0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان نویسی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان نویسی

دامیز
درباره داستان نویسی

خوانندگانی هستند که همه‌ی عمر خود را به مطالعه‌ی آثار ادبی پرداخته‌اند و کم کم رویایی نویسنده شدن را در سر خود پرورانده‌اند. این دسته از این خوانندگان بعد از مطالعه‌ی کامل جامع و کامل درباره‌ی ادبیات هر کشور به نوشتن کتاب خود فکر می‌کنند. آن‌ها ایده‌هایشان را مینویسند و سعی در پرورش آن دارند اما گاهی ذهنشان بسته می‌شود و دیگر نمی‌دانند که چگونه باید داستانشان را پرورش بدهند. فرقی نمی‌کند که ایده‌ی نوشتن یک رمان کلاسیک را در ذهن دارید یا می‌خواهید مانند همینگوی با داستان‌های کوتاه بدرخشید، این کتاب مناسب شماست. شمایی می‌خواهید نویسنده شوید، اما نمیدانید چطور و چگونه می‌توانید افکار و ایده‌هایتان را روی کاغذ بیاورید.

‌درباره‌ی کتاب داستان نویسی اثر پیتر اککونومی و رندی اینگرمنسن

نویسنده‌ها دوست دارند خودشان را در زمره‌ی هنرمندان قرار دهند و این دیدگاه درستی است؛ داستان‌نویسی یک فرم هنری است، اما داشتن استعداد هنری برای اين کار کافی نیست. داستان‌نویسی همچنین یک فن است: مجموعه‌ای از مهارت‌های عملی که شما می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید. فن نویسندگی در اين کتاب به شما آموزش داده می‌شود تا از طریق آن هنرتان به مرحله‌ی درخشش برسد. پس اگر شما یک نویسنده‌ی تازه‌کار هستید، این کتاب مخصوصا برای شما نوشته شده است. این کتاب: فنی را که به آن نیاز دارید به شسما یاد می‌دهد. نشان‌تان می‌دهد که چگونه باید کار خود را ویرایش کنید و شما را در جریان فرایند به چاپ رسیدن اثر قرار می‌دهد.

اگر شما پیشرفته‌تر از یک نویسنده‌ی تازه‌کار هستید که خیلی خوب است! در این صورت بعضی از بخش‌های این کتاب برایتان بدیهی به‌نظر می‌رسد. اما امید ما این است که شما را با چند دیدگاه تازه غافلگیر کنیم» پس به‌هوش باشید. ما دريافته‌ايم نویسنده‌هایی که اثرشان به چاپ رسیده است هم گاهی در برخی حوزه‌ها ضعیف هستند.

مروری بر فصل‌های کتاب داستان نویسی

کتاب داستان‌نویسی در پنج بخش اصلی و  نوزده فصل نوشته شده است.

