0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تربیت جنسی کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تربیت جنسی کودکان

آشنایی با مراحل رشد جنسی کودکان
نویسنده:
رگینا فینکه
درباره تربیت جنسی کودکان

مهم شماردن احساسات کودک در موقعیت‌های مختلف نیازمند توجه و حمایت والدین است تا کودک هر زمانی که احساس ناخوشایندی نسبت به موضوعی داشت آن را قبل از هر کسی با پدر و مادر در میان بگذارد. این که چطور به کودک خود نه گفتن و مسائل جنسی را بیاموزیم نیازمند مطالعه است. کتاب تربیت جنسی کودکان در هفت فصل با شعر و بازی و تمرین و راهنمایی‌های متعدد به والدین می‌آموزد که چطور کودکی قوی و آگاه تربیت کنند.

درباره‌ی کتاب تربیت جنسی کودکان

کتاب تربیت جنسی کودکان نوشته‌ی رگینا فینکه با موضوع آشنایی با مراحل رشد جنسی کودک و آگاهی بخشی به والدین در این خصوص است. در این کتاب نویسنده به والدین اهمیت آموزش رفتار جنسی به کودکان را متذکر می‌شود و توضیح می‌دهد که به چه نحوی باید کودکان خود را حمایت کنیم و به آن‌ها عشق بورزیم و تلاش کنیم تا کودکی قوی و آگاه تربیت کنیم. چرا که کودکی که به خود و والدینش اعتماد دارد می‌تواند با جسارت نه گفتن را یاد بگیرد و به کسی اجازه‌ی سو استفاده را ندهد.

کتاب حاضر به والدین کمک می‌کند تا بتوانند با آگاهی بیشتر مراقب فرزند خود باشند تا آسیبی به آن‌ها نرسد. با توجه به این که والدین هیچ‌گاه نمی‌توانند کودک خود را از همه‌ی مشکلات و خطرات دور کنند اما می‌توانند کودک خود را به شکلی تربیت کنند که آن‌ها بتوانند در مقابل خطرات و تهدیدات به بهترین شکل از خود دفاع کنند.

کتاب حاضر با ترجمه‌ی لی‌لا لفظی از سوی انتشارات نشر و تحقیقات ذکر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مروری بر فصل‌های کتاب تربیت جنسی کودکان

من بدنم را دوست دارم آموزش بهداشت به کودکان

تربیت جنسی از طریق حواس

من خودم هستم و این خوب است

نمی‌خواهم مرا ببوسید

احساسات خوشایند و ناخوشایند

من به خودم اعتماد دارم و می‌توانم «نه» بگویم

چرا باید کتاب تربیت جنسی کودکان را خواند

با توجه به افزایش کودک آزاری و سو استفاده‌های جنسی از کودکان در سراسر دنیا ضرورت آموزش مفاهیم و نکات جنسی به کودکان بیش از پیش نیاز است. اگر قصد دارید کودک خود را از گزند آسیب‌های جنسی نجات دهید کتاب حاضر انتخاب مفید و مناسبی برای شما خواهد بود.

  • کتاب تربیت جنسی کودکان در دسته‌ی کتاب‌های تربیتی قرار دارد.
  • کتاب تربیت جنسی کودکان مناسب برای والدین است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 144 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید.
  • کتاب تربیت جنسی کودکان جزو کتاب‌هایی است که در آن موضوع روانشناسی و تربیتی مطرح‌شده و حجم کم آن به والدین این امکان را می‌دهد تا درزمینه‌ی تعلیم و تربیت کودک زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند.

در بخشی از کتاب تربیت جنسی کودکان می‌خوانیم

هنگامی که والدین (حتی ناخواسته) تحت فشار باشند، طبعا این فشار به کودک هم منتقل می‌شود. فشار روحی دیگر این است که کودک کاری کند که از نظر جسمی و روحی آمادگی و توانایی انجام آن را ندارد. او در این شرایط، نه تنها در زمینه بهداشتی بلکه در زمینه مسائل جنسی نیز اطمینان خود را از دست می‌دهد.

