0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نهج البلاغه همراه موضوعی،سبک زندگی 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی،سبک زندگی 1

کتاب دوازدهم
درباره نهج البلاغه همراه موضوعی،سبک زندگی 1

نهج‌البلاغه کتابی است پر از آموزه که آن تمام خطبه‌ها و نامه‌های حضرت علی علیه اسلام پیرامون مباحث مختلف آورده شده است. در واقع نه تنها شیعیان و مسلمانان که همه‌ی افراد جهان می‌توانند با به کارگیری بیانات حضرت امیر زندگی خود را به نور ایمان پر برکت کنند و از تعالیمشان در جهات سعادت زدگی خود بهره‌مند شوند. انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه با بخش‌بندی این کتاب ارزشمند در مجلدهای مختلف بر اساس موضوع به افراد این امکان و فرصت را بخشیده تا از فرموده‌های حضرت با توجه به نیاز خود استفاده کنند.

درباره‌ی کتاب دوازدهم نهج‌البلاغه موضوعی، سبک زندگی 1 

انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه با انتشار مجموعه کتاب‌های نهج‌البلاغه موضوعی به تالیف و تحقیق سید جمال‌الدین دین‌پرور سعی در ترسیم مسیر شناخت و معرفت و سعادت با استفاده از اشارات حضرت علی (ع) دارد. جلد دوازدهم این مجموعه با محوریت سبک زندگی در دو جلد تهیه و تدوین شده است. کتاب حاضر که جلد اول کتاب دوازدهم است که ترسیم چهره‌ی ابزارهایی که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار داده تا به بهره‌وری از آن مسیر کمال را طی کنند و خود زمینه‌ی نیل به سعادت را برای خود ایجاد کنند مورد تاکید قرار می‌گیرد. در این کتاب راهکارهای امیر مومنان در راستای مفاهیم ایمان، عقل و خرد، اندیشه و تفکر و علم دانش بیان می‌شود. در ادامه نیز راه کارای امام در مسیر معیشت سالم در سایه‌ی فضیلت قناعت و بهره‌مندی نیکو از مواهب هستی بیان می‌شود. سید جمال‌الدین دین‌پرور خطبه‌های حضرت علی علیه‌السلام که با دیدگاه معیشت حکیمانه در سایه‌ی ایمان هستند را دست‌چین کرده و به ترتیب شماره‌ی خطبه در این جلد کنار یکدیگر قرار داده است.

چرا باید کتاب دوازدهم نهج‌البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی 1 را بخوانیم

طبق گفته‌ی مولف کتاب‌های نهج‌البلاغه موضوعی «آموزه‌های نهج‌البلاغه ایمان را معرفت به قلب، اقرار به زبان و عمل با ارکان می‌داند. مطابق با این تعریف ایمان افزون بر معرفت قلبی و اقرار زبانی، بعد عملی زندگی انسان را نیز در برمی گیرد. کمال ایمان در آن است که هر سه مرحله ایمان، در انسان تجلی یابد هرچند در مقام هستها، ممکن است تنها تصدیق قلبی و لسانی وجود داشته باشد و شخص در عمل یعنی بروز و ظهور باور قلبی خود دچار ضعف و سستی باشد. ازدیگرسوی نقطه مقابل و ضد ایمان، کفر است. »

کتاب دوازدهم نهج‌البلاغه موضوعی، سبک زندگی 1 در دسته‌ی کتاب‌های مذهبی قرار دارد.

کتاب دوازدهم نهج‌البلاغه موضوعی، سبک زندگی 1 مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.

کتاب دوازدهم نهج‌البلاغه موضوعی، سبک زندگی 1 حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سبک زندگی از بیانات حضرت علی علیه اسلام را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب نهج‌البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی می‌خوانیم

خطبه ۱۰۴

ضرورت بهره‌مندی از محضر دانشمندان پیش از دست شدن آن‌ها ...(ای مردم!) بهوش باشید بیناترین دیده‌ها آن است که به خیر و خوبی باز شود و شنواترین گوش‌ها آن است که پندپذیر باشد. ای مردم، از فروغ چراغ «پندگوی پندپذیر» بهره گیرید و از چشمه‌سار زلال هرگز تیرگی ندیده سیراب شوید. ای بندگان خدا، به نادانی‌تان تکیه نزنید و از هوس‌هایتان پیروی نکنید که بی‌تردید هر کس چنین کند سقوط خواهد کرد و بار پستی و هلاکتش را بر دوش گیرد و از جایی به جایی کوچ کند و به خاطر بی‌ثباتی در رأی و اندیشه «هر لحظه به شکلی بت عیار درآید». او می‌خواهد چیزهایی را که تناسبی با هم ندارند به یکدیگر پیوند دهد و آنچه را به یکدیگر نزدیک نیستند نزدیک سازد. پس شما را به خدا، شما را به خدا از اینکه به کسی شکوه و گلایه کنید که به دادتان نرسد و با رأی و نظرش آنچه را برایتان آماده شده از هم بپاشد و درهم ریزد. پس به سوی دانش شتابید پیش از آنکه گیاهش بخشکد و پیش از آنکه به خود سرگرم شوید و از باغ دانشمندان محروم گردید دیگران را از زشتی باز دارید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نهج البلاغه همراه موضوعی، سبک زندگی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
774.۹۲ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده جمال الدین دین پرور
ناشرانتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۲۶
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۷۴.۹۲ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب پر محتوا با نثر روان که به نکات مهم و اساسی اشاره کرده .

5

عاااالی، پر از نکات درجه یک

4
(4)
1,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نهج البلاغه همراه موضوعی،سبک زندگی 1
نهج البلاغه همراه موضوعی،سبک زندگی 1
کتاب دوازدهم
انتشارات بنیاد نهج‌البلاغه
4
(4)
1,250
تومان