0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مهارت های آموختن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مهارت های آموختن

دامیز
درباره مهارت های آموختن

مهارت‌های آموختن کتابی است که به تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان کمک می‌کند بیشترین بهره را از مطالعات‌شان ببرند. دورین دوبولی در این کتاب توضیح می‌دهد دنیای آموزش هر چیز به چه صورت کار می‌کند. وظایف و مسئولیت‌های دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید چه هستند و هنگامی که چیزی برای‌تان قابل درک نیست. کجا به‌دنبال راه‌حلش باشید. دانایی توانایی اسث و مهارت‌های آموختن به شما کمک می‌کند اختیار یاد گرفتن هر چیز در دست خودتان باشد.

‌درباره‌ی کتاب مهارت‌های آموختن اثر دورین دو بولی

کتاب مهارت‌های آموختن برای اولین بار در سال 2009 منتشر شد. این کتاب به 6 بخش تقسیم شده است که هریک از بخش‌ها دارای چند فصل است وجنبه‌های گوناگونی از یک موضوع واحد را بیان توضیح می‌دهد. دورین دوبولی که خود سال‌ها به تدریس و آموزش افراد مشغول بوده است در این اثر به طور مفصل مهارت‌های لازم برای یادگیری پرداخته و راهکارهایی برای  استفاده هرچه بهتر از منابع را به دانش‌آموزان و دانشجویان می‌آموزد.

با مطالعه بخش اول کتاب دیدگاهی کلی نسبت به فضای دانشگاه، امکانات و سیستم آموزشی آنجا خواهید داشت و یاد می‌گیرید چگونه مهارت مطالعه در دنیای حاضر و تفکر انتقادی خود را بهبود ببخشید. بخش دوم به خواننده می‌آموزد چگونه به دانشجویی فعال تبدیل شود و در فعالیت‌های دانشگاهی مانند سیمینارها حضور پیدا کنید. علاوه بر آن در بخش دوم با ماهیت دو سویه تحصیلات  یعنی یافتن بازخورد و بارخورد نشان دادن، آشنا خواهید شد. بخش سوم به روش‌های تحقیق و پژوهش اختصاص دارد و گردآوری مطالب مورد نیاز از منابع مختلف را فراخواهید گرفت.

 فصل چهارم نگارش حرفه‌ای و استاندارد علمی را می‌آموزید. نوشتن گزارش آزمایشگاهی یا مقاله مستلزم شفافیت، صداقت و ارتباط معنادار اجزا با یکدیگر است. در بخش پنجم کتاب مهارت‌های لازم برای پشت سر گذاشتن امتحانات را می‌خوانید. بخش ششم و پایانی کتاب، بخشی مشترک در این مجموعه کتاب‌های انتشارات دامیز است. در این بخش می‌آموزید می‌توانید بهترین استفاده را از زمان ببرید و همزمان زندگی لذت‌بخشی در دوران تحصیل داشته باشید. در پایان ده راهنمایی ارائه شده است که با خواندن آنها مقالات منحصر به فردی خواهید داشت.

این مجموعه کتاب‌های دامیز به گونه‌ای طراح شده است که حتما لازم نیست از اولین صفحه و اولین فصل مطالعه را آغاز کنید. شما می‌توانید با توجه به دغدغه‌ای که دارید یک فصل را برای خواندن انتخاب کنید.  

مروری بر فصل‌های کتاب مهارت‌های آموختن

بخش اول: اصول مهارت‌های آموختن

بخش دوم: تبدیل شدن به شاگردی فعال

بخش سوم: جمع‌آری اسناد و شواهد

بخش چهارم: روی کاغذ آورن

بخش پنجم: آخرین بازخواست: جان سالم به دربردن و لذت بردن از امتحانات

بخش ششم: بخش ده‌ تایی‌ها

‌درباره‌ی دورین دو بولی نویسنده‌ی کتاب مهارت‌های آموختن

دورین دو بولی نویسنده و استاد دانشگاه است او بیش از بیست سال به تدریس رشته‌های زبان‌شناسی کاربردی و مهارت‌های آموختن در دانشگاه‌های ابردلین، وارویک و ساسکس مشغول بوده  و مسئولیت تهیه و نگارش مطالب در حوزه‌ی مهارت‌های آموختن در پایگاه اینترنتی دانشگاه ساسکس را بر عهده داشته است. دو بولی کارش را به‌عنوان تحلیلگر سازماتی شروع کرده و سپس به آموزش زبان  انگلیسسی در مدارس راهنمایی زامبیا پرداخت و پس از آن به اسکاتلتد و شروپشایر رفت. او همچنین به کارشناس‌های صنعتی  آموزش زبان انگلیسی تدریس کرده است و در زمینه‌ی آموزش تجارت اندوخته‌های فراوانی دارد.

