0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 3 ،

معرفی، خرید و دانلود کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 3 ،

کتاب چهاردهم
درباره نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 3 ،

«خداوند، نادان را به آموختن موظف نساخت، مگر آن گاه که دانایان را موظف ساخت که نادانان را تعلیم دهند.» این جمله از حضرت علی به ما نشان می‌دهد که به چه میزان اصول دین در تبیین مبانی تعلیم و تربیت اهمیت دارد؛ اما علی ع به عنوان پیشوا و الگوی مومنین اصول دین را اصل مبنایی در نظام تربیتی خویش قرار می‌دهد. در مجموعه کتاب‌های نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب‌های سبک زندگی با موضوع اخلاق و تربیت می‌تواند برای جوانان و نوجوانان کتابی مرجع با مفاهیم آموزشی باشد.

درباره‌ی کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب چهاردهم، سبک زندگی 3 اثر سید جمال‌الدین دین‌پرور

مجموعه کتاب‌های نهج‌البلاغه موضوعی با همت سید جمال‌الدین دین‌پرور به شکل موضوعی تدوین و جمع‌آوری‌شده است. از نکات مثبت این مجموعه می‌توان به این اشاره کرد که افراد بر اساس سلیقه و یا موضوع مورد نیاز خود میتوانند به این کتابها مراجعه کنند و از مطالب آن برای امور زندگی استفاده کنند. در کتاب حاضر با تمرکز روی موضوع تعلیم و تربیت و مبانی اخلاق، فرمود‌ه‌های مرتبط از حضرت علی (ع) از نهج‌البلاغه استخراج و گردآوری شده است.  کتاب حاضر کتاب چهاردهم این مجموعه و سومین مجلد از کتاب با موضوع سبک زندگی است. انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب اول، خداشناسی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

نویسنده در شروع کتاب توضیح می‌دهد که دین مبین اسلام به مسئله آموزش و پرورش توجهی ویژه داشته به گونه‌ای که اولین سوره نزول یافته به طور مشخص مسئله خواندن و قلم را مطرح می‌کند. امام علی علیه‌السلام، به عنوان حاکم جامعه اسلامی، این مسئله را در سطح کلان پیگیری کرد. امام در سخنان و نامه‌های خود درصدد ارائه نظامی هدفمند در رسیدن به این امر برآمده است.

چرا باید کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب چهاردهم، سبک زندگی 3 را خواند؟

تعلیم و تربیت از مبانی مهم اسلام است که نه تنها در قرآن که در حکمت‌های نهج‌البلاغه هم به صورت سفارش و توصیه نکات مهمی مطرح شده است. کتاب حاضر بخش خداشناسی نهج‌البلاغه است تا علاقه‌مندان ابزاری مناسب برای تمرکز روی موضوع تربیت داشته باشند.

  • کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب چهاردهم، سبک زندگی 3 در دسته‌ی کتاب‌های مذهبی قرار دارد.
  • کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب چهاردهم، سبک زندگی 3 مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

در بخشی از کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب چهاردهم، سبک زندگی 3 می‌خوانیم

دلت را با روح اندرز، زندگی‌بخش و انگیزه‌های هوس را کتاب آن سرزمین پاک با نیروی زهد، ریشه برکن و با دریافت و باور داشت این حقیقت که سررشته‌دار عالم هستی تنها خداست، دل قوی دار و آن را با دانش راستین غرق نور کن و با یاد مرگ رام و آرام ساز و عاریت بودن دنیا را به او بنمای و نیز آنکه دنیا همه نوش نیست بلکه نیش‌هاست در آن. اینک کشتی روزگار در بستر «نظام احسن»، قاطع و قوی به پیش می‌راند، پس در نشیب و فراز زمانه بهوش باش تا غبار زشتی‌ها بر دامنت ننشیند.

در آینه تاریخ بنگر و سرگذشت پیشینیان را ورق بزن و آنچه کتاب تلخی‌ها و شیرینی‌ها بدیشان

رسیده به یادآور و در شهرهایشان عبرت‌آموز گام بردار و در آثار به جا مانده کتاب ایشان نیک نظر کن، کتاب عمل کردشان را بگشای و آخرین موقعیت زندگی‌شان را بنگر که کتاب کجا بار سفر بستند و به کدام سرا درآمدند و در آن رحل اقامت افکندند. آنگاه در می‌یابی که آنان ترک یار و دیار گفته و به خانه‌های غربت پا نهاده‌اند؛ و می‌بینم که تو به‌زودی در زمره آنان در می‌آیی. پس اقامتگاه اصلی و دائمی خویش را زیبا و عالی بنا کن و هرگز آخرتت را به دنیا مفروش.

معلم، فکور و مسلح به دید تاریخی

پسرم، گرچه من شاهد زندگی پیشینیان نبوده و در عهد آنان حضور نداشته‌ام اما کردارشان را به‌دقت زیر نظر گرفته‌ام و در سرگذشت آنان ژرف اندیشیده‌ام و در آثار برجای مانده کتاب ایشان سیر و تأمل کرده‌ام، آنچنان که گویی یکی کتاب آنان به شمار می‌آیم، بلکه من به سبب اطلاع کامل کتاب اوضاع آنان، گویی کتاب آغاز تا انجام در کنارشان بوده‌ام؛ و در نتیجه کتاب میان انبوه تاریکی‌ها و انحراف‌ها، پاکی‌ها و روشنی‌ها را باز شناخته و سودبخش را کتاب زیانبار جدا کرده‌ام و کتاب این میان، خلاصه ناب آن را برای تو برگزیده‌ام و زیباترینش را تنها برای تو یافته و ویژه تو ساخته‌ام. پرده‌های جهل و ابهام را کتاب دیدگاهت کنار زده‌ام و چونان پدری مهربان و دلسوز، در کار تو همت گماشته‌ام و در بهار جوانی که شکوفایی و آغاز زندگی تو است و نیتی پاک و جانی تابناک داری، به تربیتت مصمم شده‌ام.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نهج‌البلاغه موضوعی، کتاب چهاردهم، سبک زندگی 3 را اثر سید جمال الدین دین‌پرور بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مذهبی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
652.۹۱ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده جمالالدین دین پرور
ناشرانتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۷
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۵۲.۹۱ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عااااااااالی، پر از نکات اموزنده

4.7
(6)
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 3 ،
نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 3 ،
کتاب چهاردهم
انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
4.7
(6)
1,250
تومان