0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در ستایش عشق

معرفی، خرید و دانلود کتاب در ستایش عشق

نویسنده:
آلن بدیو
درباره در ستایش عشق
کتاب «در ستایش عشق» نوشته آلن بدیو ( -۱۹۳۷) فیلسوف معاصر فرانسوی است. او به همراه «اسلاوی ژیژک» و «جورجو آگامبن» از مهم‌ترین منتقدان جریان پست‌مدرنیسم محسوب می‌شود، در دیدگاه بدیو مفاهیمی مانند حقیقت، سوژه و هستی از دیدگاه ریاضیات تحلیل و بررسی می‌شود. هم‌چنین دیدگاه‌های سیاسی این نظریه‌پرداز به چپ رادیکال گرایش دارد. آلن بدیو در این کتاب که حاصل گفت‌وگوی او با نیکولاس ترونگ است که به صراحت نظریات و آرای خود را در باب عشق مطرح می‌کند. او در کتاب با شور و حرارت هرچه‌تمام‌تر به دفاع از عشق پرداخته است و برای اثبات دیدگاه خود از آرای کسانی چون «کیر کی‌گور»، «دوبرا»، «لاکان» و«دوبووار» کمک گرفته است. در مقدمه کتاب «در ستایش عشق» می‌خوانیم: «هنگامی‌که نیکلاس ترونگ از من دعوت کرد تا در گفتگویی از مجموعه «تئاتر ایده‌ها» که در فستیوال آوینیون ترتیب داده بود شرکت کنم، بی‌درنگ پذیرفتم. به نظر می‌رسید که این گفتگو معجونی دلپذیر و لذیذ از تئاتر، گفتگو، مردم، عشق و فلسفه است. علاوه بر آن، گفتگو قرار بود چهاردهم ژوئیه ۲۰۰۸ برگزار شود و ایده بزرگداشت عشق هیجان‌زده‌ام کرده بود؛ نیرویی همه‌گیر، ویرانگر و جنسی که حدود و شئون اجتماعی را زیر پا می‌گذارد، آن‌هم در زمانه‌ای [روزی] که به‌طور طبیعی معطوف به ارتش، ملت و دولت است. اکنون اندکی باد به غبغب خود اندازیم: نیکلاس سؤالات را مطرح کرد و من نقش مبهم و دوپهلوی فیلسوف عشق را اجرا کردم. ما با هم خوب کار کردیم و این نوعی موفقیت محسوب می‌شد. هیچ تردیدی در کار نیست: به هدف زدیم. متنی که پیش رو دارید شرح گفته‌های آن روز ماست. متن ضرب‌آهنگ خودانگیخته و وضوح و سرزندگی را حفظ کرده است، لیکن بی‌نقص‌تر و صریح‌تر است. باور دارم که متن از ابتدا تا به انتها همان چیزی است که ادعا می‌کند: ستایش عشق، سروده فیلسوفی که مانند افلاطون و به نقل از او چنین می‌اندیشد: «کسی که از عشق شروع نکند، هیچ‌گاه پی به ماهیت فلسفه نخواهد برد.» لذا در این‌جا آلن بدیو، فیلسوف عشق، با نیکلاس ترونگ، فیلسوف و مستنطقی حکیم و البته عاشق، دست و پنجه نرم می‌کند».

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
342.۰۰ بایت
تعداد صفحات
95 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۰:۰۰
نویسندهآلن بدیو
مترجم مریم عبدالرحیم کاشی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۴۲.۰۰ بایت
۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از متن کتاب دال بر اهمیت مطالعه آن : وقتی بسیار جوان بودم با خواندن قطعه ای در کتاب جنس دوم سیمون #دوبووار بسیار متاثر و در واقع مشمئز شدم. او در این قطعه توصیف می کند که مرد پس از اتمام رابطه جنسی، بدن زن را تخت و بی حالت و شل و ول احساس می کند و به موازات آن زن احساس می کند که بدن مرد، غیر از #آلت جنسی، به طور کامل فاقد جذابیت است و حتی اندکی نیز مضحک. وودویل یا لودِگی نمایشی با استفادهٔ مداوم از افکار مشابه، ما را به خنده وا میدارد. میل بشر میل به امر طنز آلود، شکم بر آمده و آلت جنسی ناتوان است، و عجوزه ی بی دندان با سینه های آویزان، آینده ای است که چشم براه تمام آن زیبایی است. نرمی و لطافت عشق آن هنگام که در میان بازوان دیگری به خواب رفته اید چون ردای نوح است که بر روی این افکار ناخوشایند انداخته شده است. اما لکان درست عکس این فکر می کند. از نظر #لکان عشق به امر هستی شناختی تمسک می جوید. در حالی که میل همواره به امر فتیش گرایانه، توجه خود را بر اجزای خاصی از دیگری همچون سینه ها، کپل ها و آلت جنسی متمرکز می کند، #عشق توجه خود را درست بر هستی دیگری متمرکز می کند، دیگری که کاملاً مسلح به هستی خود به یکباره در زندگی ام، که این چنین در هم شکسته و تغییر شکل یافته، ظهور کرده است.

4

بخش هایی از کتاب بسیار جالبه ولی من بخشهایی از کتاب رو که عشق و سیاست و عشق و هنر رو با هم مقایسه میکنه دوست نداشتم. احساس کردم از مفهوم اصلی دور شد

4

زاویه دید بدیو خلاقانه و ظریفه و این کتاب یا مصاحبه رو بسیار خواندنی و جذاب می‌کنه؛ ولی به نظرم ترجمه‌ی چندان خوبی نداره.

5

ترجمه خوبی دارد کتابی است که باید چندبارخواند مترجم توضیحات وپاورقی‌هایی اضافه کرده که بسیار راهگشا است

5

هر چند فی‌الجمله از کتاب‌های مصاحبه‌طور بدم میاد اما درباره عشق، بعد از عشق سیال خوندن این کتاب رو توصیه می‌کنم.

5

وقتي نسخه نمونشو ميخوندم خيلي ازش خوشم اومد بعد نميدونم چي شد وقتي خريدمش يه مقدار بيشتر خوندم اصلا ازش زده شدم

5

کتاب بسیار روان نوشته شده و ترجمه خوبی دارد... محتوی هم همانند سایر آثار نویسنده جذاب است

5

درود بر مترجم توانا که این متن ارزشمند رو بسیار روان و خوش‌خوان در اختیار من خواننده قرار داده.

5

کتاب خوبیه ، قبلا مطالعش کرده بودم و اینجا باز هم خوندمش.

4

کتاب عمیقیه. من دوسش دارم باید با تمرکز خوند

نمایش 3 نقد دیگر
4.5
(21)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
در ستایش عشق
در ستایش عشق
آلن بدیو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در ستایش عشق
در ستایش عشق
آلن بدیو
گروه انتشاراتی ققنوس
4.5
(21)
39,000
تومان