0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راه انداختن یک کسب وکار جدید

معرفی، خرید و دانلود کتاب راه انداختن یک کسب وکار جدید

درباره راه انداختن یک کسب وکار جدید

درباره‌ی کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد اثر اندرو شرمن و لوک جانسون و مایکل دل

کتاب راه انداختن یک کسب و کار جدید در واقع مجموعه‌ای از مقالات با موضوع کارآفرینی و ایجاد کسب و کار است که هر کدام از آن‌ها توسط یکی از موفق‌ترین رهبران و مدیران دنیا نوشته شده است. انتشارات مبلغان این مجموعه از کتاب‌ها را تحت عنوان مجموعه‌ی "درس‌های تجربه شده" به مخاطبان فارسی زبان ارائه کرده است. این مجموعه ترجمه‌ای از نسخه‌ی به چاپ رسیده توسط انتشارات مدرسه بازرگانی هاروارد است.  از دیگر کتاب‌های این مجموعه غیر از کتاب پیش رو باید به کتاب‌های الگو بودن در رهبری سازمان، روش‌های مدیریت اجرایی نتیجه‌گرا، معیارهای استخدام و اخراج، راهکار‌های کلیدی برای اجرایی کردن استراتژی و از کسب و کار محلی تا کسب و کار جهانی اشاره کرد.

مروری بر فصل‌های کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد

این کتاب از شش فصل یا مقاله تشکیل یافته است که نام‌های این فصول به ترتیب زیر هستند:

  • سال‌های اولیه‌ی کارآفرینی اثر مایکل دل
  • در مورد ماهیت هدف، شفاف عمل کنید اثر سرجری رابینسون
  • هدف بزرگی انتخاب کنید، بعد در راهش تلاش کنید اثر لوک جانسون
  • تهیه سرمایه شبیه فرآیند فروش است اثر پاملا مارون
  • با پول دیگری طوری رفتار کنید که گویی مال شماست اثر ری اندرسون
  • تولد بی ئی تی اثر رابرت جانسون

‌در بخشی از کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد می‌خوانیم

برای انجام کارها شما باید تجربه کسب کنید و به دنبال راههای نو بگردید. تدبیر به خرج دهید. اولین درسی که در مورد ارزش برقراری تماس مستقیم با مشتری فراگرفتم این بود که این کار نباید سرسری انجام شود بلکه باید به شیوه ای کاملاً هدفمند باشد. من هميشه به این اعتقاد داشته ام که باید به شیوه ای متفاوت به مسئله نگریست و باتدبیر بود.

در آغاز تکوین کامپیوترهای شخصی(یا همان که امروز به نام پی سی می‌شناسیم) همه نوع فروشگاه مختص کامپیوتر وجود داشت که مشغول فروش کامپیوترهای شخصی بودند. من در مقام مشتری، متوجه شدم که زمان زیادی طول می کشد تا این تکنولوژی عملاً مراحل تولید را پشت سر بگذارد، وارد فروشگاه‌ها شود و بعد به دست مشتری برسد. و تا زمانی که این فرایند طولانی و پیچیده را بپیماید، هزینه بسیار زیادی پیدا می کرد. افرادی که در مغازه ها مشغول فروش این نوع محصولات بودند. با موج مد حرکت می‌کردند. آنها می گفتند:«در دهه هشتاد. کامپیوترها چیز جدیدی هستند. پس بیایید یک کامپیوترفروشی باز کنیم.» و فقط یک مدل نمایندگی فروش وجود داشت. به همین دلیل تعداد زیادی از این فروشگاه‌ها مثل قارچ ظاهر شدند. منِ مشتری دلسرد شده بودم. قیمت‌ها بالا بود و وقت زیادی صرف می شد. افرادی که در فروشگاه بودند نیز چیز زیادی درباره آن نمی‌دانستند.

می دانستم که برای انجام این کار باید راه بهتری وجود داشته باشد. بنابراین شروع به پیاده کردن دو سه تا کامپیوتر کردم تا بفهمم داخل آن‌ها چه خبر است. کار را با فروش کیت‌های ارتقا برای کامپیوترها، حافظه و درایوهای هارددیسک شروع کردم. در آن زمان پی سی ها درایو هارددیسک نداشتند. بنابراین کارت‌های کنترلر و درایوهای هارد دیسک را می‌خریدم. کابل درست می کردم و عملا برای خلق یک کامپیوتر شخصی، نرم افزار می‌نوشتم. این به راستی سرمنشاً شرکت بود - آن هم در خوابگاه دانشگاه  و از همان جا رشد کردم.

درعرض تقریباً یک سال شروع کردم به ساخت کامپیوترهای شخصی خودم که معلوم شد انجامش آن قدرها هم سخت نیست زیرا تمام اجزا و قطعات، محصول کسانی نبودند که کامپیوتر می‌ساختند بلکه از محصولات شرکت‌های ریزیردازنده، شرکت‌های سازنده دیسک درایو و شرکت‌های سازنده‌ی منبع تغذیه بودند. این اعتقاد که با کار مستقیم با مشتریان می توانیم تکنولوژی را سریع‌تر به آن ها برسانیم، خدمات بهتری ارائه کرده و ارزش بهتری ایجاد کنیم. پایه و اساس این کسب وکار بود. شرکت به مدت هشت سال پیاپی تقریباً سالی ۸۰ درصد رشد می کرد.

