0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چیستی فمینیسم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چیستی فمینیسم

درآمدی بر نظریه ی فمینیستی
نویسنده:
کریس بیسلی
درباره چیستی فمینیسم
بالاخره فمینیسم چیست؟ چرا همه صاحبنظران اکراه دارند که تعرفی روشن از آن ارائه دهند؟ آیا امکان درک مناقشات پیچیده و هر تناقض مطرح در این حوزه وجود دارد؟ در این کتابه که درامدی موجز بر نظریه فمینیستی محسوب می‌شود، کریس بیسلی انواع فمینیسم های موجود در جوامع غربی را به روشنی تبیین می کند. وی در این اثربه نهضت سیاسی –اجتماعی زنان که در دهه های گذشته همپای آرای فمینیستی به پیش رفته اند نمی پردازد، بلکه بررسی اندیشه ها و رویکردهای نظری مدون و قوام یافته فمینیستی را در دستور کار قرار می دهد. کسب و کاری فکری که جریان اصلی اندیشه سیاسی-اجتماعی معاصر را به چالش کشیده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
206 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۲:۰۰
نویسندهکریس بیسلی
مترجممحمدرضا زمردی
ناشرانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
What is feminism? an introdution to femimist theory
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۵ مگابایت
۲۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
22 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
13 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اولا که بر خلاف آرای برخی از خوانندگان ترجمه خوب بود و کلا مبحث به این کلیت برای فردی که از سر تفنن می خواد فنیسم رو بررسی کنه چیز جالبی نداره فلذا این ایراد به خود افراد وارده نه کتاب. درباره ی خود کتاب هم می تونم بگم که اثری از فردی متخصص هست و هر کسی که حتی یه کوچولو هم تاریخ جنبش زنان رو مطالعه کرده باشه می فهمه که فمنیست تا امروز سکوی خوبی برای دفاع از حقوق با نوان نبوده و با حمایت سرمایه داری به صورت گنگ مبهم هر چند سال یک بار یه تغییر شکل کلی می ده ولی باز هم نهایتا دودش می ره تو چشم زن. به هر هال شاید تنها ایراد این کتاب این باشه که فمنیست رو به صورت یک اندیشه ی مستقل بیان می کنه در حالی فمنیست فقط یه محمول واسه اندیشه های در جریان جوامع هست و بررسی خودش به تنهایی به دلایل زیادی امکان پذیر نیست که یکیش همین مبهم بودنشه و دیگری دخل تصرف سرمایه داری همزمان با انقلابات صنعتی بود.

3

از بخش نتیجه‌گیری کتاب:《مقصود اصلی کتابی از این دست این است که برای پرسش《فمینیسم چیست؟》هیچ پاسخ نهایی نمی تواند در میان باشد. شماری از ویژگی‌ها را میتوان دراین‌باره بازشناخت، اما هیمن ویژگی ها نیز نمی توانند به هیچ ثابت یا قطعی باشند.》 دو نکته: - به نظرم ترجمه کتاب میتونست با تکلف کمتری صورت بگیره. - با اینکه مبتدیان هم جز مخاطبان این کتاب در نظر گرفته شدن، به عنوان یه مبتدی که صرفا به این موضوع علاقه‌مند شدم، من به شخصه تجربه روانی نداشتم از این کتاب. البته در کل کتاب های زیادی در این زمینه فکر نکنم در دسترس باشه در حال حاضر.

4

ترجمه بسیار ناخوانا. بامزه تر اینکه در پیشگفتار مترجم کتابی که درباره فمینیسمه آقای مترجم از همسرشون با فامیلی خودشون یاد کردن و فامیل خانم رو در پرانتز اضافه کردن:)) یعنی مترجم کتاب چیستی فمینیسم معتقده زن باید از فامیل شوهرش استفاده کنه، بسیار عالی:))

5

من مدافع فمینیسم نیستم

4

خیلی ترجمه ی داغونی داشت خیلی. کتابش هم واقعا چرت و پرت گفته فقط. از اون اول تا آخرش فقط گفته هیچ تعریف واحدی نمیشه براش اورد همین. وقت و پول تون رو هدر ندید.

4

ترجمه‌ی کتاب فاجعس! همه چیز خیلی تیتروار و خلاصه بیان شده و برای یک مبتدی ک اطلاعات اندکی از فمینیسم داره ، انتخاب خوبی نیست اصلا

1

یکی از بدترین ترجمه هایی که تو زندگیم خوندم . واقعا مزخرف و نا خوانا

4

منظور از دریافت نمونه چی هست ؟ میشه برام توضیح بدید . ممنون میشم

5

خیلی کتاب خوبی

3

شامل مکاتب مختلف فمنیسم

نمایش 1 نقد دیگر
3.7
(22)
41,500
٪50
20,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چیستی فمینیسم
٪50
چیستی فمینیسم
درآمدی بر نظریه ی فمینیستی
انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
3.7
(22)
41,500
٪50
20,750
تومان