0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نفرتی تی

معرفی، خرید و دانلود کتاب نفرتی تی

کتاب مردگان
نویسنده:
نیک دریک
درباره نفرتی تی

نفرتی‌تی قدرتمندترین زن دنیای باستان است. زندگی متفاوت او مورد توجه بسیاری از پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان بوده است و کاوشگران و باستان‌شناسان پس از گذشت سال‌ها همچنان در جستجوی مومیایی او هستند. نیک دریک نویسنده‌ی کتاب نفرتی‌تی سرگذشت زیباترین زن دنیای باستان را در قالب داستانی گیرا و خواندنی بیان کرده است. او در این اثر به یکی از سوال‌های پرتکرار تاریخ، یعنی راز ناپدید شدن نفرتی‌تی پاسخ داده است.

‌درباره‌ی کتاب نفرتی‌تی اثر نیک دریک

نفرتی‌تی از  زنان نامدار، زیبا و قدرتمند دوران باستان و همسر اصلی فرعون به نام آخناتون بود. عدهای از مورخین معتقدند او دختر بزرگ وزیر فرعون بوده است و از کودکی برای همسری فرعون تربیت شده بود. نفرتی‌تی در سن 15 سالگی به همسری فرعون درآمد و با فرعون 16 ساله بر سرزمین مصر حکمرانی کرد. نفرتیتی پس از ازدواج به القاب متعددی شناخته می‌شد؛ بانوی دو سرزمین یا همسر پادشاه بزرگ از القاب مشهور اوست.

خلاصه داستان نفرتی‌تی 

نفرتی‌تی از  زنان نامدار، زیبا و قدرتمند دوران باستان و همسر اصلی فرعون به نام آخناتون بود. عدهای از مورخین معتقدند او دختر بزرگ وزیر فرعون بوده است و از کودکی برای همسری فرعون تربیت شده بود. نفرتی‌تی در سن 15 سالگی به همسری فرعون درآمد و با فرعون 16 ساله بر سرزمین مصر حکمرانی کرد. نفرتیتی پس از ازدواج به القاب متعددی شناخته می‌شد؛ بانوی دو سرزمین یا همسر پادشاه بزرگ از القاب مشهور اوست.

آنطور که از شواهد تاریخی برمی‌آید دوران حکومت آنها در سال‌های 1336 پیش از میلاد آغاز شده است و حدود 17 سال ادامه یافت. دوران حکومت آخناتون و نفرتی‌تی باشکوه‌ترین و درخشان‌ترین دوره‌ی مصر باستان به شمار می‌آید و تحولات مهمی در این دوره اتفاق افتاد. به همین علت دوران نقش آنها در تاریخ بسیار پررنگ‌تر از سایر حکام است.

نفرتیتی زن بسیار قدرتمند و پرنفوذی بود که به شکل مشترک با فرعون مصر را اداره می‌کرد. او به دلیل شخصیت جذاب و چهره‌ی زیبایش بسیار محبوب بود اما در مقابل افراد زیادی به دلیل دخالت‌های او در حکمرانی فرعون و هم‌چنین تغییر آیین مصر از او متفر بودند. نفرتی‌تی در دوازدهمین سال از سلطنت آخناتن ناپدید و سرنوشت او به یک  معمای تاریخی تبدیل شد

چرا باید کتاب نفرتی‌تی را خواند؟

کتاب نفرتی‌تی (کتاب مردگان) در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های انگلیسی قرن بیستم قرار دارد. کتاب نفرتی‌تی برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 480 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 24 روز بخوانید. کتاب نفرتی‌تی (کتاب مردگان) جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های انگلیسی قرن بیستم است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های انگلیسی قرن بیستم زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

انتشارات درسا، ناشر کتاب نفرتی‌تی

 انتشارات درسا فعالیت فرهنگی خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. نشر درسا با مدیریت کیوان رحیمیان همواره با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی سعی کرده است آثار ارزنده‌ی نویسندگان ایرانی و خارجی را تهیه کند و آنها را در  اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. با گسترش کسب‌‌وکارهای الکترونیکی، انتشارات درسا امکان خرید آنلاین را نیز فراهم کرد. این انتشارات با ایجاد فروشگاه آنلاین علاوه بر کتابهای خود بیش از صد عنوان کتاب از ناشرین متفاوت در حوزه‌های گوناگون نظیر روانشناسی خودیاری، موفقیت، خوددرمانی، مشاوره خانواده، ادبیات و را عرضه کرده است. انتشارات درسا کتاب نفرتی‌تی (کتاب مردگان) را با ترجمه‌ی الهه صالحی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

‌در بخشی از کتاب نفرتی‌تی می‌خوانیم

من پاکیزگی کشتی‌های کوچک را تحسین می‌کنم. سادگی در لوازم ضروری. صبح پتوها تاشده کناری چیده می‌شود. اشیا کوچک و مناسب مصرف ساخته شده است. هر چیزی سرجای خودش قرار دارد.