ترجمه‌ی کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد به فارسی

انتشارات مبلغان کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد را با ترجمه‌ی مجید نوریان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب، یکی از کتاب‌های مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه هاروارد است که در سال 2008 به نام Starting a business به چاپ رسید.

چرا باید کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد را خواند؟

مایکل دل مدیر عامل شرکت دل، جری رابینسون مدیر اجرایی بریتانیایی و کارشناسی تلویزیونی، لوک جانسون مدیر عامل شرکت زنجیره‌ای پیتزا تنها نمونه‌هایی از نویسندگانی هستند که درس‌های موفقیت خود را در این کتاب با خواننده به اشتراک می‌گذارند. این روزها با در دسترس قرار گرفتن تجارت الکترونیکی ایجاد و بهره‌برداری از یک کسب و کار جدید خیلی دور از ذهن نیست. شرکت‌های کوچکی با این هدف و امید تشکیل می‌شوند اما موفقیت با همه‌ی آن‌ها همراه نمی‌شود و بسیاری از این شرکت‌ها در اوایل مسیر شکست می‌خورند. مطالعه‌ی کتاب‌هایی مانند کتاب حاضر که با توجه به تجربه‌ی مدیران موفق بین‌المللی نوشته شده است راهکاری است تا کسب و کار جدید خود را بدون نگرانی و با برنامه‌ریزی دقیق شروع کنید.

  • کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد در دسته‌ی کتاب‌های کارآفرینی قرار دارد.
  • کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.
  • کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع کارآفرینی را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب راه انداختن يک کسب‌وکار جديد اثر اندرو شرمن و لوک جانسون و مایکل دل بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی کارآفرینی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
547.۴۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندهاندرو شرمن
نویسنده دوممایکل دل
نویسنده سوملوک جانسون
مترجممجید نوریان
ناشرانتشارات مبلغان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Starting a business, c۲۰۰۸
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
78,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۷.۴۲ کیلوبایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 66 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
6 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب نوشته مایکل دل(جزو ۵۰ پولدار دنیا)است و به شما داستان پیشرفت خود و موفقیت ها و شکست های افراد مختلفی را نشان میدهد. در هر درس نوشته های کسانی را که موفق شدند و یا ورشکست شدند را نشان میدهد و از آن در چند جمله نتیجه گیری میکند. به نظر من که کتاب کاربردى و خوب است.

2

به نظرم خیلی کتاب معمولی بود، توصیه هایی که شده بود بیشتر شبیه کتاب های انگیزشی بود که فقط حس یاد گرفتن به آدم میده و آخرش زیاد چیزی نصیب آدم نمیشه نکته مثبتم این که روایت واقعی از یه قسمتی از روند کارآفرینی، جذاب میزد در کل به نظرم نمیشه راه انداختن کسب و کار جدید اسمشو گذاشت مثلا عنوان داستان هایی از چند کارآفرین موفق خیلی عنوان بهتریه

4

کتاب بسیار عالی و فوق العاده است اما ترجمه این کتاب اصلا خوب نیست به نظر میاد مترجم با اصطلاحات دنیای کسب وکار آشنایی نداره مثلا در جایی کلمه vision که به معنی چشم انداز هست را با کلمه دیدگاه ترجمه کرده بود در جمله بندی هم ایراد داشت و بعضی جملات گنگ بود در کل کتاب ارزش خوندن با این ترجمه غیر حرفه ای رو داره، چیزای خوبی یاد میگیرید

5

من این کتاب رو خوندم درست موقعی که میخواستم استراتژی یک سازمان رو مکتوب کنم، به نظر من چند تا جمله کلیدی داشت که برای ارائه من خیلی مناسب بود و البته شما باید پیش زمینه های مناسبی هم داشته باشید تا لذت درک مطالب چند برابر بشه

4

کتاب خیلی خوبی بود نشون میده از چ تکنیک هایی باید استفاده کنیم تا موفق باشیم به همراه داستان زندگی واقعی افراد موفق

4

کتاب مختصر و مفیدی بود. ۱۳ نفر از کارآفرینان و موسسان شرکت های معتبر، ۱۳ درس کارآفرینی و کسب و کار رو در قالب تجربه کاری و بیزینس خودشون بیان میکنن که دونستنشون ضروریه.

4

لطفا جواب بدین آیا بنظر شما راهکارهای کشورهایی که شرایط دور زدن قانون خیلی کمه و بهمین دلیل موفق میشن با کشور ما قابل مقایسه هست ؟؟

5

کتاب رو خوندم واقعا مفید بود و مهم تر این که اخر هر درس، برداشت ها و نکته های مهم رو یادآوری میکرد. برای شروع ایده و کسب و کارتون حتما بخونید .

4

بنظرمن اونایی که دنبال داستان و رمان اند این داستان نکات آموزنده ای داره برای کسانی که تشنه ی موفقیت اند امید و ارم از خوندن کتاب لذت ببرید

4

اینجور کتاب ها که خودشون کارآفرین هستن نتیجه بهتری دارن نسبت به کتاب هایی که نویسندشون فقط کتاب موفقیت مینویسن

نمایش 22 نقد دیگر
3.9
(93)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راه انداختن یک کسب وکار جدید
راه انداختن یک کسب وکار جدید
اندرو شرمن
انتشارات مبلغان
3.9
(93)
39,000
تومان