0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آموزش مهارت های تفکر خلاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب آموزش مهارت های تفکر خلاق

تصمیم گیری و استراتژی حل مسئله
نویسنده:
جان ادر
درباره آموزش مهارت های تفکر خلاق

کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق شیوه به قلم جان ادر صحیح تفکر را به مخاطب می‌آموزد و اجزای آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد. به اعتقاد نویسنده برای آنکه تفکری کاربردی داشته باشیم باید سه عنصر تصمیم‌گیری، حل مساله و تفکر خلاق را به خوبی بشناسیم. تنها زمانی می‌توان به مدیر یا رهبر خلاق تبدیل شد که مشکلات را به شیوه‌ای بهینه حل کرد.

‌درباره‌ی کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق اثر جان ادر

کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق با عنوان اصلی «Decision Making and Problem Solving» برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد.  این کتاب دارای 7 فصل است. در فصل اول با عملکرد ذهن و نقش مغز در تفکر خلاق آشنا می‌شویم. فصل دوم به مهارت تصمیم‌گیری اختصاص دارد و مراحل تصمیم‌گیری موثر را معرفی می‌کند. فصل سوم به اهمیت به اشتراک گذاشتن تصمیم‎گیری پرداخته و سه حلقه‌ی نیاز به انجام کار، نیاز به حفظ تیم و نیازهای فردی و تعامل این سه مفهوم با یکدیگر را مورد بررسی قرار داده است.

فصل چهارم به حل مسئله اشاره دارد و استراتژی‌های کلیدی آن را مطرح می‌کند. فصل پنجم توانایی مشکل گشایی گروهی را مطرح می‌کند  و فصل ششم به خواننده می‌آموزد چگونه نگاهی عمیق‌تر نسبت به مسائل داشته باشد. نویسنده در فصل هفتم مهارت‌های فکری را زیر ذره‌بین قرار داده است و معتقد است برای آنکه در این مسیر حرکت کنید باید عملگرا باشید.با مطالعه این کتاب می‌آموزید چگونه ذهن خود را مانند عضلات درنظر بگیرید و با تمرین، مهارت‌های فکری خود را شکل دهید و در راستای قوی‌تر شدن آن  قدم بردارید.

 

مروری بر فصل‌های کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق

مقدمه

فصل اول: فعالیت ذهنی

فصل دوم: هنر تصمیم‌گیری موثر

فصل سوم: در میان گذاشتن تصمیم با دیگران

فصل چهارم: استراتژی‌های کلیدی حل مسئله

فصل پنجم:چگونه ایده‌های جدید خلق کنیم؟

فصل ششم: تفکر خارج از جعبه

فصل هفتم: گسترش مهارت‌های فکری

‌درباره‌ی جان ادر نویسنده‌ی کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق

جان ادر نویسنده و ایده پرداز در حوزه مدیریت فکری و عملی متولد سال 1943 است. او در بحث مدیریت و گسترش مهارت های مدیربت شهرتی جهانی دارد و تاکنون بیش از 30 عنوان کتاب در این حوزه تالیف کرده است. جان ادر تحصیلاتش را در مدرسه ی سن گذراند و برای اتمیل تحصیلات به دانشگاه آکسفورد رفت. او برای مربی ارشد تاریخ نظامی و همچنین مشاور تربیت مدیران و رهبران در آکادمی نظامی سلطنتی در ساندهورست شد. سپس معاونت شرکت بزرگ «جامعه صنعتی» را پذیرفت. جان ادر یکی از کسانی است که در تشکیل اولین مرکز «مطالعات مدیریت و رهبری» در دانشگاه نقش مهمی ایفا کرده است. ایشان در حال حاضر مشاور ملی و بین المللی در حوزه‌ی توسعه‌ی رهبری و مدیریت است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «رئیس نه، مدیر آری»،  «رهبر الهام بخش»، «چگونه رهبر پرورش دهیم؟» و «رهبری و انگیزه» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق به فارسی

ابوذر کرمی ترجمه کتاب مهارت‌های تفکر خلاق را بر عهده داشته است. کرمی آثار متعددی در حوزه روانشناسی و مدیریت را به فارسی برگردانده ست. از آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب‌های «آموزش سخنرانی موثر»، «آموزش مدیریت جلسه»، و «دع گام ساده به سوی خوشبختی» اشاره کرد. انتشارات سایه سخن کتاب آموزش «مهارت‌های تفکر خلاق» را در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق را خواند؟

کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق در دسته‌ی کتاب‌های اندیشه و تفکر قرار دارد. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 96 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید. کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع اندیشه و تفکر را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق می‌خوانیم

در جریان تصمیم گیری، یک رویکرد سنتی پنج مرحله‌ای وجود دارد که برای شما فوق العاده مفید است. البته این سخن بدان معنا نیست که شما باید کورکورانه در همه‌ی موقعیت ها از آن پیروی کنید. این روش نتیجه‌ی طبیعی تفکر است و در نتیجه فاقد چهارچوب مدون رسمی‌ای است که شما مایلید آن را طی کنید.

