0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی کم خرج

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی کم خرج

دامیز
درباره زندگی کم خرج

زندگی مدرن و سرعت تغییرات آن هزینه‌های زیادی به انسان تحمیل می‌کند و او را برای برای خرید محصولات جدیدتر، بهتر و لوکس‌تر تحت فشار قرار می‌دهد. در چنین شرایطی خرج کردن از درآمد داشتن بسیار آسان‌تر خواهد بود. اما اگر شما در 4 چوب درآمد خود خرج کنید می‌توانید برای همیشه از بدهی‌ها خلاصی یابید و پول خود را صرف پیشرفت شخصی و آموزش کنید. دبورا تیلور هیف در کتاب زندگی کم‌خرج اطلاعات زیادی درباره‌ی موضوعات مرتبط با پول و اقتصاد خانواده به شما می‌آموزد. مطالعه نکات جالب و خواندنی این کتاب را از دست ندهید.

‌درباره‌ی کتاب زندگی کم‌خرج اثر دبورا تیلور هیف

کتاب زندگی کم‌خرج برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد. این کتاب به مجموعه کتاب‌های سرگرم کننده با سبک و سیاق آموزنده و آسان انتشارات دامیز تعلق دارد. کتاب زندگی کم‌خرج به مخاطب می‌آموزد چگونه از درآمد خود را کنترل کند. مصرف‌گرایی یکی از مشکلات انسان معاصر است. شرکت‌‌ها و برندهای معتبر نیز از راه‌های گوناگونی این مفهوم را تبلیغ می‌کنند و از احساسات مردم برای سود بیشتر خود بهره می‌گیرند. دبورا تیلور هیف در کتاب زندگی کم‌خرج روش‌های کاربردی برای مبارزه با این پدیده و کنترل سبد خرید ارائه است. او برای کاهش هزینه در تمام جنبه‌های زندگی چندین روش مطرح کرده است.

کتاب زندگی کم‌خرج دارای 5 بخش و 18 فصل است. دبورا هیف در بخش اول، اصول ابتدایی برای برنامه‌ریزی مالی و الگویی برای بودجه‌بندی را توضیح می‌دهد و نکاتی را برای تعیین اولویت‌ها و ولخرجی اعضای خانواده مطرح می‌کند. بخش دوم کتاب به فوت و فن خرید مواد غذایی و چگونگی درست کردن غذاهای کم هزینه و ارزان اختصاص دارد. در این بخش می‌آموزید چگونه فریب بازاریابان حرفه‌ای در چیدمان قفسه‌های فروشگاه را نخورید.

بخش سوم به دیگر هزینه‌های زندگی به ویژه مخارج فرزندان از پوشک نوزادان گرفته تا هزینه‌های دانشگاه آنها پرداخته است. راهکارها این بخش به شما کمک می‌کند چگونه هزینه‌های ورزشی، بهداشتی و درمانی فرزندانتان را کاهش دهید و با گرفتن جشن تولد برایشان، آنها را خوشحال کنید. بخش چهارم به هزینه‌های سنگین‌تر مانند خرید ماشین یا وسایل خانه اشاره دارد. بخش آخر لیستی از نظریات مرتبط با خرید هدایای ارزان برای خانواده و دوستان در اختیار خواننده قرار داده است.  با مطالعه این کتاب می‌آموزید چگونه  مخارج بیهوده‌ی زندگی  را کاهش دهید و درآمد خود را برای رسیدن به اهداف شخصی و آرزوهای خود هزینه کنید.

مروری بر فصل‌های کتاب زندگی کم‌خرج

مقدمه

بخش اول: پرداختن به مسائل اساسی

بخش دوم: با درآمد رعیتی مانند پادشاهان غذا بخورید

بخش سوم: تامین بودجه برای خانواده‌های کم‌خرج

بخش چهارم: از داشتن زندگی و فکری مقتصد لذت ببرید

بخش پنجم: بخش ده‌ تایی‌ها

‌درباره‌ی دبورا تیلور هیف نویسنده‌ی کتاب زندگی کم‌خرج

دبورا تیلورهیف در خانواده‌ای پرجمعیت و کم‌درآمد به دنیا آمد و از دوران کودکی با مفهوم زندگی اقتصادی و سختکوشی آشنا شد. او به همراه مادرش اقلام مورد نیاز خود را از حراجی‌ها و لوازم دست دوم فروشی، تامین می‌کردند. او از طریق تجربه‌ی شخصی، سخت‌کوشی و خواندن کتاب‌های بسیار راه و چاه مقتصد زندگی کردن را یادگرفت و با افتخار از مدرسه‌ی بسیار مشهور هارد ناکز فارغ‌التحصیل شد.