خلقت ما به گونه‌ای صورت گرفته است که اندام های دفع در بدن همان اندام‌هایی هستند که بیشترین لذت جنسی را تولید می‌کنند. وجود این تناقض که اندام‌های جنسی همان اندام‌های دفعی‌اند - زمانی که بحث آموزش پاکیزگی و بهداشت جدی می‌شود، برای کودک و والدین مسئله‌ساز می‌گردد.

البته ما نظر خود را درباره کثیف کاری کودک پیش از این به او فهمانده‌ایم؛ وقتی پوشک پر از کثافت را با نوک انگشتان از داخل اتاق بیرون می‌بریم و بعد با چهره‌ای ناراحت کثیفی‌های باقی‌مانده را از اندام تناسلی او پاک می‌کنیم. احتمالا کودک هم نمی‌تواند بفهمد که این اداها به مدفوع او مربوط است، نه خود او؛ بنابراین، ممکن است ناخواسته این اتفاق بیفتد که بر اثر نظافت روزانه، ناحیه جنسی بدن او چندین بار و به طور مرتب آلوده و کثیف شود: «به همین دلیل آن پایین آه و کثیف است! آدم باید به خاطر آن شرمنده باشد و خجالت بکشد!»

وقتی بچه‌های پیش‌دبستانی با گفتن کلمات زشتی که رنگ و بوی جنسی دارد، خود را مطرح می‌کنند، نباید تعجب کنیم. آن‌ها از این طریق می‌خواهند علاقه و کشش خود را به مسائل جنسی، به شیوه رمز بیان کنند؛ چون ناسزا گفتن و کاربرد کلمات زشت در رابطه با بیان مسائل جنسی از ممنوعیت اجتماعی کمتری برخوردار است. اگر چه آن‌ها دوست دارند ما را عصبانی کنند، اما کاربرد این کلمات زشت ما را به اندازه ارتکاب یک رفتار جنسی از سوی کودک از کوره به در نمی‌کند.

کوین دو و نیم ساله است. او مدتی است در اتاقش تنها و بی سر و صدا و به طور مشکوک بازی می‌کند. امروز یکی از روزهای معتدل بهاری است و او بلوز نازکی پوشیده و حسابی لذت می‌برد. او با غرور تمام به وسط اتاق نگاه می‌کند؛ کپه‌ای از کثافت. این شاهکار را خودش به تنهایی درست کرده است. مدفوع او گرمای مطبوعی دارد و بسیار لیزو چسبنده است، او می‌تواند شکل‌های فوق‌العاده‌ای با آن بسازد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب تربیت جنسی کودک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی  تربیت کودک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
872.۸۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهرگینا فینکه
مترجم لی لا لفظی
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Weil ich nein sagen darf
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
4,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۷۲.۸۹ کیلوبایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
47 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب فوق‌العاده ای هست و به نظر من هر پدر و مادری باید اینو بخونه. نکاتی کلیدی و حیاتی در تربیت جنسی کودک میگه که تو هیچ کتابی نخوندم. به طور کلی درک خیلی خوبی از نحوه تربیت جنسی کودک میده.

4

بزرگترین حسن کتاب ارائه راهکارهای تئوری و عملی واقعی و امکانپذیر اونه واقعا به همه والدین عزیز توصیه میکنم بخوننش

4

کتاب خودش چهارتومنه شما سه تومن زدین!!!!

4

اصلا یه مادر که دغدغه مشکلات جنسی فرزندش را داره کمک نمی کنه خیلی مطالب کلی داره

5

کتاب خیلی خوبیه.سطح آگاهی افراد رو خیلی ارتقا میده.حتما مطالعه بفرمایید.

4

در کل کتاب خوبی هست، بصورت کلی توضیح داده و پیشنهادهای خوبی داده?

4

اصلا بایستی مجانی باشه

3

نکات مربوط به احساسات و بازی‌هاش رو یادداشت کردم.

4

برای والدین ودرمانگران توصیه می کنم

4

پسندیدم

3.9
(19)
پربار 🌳 (1)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تربیت جنسی کودکان
تربیت جنسی کودکان
آشنایی با مراحل رشد جنسی کودکان
نشر و تحقیقات ذکر
3.9
(19)
پربار 🌳 (1)
10,000
تومان