ترجمه‌ی کتاب مهارت‌های آموختن به فارسی

فرشید قهرمانی مترجم کتاب مهارت‌های آموختن است. او متولد سال 1350 است و ترجمه آثار گوناگونی را در کارنامه ادبی خود ثبت نموده است. از آثار ترجمه شده توسط فرشید قهرمانی می‌توان به کتاب‌های «نامه‌هایی از هستی»، «تائوت چینگ» و « برنامه‌ریزی عصبی-کلامی » اشاره کرد. انتشارات آوند دانش کتاب مهارت‌های آموختن را با ترجمه‌ی فرشید قهرمانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب مهارت‌های آموختن را خواند؟

کتاب مهارت‌های آموختن در دسته‌ی کتاب‌های مطالعه و فراگیری قرار دارد. کتاب مهارت‌های آموختن مناسب برای گروه سنی نوجوانان و بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 313 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید.

کتاب مهارت‌های آموختن جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مطالعه و فراگیری است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  مطالعه و فراگیری زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب مهارت‌های آموختن می‌خوانیم

زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی

خیلی از دانشگاه‌ها در سال اول تحصیل خدماتی مانند محل زندگی و خواب به دانشجویان ارائه می‌دهند. ممکن است این خوابگاه‌ها در محوطه‌ی دانشگاه واقع شده باشد. در این صورت محل زندگی و خواب شما نزدیک محل برگزاری کلاس‌ها خواهد بود. هنگامی که در محوطه‌ی دانشگاه زندگی می‌کنید مواردی هست که باید به آن‌ها توجه کنید.

امنیت

اگر محوطه‌ی دانشگاه‌تان بزرگ باشد. ممکن است فاصله‌ی زیادی میان محل برگزاری کلاس‌ها، محل زندگی و خوایتان وجود داشته باشد. هنگامی که شب‌ها دیروقت این مسیر را طی یا صبح‌های زود در اين مسسیر حرکت مي‌کنیسد. بدانید در صورت بروز هرگونه مورد اضطراری باید چه کار بکنید. تلفن‌های اضطراری در گوشه و کنار محوطه‌ی دانشگاه وجود دارند. از محل این تلفن‌ها اطلاع یابید. نزدیک‌ترین راه میان محل برگزاری کلاس‌ها و محل زندگی‌تان را انتخاب کنید. تمامی این موارد را برای امنیت خود و دانشجویان دیگر در نظر داشته باشید و در صورت مواجه با هر گونه تهدید احتمالی به‌سرعت آن را به مقامات مسئول اطلاع دهید. اگر با مشکلی برخورد کردید به‌ سرعت با حراست دانشگاه تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید.

هنگام روبه‌رو شدن با آتش‌سوزی در شب به‌سرعت به حراست دانشگاه و آتش‌نشانی اطلاع دهید و درصورتی که کپسول اضطراری آتش‌نشانی در نزدیکی‌تان وجود دارد حتما از آن برای فرو نشاندن حریق استفاده کنید. دقت کنید که فقط در زمان‌های اضطراری به آتش‌نشانی خبر بدهید یا زنگ آتش‌نشانی را به‌صدا درآورید. مراقب باشید و با این موارد به هیچ وجه شوخی نکنید.

