0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟

نویسنده:
استیو هاروی
درباره رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟

مفهوم ازدواج برای زنان با مردان تفاوت دارد. در واقع می‌توان این‌طور گفت که هر فردی به ازدواج به شکلی متفاوت نگاه می‌کند و وارد شدن در یک رابطه‌ی جدید یا ماندن در رابطه‌ی فعلی برای افراد دلایل متفاوتی دارد؛ اما ازآنجایی‌که زنان در تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌های خود معمولاً احساسی‌تر عمل می‌کنند گاهی از سوی مردان طرد می‌شوند. در حقیقت سؤال بسیاری از خانم‌ها درباره‌ی روابط خود با مردان در درجه‌ی اول این است که چطور می‌توانند این رابطه را حفظ کنند. استیو هاروی سال‌هاست که با زنان زیادی در برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی صحبت کرده و همچنین به کشورهای مختلفی سفر کرده و از دغدغه‌هایی که بیشتر زنان دارند پرسیده است. هاروی کتاب‌های متفاوتی درباره‌ی ویژگی‌های زنان و مردان نوشته است. کتاب‌هایی که بیشتر مخاطبان آن‌ها زنان هستند. او در کتاب رک و راست به این سوال که چگونه مرد مورد علاقه‌مان را انتخاب کنیم، حفظ کنیم و درک کنیم پاسخ می‌دهد.

 

درباره کتاب رک و راست

کتاب «رک و راست: چگونه مرد مورد علاقه‌مان را انتخاب کنیم، حفظ کنیم و درک کنیم؟» نوشته‌ی استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی است. این کتاب در سال 2010 منتشر شد. همان‌طور که از عنوان کتاب مشخص است مباحث آن در دسته‌ی روابط زن و مرد و همسرگزینی است. هاروی در کتاب خطاب به زنان رک و پرده توضیح می‌دهد که مردان دقیقا در روابط خود چطور عمل می‌کنند و چطور می‌توان یک مرد را در رابطه حفظ کرد. او این کتاب را برای زنانی نوشته است که تصمیم گرفته‌اند زندگی خود را تغییر دهند و در عین حال وارد مسیر جدیدی از رابطه خود شوند. مسیری که به زنان کمک می‌کند تا شناخت بهتری از مردان پیدا کنند و در جهت حفظ رابطه‌ی خود بکوشند. کتاب حاضر با ترجمه‌ی رویا ملایری از سوی انتشارات البرز راهی بازار نشر شده است.

نگاهی به فصل‌های کتاب رک و راست

بخش 1: درک کردن مردها

در این بخش هاروی داستان ازدواج خود را و این که چه اتفاقی در این مسیر برایش پیش آمد را تعریف می‌کند. او در این بخش از ساختار وجودی مردان می‌گوید و بیان می‌کند که معیار و سن ازدواج و البته مهم‌تر از همه انگیزه یک مرد برای ازدواج چیست. در ادامه هاروی ازدواج را مسیری برای تکامل زن و مرد می‌داند و توضیح می‌دهد که هر فردی (زن و مرد) در دهه‌های مختلف زندگی خود به موضوع ازدواج چه دیدگاهی دارد.

بخش 2: انتخاب کردن یک مرد

در این بخش هاروی خطاب به زنان توضیح می‌دهد که تعهد مردان در یک رابطه به چه شکل است. او در ادامه راهکارهایی را به زنان ارائه می‌کند که بتوانند یک مرد را به پذیرفتن تعهد ازدواج وا دارند.

بخش 3: نگه داشتن یک مرد

هاروی در بخش سوم توضیح می‌دهد که داشتن رابطه عاطفی با همسر چقدر در تعهد او نسبت همسر خود نقش دارد.

