0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انگیزه

معرفی، خرید و دانلود کتاب انگیزه

دگرگونی مثبت و موفقیت در ۷ روز
درباره انگیزه

یک کتاب کوچک و جمع‌وجور که تمام رمزورازهای پنهان برای داشتن زندگی بهتر را با زبانی ساده نشان داده است. نام این کتاب از همان ابتدا طرح‌ها و برنامه‌های پشت‌پرده‌ی نویسنده را فاش کرده است: «انگیزه». نویسنده‌ی این اثر «فرانک مولانی»، برای این که پیام‌هایش را به گوش مردم برساند، بی‌حاشیه و بدون طفره رفتن، همه چیز را از همان ابتدا، ساده و واضح بیان کرده است. راهکارهای این کتاب خیلی ساده و کاربردی هستند. طوری که با خواندن هر بخش از کتاب، می‌توانید آن را ببندید و همان لحظه دست به کار شوید. خیلی زود می‌بینید که جادوی همین رازهای کوچک چه تاثیر بزرگی روی زندگی‌تان می‌گذارد.

درباره کتاب انگیزه

رویاهای رنگ‌باخته و روزهای ملال‌آور چیزی است که در دنیای مدرن امروز زیاد دیده می‌شود. ریتم تند زندگی و دغدغه‌های مختلف، انسان را لحظه‌ای آسوده نمی‌گذارد. دیگر مجال کمی برنامه‌ریزی درست و اصولی برای زندگی باقی مانده است. اینجاست که مولانی با توصیه‌های عملی و کاربردی خود وارد می‌شود. نام فرعی «دگرگونی مثبت و موفقیت در 7 روز» مصداقی برای تمرینات کاربردی این کتاب است. مفاهیم کتاب بسیار ساده و روان بیان شده‌اند. لازم نیست برای این که حرف نویسنده را بفهمید، معنی و مفهوم کلمات تخصصی آن را مدام مرور کنید. مولانی خیلی خودمانی و راحت آمده تا حرفش را بزند. او مانند یک دوست صمیمی و دلسوز تمام زیروبم هدف‌مندی و داشتن انگیزه را تعریف می‌کند. ساختار این کتاب شامل بخش‌های بسیار کوچکی است که در همان چند خط، اساسی‌ترین مفاهیم را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کرده است. سریع و کوبنده، همه چیز خیلی روان و بی‌حاشیه تعریف شده است.

انگیزه همان شور و شوق است. با این تعریف شاید حالا حس بهتری برای درک مطالب این کتاب داشته باشید. انگیزه یعنی برای هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، معنایی ایجاد کنید که شوق حرکت و تلاش را تمام لحظات زندگی حفظ کند. خیلی ساده است. اول از همه باید به یک سوال مهم پاسخ داد: «چرا باید این کار را انجام دهم؟». اینجاست که با رو شدن تمام پاسخ‌ها کم‌کم می‌توان تاثیر تصمیمات و اقدامات را روی زندگی خود و حتی اطرافیان دید. همان‌طور که «استفن کاوی» می‌گوید «انگیزه آتشی درونی است. اگر کس دیگری بخواهد آن را درون شما روشن کند، بی‌تردید مدت کوتاهی روشن خواهد ماند». حرف‌ها، دلداری‌ها و راهکارهای دوستان و اطرافیان همیشه مایه‌ی دلگرمی است. اما نمی‌تواند به‌عنوان منبعی اصلی برای انگیزه گرفتن روی آن حساب کرد. باید قبول کرد که همه چیز از درون انسان ریشه می‌گیرد و عوامل بیرونی، هرچند قدرتمند، نمی‌توانند کسی را وادار به انجام کاری کنند.

در بحث انگیزه، مدیریت زمان، حرف اول را می‌زند. هیچ کس تا ابد وقت ندارد. دنیا برای آدم‌های خوش‌خیال منتظر نمی‌ماند. زمان بی‌رحم و بی‌محابا می‌گذرد و فقط وقتی می‌توان پابه‌پای آن پیش رفت که در مسیرهای مختلف سرگردان نباشید. داشتن انگیزه فقط برای بهبود زندگی حرفه‌ای و ثروتمند شدن نیست. در زندگی شخصی، در کوچه و خیابان و در برخورد با تمام کسانی که هر روز با آن‌ها سروکار داریم، پیاده کردن راهکارهای این کتاب می‌تواند به‌سادگی کیفیت زندگی خود و اطرافیان را تحت تاثیر قرار دهد. البته در این مسیر باید کم‌کم و آهسته حرکت کنید. همان‌طور که کنفسیوس هم می‌گوید «مهم نیست که سرعت شما چقدر کم است، مهم این است که متوقف نشوید». هدف‌گذاری‌های بزرگ و آرمانی، ممکن است خیلی زود اراده و انگیزه را از بین ببرد. رسیدن به هدف‌های کوچک چنان لذت و انگیزه‌ای ایجاد می‌کند که می‌تواند به مرور مقدمه‌ساز انجام کارهای بزرگ‌تر شود.

