0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شعله حضور و مدیتیشن

معرفی، خرید و دانلود کتاب شعله حضور و مدیتیشن

درباره شعله حضور و مدیتیشن

کریشنا مورتی در کتاب شعله حضور و مدیتیشن می‌گوید: «من نمی‌خواهم به شما بگویم که چه هستید. بلکه همه با کمک یکدیگر سعی کنیم واقعیت آنچه را هستیم بررسی کنیم؛ کشف کنیم و بشناسیم؛ و نیز ببینیم آیا این امکان وجود دارد که در آنچه هستیم یک تحوّل بنیانی ایجاد نماییم! »

درباره کتاب شعله حضور و مدیتیشن

کتاب شعله حضور و مدیتیشن نوشته‌ی کریشنا مورتی متفکر و نظریه‌پرداز هندی است. این کتاب در دسته کتاب‌های فلسفی با موضوع زندگی قرار می‌گیرد. مورتی در این کتاب واقعیتی که در دنیای امروز ما می‌گذرد را موردتوجه و بررسی قرار می‌دهد و در این موضوع تاکید دارد که ما باید این واقعیت را فارغ از هر نژادی که داریم نگاه کنیم. او می‌گوید: «بین یک ذهن داشتن و با هم اندیشیدن تفاوت وجود دارد. در یک ذهن داشتن، این معنا مُضمر است که همه ما به یک مقدار استنتاجات خاصّ، باورهای خاص، تصورات خاص رسیده‌ایم. ولی «با هم اندیشیدن» بدین معنا است که من و شما، همه ما انسان‌ها جریاناتی را که در اطرافمان و در دنیای واقعیات می‌گذرد به یک شکل ابژکتیو و غیر شخصی نگاه می‌کنیم و درباره آن می‌اندیشیم».

کریشنا مورتی در این کتاب موضوع آموزش و تعلیم را هم مورد نقد و تحلیل قرار می‌دهد. همین دلیل خواندن این کتاب از جهاتی برای معلمان نیز اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. ایجاد توجه و شعور، خودآگاهی، نظم، آزادی، نظم و انضباط، تعصبات، ترس و حسادت باید دغدغه همه معلمان باشد. این که آیا فرد علاقه‌مند به سادگی توانایی یادگیری از طریق متمرکز شدن را دارد. آیا انجام وظایف چالش‌برانگیز برای ایجاد تحول عمیق و اساسی در یک فرد باعث بهبود یادگیری او می‌شود.

کتاب شعله حضور و مدیتیشن شامل دو بخش است که بخش اول آن با عنوان حضور سخنرانی‌های مورتی در شهرهای مختلف از جمله دهلی پیرامون مباحث اخلاقی و انسانی در دنیای امروز است. بخش دوم کتاب با عنوان مدیتیشن درباره مدیتیشن است که در آن آموزش این کنش روانشناسانه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. در این بخش مورتی مدیتیشن را به عنوان یک هنر در زندگی روزمره بر می‌شمارد و توضیح می‌دهد این کار که به گوشه‌ای از اتاق برویم و ده دقیقه در سکوت بنشینیم مدیتیشن نیست، بلکه مدیتیشن آگاهی ذهن است نسبت به فعل و انفعالات آن.

خواندن کتاب شعله حضور و مدیتیشن آسان نیست. این کتاب دارای پیچیدگی‌های خاصی است که مربوط به ذات آثار مورتی است؛ اما ارزش کتاب و مطالب آن در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل می‌توان گفت این کتاب برای کسی که بخواهد مطالب آن را به صورت کلامی یا فکری درک کند دشوار نیست؛ اما برای فردی که اولین بار با چنین سبک کتاب‌هایی مواجه است نیازمند دقت و توجه بیشتر حین مطالعه است.

چرا باید کتاب شعله حضور و مدیتیشن را خواند

کتاب شعله حضور و مدیتیشن کتابی است که ما را با واقعیت جهان رو به رو می‌کند. با بحران‌ها، هرج و مرج و آشفتگی بشر. خواندن این کتاب ما را با خود حقیقی‌مان مواجه می‌کند. این‌که انسان، بشر امروز در مشاهده این نابسامانی‌ها چه مسئولیت، چه دغدغه و چه نگرانی دارد و چه اقداماتی باید انجام دهد. اقدامات او ناشی از چیست و سوال‌هایی از این قبیل در این کتاب در ذهن شما ایجاد می‌شود و در ادامه به پاسخی برای آن‌ها خواهید رسید.

