0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مریخی
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب مریخی

نویسنده:
اندی وییر
درباره مریخی
به فنا رفتم. البته کلی با خودم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم. به فنا. شش روز از دو ماهی که قرار بود بزرگ‌ترین دو ماهِ عمرم باشد گذشت و بعد همه‌چیز کابوس شد. حتا خبر ندارم کسی این‌ها را می‌خوانَد یا نه. ولی خوب لابد بالاخره کسی پیدایشان می‌کند. شاید مثلاً صد سال دیگر. محض اطلاع... من در سوُلِ ششم نمردم. قطعاً مابقیِ خدمه خیال کردند من مُردم و نمی‌توانم هم سرزنش‌شان کنم. شاید یک روز عزای ملی برای من اعلام کنند و توی صفحه‌ی ویکی‌پدیای من هم بنویسد «مارک واتنی تنها انسانی است که بر سطحِ سیاره‌ی مریخ مُرده.» نمی‌شود هم گفت حرف‌شان غلط است. چون قطعاً این‌جا می‌میرم. فقط آن‌طور که بقیه خیال می‌کنند در سوُلِ ششم نمرده‌ام. خوب، ببینم... از کجا شروع کنم؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهاندی وییر
مترجمحسین شهرابی
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Martin weir Andyn
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۱/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۲ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من فیلمو قبلا دیدم و فکر میکردم این باعث کم شدن جذابیتش بشه برای همین با اینکه خیلی وقت بود میخواستم بخونمش سراغش نرفتم. اما از اون کتابایی بود که دونستن آخر ماجرا باعث نمیشه ذره ای از جذابیت مسیر کم بشه و کتاب برای من از فیلم تجربه بهتری بود. اول از همه بگم که ترجمه خیلی خوب و روونه. واقعا یکی از بهترین ترجمه هاییه که دیدم (اگه بهترین نباشه!) داستان گوییش عالیه. کلی اطلاعات علمی رو با ساده ترین بیان ممکن بین داستانی جذاب با کمدی عالی و به اندازه جا میده و مثل خیلی از کتابهای سای فای که انگار اصطلاحات علمی رو به زور چپوندن اون وسط و هیچکس هم نمیفهمه اینا چی هستن نبود. واقعا از واتنی در عجبم. من بودم به بی درد ترین شیوه ممکن خودمو سر به نیست میکردم بعد واتنی میشینه آب درست میکنه و سیب زمینی میکاره؟! داستان بعضی جاها اوج میگیره و بعضی جاها آروم تر و بدون اتفاقای خیلی مهم میگذره ولی حتی وقتایی که اتفاقای مهمی هم نمیفته حوصله سر بر نیست. هر جزئیاتی که واتنی توی اون شرایط باهاش سر و کله میزنه و راجع بهشون فکر میکنه واقعا جالبه.

4

کتاب درباره یه فضانورده که به اشتباه روی مریخ رها میشه و حالا باید برای نجات تلاش کنه. . /اسپویل/ در مقایسه کتاب و فیلم، کتاب خیلی باجزییات تر و علمی‌تر صحبت می‌کنه (که خب قابل درکه، هم بابت تفاوت ادبیات و فیلم و هم میزان زمان و هم حوصله مخاطب)، انتهای کتاب یه سفر چند روزه داره که توی کتاب کلی ماجرا رخ میده اما توی فیلم تقریبا بدون مشکل میرسه. در عوض تیکه آخر که رسیدن به دوستانش هست توی کتاب راحت و بی دردسره اما توی فیلم مشکلاتی رخ میده و من به شخصه انتهای فیلم رو بیشتر دوست داشتم چونکه فرمانده شخصا عملیات نجات رو به عهده میگیره و انگار می‌تونه اون موضوع رها کردنش توی مریخ رو جبران کنه. ترجمه خیلی خوبه و قسمت‌هایی که به زبان فارسی طنز در نمیومده رو مترجم جاهای دیگه جبران می‌کنه. یعنی در مقایسه با متن اصلی، ممکنه بخش های از ترجمه خیلی بامزه باشه در حالی که توی انگلیسی بحث یا جدیه یا شوخی کمی داره. من این نوع نگاه به ترجمه رو دوست داشتم.