کمک خواستن هنگام بیماری

هنگامی که برای اولین بار وارد دانشگاه می‌شوید. حتما سری به مرکز سلامت یا درمانگاه بزنید و با مکان آن آشنا شوید. در این صورت هنگامی که به اين محل نیاز دارید لازم نیست زمان زیادی را صرف پیدا کردن آن بکنید. اگر بیماری خاصی دارید حتم به اين مرکز اطلاع دهید و پرونده‌ی پزشکی‌تان را نیز در اختیار آن‌هابگذارید؛ برای مثال در مواردی مثل بیماری دیابت لازم است که این مرکز از بیماری شما آگاه باشد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مهارت‌های آموختن اثر دورین دو بولی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مطالعه و فراگیری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
6.۴۱ مگابایت
تعداد صفحات
313 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۶:۰۰
نویسنده دورین دو بولی
مترجمفرشید قهرمانی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Study Skills for Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۳۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۶.۴۱ مگابایت
۳۱۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
13 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در پاسخ به دوست عزیز s.a...aby درواقع این از امتیازات این نرم افزار هست که نمیشه از کتابهاش خارج از برنامه استفاده کرد باعث حفظ حق کپی رایت کتاب ها میشه. شما دوست عزیز اگه برای مطالعه این کتاب روی گوشی مشکل دارین و میخواین روی کامپیوتر اون رو مطالعه بفرمایین فقط لازمه که نسخه ویندوزی نرم افزار فیدبو رو هم روی سیستم تون نصب کنید و بعد از اون میتونید به کتابهاتون هم از طریق کامپیوترتون و هم از طریق گوشی دسترسی داشته باشین

4

سلام، خسته نباشید. نمونه کتابهایی که قبل از خرید برای دانلود می گذارید خیلی خوبه و یکی از استانداردهای بازاریابی فروش کتابهای آنلاین محسوب می شه، فقط در مورد شما یه مشکلی هست. گاهی این نمونه بقدری اندک و بد انتخواب شده که خواننده هیچ ذهنیتی در مورد آن کتاب پیدا نمی کند و اصلا کافی نیست، لطفا اگر نمونه ای برای خواننده و خریدار ارائه می دهید، به اندازه ای باشد که خواننده بتواند در مورد آن کتاب ، نظری پیدا کند!

4

/// ◄فیدیبو:باسلام امکان تنظیم فونت در نسخه های Epub وجود دارد. اما کتاب حاضر نسخه ی PDfاست . که میتوانید برای مطالعه ی راحتتر بر روی صفحات زوم کنید. بامهر /// خطش ریزه یعنی نمی شه خطشا مثل بقیه کتاباتون درشت و تنظیم کرد؟؟اگه نشه خیلی بده اصلا امتیاز کتابای فیدیبو به درشتی و راحتی خطش بود!!!

5

با سلام لطفا اگر امکان داره هر دو نسخه pdf و epub را قرار بدین چون نظرات متفاوتند .به نظر من خواندن کتاب های pdf خیلی شبیه تر به خواندن کتاب های چاپی است واین امتیاز بزرگی است.

5

در هنگام مقایسه ی نسخه ی زبان اصلی با نمونه ی این ترجمه متوجه فرارهای ترجمه ای(جملات و اصطلاحاتی که ترجمه نشدند) و ترجمه هایی که برخلاف لحن زبان اصلی، احساس نزدیکی و صمیمیت با مخاطب را کم کرده شدم. در ضمن اگر مترجم این نظر را می‌بیند باید بگویم که what is what and who is who را می‌توانید چی به چیه و کی به کیه ترجمه کنید. موفق باشید

4

۴ کتاب از مجموعه دامیز گرفتم که همه PDF و غیر قابل استفاده در گوشی هستند و نکته وحشتناک این که PDF ها مجهز به پسورد پیشرفته هستند و نمی شه روی کامپیوتر شخصی از اون‌ها استفاده ای برد. توصیه من به دوستان این که تا وقتی این مشکل حل نشده و تبلت در اختیار ندارید حتما نسخه چاپی تهیه کنید.

4

فرمت epubخیلی خیلی بهتره. فرمت pdf رو توی هر صفحه باید تنظیم کنی و بالاپایین کنی تا بخونی

2

آنچنان کاربردی نبود . گرچه بد هم نبود . برای همین دو ستاره دادم . کتابای خیلی بهتزی هم هست . مثلا کتاب آقای توماس فرانک به نام چگونه با مطالعه ی کمتر نمرات بیشتری بگیریم .

5

از همه بهتر همون pdf. چون نسخه اورجینال کتاب و خوندنش راحت تر

4

من بخاطر بحث تقویت حافظه خریدمش و همش قصه میگفت که حافظه ی خوب خیلی خوبه و اینا!!! جز تصویرسازی و رمزگردانی که ماموت عصر یخبندانم اینو میدونه چیز خاصی نداشت!

نمایش 12 نقد دیگر
3.8
(29)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
42,750
٪50
21,375
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مهارت های آموختن
٪50
مهارت های آموختن
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.8
(29)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
42,750
٪50
21,375
تومان