0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودیاری

معرفی، خرید و دانلود کتاب خودیاری

تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز
درباره خودیاری
کتاب « خودیاری: تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز» نوشته استیو شیپ ساید است. استیو شیپ‌ ساید، از ۱۹۹۰ به عنوان ژورنالیست علم برای بی بی سی و رسانه‌های معتبر جهان مشغول به کار است. شیپ‌‌ ساید در این کتاب به تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز درباره فضایل و خصوصیات افراد برجسته، سخت‌کوش و درستکار پرداخته است. ساموئل اسمایلز، شاعر و نویسنده بریتانیایی نمونه مردی ویکتوریایی بود که شرح حال و خصوصیات افراد برجسته، سخت‌کوش و درستکار را به منظور «آموزش و تزکیه» خوانندگانش گردآوری می‌کرد و هدفش از نوشتن کتاب تنها سرگرم کردن آنها نبود. اسمایلز کاملا از تفاوت‌‌های بین نظریه‌‌پردازی درباره زندگی و تجربه بی‌واسطه آن آگاه بود و تلاش می‌کرد خودیاری را مجموعه‌ای از تصاویر زندگی، نه چکیده زندگی یا میان‌بر زندگی یا روشی جادویی برای زندگی کردن نشان دهد و مطالعه کردن را کاری سودمند و سازنده می‌دانست. اسمایلز معتقد بود مطالعه تنها یکی از شیوه‌های پرورش ذهن است که نفوذ آن بسیار کم‌تر از تجربه بی‌واسطه زندگی و سرمشق خوب در شکل گرفتن شخصیت است. شیپ ساید در مقدمه کتاب درباره اهمیت آن و نیز اندیشه خود اسمایلز آورده است:« «خودیاری» از زمان انتشارش در سال ۱۸۵۹ به یکی از پرفروش‌ترین و پر طرفدارترین کتاب‌های قرن تبدیل شد. اسمایلز در کتاب خود به این نتیجه رسیده است که «بزرگی» خصوصیتی مادرزادی نیست و در دسترس همه قرار دارد، هر چند اصل و تبار آدمی پست و حقیر باشد». شیپ‌ساید مطالب کتاب را به ۵۲ بخش تقسیم کرده و در هر بخش پس از آوردن سخنانی از اسمایلز خود به تحلیل و تفسیر آن‌ ها پرداخته است. همچنین در انتهای هر بخش، توصیه یا تمریناتی برای مخاطب در راستای گفتار اسمایلز ارائه داده است اسمایلز در کتاب خود به این نتیجه رسیده است که «بزرگی» خصوصیتی مادرزادی نیست و در دسترس همه قرار دارد، هرچند اصل و تبار آدمی پست و حقیر باشد. چنین نتیجه‌ای در دورانی که ملتی در حال بازسازی خود، الگو‌های خود و ایجاد تعادل در قدرت دنیا بود بسیار جذاب به نظر می‌رسد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ مگابایت
تعداد صفحات
174 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۸:۰۰
نویسنده استیو شیپ ساید
نویسنده دوماستیو شیپساید
مترجممریم تقدیسی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Samuel Smiles self-help:A 52 brilliant ideas interpretaion,۲۰۰۹.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ مگابایت
۱۷۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سپید دندان، اثری است در نقطه مقابل آوای وحش که سه سال پیش از آن چاپ شده بود. اگر در آنجا باک، سگ اهلی سورتمه کش، به گرگی درنده تبدیل می شود، در اینجا حیوانی وحشی (که سه چهارم آن گرگ و یک چهارم آن سگ گرگی است) اهلی می شود و به کمک انسان می آید. "از متن"

5

متاسفانه ترجمه‌ی بسیار بدی داشت. مترجم به متن اشراف نداشته و بارها جمله های یک پاراگراف با هم تناقض داشت که نشان از عدم تسلط مترجم به متن اصلی و بی توجهی ناشر، ویراستار به کیفیت کار است. خلاصه اینکه حیف وقت و حیف هزینه

5

خوب بود.البته کتابهای خودیاری تقریبا شبیه هم هستند.طبق ادعای کتاب پایه گذار خودیاری آقای اسمایلز در قرن نوزدهم بوده است که نظریاتش در این کتاب مورد تحلیل قرار گرفته است

2

در مورد کتاب های خودیاری بهتراست به جای خواندن چندین کتاب یک یا دو کتاب را ملاک قرار دهیم و وارد فاز عملی شویم در غیر این صورت بعد از مدتی از خواندن این گونه کتاب ها زده می شویم.

5

عالی بود یه جورایی فراتر از یه کتاب بود

4.6
(16)
52,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
خودیاری
خودیاری
استیو شیپساید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودیاری
خودیاری
تفسیر ۵۲ ایده طلایی از ساموئل اسمایلز
گروه انتشاراتی ققنوس
4.6
(16)
52,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر