0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رومئو و ژولیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب رومئو و ژولیت

داستان های شکسپیر برای نوجوانان
درباره رومئو و ژولیت

تجربه‌ی یک عشق افسانه‌ای آرزوی همه است. عشقی آن‌قدر قدرتمند؛ که در طول تاریخ زنده ‌بماند. ویلیام شکسپیر در غزلواره هجدهم (ترجمه داود خزایی)  خطاب به معشوقش می‌گوید:

«اما بهار روی تو هرگز نپژمرد - نیزت جمال و روی نریزد به سنگ و خار
مرگ گزافگوی نگوید به سایه‌سارش - بودی چو بیندت به چنین بیتِ ماندگار
تا دیده باز بیند و تا هر نَفَس دمد - بس دیر مانَد این، دَهَدَت جانِ بی‌شمار»

هیچ‌کسی بهتر از شکسپیر نمی‎تواند چنین عشقی را به تصویر بکشد. عشقی تا امروزهم آرزوی دیرینه‌ی دختران جوان است.

 رومئو و ژولیت؛ عاشقانه‌ی ماندگار شکسپیر

کتاب رومئو و ژولیت (Romeo And Juliet) اثر مشهور ویلیام شکسپیر است. داستان عشقی پرآوازه که بین یک دختر و پسر اتفاق می‌افتد. داستان کلاسیک دیدن دختری در مهمانی و دلباختن در نگاه اول. 

رومئو، فرزند خانواده‌ی مونتیگو، روزی برای دیدن دختری که دلباخته‌اش شده رزالین به مهمانی لرد کپیلوت می‌رود. اما اتفاقات عجیبی برای رومئو در این مهمانی رخ می‌دهد، عجیب‎ترین اتفاق آن مهمانی دیدن ژولیت دختر لرد کپیولت و عاشق او شدن است. عشق، ناکامی ، عقد ، مرگ‌ ، دشمنی ، عروسی، عزا... همه از اتفاقاتی هستند که در طول داستان رخ می‌دهند.

رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) در دسته‌ی تراژدی‌های این نویسنده‌ی انگلیسی قرار می‌گیرد و مانند بیشتر نمایشنامه‌های قرن شانزده و هفده در پنج پرده نوشته شده است و شهرت این داستان در تاریخ باعث شده است که افراد زیادی این کتاب را به شعر، نقاشی، رمان، فیلم و حتی قصه برای کودکان تبدیل کنند.

اندرو متیوز یکی از نویسندگانی است که داستان رومئو و ژولیت را برای کودکان بازنویسی و ساده سازی کرده است. متیوز برای جذاب کردن این کتاب برای کودکان و نوجوانان از عکس و تصویر هم استفاده کرده است.

نویسنده‌ی مجموعه داستان‌های شکسپیر کیست؟

اندرو متیوز یکی از مشهورترین نویسندگان استرالیایی در ژانر خودشناسی و روانشناسی است. او مجموعه‌ای درباره‌ی شاد زیستن نوشته است که شهرت جهانی دارد. متیوز معتقد است که شاد زیستن یعنی موفقیت و کسانی که بدنبال موفقیت برای رسیدن به شادی هستند، مسیر غلطی را طی می‌کنند  و همین تفکر او را به یکی از پرطرفداترین نویسندگان حوزه‌ی  شاد زیستن و شادی است.  متیوز تاکنون به بیش از 25 کشور سفرکرده است و در بیشتر از  1000 شرکت و کلیسای بین المللی سخنرانی کرده است. سخنرانی های متیوز در اینترنت موجود است و روزانه هزاران بازدیدکننده دارد.

اندرو متیوز همزمان با فعالیتش در حوزه‌ی آموزش شاد زیستن به همه‌ی گروه‌ها سنتی؛ سراغ ساده‌سازی داستان‌های کلاسیک هم رفته است. او در یک مجموعه‌‌ی کامل به نام داستان‌های شکسپیر، هفده نمایشنامه‌ی مشهور شکسپیر را برای کودکان بالای هشت سال آسان‌سازی کرده است و آن‌ها را همراه با تصویرسازی منتشر کرده است. کتاب‌های «رومئو و ژولیت»، «هیاهوی زیاد برای هیچ»، «آنتونی و کلئوپاترا»، «شب دوازدهم»، «مکبث»، «هاملت» و... با عنوان فرعی داستان‌های شکسپیر برای نوجوانان را «نشر و تحقیقات ذکر» منتشر کرده است. 

مترجم داستان‌های شکسپیر برای نوجوانان

«جواد ثابت‌نژاد» از مترجمان نامی کشور است که بیشتر ترجمه‌هایش در ژانر کودک و نوجوان قرار می‌گیرد. کتاب «اعتراف» از جان گریشام، «نخستین دایره المعارف بدن انسان» و « نخستین دایره المعارف فضا» از کتاب‌های دیگری است که جواد ثابت نژاد ترجمه کرده است. او مترجم مجموعه‌ی یازده جلدی داستان‌های شکسپیر برای کودکان و نوجوانان است که با تصویرگری «تونی راس» منتشر شده است.