در کتاب انگیزه مدیریت زمان، شناخت و پرورش توانایی‌ها، ایجاد عادت‌های جدید و پیوستگی و پشتکار، مهم‌ترین مسائلی هستند که با دقت بررسی شده‌اند. خواندن این کتاب هفتاد و چند صفحه‌ای ممکن است فقط چند ساعتی زمان ببرد. اما انجام راهکارها و تمرینات آن در طولانی‌مدت، تاثیر ماندگاری روی زندگی افراد خواهد داشت.

درباره نویسنده

«فرانک مولانی» نویسنده‌ای خودساخته است که توانسته آموزه‌ها و تجربیات شخصی خودش را در قالب برنامه‌هایی برای داشتن زندگی بهتر به تمام مردم دنیا منتقل کند. تمرکز اصلی این نویسنده در آثارش روی تفکر مثبت و تداوم تلاش برای رسیدن به اهداف است. مولانی دغدغه‌ای فراتر از تیراژهای چندهزارتایی و فروش بالا دارد. او اینجاست تا با درمیان گذاشتن آموخته‌هایش، بتواند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند. فرانک مولر تا امروز توانسته انگیزه‌بخش و ناجی افراد زیادی در سراسر دنیا باشد.

 

ترجمه کتاب انگیزه به فارسی

«مهدی قراچه داغی» یکی از مترجمان بسیار موفق و خوش‌نام ایران است. قراچه داغی در زمینه‌های مختلفی مانند روان‌شناسی، کسب و کار، موفقیت و رمان بیش از 500 کتاب ترجمه کرده که بیش از 350 عنوان از این کتاب‌ها، روان‌شناسی هستند. «مردان مریخی، زنان ونوسی»، «عشق هرگز کافی نیست»، «از حال خوب به حال بد» و «روان‌شناسی تصویر ذهنی» از معروف‌ترین ترجمه‌های این مترجم بزرگ است. باتوجه به این که این مترجم بزرگ تجربه و مهارت بالایی در فن ترجمه‌ی متون روان‌شناسی و خودپروری دارد، مفاهیم کتاب به ساده‌ترین زبان و درعین حال، کاملا وفادار به متن اصلی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب انگیزه می‌خوانیم

با انگیزه‌ای قوی می‌توانید به طور موفقیت‌آمیزی با اندیشه‌های منفی مبارزه کنید و اجازه ندهید که مانعی برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان شود. شما باید احساس کنید که هر مانعی را شکست خواهید داد پیش از آن‌ که بگویید «من نمی‌توانم این کار را به انجام رسانم». یا احساس نامحدودی از توانایی‌های خود داشته باشید و با انگیزه‌ای استوار به خود بگویید «این کار به نظر ناممکن است؛ اما باید راهی برای پیشبردش وجود داشته باشد»، یا «می‌دانم که مهارت پیشبرد این کار را ندارم، اما می‌توانم آن را بیاموزم». از مزایای داشتن انگیزه، شجاعتی است که با تمام جنبه‌های منفیِ رویا روبه‌رو شود. اشخاص منفی‌گرا به ندرت در زندگی دستاوردی کسب می‌کنند. انگاره‌های ذهنی که با منفی‌بافی همراه‌اند تصمیم‌هایی را که مبتنی بر یک تجربه‌ی منفی هستند، شامل می‌شود. کسانی هستند که همیشه به شکست خوردن می‌اندیشند؛ زیرا در گذشته شکست را به کرّات تجربه کرده‌اند. نوع دیگری از تفکر، مطلق‌بینی است. فرد مطلق‌نگر دنیا را فقط سیاه یا فقط سفید می‌بیند: یا موفقیتی مطلق یا شکستی تمام عیار. با این ذهنیت تصمیم‌گیری دشوار می‌شود و نتایجی منفی به دست می‌آید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
602.۶۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهفرانک مولانی
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Motivation: 7 days for positive transformation and success
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۰/۰۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۲.۶۸ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار کتاب مفید و کاربردی است خصوصاً برای کسانی که برای هدف خاصی تلاش میکنند،من کنکوری هستم و برای ایجاد انگیزه این کتاب را گرفتم که حقیقتاً راهکار های عملی خوبی میدهد.با تشکر از فیدیبو برای نشر این کتاب.

5

راهکارهای چند صفحه اول کتاب که عالی بود به خصوص واسه من که کنکوری ام و دوستان هم گفته بودن واسه کنکوریا خوبه دم نویسنده گرم?????

1

متاسفانه اصلا کتاب خوبی نبود،مطالب تکراری،عدم وجود نوشته ای که انگیزه ای منجر به کنش را در ما به وجود آورد

5

عالی بود. تک تک جملاتش کاربردی و پر از انگیزه . ممنون

5

من کتاب خریدم حتی نوشته خریداری شده ولی باز نمیشه

5

فقط چون که مهدی قراچه داغی ترجمه کرده

5

دمت گرم عجب کتابی

5

Very Good

5

کتاب بسیار خوبی بود

5

کتاب خوبیست ممنون

نمایش 1 نقد دیگر
4.5
(19)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انگیزه
انگیزه
دگرگونی مثبت و موفقیت در ۷ روز
انتشارات البرز
4.5
(19)
10,000
تومان