بخش 4: سؤال‌ها و راهکارها

در این قسمت هاروی به سوال هایی که ذهن بیشتر زنان را در سراسر جهان به خود مشغول کرده را پاسخ می‌دهد. سوالاتی مثل «آیا مردها به عاشق شدن در نگاه اول اعتقاد دارند؟»، «ده مکان برتر برای آشنایی با مردها کجا هستند؟»، «آیا آشنایی با زن‌های مطلقه مردها را دفع می‌کند؟»

بخشی از کتاب رک و راست

ساختمان یک مرد

در بیست‌وچهارسالگی که ازدواج کردم، هیچ کار و کسبی نداشتم. بله با همه وجود به ازدواج اعتقاد داشتم؛ همچنین پیش از فوت مادرم، شصت‌وچهار سال از ازدواج پدر و مادرم می‌گذشت و قصد من، نسخه‌برداری از همه آن چیزهایی بود که آنان داشتند: رابطه‌ای محکم در خانه‌ای پر از عشق، استحکام، پشتکار و حکمت. فقط می‌دانستم که باید همین کار را بکنم؛ بنابراین همه دنیای من این بود که حلقه‌ای را به زنی که عاشقش بودم بدهم و بگویم: «می خوام باهات ازدواج کنم».

مشکل از همین‌جا شروع شد.

چند هفته به مراسم عروسی مانده بود و من کاری با حقوق ثابت نداشتم که بتوانم دختری را که قرار بود به‌زودی زن من شود تأمین کنم. در ته قلبم می‌دانستم که این کار ایراد دارد. حتی به مادرم هم گفته بودم؛ به او گفتم که می‌خواهم عروسی را به هم بزنم چون کار نمی‌کردم و احساس خوبی نسبت به این موضوع نداشتم. مادرم که می‌خواست پسرش را در لباس دامادی ببیند و می‌دانست که چقدر نامزد من از اینکه بخواهم عروسی رویایی اش را به هم بزنم ناراحت خواهد شد، من را از این کار پشیمان کرد. کارت دعوت‌ها را فرستاده بودیم. مردم منتظر مراسم بودند. من چه‌کاره بودم که بخواهم این جشن باشکوه را به هم بزنم؟

سال‌ها بعد، مادرم عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که اگر می‌دانست چقدر آمادگی‌ام برای یک شوهر خوب بودن کم است، هیچ‌وقت من را مجبور به ازدواج نمی‌کرد. در آن زمان می‌توانستیم انگشتمان را بر روی موانعی که سر راه بودند بگذاریم و آن‌ها را مشخص کنیم ــ چه چیزی ازدواج اول من را، حتی پیش از اینکه چسب پشت تمبرهای روی پاکت‌های کارت دعوت خشک شود، محکوم‌به فنا کرد؟

من نمی‌دانستم چه کسی هستم؟ نمی‌دانستم می‌خواهم بازندگی‌ام چه‌کار کنم و قرار است چقدر پول دربیاورم؟ همان‌گونه که در کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن شرح دادم، هر کاری که یک مرد می‌کند، از این صافی‌ها رد شده است: عنوان او (شغل او) چطور به این عنوان رسیده است و پاداشی که برای این تلاش می‌گیرد (درآمد او).

درباره استیو هاروی

استیو هاروی کمدین، بازیگر، برنامه‌ساز، مجری و نویسنده آمریکایی است. او در ژانویه 1957 به دنیا آمد. هاروی پنجمین فرزند یک کارگر معدن بود اما با تلاش و زحماتی که کشید به یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ تلویزیون آمریکا تبدیل شد. او بیش از بیست سال است که رسالت خنداندن مردم را به عهده گرفته است و طنزهای او برای مردم سراسر دنیا شیرین و دلپذیر است. به گفته‌ی خود او «شهرت من ریشه در حقیقت و عقلانیت دارد و نتیجه‌ی زندگی، نظاره کردن، یادگیری و شناخت است. بیش‌تر این طنزها در مورد روابط بین زنان و مردان است».

