0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با کارکرد مغز

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با کارکرد مغز

چگونه مغز خود را پرورش دهیم؟
درباره آشنایی با کارکرد مغز

قدمت مطالعه درباره‌ی مغز به بیش از 5000 سال پیش باز می‌گردد. با وجود گسترش تکنولوژی و امکانات در عصر حاضر دانشمندان هنوز عملکرد پیچیده‌ی مغز را به درستی شناسایی نکرده‌اند. آنها کارکرد مغز را مشابه کامپیوتر درنظر می‌دانستند که دارای سخت‌افزار و نرم‌افزار است و اجرای برخی از برنامه مستلزم درخواست مشخص است. پس از مدتی این نظریه تغییر کرد و مغز را به کارخانه‌ای از مواد شیمیایی تشبیه کردند و رویکرد آن را عصبی و شیمیایی نامیدند. در کتاب آشنایی با کارکرد مغز نوشته تری هورن و سیمون ووتن با اجزای سازنده مغز و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد. خصوصیات جادویی این عضو پیشرفته شما را شگفت زده خواهد کرد.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با کارکرد مغز اثر تری هورن و سیمون ووتن

کتاب آشنایی با کارکرد مغز با عنوان اصلی«Training Your Brain»  برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد. این کتاب، اثری بین رشته‌ای است که پژوهشگران مغز در رشته‌های گوناگونی نظیر زیست شناسی، عصب‌شناسی، تغذیه، روانشناسی، ممدکاری و علم اعصاب در نگارش آن همکاری داشته‌اند. طی سال‌های اخیر دانشمندان دستاوردهای زیادی در شناخت عملکرد مغز داشته‌اند و نحوه رشد و پیر شدن آن را آموخته‌اند.

کتاب آشنایی با کارکرد مغز مروری شگفت انگیز بر آخرین یافته‎ها و مشاهده‌ها است اين کتاب نه تنها حاوی جدیدترین اطلاعات و نظرهای موجود راجع به تغذیه، محیط، استرس و دیگر فاکتورهای موثر در زندگی امروزی ما است، بلکه به گونه‌ای استثنایی اولین کتابی است که توصیه‌های عملی برای نحوه استفاده از این یافته‌ها و پیاده کردن آنها در زندگی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در آخر هر فصل خلاصه‌ای گویا آورده شده است. هم‌چنین تمرین‌ها و منابعی برای اطلاعات بیشتر در انتهای هر فصل درنظر گرفته شده است. در این کتاب از تصاویر، جداول و نمودارهای متعددی به منظور درک بهتر مطالب و انتقال درست مفاهیم استفاده شده است. مطالعه‌ی این اثر و دنبال کردن تمرین‌ها و توصیه‌های آن موجب می‌شود با عمکرد شگفت‌انگیز مغز و ذهن آشنا شوید و مغزتان را تمرین دهید.

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با کارکرد مغز

پیش‌گفتار

فصل اول: تغذیه مغز

فصل دوم: خلق و خوی خود را کنترل کنید

فصل سوم: تقویت حافظه

فصل چهارم: پرورش هوش

فصل پنجم: مغز در حین کار

فصل ششم: اعداد در کار

فصل هفتم: تفکر کاربردی در کار

فصل هشتم: نگاه کردن و یادگرفتن

فصل نهم: تفکر خلاق

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با کارکرد مغز به فارسی

انتشارات معین کتاب آشنایی با کارکرد مغز را با ترجمه‌ی حمیدرضا رفیعی و سمیرا انواری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. حمیدرضا رفیعی مترجم باسابقه‌ی ایرانی است و آثار گوناگونی را تاکنون ترجمه کرده است. اغلب آثار او در حوزه علوم روانشناختی است. کتب‌های «مربی زندگی خود باشید» و «قدرت رزم» از دیگر کتاب‌هایی است که می‌توانید از این مترجم بخوانید. سمیرا انواری علاوه بر کتاب آشنایی با کارکرد مغز، در ترجمه کتاب «هنر رزم» نیز با حمیدرضا رفیعی همکاری داشته است.

چرا باید کتاب آشنایی با کارکرد مغز را خواند؟

دنیا به طور دائم در حال دگرگون شدن است و از طرف دیگر فناوری‌های پیچیده و ترسناک با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است. این شتاب باعث ایجاد فشار روانی بر روی افراد می‌گردد و آنها را تا مرز افسردگی پیش می‌برد. به همین علت نیاز است مغز خود را با دنیای جدیدی که در حال ساخته شدن است، همسو کنیم برای اینکار ابتدا باید با ساختار مغز و عملکرد ذهن خود اشنا باشیم. کتاب آشنایی با کارکرد مغز در دسته‌ی کتاب‌های اندیشه و تفکر قرار دارد و برای گروه سنی بزرگسال مناسب است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 428 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 21 روز بخوانید.کتاب آشنایی با کارکرد مغز جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع اندیشه و تفکر است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  اندیشه و تفکر زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با کارکرد مغز می‌خوانیم

در دهه ۱۹۸۰ تری‌هورن دریافت که رشد بسیاری از توانایی‌های ذهنی مانند ریاضی، نویسندگی و یا بازی شطرنج عملکردی است که به زمان صرف شده برای آن‌ها بستگی دارد. انگیزه درونی برای انجام تکلیف خانه، پرداختن به سوال‌های امتحانی گذشته و تمرین برای ارائه مطلب، از عاطفه‌هایی مانند ترس از شکست، یا تمایل به اجرای خوب در برابر جمع سرچشمه می‌گیرد. عاطفه‌ها و هیجان‌ها انگیزه ذهنی لام را برای وارد میدان کردن کل مهارت‌های فکر شما فراهم می‌کنند.

