0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت خشم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت خشم

دامیز
نویسنده:
دویل جنتری
درباره مدیریت خشم

خشم را می‌توان از اولین واکنش‌های انسانی دانست که در سیستم عصبی او نهادینه شده است. خشم نخستین هیجانی است که نوزادان تجربه می‌کنند و مادران آن را در کودکان تشخیص می‌دهند. خشم را نمی‌توان به طور کامل از بین برد. این احساس در نزدیک‌ترین روابط انسانی نیز وجود دارد، بنابراین نیازی نیست که قربانی خشم باشید بلکه باید گزینه‌های متعددی را در مواجهه با خشم داشته باشیم. دویل جنتری در کتاب با ارزش مدیریت خشم راهکاریی برای مدیریت و مقابله با خشم ارائه داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست. اگر فردی هستید که به سرعت کنترل خشم خود را از دست می‌دهد و موجب رنجش و ناراحتی دیگران می‌شود این کتاب برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب مدیریت خشم اثر دویل جنتری

دویل جنتری روانشناس و متخصص طب رفتاری معتقد است خشم مسئله‌‌ای نیست که بتوان آن را درمان کرد اما می‌توان مدیریت آن را آموخت. خشم می‌تواند برای هر کسی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان، ثروتمند یا فقیر رخ بدهد. حتی اگر شما فردی آرام و خونسرد باشید ممکن است با افرادی عصبانی مواجه شوید که خشم آنها زندگی را به کام شما تلخ کند. بنابراین مدیریت این بحران  از اهمیت زیادی برخوردار است و فراتر از شمردن یک تا ده است.به همین دلیل او این کتاب را فارغ از اصطلاحات تخصصی و مفاهیم پیچیده به نگارش درآورده است بنابراین هر شخصی با هر سطح اطلاعاتی می‌تواند از این کتاب استفاده کند.

کتاب مدیریت خشم یکی از کتاب‌های انتشارات دامیز است. این انتشارات از محبوب‌ترین انتشارات آمریکایی است که مجموعه‌های گوناگونی در حوزه‌های کاربردی عرضه کرده است که از این میان می‌توان به مجموعه‌های مهارت‌های زندگی، کسب و کار، هنر و طراحی، تاریخ و فلسفه، سرگرمی، موسیقی اشاره کرد. این آثار پرطرفدارتاکنون به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب مدیریت خشم

بخش اول: پایه‌های خشم

بخش دوم: مدیریت خشم همین امروز

بخش سوم: پیشگیری از خشم فردا

بخش چهارم: برخورد با خشم از گذشته

بخش پنجم: تغییر شیوه‌ی زندگی برای مدیریت خشم

بخش ششم: مدیریت خشم در رابطه‌های کلیدی

بخش هفتم: بخش ده‌تایی‌ها

‌‌‌درباره‌ی دویل جنتری نویسنده‌ی کتاب مدیریت خشم

دکتر دویل جنتری روانشناس بالینی و عضو انجمن روانشناختی آمریکا ومدیر انستیتوی زندگی بدون خشم در ویرجیانا است. او سخنرانی برجسته در حوزه‌ی مدیریت خشم است و در سراسر اروپا و آمریکا سمینارهای تربیتی برگرار کرده است. دویل جنتری در طول 40 سال فعالیت بیش از 100 اثر از جمله 8 کتاب منتشر کرده است و از پیشگامان عرصه‌ی طب رفتاری و مدیریت خشم است. کرده است. او همچنین در صنایع عمده یعنی جایی که در مدیریت برخورد، تیم سازی و ارتقای سلامتی تخصص پیدا کرد نیز فعالیت داشته است. مقالاتی که به کار دکتر جنتری در زمینه ی خشم مربوط می شوند در مجلات گوناگون معاصر به چشم می خورند و با او در باره‌ی نظراتش و چگونگی ایجاد و حفظ زندگی بدون خشم در رادیو و تلویزیون مصاحبه می‌شود. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «بدون خشم» و «وقتی کسی که دوستش دارید خشمگین می‌شود» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب مدیریت خشم به فارسی

انتشارات آوند دانش کتاب مدیریت خشم را با ترجمه‌ی سعید گرامی بروجردی و عزیزالله سمیعی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب مدیریت خشم را خواند؟

کتاب مدیریت خشم در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت تعارض و فشار روانی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 364 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 18 روز بخوانید. کتاب مدیریت خشم جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع مدیریت تعارض و فشار روانی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  مدیریت تعارض و فشار روانی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.پ

در بخشی از کتاب مدیریت خشم می‌خوانیم

رنجش ملایم ترین شکل خشم است. روی طیف خشم، رنجش در انتهای مخالف طفیان قرار دارد. به طورکلی نباید نگران آن باشید. رنجش پیش پا افتاده‌تر از خشم است. تقریبا نیمی از کسانی که درباره آن‌ها تحقیق کرده‌ام به من گفته اند که، در بهترین شرایط، دست کم هفته‌ای یک بار می‌رنجند. چون شدت رنجش کمتر از خشم است. مردم سریع‌تر به آن مسلط می‌شوند تا به خشم. این احتمال هم هست که رنجش خود به خود از بین برود. خلاصه اینکه، معمولا اگر رنجش در همین حد رنجش بماند مسئله‌ای پیش نمی‌آید.