4

بعد از مدتها تصمیم گرفتم که یک کتاب علمی تخیلی بخونم‌ و باید بگم این کتاب به معنای واقعی علمی تخیلی هست! ابتدای کتاب با حجم زیادی از اصطلاحات و اطلاعات علمی مواجه میشید که شاید اصلا تصمیم بگیرید کتاب رو کنار بزارید، مخصوصا اگر کتابای علمی تخیلی زیاد نخونده باشید! اولای کتاب حتی یسری جملات رو چندین بار میخوندم که شاید چیزی سردربیارم و با توجه به اینکه معمولا قبل خواب کتاب میخونم برام کاری بس طاقت فرسا بود 😅 امااا رفته رفته فضای کتاب دستم اومد و کشش کتاب طوری بود که نمیشد ادامه‌اش نداد. تا آخر‌کتاب شما با این فضای علمی سروکار دارید ولی من دیگه یادگرفتم مثل اولای کتاب بهشون زیاد گیر ندم 😁 باید بگم که از خوندن این کتاب لذت بردم : امید و ادامه دادن واتنی توی اون شرایط و شوخی هاش برام جذاب بودن. ترجمه همچین کتابی هم از کسی جز جناب شهرابی عزیز برنمیومد

4

مارک واتنی تنها نبود تمام آدم هایی که این کتاب رو خواندند با او طعم سول هایه مریخ را چشیدند، گیرایی و کشش فوقالعاده این کتاب شما را به اعماق تکاپو برای بقا در سیاره سرخ میکشاند و حتی طنز زیبای کتاب بهتر بگم آن دیوانه ها ( کارمند های ) ناسا و خود واتنی حرفی برایه خسته کننده بودن کتاب از میان بر میدارد + نسخه اصلی کتاب را من نخوانده ام اما احساسی بر ضعف و سانسور کتاب مشاهده نکرده ام منظور به همراه کلمات به شما میرسد که نکته ایی مثبت از دید من است نمره من به این کتاب ۸.۵ از ۱۰ است به نظر من کتاب فوق العاده ایی بود اما بی نظیر خیر قطعا با چنین سبک رمان هایی در آینده مواجه میشویم و آنجا نمره ۱۰ از ۱۰ مورد آزمایش قرار میگیرد. -کراکن

4

داستان خوب و قلم قدرتمندی داره. ترجمه اثر هم از سطح کیفی بالایی برخورداره. فقط یه مقدار اصلاحات فنی و علمی زیاد هستن که من یه مقدار از روشون می پریدم و لطمه چندانی هم به داستان نزد. به نظرم نقطه قوت کار شوخی ها و طنز نویسنده است که به لطف ترجمه خوب( و عدم سانسور) خستگی رو از خواننده دور می کنه. در کل یه اثر جالب و قابل پیشنهاد.

5

فیلمش یک دهم کتاب هم نیست...

3

ترجمش واقعا خوب بود و داستان خوبی داشت و حرف زدنای طنز شخصیت اصلی مارک خیلی بامزه بود 😍... ولی فقط برای یه بار خوندن بد نبود...خیلی توضیحات فنی و حوصله سر بر داشت فقط 😅 کلش راجع ب نجات پیدا کردن مارک از مریخ بود .....‌..فک نکنم نسخه چاپی رو بخرم 🤔 اونقدر جذاب نبودش برام ......همون برا یه بار خوندن خوبه....

5

هر قسمت داستان هیجان داشت ، مثلا وقتی خاطرات مارک وانتی را در دفترچه پرواز میخوانی که با بدبیاری سر و کله میزند لذت میبری و موقع گفت و گوی مدیران ناسا هم همینطور و... کل کتاب ماجراهای جالب و باحال دارد و از هر جمله لذت میبری. این اثر اندی وییر فوق العاده است.

4

واتنی ، بیشتر از مشکلات پیش رو راه حل آنها میگوید و ما کمتر از احوالات حسی او آگاه میشویم. که البته ممکن است درست باشد چراکه او برای بقا می جنگد. برخی مشکلات را نیز ساده تر از حد تصور رفع کرد که در باور من قابل قبول نبود اما به هرحال کتاب، بکر و تازه است.

5

کتاب خوبی بود، اما خیلی توش علمی نوشته بود برای کسی که حوصله ی این چیزارو نداشته باشه، خیلی جذاب نیست. من فیلمشو بیشتر دوست داشتم.

نمایش 22 نقد دیگر
4.5
(48)
75,000
٪10
67,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مریخی
٪10
مریخی
اندی وییر
انتشارات کتابسرای تندیس
4.5
(48)
75,000
٪10
67,500
تومان