دبورا  ویراستار و ناشر خبرنامه‌ی سیمپل تایمز است که از سال ۱۹۹۸ تا کنون توانسته بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک داشته باشد. او کتاب‌های بی‌شماری در خصوص زندگی کم‌خرج تألیف کرده ‌است که می‌توان به کتاب‌های  «یک گزینه‌ی ساده»، «راهنمای عملی برای صرفه‌جویی در زمان»، «پول و سلامت عقل» وبسیاری کتب دیگر اشاره کرد. او هم‌چنین به برنامه‌های رادیویی و روزنامه‌های آمریکا و کانادا دعوت شده است و بارها کارگاه‌های آموزشی را با موضوعات زندگی کم‌خرج  و ساده زیستی داوطلبانه و موضوعات مرتبط با خانه‌داری برپا کرده است.

ترجمه‌ی کتاب زندگی کم‌خرج به فارسی

انتشارات آوند دانش کتاب زندگی کم‌خرج را با ترجمه‌ی سارا یوسفی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. از دیگر کتاب‌های ترجمه شده توسط سارا یوسفی  که متعلق به انتشارات آوند دانش است می‌توانید کتاب‌های «هنر آشپزی»، «حل و فصل اختلافات در محیط کار» و «سوپ» را بخوانید

چرا باید کتاب زندگی کم‌خرج را خواند؟

زندگی کم‌خرج تنها برای زوج‌های جوان تازه ازدواج کرده یا دانشجو‌های با درآمد پایین نیست. اغلب انسان‌ها در برخی از شرایط زندگی مجبورند هزینه‌های خود را تا حدی کاهش دهند و خود را با میزان درآمد خود تطبیق دهند.  کتاب زندگی کم‌خرج در دسته‌ی کتاب‌های اقتصاد خانواده قرار دارد و برای گروه سنی بزرگسال منایب است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 291 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید. کتاب زندگی کم‌خرج جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع اقتصاد خانواده است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  اقتصاد خانواده زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب زندگی کم‌خرج می‌خوانیم

وقتی قیمت روی کالایی آن‌قدر پایین است که به‌درستی آن شک می‌کنید. شانس یارتان بوده است که توانسته‌اید اجناس زیر قیمت را بردارید، که این‌گونه فروشگاه‌ها آن را با قیمت خرید عمده‌شان عرضه می‌کنند. محصولات تبلیغاتی فروشگاه‌ها که سودی برای صاحبان فروشگاه ندارند، مشتریان جدید را برای خرید اغوا و سپس کاری می‌کنند که مشتری در فروشگاه قدم بزند و خرید مازاد خود را شروع کند. حتی بسیاری از مشتریان برنامه‌ریزی می‌کنند تا تمام خرید خود را از فروشگاه‌هایی انجام دهند که بیشترین تخفیف را دارند. بنابراین کل بودجه‌ی خرید سوپری آن هفته‌شان را با خود می‌برند. فروشگاه‌ها امیدوارند که ضرر خود از محصولات تبلیغاتی را با فروش بیشتر سایر محصولات جبران کنند.

معمولا سوپر مارکت‌های بزرگ‌تر در مقایسه با سوپرهای کوچک‌تر، کالاهای بیشتری را زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رساننده چرا که هرچقدر سوپرمارکت بزرگ‌تر باشد، میزان محصولاتی را که به مشتری ارائه می‌کند بیشتر خواهد شد و متعاقبا میزان فروش هم بالاتر می‌رود. معمولا این گونه کالاها را در صفحات اول یا روی جلد پیک‌های تبلیغاتی و بخش آگهی‌های فروشگاه‌ها درج می‌کنند. همچنین در فروشگاه‌ها مشخصات این کالاها را روی کاغذهایی می‌نویسند و از سقف آویزان می‌کنند تا شما را جذب کنند.

بعضی اوقات فروشگاه‌ها روی کالاهایی تخفیف می‌زنند که همان کالا در فروشگاه‌های دیگر با قیمت واقعی‌اش به فروش می‌رسد. بنابراین شما باید تخفیف فروشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر در فروشگاهی که در حال خرید از آن هستید کالایی را با قیمتی بسیار مناسب و پایین یافتید. دیگر مجبور نیستید کل شهر را برای یافتن همان کالا با قیمتی ارزان‌تر دور بزنید و وقتی مجبور نباشید به‌دنبال کالایی با قیمت مناسب بگردید، در هزینه‌ی رفت و آمدتان هم صرفه‌ جویی شده است.