تکرار و مرور نه تنها به موفقیت فعلی کمک می‌کند، بلکه لایه مییلین آکسون‌های عصبی را نیز ضخیم می‌کند؛ و به این ترتیب قدرت مغز برای فکر کردن سریع‌تر و دقیق‌تر راجع به وظیفه‌های فکری آینده بیشتر می‌شود. احساس مرتبط با تکرار، معمولا ملال و یکنواختی است. از این جهت، لازم است که انگیزه مطالعه و تمرین مبتنی بر عاطفه‌ای قوی و فوق‌العاده باشد.

بعضی وقت‌ها عواطف می‌توانند انگیزه‌ای برای عملکرد شتاب‌زده باشند. یعنی عمل بر مبنای میل آنی یا تعطیل کردن پیش از موقع روند تفکر، برای رسیدن به یک پاسخگویی رسیده‌تر و فکورانه‌تر، لازم است که عاطفه‌هایی مانند زودرنجی؛ خشم. اضطراب و ناشکیبایی مهار شود. احساس‌ها هم مانند واقعیت‌ها باید مورد تعمق قرار گیرند. در آزمون مشهور کلوچه والتر میشل روی کودکان چهار ساله معلوم شد که هوش عاطفی (که در این مورد با توجه به توانایی کودکان در به تعویق انداختن خشنودی آنی‌شان از گرفتن یک کلوچه و به اين ترتیب گرفتن جایزه کلوچه دوم اندازه‌گیری می‌شد) نسبت به بهره هوشی تنها، شاخص بهتری برای پیش‌بینی موفقیت‌های تحصیلی آتی در ریاضی و انگلیسی و هم چنین موفقیت در زندگی است. (کودکانی که در آزمون هوش عاطفی میشل در رتبه یک سوم بالا قرار داشتند، نمره‌شان در آزمون‌های استعداد تحصیلی انگلیسی ۱۷ درصد و در آزمون‌های استعداد تحصیلی ریاضی ۲۵ درصد بالاتر از بقیه بود.) ممکن است این نتایج برتر به نسبت صرف وقت بیشتر روی تعرین و دوره درس‌ها بوده باشد؛ و شاید علتش هم این بوده که می‌توانستند خشنودی‌شان را برای فعالیت‌های اجتماعی لذت بخش‌تر به تعویق اندازد. يا شاید می‌توانستند یک عاطفه-ملال- را تحت‌الشعاع عاطفه ای دیگر مانند امید و توقع؛ یا حتی هیجان فکر کردن به انجام خوب یک کار، قرار دهند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با کارکرد مغز اثر تری هورن و سیمون ووتن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی اندیشه و تفکر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
428 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۱۶:۰۰
نویسندهتری هورن
نویسنده دومسیمون ووتن
مترجمحمیدرضا رفیعی
مترجم دومسمیرا انواری
ناشرانتشارات معین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Training Your brain
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۰۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۳۴ مگابایت
۴۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 41 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من اومدم مجددا بگم این کتاب فوق العادست،حتی شده ۴ روز غذا نخورید ولی این کتابو بگیرید

5

کتاب بسار خوبی است. اطلاعات مفیدی در اختیارتان میگذارد اما متعصفانه تایپ آن بسیار بد میباشد و من احساس میکنم فیدبو آن را بعد از تایپ تصحیح نکرده است وامیدوارم به این امر توجه لازم مبذول کند

5

شما فقط زمانی میتونید ماشینتونو تعمیر کنید که کاملا از سیستم کارکرد اون سر در بیارید!

3

کتابی در مورد مغز که عملکرد مغز رو از لحاظ پزشکی و روانشناسی بیان میکنه. عالی

4

حتما توصیه میکنم بخونید . کتابی خوب و مفید برای دوستداران علوم اعصاب

4

یه سری اشکالات در ترجمه هستش به خصوص در قسمت مسائل اما در کل کتاب خوبی هست

2

خوشم اومد. نثر روانی داره، ساده نوشته شده و ابعاد مختلف رو در نظر گرفته

3

بیشتر کاربرد پزشکی داره و برای عموم مردم مناسب نیست

2

خوبه فقط تعداد صفحه ها کنه من ۴ ستاره می درم

4

کتاب بسیار‌ مفیدی‌ بود،ارزش خوندن رو داره

نمایش 8 نقد دیگر
3.8
(42)
آموزنده 🦉 (1)
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با کارکرد مغز
آشنایی با کارکرد مغز
چگونه مغز خود را پرورش دهیم؟
انتشارات معین
3.8
(42)
آموزنده 🦉 (1)
5,000
تومان