0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 2

کتاب سیزدهم
درباره نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 2

درباره‌ی کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 اثر سید جمال الدین دین پرور

کتاب پیش رو یکی از جلدهای مجموعه‌ی نهج‌البلاغه‌ موضوعی است که با تحقیق و تالیف سیدجمال‌الدین دین پرور و همت انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه به چاپ می‌رسد. در این مجموعه از کتاب‌ها تنها به موضوع ذکر شده در عنوان از دید حضرت علی علیه‌السلام پرداخته شده است. درک این دیدگاه تنها با استناد به نهج البلاغه به عنوان مرجعی از سخنان و فرموده‌ها، خطبه‌ها، نامه‌ها و نیایش‌ها حضرت صورت گرفته است. جلد سیزدهم این مجموعه که عنوان سبک زندگی را به خود اختصاص داده است در دو بخش به نگارش درآمده است که کتاب حاضر بخش دوم این مجلد با موضوع اخلاق است. در این کتاب خصوصیات اخلاقی پسندیده‌ی انسانی در خطبه‌های حضرت علی علیه‌السلام دست‌چین شده و به ترتیب شماره‌ی خطبه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

‌در بخشی از کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 می‌خوانیم

گناه شیطان، گناه انسان

پس چه کسی بعد از شیطان با گناهی همانند گناه او از عذاب حق سالم تواند ماند؟ هرگز خداوند سبحان الله بشری را با وجود گناهی که فرشته‌ای را به خاطر آن از بهشت راند بدان وارد نسازد.

قانون برای همه

فرمان وی در مورد آسمانیان و زمینیان یکسان است و خدان سبحان به هیچ کس از آفریدگانش ورود به منطقه‌ی ممنوعه و حرام را رخصت نداده است.

انتقام شیطان از انسان

پس از بندگان خدا، از دشمن خدا بهراسید که شمایان را به درد خود مبتلا کند و با اغوا فراخواندنش، شما را به هلاکت رساند و با سواره نظام و پیادگان خویش بر شما بتازد. سوگند به جانم که او تیر هلاک و شر بر کمان نهاده چله آن را به نهایت کشیده و از جایگاهی نزدیک و دقیق شما را هدف قرار داده است و همو گفته است:

"پروردگارا، به خاطر آنکه مرا اغوا کدری، بی‌گمان کردار ناپسند بندگانت را که روی زمین هستند در نظرشان می‌آرایم و حتما همگان را گمراه خواهم ساخت."

نخوت پیشگان، یاران و همکاران شیطانند

این سخن گرچه تیر افکندن به ناپیدای دور، و سنگ اندازی بر اساس گمانی بی‌هدف و اشتباه است اما گروه نخوت پیشگان و دسته‌ی متعصبان و سواراران میدان خودبینی و نادانی آن را لباس تحقق پوشاندند چندان که گردنکشان شما به فرمان شیطان گردن نهاده‌اند و طمه او برای گمراه کردن شما پا گرفته و راز پوشیده به رسوایی آشکار رخ نموده و چیرگی او بر شما عظیم گشته و آرام آرام با همه سپاه خویش به سوی شما راه افتاده است.

چرا باید کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 را خواند؟

انتشارات بنیاد نهج البلاغه کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ساماندهی یک کتاب بر اساس موضوع مشخص از نهج البلاغه می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا تمرکز خود روی موضوع مورد اشاره را بیشتر حذف کنند. به علاوه مجموعه‌ی کتاب‌های نهج البلاغه موضوعی که دانلود آن‌ها از وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان پذیر است مرجعی مناسب برای محققان و پژوهشگرانی است که قصد تحقیق و بررسی یک موضوع اخلاقی یا مذهبی مشخص را دارند. به این ترتیب خواننده و پژوهشگر می‌تواند به سادگی و بدون از دست دادن تمرکز خود روی بررسی نظریات مولای متقیان در یک زمینه‌ی مشخص تمرکز کند.

 

 

 

 

کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 در دسته‌ی کتاب‌های مذهبی قرار دارد.

کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.

کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع مذهبی را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب سیزدهم نهج البلاغه موضوعی، سبک زندگی 2 اثر سید جمال الدین دین پرور بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مذهبی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
608.۵۲ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده جمالالدین دین پرور
ناشرانتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۶
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۸.۵۲ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عجیبه این همه کتاب در مورد نهج البلاغه هست اما خود متن نهج البلاغه به همراه ترجمه نیست

5

عااااااااااالی پر از نکات آموزنده و تکان دهنده

5

عالی

3.7
(6)
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 2
نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 2
کتاب سیزدهم
انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
3.7
(6)
1,250
تومان