌نامه بنویسید

فصل 1: مقدمه‌ای بر هنر فیلم‌نامه‌نویسی

فصل ۲: آماده شدن برای تفکر بصری

فصل 3: غوطه خوردن در ذهن نویسنده‌ی فیلم‌نامه

فصل ۴: نزدیک شدن به حرفه‌ای فیلم‌نامه‌نویسی

بخش ۲: خرد کردن عناصر یک داستان

فصل 5: بسط دادن ایده

فصل ۶: پیرنگ قسمت اول: شروع‌ها

فصل ۷: پیرنگ قسمت دوم: مبانی‌ها

فصل ۸ پیرنگ قسمت سوم: پایان‌بندی‌ها

فصل 4: شخصیت‌سازی

فصل ۱۰: چه بگوییم؟ نوشتن دیالوگ پویا

فصل ۱۱: فیلم غیر سنتی

فصل ۱۲: حفظ اعتماد مخاطب

 بخش ۳: تبدیل داستان به فیلم‌نامه

فصل 13: طراحی خطوط کلی داستان

 فصل ۱۴: ماندگاری مواقع نویسنده

فصل ۱۵: طرح‌بندی (فرمت) فیلم‌نامه

فصل ۱۶: جمع‌بندی: نوشتن دست‌نویس اولیه

 فصل ۱۷: برداشت دو: بازنویسی فیلم‌نامه

 فصل ۱۸: اقتباس و همکاری: دو شیوه‌ی جایگزین برای کار

بخش ۴: فروش فیلم‌نامه

فصل 19: قبل از اینکه فیلم‌نامه را بفرستید: ملاحظات پیش از فروش

ده فصل ۲۰: فیلم‌نامه‌تان را به چشم بیاورید

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

فصل ۲۱: ده فیلم‌نامه‌نویسی که باید بشناسید

فصل ۲۲: ده تفکر ساختگی درباره‌ی فیلم‌نامه‌نویسی

درباره نویسنده‌ی کتاب فیلمنامه‌نویسی


لورا شلهارد نویسنده و مربی تئاتر و نمایشنامه‌نویسی و نویسندگی خلاق در آمریکاست. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیباست و آثار او بارها در شهرهای مختلف آمریکا روی صحنه رفته است. شلهارد جزو نویسندگان با افتخاری است که توانسته بورسیه‌ی اتحادیه نمایشنامه نویسان درماتیست را دریافت کرده است و مربی فیلمنامه‌نویسان مشهوری همچون جان لوگان بوده است.

از آثار شلهارد میتوان به «خون‌آشام‌های درباری»، «تغییر شکل یافته‌ها»، «دختر عطار»، «میراث و نمی‌دانم چه»، «کای دی» و «صندلی» اشاره کرد. این نویسنده در کارنامه‌ی هنری خود چندین اثر اقتباسی از جمله «شبح زندان»، «رازهای هریس بوردیک»، «داستان‌های مردم کریول» و «لباس» دارد.

در بخشی از کتاب فیلمنامه‌نویسی می‎خوانیم

بسیاری از آژانس‌ها و شرکت‌های فیلم‌سازی، فیلم‌نامه‌های جدیدی می‌دهند که نامش را نسخه‌ی ارزان می‌گذارند. آن‌ها پنج صفحه‌ی اول و ده صفحه‌ی آخر فیلم‌نامه را می‌خوانند بعد تصمیم می‌گیرند که به درد ساختن می‌خورد یا نه. اگر ساختار سه پرده‌ای را اجرا کنید که شروع تکان‌دهنده و پایان تندو تیزی دارد، برنده‌اید. اگر تهیه کننده‌ای متوجه شود که فیلمنامه شما کمتر از ۹۰ صفحه است، شاید خیال کند داستانتان آن‌قدر قوی نیست که بتواند به فیلم بلند تبدیل شود. اگر متوجه شود که بیشتر از ۱۲۰ صفحه است، ممکن است به توانایی شما برای تولید اکشن مؤثر و قدرتمند شک کند.