امتیاز تصمیم آگاهانه این است که از اشتباهی پیش آید یا کاری بدون شناخت يا نیت انجام شود به سرعت می‌توان از آن آگاهی پیدا کرد. این پنج مرحله را می توان مثل پنج نت موسیقی در نظر گرفت. این نت‌ها باید در توالی‌های خاصی نواخته شوند اما ذهن به طور پیوسته در حال حرکت است. نت‌ها را می‌توان در توالی‌های متفاوت و آکوردهای ذهنی ترکیب کرد. هر چند تفکر یک فرآیند صددرصد دقیق و شخصی نیست: اما باید نظمی داشته باشد.

به یاد داشته باشید که ما دراين جا فقط در مورد تصمیمات بزرگ صحبت نمی‌کنیم؛ زیرا اداره‌ی زندگی و کسب و کار چیزی بیش‌تر ازیک تصمیم سرنوشت ساز است. در واقع، هیچ تصمیمی، هر چقدر هم بزرگ باشد. از بخش کوچکی از کل نتیجه، بزرگ تر نیست. بله. برخی از تصمیمات بسیار بزرگ‌تر از دیگران هستند. البته تعداد بسیار زیادی از تصمیمات کوچک نتیجه‌ای انباشتی دارند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم معمولا می‌توانیم چند تصمیم محوری را شناسایی کنیم اما این جریان تصمیمات کوچک‌تر در طول زمان است که با مهارت فرد اتخاذ و اجرا شده و بیش ترین نتیجه را داده است.

هدف را تعریف کنید:

آیا خود می دانید که تلاش می کنید تا به چه چیزی برسید؟ باید در مورد چیزی که می‌خواهید به آن برسید تا حد ممکن آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت، کل فرآیند تصمیم‌گیری در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت. یک ضرب المثل می‌گوید: «اگر ندانی مقصدت کدام ساحل است: باد در هر جهت بوزد برایت فرقی نخواهد کرد!» اگر در هدف خود تردید دارید، سعی کنید آن را یادداشت نمایید. در صورت امکان یک یا دو روز به آن فکر نکنید. بعد دوباره به آن یادداشت نگاهی بیندازید. ممکن است ناگهان پی ببرید که چگونه هدف خود را مشخص‌تر و متمرکزتر کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آموزش مهارت‌های تفکر خلاق اثر جان ادر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی اندیشه و تقکر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
975.۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهجان ادر
مترجمابوذر کرمی
ناشرانتشارات سایه‌سخن
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Decision making & problem solving strategies
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۷۵.۶۸ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
8 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

ممنون فیدیبو، اما گذاشتن نمونه کتاب برای اینه که بعداز مرور متوجه بشیم که آیا این کتاب همون چیزیه که دنبالشیم یا برامون خیلی مناسب نیست.اما در مورد این کتاب تفکر خلاق شده مثل سریالهای تلویزیونی که جای حساسش ناگهان تموم میشه و خواننده رو تحریک می‌کنه به خرید.درصورتیکه ممکنه خیلی مناسبش نباشه و کلی وقت بیهوده صرف خواندن بشه..این رفتار با جامعه کتابخوان درست بنظر نمیاد.

5

با سلام و وقت بخیر کتاب جالبی بود که به خوبی فرایند تصمیم گیری و حل مسئله رو توضیح داده و روش های تفکر خلاق را با استفاده از مهارت های تجزیه تخیل و ارزیابی در بعد فردی و گروهی مورد بحث قرار داده .... کتاب به صورت کلی است و نبود جزئیات در مورد مکانیزم مغز و نقش انواع هوش در تفکر خلاق احساس میشود ... با تشکر موفق و پیروز باشید

5

هنر حل مسئله مهارتیه که لازمه هر تخصص و هر رشته‌ای هستش که با این کتاب میشه بهش نزدیکشد.

4

از فیدیبو عزیز خواهش میکنم لطفا کتاب تؤری انتخاب از این انتشارات را هم موجود کنه

2

به نظرم کتاب های کامل تری نسبت به این مورد وجود دارد.

3

کتاب خوبی هست برای شروع مطالعه در این حوزه

4

باید کتاب جالبی باشه

3

کتاب خوبیست

3

بد نبود

3

بد بود

نمایش 2 نقد دیگر
3.6
(25)
48,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آموزش مهارت های تفکر خلاق
آموزش مهارت های تفکر خلاق
تصمیم گیری و استراتژی حل مسئله
انتشارات سایه‌سخن
3.6
(25)
48,500
تومان