کتاب شعله حضور و مدیتیشن کتابی روانشناسی-فلسفی، با ترجمه‌ی روان استاد محمدجعفر مصفا به فارسی است که می‌تواند شما را با جهان پیش رویتان طرف کند. اگر قصد داشته باشید کتابی بخوانید که نگرش شما را به جهان درون و بیرونتان تغییر دهد این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

  • کتاب شعله حضور و مدیتیشن مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. این کتاب از سوی انتشارات قطره در سال 1382 منتشر شده است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 198 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در کمتر از 9 روز بخوانید.
  • کتاب شعله حضور و مدیتیشن جزو کتاب‌های ساده خوان و ساده فهم نیست. این کتاب مفاهیم و مطالبی عمیق برای درک پیرامون ما دارد. اگر جهانی که در آن زندگی می‌کنید دغدغه‌ی شماست. این کتاب انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

درباره کریشنا مورتی

جیدو کریشنا مورتی متفکر، نویسنده و سخنران هندی است. او در سال 1895 در هندوستان متولد شد و در سال 1986 در آمریکا از دنیا رفت. مورتی یکی از نظریه‌پردازان انقلاب درونی انسان بود و همواره معتقد بود که دلایل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نمی‌تواند بهانه‌ای برای تلاش نکردن باشد. مورتی ریشه همه چیز را درون انسان می‌دید.

کریشنا هیچ‌گاه خود را معلم و مربی نمی‌دانست. تنها رسالت مورتی در زندگی جست‌وجوی حقیقت و ماهیت واقعی انسان بود. او که معروف به «خداوند پرنیان» بود آثار زیادی در زمینه‌های مختلف انسان‌شناسی و روان‌شناسی در کارنامه کاری خود دارد. ترس‌های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی شدن ذهن، مراقبه، روابط انسانی و یادگیری و آموزش مسائلی بودند که کریشنا مورتی تاکید زیادی روی آن‌ها داشت. کریشنا مورتی انسان مدرن را اسیر شرایط قراردادی جامعه می‌داند. او بر این باور است که شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که افراد خواسته و ناخواسته به دوش می‌کشند تنها روشی است که مقبولیت و امنیت آنها را در جامعه تضمین می‌کند. از نظر او حکومت‌ها و سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها را طبقه‌بندی می‌کنند و باعث می‌شوند افراد از ذات واقعی خود دور شوند. «عشق و تنهایی»، «رهایی از دانستگی»، «اولین و آخرین راه رهایی»، «شادمانی خلاق» و «تعالیم کریشنامورتی» از معروف‌ترین آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب شعله حضور و مدیتیشن می‌خوانیم

هر روز صبح در روزنامه‌ها خبر یک قتل، انفجار یک بمب، ویرانی، ترور و آدم‌ربایی منعکس است. شما هر روز این‌ها را می‌خوانید ولی چندان توجهی به آن ندارید. ولی اگر چنان وقایعی در رابطه با شخص خودتان حادث بشود، دچار پریشانی، درماندگی و احساس بدبختی می‌شوید؛ و از کسی مثل دوست یا پیر و مرشدتان می‌خواهید که شما را نجات بدهد که شما را حمایت کند؛ و در این سرزمین خاص، وقتی خوب توجه کنید ــ همان گونه که من در شصت سال گذشته توجه کرده‌ام ــ می‌بینید که در این کشور فلک‌زده فقر شدید حاکم است ــ فقری که به نظر نمی‌رسد هرگز پایانی برای آن باشد. مسئله ازدیاد جمعیت، تفاوت‌ها و اختلافات مربوط به زبان و تکلّم وجود دارد. یک گروه و فرقه می‌خواهد خود را از قید و وابستگی به بقیه آزاد گرداند. اختلاف مذاهب حاکم است. مرشدهای عرفانی و مذهبی وجود دارند با چه ثروت‌های عظیمی، با هواپیماهای شخصی؛ و شما کورکورانه از آن‌ها تبعیت می‌کنید؛ و هنگامی که شما از کسی تبعیت کردید، دیگر نمی‌توانید به عنوان یک انسان آزاده کاری برای حل همه این مسائل بکنید. آنچه می‌گویم یک واقعیت است؛ ما فرضیه‌پردازی نمی‌کنیم. به واقعیت‌هایی که هم‌اکنون وجود دارد توجه می‌کنیم 
و اگر ما بخواهیم در مشاهده این اوضاع نابسامان یک دید مشترک و همکارانه داشته باشیم باید خود را از هر نوع ایده ملیت و ملّی گرایی آزاد گردانیم. ما انسان‌ها، در هر جا زندگی می‌کنیم، یک ارتباط پیوسته و متقابل با یکدیگر داریم. خواهش می‌کنم حقیقت این موضوع را ــ که ما مرتبط با یکدیگر هستیم ــ درک کنید. 
این موضوعی است بسیار جدی؛ و درک آن بسیار ضرورت دارد؛ زیرا در این کشور مردم به طور عجیبی نسبت به مسائل بی‌تفاوت شده‌اند؛ در رخوت و سستی فرورفته‌اند. به اوضاع وخامت بار جامعه بی‌اعتنا شده‌اند و تنها به فکر نجات خودشان هستند؛ در بند شادی‌های حقیرانه خودشان هستند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب شعله حضور و مدیتیشن اثر کریشنا مورتی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مسائل روانشناختی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۵ مگابایت
تعداد صفحات
198 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۶:۰۰
نویسندهکریشنا مورتی
مترجم محمد جعفر مصفا
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The flame of attention
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۱۵
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
15,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۵ مگابایت
۱۹۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
5 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فیدیبوی عزیز؛ من از اینکه شما در نمونه های رایگان، فهرست کامل کتابو نمیذارین ناراضی ام قبل تر ها میذاشتین اما الان فهرستو فقط در حد نمونه میذارین! خواندن نمونه بدونه فهرست کامل به چه درد میخوره؟ از اون طرف هم بجای شرح کامل کتاب، جدیدا میاید مقدمه کتاب رو کپی می کنید! این دو عامل باعث میشن من بخاطر خوده کتاب بیام ازتون بخرمش نه بخاطر اینکه فیدیبو این کتاب رو برام آورده! امیدوارم ایرادات رو با چشم باز ببینید.