درباره تونی راس؛ تصویرگر رومئو و ژولیت

«تونی راس» نویسنده و تصویرگر محبوب بریتانیایی است. او معمولا برای تصویرگری کتاب «هنری ترسناک»  نوشته‌ی فرانچسکا سیمون شناخته می‌شود، چون براساس نقاشی‌های او در این کتاب، سریالی مشهور با همین نام در انگلستان ساخته شده است. تصویرگری «تونی راس» آنقدر جذاب و گیرا است که می‌توانید از این کتاب به عنوان یک کتاب مصور هم لذت ببرید.

ویلیام شکسپیر؛ شاعر ملی انگلستان

ویلیام شکسپیر، مشهورترین شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی است. او را شاعر ملی انگلستان می‌دانند و بالاترین نشان ملی انگلستان یعنی «سخن سرا ایون» به شکسپیر اهدا شده است. بسیاری او را بزرگ‌ترین نمایشنامه‌نویس تاریخ می‌دانند. شکسپیر با 39 نمایشنامه، و 154 غزلواره و دو قصیده‌، از پرکارترین نویسندگان قرن هفدهم انگلستان است. محققان شکسپیر را تنها نویسنده‌ای می‌دانند که آثارش به تمام زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

نمایشنامه‌های شکسپیر به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند، تراژدی و کمدی. شکسپیر در هر دو سبک تبحر فراوانی داشت. «هملت»، «مکبث» و «اتللو» پرطرفدارترین تراژدی‌های شکسپیر هستند. «رویای شب نیمه تابستان»، «شب دوازدهم» و «کمدی اشتباهات» تعدادی از کمدی‌های شکسپیر هستند.

سبک نوشتاری شکسپیر

با توجه به این که شکسپیر در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی می‌زیست، به زبان انگلیسی باستان حرف می‌زده است. این زبان با انگلیسی امروزه بسیار متفاوت است. به همین دلیل خواندن شکسپیر به زبان اصلی بسیار مشکل است، اما آثار شکسپیر آنقدر مهم هستند که در طول سالیان علاوه‌بر ترجمه به زبان‌های مختلف، در زبان انگلیسی هم آسان‌سازی شده‌اند. نقشی که شکسپیر در ادبیات انگلستان داشت، آن قدر پررنگ و قابل تحسین است که او را هم‌تراز با فردوسی در شعر فارسی و هومر در شعر لاتین می‌دانند.

آثار تاثیر گرفته از داستان رومئو و ژولیت

تاثیر داستان رومئو و ژولیت آنقدر بزرگ و پررنگ است که الهام بخش قطعات موسیقی، سمفونی و نقاشی‌های زیادی بوده است. تاکنون بیشتر از بیست اپرا بر اساس داستان رومئو و ژولیت ساخته شده است. «جرج بِندا» اولین اجرای اوپرا از رومئو و ژولیت را در سال 1776 روی صحنه برده است، تفاوت این اجرا با نمایشنامه‌ی رومئو و ژولیت پایان آن بود، جرج بندا ترجیح داده بود پایان داستان را به دلخواهش تغییر دهد. اپرای رومئو و ژولیت به آهنگسازی چارلز گوناد، آهنگساز مشهور فرانسوی، مشهورترین اپرای رومئو و ژولیت است که در سال 1867 روی صحنه رفت. چایکوفسکی، آهنگساز مشهور روسی، پوئم سمفونی رومئو و ژولیت را با ملودی 15 دقیقه‌ای در سال 1869 نوشت و سال 1870 آن را بازنویسی کرد. منظور از پوئم سمفونی، قطعه‌ی موسیقی است که در آن داستان یا افسانه‌ای تعریف می‌شود.

رومئو و ژولیت روی پرده‌ی نقره‌ایاز قرن 17 تا کنون، نقاشان زیادی بوده‌اند، که از صحنه‌های رومئو و ژولیت برای شاهکارهایشان الهام گرفته‌اند. جان مسی رایت نقاشی آبرنگ مشهوری از صحنه‌ی بالکن نمایشنامه رومئو و ژولیت دارد.

اولین فیلمی که بر اساس نمایشنامه‌ی رومئو و ژولیت ساخته شد، در سال 1936 میلادی بود. اما دقیق‌ترین فیلمی که از این نمایشنامه‌ی پنج پرده‌ای ساخته شد، در سال 1968 بود. کارگردان این فیلم، فرانکو ظفیرالی ، کاملا به متن شکسپیر متعد بود. ظفیرالی، فیلمنامه این اثر را با فرانکو بروساتی و ماسولینو دامیکو نوشت، هدف اصلی این گروه رساندن کمترین آسیب به اصل متن شکسپیر بود.

فیلم دیگری به نام رومئو و ژولیت در اواخر دهه‌ی 90 میلادی ساخته شد. لئوناردو دیکاپریو نقش رومئو را در آن بازی می‌کرد. با وجود این‌که داستان نمونه‌ی مدرن شده از نمایش رومئو و ژولیت اما باز لورمن کارگردان این اثر، کاملا متعهد به متن بود. عده‌ای معتقدند گاهی تضاد زمان و زبان در این فیلم حس می‌شود، اما بعد از چند دقیقه این موضوع امری عادی و گاهی جذاب و منحصر در این فیلم است.