هاروی در برنامه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی در آمریکا اجرا داشته است. یکی از نکاتی جالبی که بعدها نتیجه‌ی آن را می‌توان در کتاب‌های هاروی دید، حضور او در برنامه‌هایی به‌ویژه برنامه‌های رادیویی است که داشته است. او زمانی که در برنامه رادیویی صبحگاهی اجرا داشته است متوجه موضوع مهمی می‌شود. زمانی که زنان با استیو در این برنامه تماس می‌گرفتند و سوالات خود را درباره‌ی مردان می‌پرسیدند استیو متوجه می‌شود که این زنان سوالات و دغدغه‌های زیادی نسبت به سن و سال، کار، فرزندان، روابط با همسر و غیره دارد. بیشتر آن‌ها نمی‌دانستند که دقیقا در انتخاب‌ها و رفتارهای خود باید چطور عمل کنند. به همین دلیل استیو هاروی با نگارش کتاب‌های متفاوت سعی کرده تا به زنان کمک کند که مردان را آن‌طور که باید بشناسند.

از کتاب‌های هاروی می‌توان «صاف و پوست‌کنده صحبت کن» که با عنوان «رک و راست» هم ترجمه‌شده است را نام برد. این کتاب هم مثل کتاب‌های دیگر او به زنان کمک می‌کند تا در انتخاب و رفتارهای خود سنجیده عمل کنند. هر دو نسخه ترجمه‌ی این کتاب در فیدیبو موجود است.

کتاب «پرش» و «بپرید» دو ترجمه از یک کتاب، «مانند فرد موفق فکر کن، مانند فرد موفق عمل کن» و «مثل یک موفق فکر کن، مثل یک موفق عمل» هم دو ترجمه‌ی مختلف از یک کتاب اثر هاروی هستند که در سایت فیدیبو در دسترس دوست‌داران حوزه‌ی روانشناسی قرار گرفته است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۰ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهاستیو هاروی
مترجمرویا ملایری
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Straght talk, no chaser : how to find, keep, and...
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۰ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 85 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
3 ٪
52 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب خیلی خوبیه؛کلا من استیو هاروی و ویدئوهاشو همیشه دنبال میکنم. درک بینهایت درستی به آدم میده و همیشه هم منطقی صحبت میکنه و به کمک طرفین میاد.

5

واقعا کناب خوبی بود و انگار یکی فکرای توی ذهن شما رو اورده روی کاغذ. هر مرد و زنی که زندگیشو دوست داره باید این کتاب رو بخونه. همچنین کتاب قبلی همین نویسنده رو به اسم مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن

5

کتاب های دیگه اش رو ک خوندم جالب بودن فقط تنها ایرادش آینه ک زندگی ایده آل مرد هارو توضیح میده ولی درک خیلی خیلی خوبی از زندگی دو نفره ب آدم میده

5

این کتاب ادامه کتاب مثل یک مرد فکر کن و مثل یک زن رفتار کن و ارزش خرید داره نثر روان و توصیه های کاربردی

5

کاش یه کتابی هم بود به پسر ا یاد میداد چطوری دخترا رو جذب کنند ? تا اینجوری تنها نمونیم ?

5

خیلی کتاب خوبیه چون قشنگ به دخترا میگه تو ذهن پسرا چی میگذره ولی پیشنهاد میکنم اول کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن عمل کنو بخونید

5

این کتاب در ادامه کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن هستش، و کتاب خوبیه میتونه تو زندگی و روابطمون کمک زیادی کنه.

5

خیلی کتاب خوبیه دیدگاه مناسب و عاای رو‌برای درک متقابل زوجین میده.البته ادامه کتاب مثل مرد فکر کن مثل زن رفتار کن هست

4

کتاب خوبیه شفاف روحیات مردها رو توضیح می ده اما مردهای عادی و اینکه انسانهای مشکل دار با این شرایط قابل تغییر نیستند

5

من میخوام در خرید بعدیم بنا بر پیشنهادتی که شده این کتاب رو خریداری کنم نظرم رو بعد از اتمامش در اختیارتون قرار میدم

نمایش 42 نقد دیگر
4.5
(86)
10,000
٪50
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟
٪50
رک و راست،چگونه مرد مورد علاقه مان را انتخاب کنیم،حفظ کنیم و درک کنیم؟
استیو هاروی
انتشارات البرز
4.5
(86)
10,000
٪50
5,000
تومان