5

یادمه یه زمان در به در دنبال کتابهای کریشنامورتی بودم ولی یافت نمیشد. نهایتا بسختی چندتا از کتابهاشو گرفتم ولی مدیتیشن و شعله حضور رو گیر نیوردم. باری بهترین ترجمه های کریشنامورتی توسط آقای مصفا برگردان شدن. ترجمه روان و دقیق و قابل فهم هست و اگر پیچیدگی ای میبینید به ذات آثار مورتی مربوط میشه. خوندن کتاب «تفکر زائد» آقای مصفا (نشر پریشان) شدیدا برای فهم بهتر آثار مورتی توصیه میشه

3

بخش اول کتاب که نزدیک ۸۰٪ کتاب رو تشکیل میده پر از تکرار مکررات و ضدونقیض در گفته‌های نویسنده است و تقریبا روند خوندن رو خسته‌کننده میکنه. بخش دوم در مورد کیفیت مدیتیشن توضیح میده. در کل نکات مثبتی رو میشد ازش برداشت کرد. ترجمه‌ی خوبی داشت و مترجم محترم توضیحات مناسبی رو توی پاورقی اضافه کرده‌اند.

5

حقیقتا من به کریشنا مورتی مدیونم. کریشنا مورتی پیام آوریه که سالها بعد روانشناسی اونو درک خواهد کرد. منو با روبرو شدن با واقعیت و اسارت فکر بسیار کمک کرد اندیشه های این مرد. روحش شاد

5

چه خوب میشد که کتابای صوتی کریشنامورتی و محمد جعفر مصفا رو هم تهیه میکردید تو فیدیبو میذاشتید ، در حال حاضر فقط عشق و تنهایی اینجا هست ، و جالبه که کتاب صوتی تعالیم کریشنا مورتی توسط نوین کتاب گویا تولید شده اما فیدیبو نداره

5

از عالم و کیفیتی میگه که برای ما ناشناخته س واس همین شاید خوندنش سخت و به ظاهر بیربط باشه. این کتاب یه درک بهتری از بقیه کتابهایی که ازش خوندم بهم داد و خوشحالم بابت تمام وقتی که پای خوندنش صرف کردم و شاید باز هم بخونمش ⁦♡

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کریشنا مورتی باعث شد که به جواب تمام اون سوال هایی که در ذهنم بود برسم . این کتاب را باید بارها مطالعه کرد . با هر بار مطالعه چیز جدیدی را درک خواهید کرد.

4

کلا کتابهای کریشنا مورتی عالی هستن فقط مراقب باشیم بعضی جاها دین و مذهب رو می کوبه که منظور تحریف شده ها هست...

5

فکر کنم بهترین کتاب از مورتی این کتابه خلاصه تعالیمش تو این کتاب هست عالیه

5

زیاد ازش شنیدم میخام بخونمش ولی مثل اینکه مفاهیم عمیق و عقلانی هست که باید براش زمان گذاشت نه سر سری خوند

نمایش 13 نقد دیگر
4.3
(36)
پربار 🌳 (1)
68,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شعله حضور و مدیتیشن
شعله حضور و مدیتیشن
کریشنا مورتی
نشر قطره
4.3
(36)
پربار 🌳 (1)
68,000
تومان