بخش یک: آماده شدن برای داستان‌نویسی

فصل اول: اصول داستان‌نویسی

فصل دوم: چه چیزی یک داستانرا فوق العاده می‌سازد

فصل سوم: پیداکردن مخاطب و ژانر خودتان

فصل چهارم: چهارراه برای نوشتن یک رمان عالی

فصل پنجم: مدیریت زمان... وخودتان

بخش دو: خلق رمانی باورپذیر

فصل ششم: ساختن دنیای داستانی، محیط داستان شما

فصل هفتم: خلق شخصیت‌های باورپذیر

فصل هشتم: خط داستان، ساختار سه پرده‌ای: لایه‌های فوقانی پی‌رنگ

فصل نهم: خلاصه داستان، فهرست صحنه‌ها و صحنه: لایه‌های میانی پی‌رنگ

فصل دهم: کنش داستانی، گفت و گو و غیره: پایین‌ترین لایه‌ی پی‌رنگ

فصل یازدهم: تعیین درون‌مایه‌ی داستان

بخش سه: ویرایش و گرداخت داستان و شخصیت‌ها

فصل دوازدهم: تحلیل شخصیت‌های داستان

فصل سیزدهم: موشکافی ساختار داستانی

فصل چهاردهم: ویرایش صحنه‌‌ها با توجه به ساختار

فصل پانزدهم: ویرایش صحنه‌ها با توجه به محتوا

بخش چهار: به چاپ رساندن

فصل شانزدهم: کسب آمادگی برای چاپ اثر: پرداخت و ارائه

فصل هفدهم: تماس با نماینده‌ی ادبی و دبیر انتخاب کتاب

بخش پنج: بخش‌ده‌تایی‌ها

فصل هجدهم: ده گام برای تحلیل داستان شما

فصل نوزدهم: ده دلیل رد شدنِ رمان‌ها

‌درباره‌ی پیتر اککونومی و رندی اینگرمنسن نویسنده‌ی کتاب داستان نویسی

پیتر اکونومی (Peter Economy) از اهالی لاهویا در کالیفرنیاست. او نویسنده‌ی کتاب‌هاب پرفروش و خالق یازده عنوان از کتاب‌های مجموعه دامیز است که دوتای آن‌ها به چاپ دوم و یکی از آن‌ها به چاپ سوم رسیده است. پیتر نویسنده‌ی دوم (کمکی) چندین کتاب بوده است و همچنین دستیار سردبیر نشریه‌ی Leader to Leader  بوده است.

رندی اینگرمنسن (Randy Ingermanson) نویسنده‌ی شش رمان است که تا کنون جوایزی را نیز از آن خود کرده است. او را به‌خاطر مقاله‌ای که درباره‌ی روش دانه‌برفی روی وب‌سایت خود گذاشته است، بیشتر با عنوان "مرد دانه‌برفی" می‌شناسند؛ این مقاله بیش از یک میلیون بازدید داشته است. پیش از قدم گذاشتن در وادی داستان‌نویسی، رندی مدرک دکترای فیزیک نظری خود را از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دریافت کرد و تعدادی مقاله در زمینه‌ی فرضیه‌ی ابررشته به چاپ رساند. او چند سال به‌عنوان فیزیکدان محاسباتی فعالیت کرد و در اين مدت برای شرکت‌های فرافن در سن‌دیه‌گوی کالیفرنیا به طراحی نرم‌افزارهای علمی پرداخت. رندی در همایش‌های ادبی سراسری بسیاری به تدریس داستان‌نویسی پرداخته است و یکی از اعضای هیئت مشاوران انجمن نویسندگان داستان‌های مذهبی در آمریکاست. او نویسنده‌ی نشریه‌ای آنلاین به نام The Advanced Fiction Writing است که بزرگ‌ترین نشریه‌ی اینترنتی در زمینه‌ی داستان‌نویسی است.

ترجمه‌ی کتاب داستان نویسی به فارسی

انتشارات آوند دانش کتاب داستان نویسی را با ترجمه‌ی سارا کاظمی‎منش عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. سارا کاظمی منش مترجم جوان ایرانی است که در سال‌های اخیر با همکاری انتشارات آوند دانش کتاب‌های زیادی را به فارسی برگردانده است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به مذاکرات به زبان انگلیسی، داستان نویسی، داستان نویسی برای کودکان، نمایشنامه‌نویسی و ابر غذاها از مجموعه کتاب‌های For Dummies اشاره کرد. این مجموعه یکی از طولانی‌ترین مجموعه‌ی کتاب‌های آموزشی است. مجموعه‌ی For Dummies  شامل حدود 2500 عنوان کتاب در موضوعات مختلف است. این مجموعه تاکنون بیش از 200 میلیون کتاب چاپ کرده است و به ده‌ها زبان ترجمه شده است. ایده‌ی اولیه این مجموعه معرفی موضوعاتی تازه و ناآشنا به زبان ساده برای مردم بود. اکنون این مجموعه یکی از مشهورترین مجموعه‌های آموزشی است و تقریبا درباره‌ی هر موضوعی یک کتاب دارد.

  • کتاب داستان نویسی در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.
  • کتاب داستان نویسی مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 439 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 20 روز بخوانید.

‌در بخشی از کتاب داستان نویسی می‌خوانیم

خوانندگان با انتخاب رمان‌تان چیزی را به شدت از شما طلب می‌کنند: یک تجربه‌ی حسی قوی، خواننده می‌خواهد چیزی را حس کند، آن هم به‌شکلی بی‌نقص و عمیق. اگر نتوانید این حرکت احساسی را بیافرینید شکست خورده‌اید و هر چقدر هم که داستان‌تان هوشمندانه یا شخصیت‌هایتان جذاب باشند. فرقی نمی‌کند.

اما با فرض اینکه شما چیزی را که خواننده می‌خواهد به وی بدهید باز هم این آزادی را دارید که چیزی بیشتر در اختیار او بگذارید (و حتی بیشتر از آن). اينکه چه چیز دیگری را (اگر دلتان خواست) به خواننده تقدیم کنید تصمیم شماست.