خود را چطور فقط برای رنجش آماده می‌کنید؟ اين بار که کسی دکمه‌ی خشم شما را فشار داد این کارها را امتحان کنید:

فکر نکنید آن حادثه یا مورد جدی‌تر از همانی است که هست. همه چیز را در نظر بگیرید. وقتی کسی در ترافیک جلوی شما می پیچد. این ناراحت کننده هست اما آخر دنیا که نیست. به خودتان نگیرید. آن کسی که جلوی شما پیچید شما را نمی شناسد. شاید بتوانید متوجه شوید که او هم دارد خشم راه خودش را خالی می کند و هیچ مشکل خاصی با شخص شما ندارد. تقصیر را گردن طرف مقابل نیندازید. وقتی شروع می‌کنید به مقصر شناختن دیگران، خیلی راحت اجازه می‌دهید رنجشتان اوج بگیرد. بهترین کار این است که رهایش کنید.

به انتقام فکر نکنید. بیشتر وقت‌ها انتقام قدم بعدی مقصر شناختن دیگران است. انرژی خود را صرف چیزهای مفیدتر کنید. به دنبال راه‌های دور از خشم برای برخورد با وضعیت پیشامده باشید. وقتی از دست آن راننده رنجیدید، چطور می‌توانید بدون خشمگین شدن با وضعیت برخورد کنید؟ شاید بهتر باشد به موسیقی مورد علاقه‌ی خود یا رادیو گوش کنید. بعضی وقت‌ها که به برنامه‌های رادیویی گوش می‌کنید. آن چیزی که اول خشمگین تان کرده بود فراموشتان می شود!

نگذارید یک حال منفی، مثل افسردگی، خشم شمارا بزرگ نشان دهد. خشم فقط موجب تشدید افسردگی می‌شود. به خودتان بگویید: حالاکه حال خوش از من گرفته شده نمی‌گذارم این وضع بیشتر حال مرا خراب کند. از خودتان بپرسید اگر افسرده نبودم چه کار می‌کردم؟ بعد همان کار را بکنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مدیریت خشم اثر  دویل جنتری بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت تعارض و فشار روانی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
4.۲۷ مگابایت
تعداد صفحات
343 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۶:۰۰
نویسندهدویل جنتری
مترجمعزیزالله سمیعی
مترجم دوم سعید گرامی بروجردی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Anger Management for Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۴.۲۷ مگابایت
۳۴۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 92 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
7 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من این کتاب رو میخوام، توروخدا پی‌دی‌اف‌ش رو بذارید

4

افت کیفیت اپلیکیشن باعث میشه خیلی ها از جمله خیلی اطرافیان من بی خیال استفاده ازش بشن، جستجو درست کار نمیکنه، مرتب سازی ها همیشه ایراد داره و یا پیغام اشکال در دریافت اطلاعات اصلا انجام نمیشه، باید هر بار تمام دسته بندی چند هزار تایی رو بالا پایین کنی که بسیار وقت گیر و حوصله سر بر هست و البته حتی لود شدن کل دسته بندی هم اغلب اشکال داره البته بهرحال یک فرقی باید باشه بین اپلیکیشنهای درست و حسابی که نویسنده ها و اداره کننده هاشون رو در مقیاس جهانی پولدار میکنن با اپلیکیشن نویسهای ایرانی که میخوان بدون دردسر و خدمات دادن و زحمت کشیدن یک شبه ره صد ساله برن و وقتی نمیشه شاکی میشن!!!

4

کتاب‌های فور دامیز بدون آیکن‌های راهنما و نوع خاص صفحه بندی و نمایش اطلاعاتشان هویت خودشان را از دست می‌دهند...

2

عرض سلام و احترام دوستان ، بنده ، فقط از نسخه ی نمونه ی این کتاب ( چند صحفه ی ابتدایی ) به قولی گفتنی تا آخر کتاب رفتم و نظرمو در دو پایه ی جلوگیری از خشم میگم ، الف : محیط زندگی ب : با لبخند به استقبال خشم رفتن ، در شرایط الف محیط زندگی یا حتی محیط کارتون رو اگه رو اعصابتون هست تغییر بدید! بله چه چیزی مهمتر از جان و روحتون؟ و در شرایط ب اگه اجبار به تحمل هستید که احتمالش خیلی کمه مثل زندان ، لبخند لبخند لبخند

5

میخواستم بخرم دیدم همه میگن pdf و اهمیت ندادید. پس پشیمان شدم :)

4

اگر چه به قول دوستان، PDF کتاب جالب تر است اما از همین فرمت هم میتوان نکات زیادی یاد گرفت... به دوستانی که قصد دارند این کتاب را بخرند یا افرادی که مطالعه کردند، پیشنهاد میکنم صرفا چند نکته را یاد بگیرند و در زندگی شان عمل کنند...به دنبال یادگیری همه ی موارد نباشید!!

4

کتاب مفیدی بود، حالت دستورالعملی کتاب میتونه خشک باشه ولی کاربردش حس میشه، به جز گاها مثال ها و تکرار هایی که یکم خسته کننده بود مابقی مطالب جذاب و پر از نکته بود، فکر میکنم میتونه کمک کنه خشم رو بشناسیم و اون رو به دوست خودمون تبدیل کنیم :)

5

اگه حوصله کتاب خوندن ندارید صوتیش رو بگیرید چون باید واقعا سرسری نخونید و وقت بگذارید، و تجزیه و تحلیلش کنید تا در زندگی واقعی کارآمد باشه، که به نظر میاد همینطور هم خواهد بود

4

لطفا با فرمت PDF قرارش بدید، مرسی..

4

خواهش میکنم نسخه پی دی اف این کتاب رو قرار بدید. .این کتاب اینطور اصلا فایده ندارد. .تورو خدا پی دی اف رو قرار بدید

نمایش 40 نقد دیگر
4.1
(94)
60,000
٪50
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت خشم
٪50
مدیریت خشم
دامیز
انتشارات آوند دانش
4.1
(94)
60,000
٪50
30,000
تومان