ناخدا چشمانی آبی داشت و مشتی دندان‌های کج و معوج سفید. شکمی برآمده و چشمان تیزبینی که طوری به آب نگاه می کرد که انگار به خانه اش، به ساکنان خشکی با چنان ذکاوتی می نگریست که انگار افکار و قصد و منظور آنها را می خواند. آن وقت خود کشتی؛ ساختمانی فوق العاده برابری میان باد و آب که حاصل آن پر شدن بادبان‌ها بود به گونه‌ای کامل. آنها با طناب‌هایی به شکلی بی‌نقص محکم شده بودند تا قدرتی معجزه آسا در مهار کشتی و حفظ مسافرانش بر روی آب داشته باشند. می‌بایست می‌دیدی که چقدر کامل دماغه‌ی کشتی سطح آب را می‌شکافت و با عبور ما، این شکاف دوباره ترمیم می‌شد! عقب کشتی- انگشتانی سفید سطح ماده‌ای ناشناخته را لمس می‌کرد و بعد پشیمان، با شانه بالاانداختن‌هایی مختصر به نشانه‌ی وداع در تاریکی ژرفنایی که از آن به آرامی خارج شده بود، فرو می رفت.

و حالا من، یکی از کارآگاهان ارشد مدجای. درحالی که با جریان رودخانه از کنار کاپتوس دندرا و معبد هادورو معبد آسیریس در آبیدوس می گذشتم. آنجا ایستاده بودم و اوقاتم را با اندیشیدن دربارهی معماهای مرموز آن آب جاری می‌گذراندم. معمولا ذهن من زمانی که باید خود را برای حل فوری رازی مهم آماده سازم. مانند یک مگس آبی سرگردان است.

آن شب ناخدا همه‌ی مسافران را برای صرف شام دور منقل آتش دعوت کرد. چون روی آب به محض غروب خورشید، هوا خیلی سرد می شود. من از مهمانی‌های شام متنفرم و هميشه این موضوع که کارم مانع شرکت کردنم در چنین مهمانی‌هایی می‌شود. باعث رنجش تانفرت شده است؛ بخشی از این بابت که نمی‌توانم سر میز شام یا هر جای دیگری درباره‌ی کارم صحبت کنم. چه کسی حاضر است هنگام لذت بردن از غذا راجع به قتل و جنایت چیزی بشنود؟ و بخشی دیگر، به اين دلیل که در دنیای تجملات و دور میزی پر از اشیا و غذاهای باشکوه، در جایی که به نظر می‌رسد تنها همین‌ها هستند که اهمیت دارند. من نمی‌توانم درباره‌ی خطرها و شرارت‌های دنیا بحث کنم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نفرتی‌تی (کتاب مردگان) اثر نیک دریک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های انگلیسی قرن بیستم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.


 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
480 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۰۰:۰۰
نویسندهنیک دریک
مترجمالهه صالحی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Nefertiti:the book of the dead
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۰ مگابایت
۴۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
2 ٪
23 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

در کل کتاب خوب بود و من تونستم با خوندنش از اون دوران تصویرسازی کنم توی ذهنم. البته متنش یه ایرادی که داشت این بود که بعضی جمله ها نامفهوم بود. حالا من نمی‌دونم این به خاطر اینه که ما از فضا و طرز تفکر مردم اون دوران خیلی بیگانه ایم یا اینکه چون کتاب ترجمه شدست این حالت پیش اومده!؟

5

داستانهای تاریخی کتابهای مورد علاقه ی من هستن. البته سلیقه ایه. این داستان بیشتر سرگرم کننده س و خیلی با وقایع نگاری معمول داستانهای تاریخی سر و کار نداره. مثل چیزی که در کتاب سینوهه خوندید نیست. یه کتاب با ژانر معمایی پلیسی.

2

مدت حکومت خاتون هفده سال بوده، ولی از سال دوازدهم خبری از همسرش، نفرتی تی نیست. این کتاب تلاش می کند معمای عدم حضور نفرتی تی را پاسخ بدهد. توصیفات شهر اتن زیباست، ولی پایان بندی کتاب را دوست نداشتم.

4

اگر سینوهه رو هم مطالعه کنید خوبه چون می تونید از یه زاویه دیگه بهش نگاه کنید

4

برای من زیبا و لذت بخش بود. خواندن این کتاب رو به کسانی که به تاریخ مصر و نقش زنان در تاریخ علاقمندند توصیه میکنم.

4

هر چند خیلی کشش داده بود ولی رویا پردازیهاش در مورد شهر مصر اونزمان جالب بود و با جزئیات.

5

ممنونم خیلی جالبه من عاشقه تاریخ مصر و کلیه ی جزیایت اون هستم ممنونم.

4

خیلی کسل کننده با توضیحات اضافی نه تاریخی بود نه معمایی با کتابهای سینوهه و کلوپاترا قابل مقایسه نیست

2

نظر دوستان خیلی جالبه به نظرم واقعا کتاب لوس و خسته کننده ای بود بدون هیچ ماجرای معمایی جذابی،

3

تنها چیزی که از تاریخ وام گرفته بود اسامی بودند که انها هم دقیق ودرجای خود استفاده نشده بود

نمایش 13 نقد دیگر
3.8
(39)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نفرتی تی
نفرتی تی
کتاب مردگان
انتشارات درسا
3.8
(39)
72,000
تومان