هنر داستان‌نویسی پیرامون پنج کار اصلی شکل می‌گیرد که ما دوست داریم آن‌ها را پنج ستون داستان بخوانیم. شما باید یک صحنه‌ی باورپذیر خلق کنید. آن را با شخصیت‌های جالب پر کنید، پی‌رنگی قوی بیافرینید. درون‌مایه‌ی بامعنایی بسط دهید و تمام این کارها را استادانه انجام دهید. اکثر نویسنده‌ها فقط یک یا دو مورد از اين‌ها را ماهرانه بلدند اما ما باید در تمام آن‌ها به‌شکلی منطقی توانا شوید تا شانس این را پیدا کنید که رمان خود را به چاپ برسانید. همچنین شسما هفت ابزار تاکتیکی هم دارید که می‌توانید از آن‌ها در نوشستار خود بهره ببرید: ماجراء گفت وگوء تک‌گویی‌های درونی، احساسات درونی، توصیف فلش‌بک و خلاصه‌ی روایی. وقتی شما از این عناصر به شکل کارامد استفاده کنید تجربه‌ی حسی قوی‌ای را به خواننده‌تان منتقل می‌کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب داستان نویسی اثر پیتر اککونومی و رندی اینگرمنسن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
439 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۳۸:۰۰
نویسندهپیتر اککونومی
نویسنده دومرندی اینگرمنسن
مترجم سارا کاظمی منش
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۰۲ مگابایت
۴۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 72 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
1 ٪
48 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من که تا اینجا کلی چیز ازش یاد گرفتم:) »»» خب بعد از مدت ها اومدم نظرم رو عوض کنم. مطمئنا کتاب های خیلی خیلی بهتر از دامیز هم هستند،کتاب هایی که به فارسی نوشته شدند پس خوانش روانتر ی دارند و کاربردی تر(کتب میرصادقی، حرکت در مه و... ) همچنین کتاب های معروفی مثل آناتومی داستان و داستانِ رابرت مک کی. این کتاب ممکنه اطلاعات شما رو زیاد کنه اما شاید مثل من ذهنتون وسط کوه اطلاعاتی که نمی‌دونید باید باهاش چیکار کنید گیر کنه!

4

این کتاب + کتاب آرایه‌های ادبی نوشته ریتا فلسکی به متقاضیان آموزش داستان‌نویسی توصیه می‌شود. ضمنا ترجمهً کتاب داستان نوشته رابرت مک کی که در صفحه ۲۲۵ این کتاب توصیه شده توسط نشر هرمس منتشر شده است.

2

کتاب‌های بهتر از این هم هست، حتی در همین فیدیبو. این کتاب بیشتر برای مشتاقان نویسندگی در خارجه بویژه امریکا نوشته شده و زبان روانی هم ندارد و گیج‌کننده است. من داستان‌نویسی کارگاهی گاتهام را پیشنهاد می‌کنم. ترجمه انیسا دهقانی که در فیدیبو هم هست داستان نویسی را سرچ کنید، بک نردبان روی جلدش است.

5

چقدر فهرست امیدوارکننده ای داره! کاش بقیه کتابها هم تو نمونه شون فهرست کامل میگذاشتند.

5

کتاب و خوندم واقعا خوب بود هر چند بهتره کتاب های اموزش داستان دیگه ای هم خونده بشه. ولی این کتاب هم عالی بود?

5

خوبه ولی صرفا روش رو میده... این شمایید که باید خلاق باشید

5

من یک دختر ۱۴ ساله ام . و این کتاب بسیار منو جذب کرد ... من حتی نسخه های تلخیص شده اش رو توی کتاب نگارشم دیده بودم . و از اون راه به این کتاب دست پیدا کردم

5

من تازه شروع کردم به خواندنش و با خوندن سرگذشت نویسنده کتاب ترغیب شدم که بخونم این کتاب رو

2

ترجمه این کتاب پر اشتباه است. مثلا جدول «زاویه دید» و بخش «زمان افعال» اشتباههای مهمی دارد که خواننده را به اشتباه میاندازد

5

خیلی به کارم اومد . یه آموزش آغشته به انگیزه که از پایه همه چی رو در بر میگیره

نمایش 38 نقد دیگر
4.3
(73)
آموزنده 🦉 (1)
60,000
٪50
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
داستان نویسی
داستان نویسی
دامیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان نویسی
٪50
داستان نویسی
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.3
(73)
آموزنده 🦉 (1)
60,000
٪50
30,000
تومان