در سال‌های 2014 فیلم تئاتری به نام رومئو و ژولیت از این نمایشنامه منتشر شد. این فیلم از تئاتری در برادوی  فیلم برداری شده بود که اورلاندو بلوم نقش رومئو را در آن ایفا می‌کرد.

انیمیشن  نومئو و ژولیت، یک کارتون رمانتیک و فانتری است که به نوعی اقتباس آزاد از نمایشنامه رومئو و ژولیت شکسپیر است. فیلمنامه این انیمیشن را جان ار اسمیت نوشته است و کمپانی دیزنی آن را منتشر کرده است.

شما می‌توانید pdf   کتاب رومئو و ژولیت، داستان‌های شکسپیر برای کودکان و نوجوانان  به صورت قانونی از فیدیبو دانلود کنید. 

در بخش از «رومئو و ژولیت، داستان‌های شکسپیر برای کودکان و نوجوانان» می‌خوانیم

ژولیت به موی خرمایی براق و چشمان خاکستری و حیرت‌زده‌ی مرد جوان که سرشار از شرم و تعجب بودند، نگاه گذرایی انداخت. نیمه‌ لبخندی که روی دهان مرد جوان نقش بسته بود، باعث شد چهره‌ی ژولیت سرخ شود. او دریافت که نمی‌تواند از چهره‌ی مرد جوان چشم بردارد.

رومئو گفت:« بانوی من! اگر حضورمن سبب رنجشتان شده، پوزش می‌طلبم.»

ژولیت با تبسم گفتک« آقا! حضور شما سبب رنجش نشده است و من هم نرنجیده‌ام.»

انگار نیروهای ناشناخته‌ای آنان را مانند پروانه‌ای دور شمع، جذب یکدیگر کرده بودند. گویی تالار و نوازندگان ناپدید شدند. به نظر می‌رسید که آنان تنها کسانی بودند که در این جهان زندگی می‌کردند.

سپش رومئو به ژولیت نگاهی انداخت و در فکر فرو رفت. با خود گفت:« همیشه وقتی که فکر می‌کردم عاشقم، مانند بچه‌ای بودم که مشغول بازی است. ولی اکنون واقعا عاشقم. نمی‌دانم آیا او چنین احساسی دارد؟»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
63 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۶:۰۰
نویسندهویلیام شکسپیر
مترجم جواد ثابت نژاد
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Romeo and juliet : a shekespear story
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۹۳ مگابایت
۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 96 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
55 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی عالیه حتما بخونید؛ داستانی رمانتیک و غمگین. البته اگه پیشنهاد من رو بخواید، کتاب ۱۵ داستان از شکسپیر رو بخرید که شامل رومئو و ژولیت، آنچه دلخواه تو است و ۱۳ داستان جذاب دیگه از شکسپیر هست.

1

خیلى خلاصه و کوتاهه به خاطر اون یک امتیاز دادم وقتى آدم به خوندنش با اشتیاق ادامه میده میبینه تموم شد داستان فقط با مرگ اون خاتمه پیدا کرد چیزى خاصى ننوشته بود آدمو جذب کنه

5

کتاب خوبیه ولی یک مقداری خلاصه است و تمام اتفاق ها با سرعت رخ میده و این زیاد خوب نیست ....به نظر من داستان باید طوری رخ میداد که آدم با اتفاقاتی که میفته شوکه نشه

5

واقعا چقد مرد بی فرهنگی داریم که اومدیم نظراتو بخونیم دارن توضیح میدن که آخرش چی شد!!اگه ترجمه یا نگارش یا هرچیشو که دوست نداشتین باید انتقامشو از بقیه بگیرین؟

4

بنظر من بی نظیر بود اما یه داستان کوتاه که میشه تو نیم ساعت خواند من به دنبال کتابی هستم مه حداقل یکماه بتونم بخونم

1

به نظر من افتضاح بود اصل کتاب اونقدر زیبا و عاشقانه است که ادم اولین بار که میخونه تا چندن روز تو حال وهوای کتاب دیالوگاش اصلا درست ترجمه نشده

5

محشر بود

5

اعوذو باالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم سلام. این کتاب درخور گروه نوجوان نیست و بیشتر به جوانان مربوط میشه!

5

کتاب بسیار زیبایی است کلماتش بسیار زیباست ? زیبایی این کتاب برای من توصیف ناپذیر هست? ولی حیف آخرش غمناک تموم شد ?

5

شکسپیر در کل شاهکار خلق کرده...اما این نمایشنامه جزو عمیق ترین هاست

نمایش 45 نقد دیگر
4.3
(97)
گیرا 🧲 (1)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رومئو و ژولیت
رومئو و ژولیت
داستان های شکسپیر برای نوجوانان
نشر و تحقیقات ذکر
4.3
(97)
گیرا 🧲 (1)
10,000
تومان