وقتی نشسسته‌اید و برای لیسست خرید هفتگی خود برنامه‌ریزی می‌کنید. لیست تخفیقات فروشگاه‌ها را هم نگاه کنید. اگر به‌طور مثال می‌خواهید گوشت بخرید و آن هفته گوشت با قیمت پایین‌تری در بازار تربار محل‌تان عرضه می‌شود. نگاه کردن به لیست تخفیف فروشگاه می‌تواند کمک شایانی به بودجه‌ی شما بکند. وقتی در حال خرید هستید. اول اجناس تخفیف‌خورده را بردارید و سپس ببینید بقیه‌ی چیزهایی را که می‌خواهید. در کدام بازار یا سوپری با تخفیف بیشتری ارائه می‌شود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب زندگی کم‌خرج اثر دبورا تیلور هیف بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی اقتصاد خانواده می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
291 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۴۲:۰۰
نویسنده دبورا تیلور هاف
مترجمسارا یوسفی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۲۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۴۴ مگابایت
۲۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 67 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
16 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب رو خریدم ولی خوندنش رو رها کردم تا یه جایی که رسیدم دیدم دارم مثل آدم های خسیس برخورد میکنم منم نپسندیدم یه جاهایی از زندگی آدم باید قید مادیات رو بزنه یه جاهایی لازمه آدم دست و دلبازی کنه دوست ندارم از اینکه پولی خرج میکنم عذاب بکشم این راه و رسم زندگی اقتصادی نیست که آدم کنسی باشی

4

این کتاب‌ روش های خوبی برای زندگی کم خرج ارائه میده اما واقعا بعضی جاها دیگه اوج خساست رو نشون میده. یه جوری که نویسنده کتاب، هیچ چیز نو و دست اولی نمی خره. در کل مفیده اما شاید بعضی قسمتهاش با فرهنگ ما همخوانی نداشته باشه. ایراد دیگه ای هم که داشت، این بود که پس انداز و روش خرج کردن فقط با پول نقد رو یاد میداد. انگار زمان نگارش کتاب ، کارت‌های عابربانک و خدمات اینترنت بانک وجود نداشت. چون هیچ اشاره‌ای بهش نشده. اما من این کتاب روخوندم و دوست داشتم ‌ و به کسانیکه ولخرج هستن خوندن این کتاب رو توصیه میکنم.

1

به جای محدود کردن رویاهاتون به اندازه درآمدی که دارین، درآمدتون رو به اندازه رویاهاتون افزایش بدید. به این دنیا نیومدیم که فقط نفس بکشیم

5

بر خلاف برخی دوستان باید بگم جزء محدود کتابایی هست که تاثیر زیادی تو زندگی مالی من گذاشته.... با توجه به شرایط فعلی کشورمون حتما و قطعا توصیه میکنم? اما در مورد اینکه به آدم خسیس بودنو یاد میده باید بگم ((میتونین انتخاب کنین کدوم راهکار رو انجام بدین یا کدومو انجام ندین!)) ?

1

کتابهایی از این دست فقط آدمها رو گدا و بدبخت میکنه ،انسان نیاز به آزادی مالی داره نه اینکه مثل یک متکدی زندگی کنه ، چرا نباید از زندگی با وسایل زیبا و لوکس و خوراک و پوشاک و رفاه عالی برخوردار شد؟ راستش من اصلا رغبتی به خوندن چنین کتابهایی ندارم. به جاش توصیه میکنم کتاب راز شکر گزاری از راندا برن رو بخونید.

1

عنوان کتاب کاملا برازندس! زندگی کم خرج «برای احمق‌ها»!!! مثلا یه جایی توی کتاب میگه به جای پوشک برای نوزاد از کهنه استفاده کنید، اول با اب بشورید بعد بندازید توی ماشین لباسشویی... پول آب و برق و شوینده اصلا به چشمش نمیاد ولی خرید پوشک چرا! بقیه نکات به درد بخوریم که میگه هر آدم عاقلی میدونه...

1

وقتی زمان و حق انتخاب انسان مدرن محدوده درگیر کی و کجا غذا خوردن و امثالش فقط ضرره ،به ظاهر فکر میکنی سیو کردی ولی زمان یا انرژی زیادی از دست دادی که قطعا با ارزش تره،نظر شخصیم اینه که این مدل کتابا خیلی کمتر از اونچه ادعا میکنن میتونن به مهارت های آدما اصافه کنن.

5

کتاب بسیار خوبیه اما بیشتر مواردی که در کتاب ذکر شده رو تقریبا هر فردی که زندگی کم خرجی می‌خواد داشته باشه، می‌دونه و انجام می‌ده. اما به نظر من باز هم خوندن کتاب خالی از لطف نیست چون ریزه‌کاری‌های خوبی رو آموزش داده.

3

دوستانی که این کتاب رو میخونن باید درنظر داشته باشن مفهوم نویسنده رو باید بگیرن خیلی وارد جزییات روش های صرفه جوییش نشن چون بد بهشون پرداخته شده ولی مفهوم کلی کتاب که باید در انواع هزینه ها صرفه جویی کرد مفهوم خوبیه و ارزش خوندن داره...

5

به نظر میاد در اوضاع اقتصادی فعلی راهنمایی های این کتاب به درد ما بخصوص نسل جوان میخوره ، از خواندن آن لذت میبرید وکاربردی هستن من استفاده کردم.

نمایش 25 نقد دیگر
3.8
(67)
33,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زندگی کم خرج
زندگی کم خرج
دامیز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی کم خرج
زندگی کم خرج
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.8
(67)
33,750
تومان