پرده‌ی اول: مقدمات

هر پرده در ساختار سه پرده‌ای مجموعه وظایفی دارد که باید انجام دهد. پرده‌ای اول مقدمه‌ای مخاطب برای ورود به دنیای فیلم‌نامه‌تان است. آدم‌ها، مکان‌ها و قاب زمانی، یادتان باشد که مخاطب در تاریکی با شما همراه می‌شود. وقتی به آگاهی‌های تازه می‌رسد، بی‌شباهت به میهمانان یک کشور خارجی نیست. باید آن‌ها را به سرعت با داستانی که می‌خواهید برایشان بگویید، آشنا کنید. پس پرده‌ای اول، درباره‌ی برپایی صحنه است.

لحظات شروع

 اگر بخواهم توصیه‌ای درباره‌ی پرده‌ی اول به شما بکنم این است با یک تصویر شروع کنید. داستان‌هایی که با چیزهای دیگری مثلا صدا، تاریکی یا دیالوگ شروع می‌شوند، اغلب برقراری ارتباط با آن‌ها سخت است. یک تصویر خوب برای شروع داستان کاراکتر، پساویز و موضوع را در چند ثانیه منتقل می‌کند. بیل را بکش با عروسی شروع می‌شود که به شدت کتک خورده و به سختی به سمت کلیسایی می‌رود که پر از میهمان‌های مرده‌ی عروسی است. این تصویر و عنوان فیلم از همان اول خیر و شر را در مقابل هم قرار می‌دهد. چشم زودتر از گوش جزئیات را می‌گیرد و هیچ‌چیزی بیشتر از این آدم را پریشان نمی‌کند که به دو آدم در حال حرف زدن خیره شود. برای همین نباید با گفت‌وگوی بین دو نفر فیلم را شروع کنید. من مخاطب، هنوز آن آدم‌ها را نمی‌شناسم، نمی‌دانم خودشان و حرف‌هایشان چقدر برایم جذابیت دارند. بگذارید کمی تماشایشان کنم و قبل از آنکه سرم را با حرف‌هایشان ببرند، بتوانم حدس‌های اولیه‌ام را بزنم. این کار من را به طور فعال درگیر می‌کند که حدس بزنم داستان چه باید باشد.

ضمنا، هر چیز که در اولین لحظات فيلم اتفاق می‌افتد، مهم است. اگر اطلاعات حیاتی را به صورت کلامی منتقل کنید، خیلی احتمال دارد که در تلاش بصری‌ام برای ارزیابی محیط، آن دیالوگ یا کلمات را فراموش کنم.


آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب فیلم‌نامه‌نویسی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فیلمنامه و سینما می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
4.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهلورا شلهارد
مترجممهسا مرزبان
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Screenwriting For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴.۵۰ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 32 مخاطب
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

واقعا دوستان چطور میگن عالیه ؟.؟؟ هیچی یاد نداد ی سری اصول کلی گفت و الکی پول گرفت نخرید کتابای بهتری در مورد فیلم نامه نویسی هست من چاپیش رو خریدم پشیمونم

5

عالی!!لطفا فیلمسازی اش هم بذارید

4

شاید ما بخوایم توی کامپیوتر یا لبتاب نگا کنیم یا اصن دانلود کنیم باید چیکار کنیم اینکه زده فقط در اپلیکیشن

4

لطفا فیلمسازی دامیز رو هم برای فروش قرار بدید.

5

کتاب فوق العاده ای هم از نظر محتوای آموزشی هم از نظر ساختار وشیوه که نویسنده برای بیان مطالب استفاده کرده

1

خیلی کتاب سطح پایینیه تو زمینه فیلم نامه .کتابهای بهتری هم هست و واقعا حیف پول که دادم برای این کتاب

5

واقعا عالی... خیلی خوب و کاربردیه به هر نویسنده ای پیشنهاد می کنم.

4

برای شروع فیلمنامه نویسی عالیه بهتر از کتاب سید فیلد

5

دامیز فیلمسازی را هم بزارید. خواهشا

5

کتاب جالبیه مخصوصا برای تازه کارا

نمایش 8 نقد دیگر
4
(33)
51,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فیلمنامه نویسی
فیلمنامه نویسی
دامیز
انتشارات آوند دانش
4
(33)
51,000
تومان