0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آدم بدشانس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آدم بدشانس

مجموعه داستان های رمی
درباره آدم بدشانس
این کتاب، جلد دوم از داستان‌های رمی است که برای نخستین بار به چاپ می‌رسد و جلد اول آن نیز با عنوان «من که حرفی ندارم» (چاپ سوم، چاپ اول کتاب خورشید) در اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ منتشر شد. رم، یا به قول لاتینی‌ها اوج دنیا (caput mundis) و به قول دیگر، جاودانه‌شهر (città eterna) که تمام راه‌ها به آن ختم می‌شده‌اند، از همان زمانه باستان تا به امروز مورد توجّه شاعران و نویسندگان بوده است، از پتروینوس و هوراس رم باستان گرفته تا دانته سده‌های میانه، لئوپاردی و جوآکینو بلّی، شاعر گویش رمی سده نوزدهم و آلبرتو موراویای سده بیستم. موراویا انگیزه رم‌نویسی‌اش را بلّیِ شاعر می‌داند و می‌گوید: «او رم و مردمان سده نوزدهمی‌اش را به نظم درآورد و من رم و مردمان سده بیستمی‌اش ــ به‌ویژه بعد از جنگ جهانی دوم ــ را به نثر.» امّا رم و رمی‌های امروزی نه آنانی هستند که بلّی گفته و نه همانانی که در داستان‌های رمی دهه چهل و پنجاه موراویا می‌بینیم. آن آدم‌ها دیگر در جامعه امروز ایتالیا حتّی حضور فیزیکی هم ندارند: شاید هم ژنتیکی عوض شده باشند! آن آدم‌های حاشیه‌ای داستان‌های رمی، امروزه جایشان را داده‌اند به مهاجرانی که اصطلاحا و احتمالاً به‌تحقیر "خارج از جامعه مشترک اروپایی" (extracomunitari) خطاب می‌شوند و پلاس‌اند در رم. چرا که اروپاییزه‌شدن در دستور کار است. ملی‌گرایی دارد به‌تدریج جایش را به اروپایی‌گرایی می‌دهد، شاید هم تاکنون داده باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۲ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسندهآلبرتو موراویا
مترجممژگان مهرگان
ناشرانتشارات کتاب خورشید
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
18,300 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۲ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگه کتاب &#۳۴;من که حرفی ندارم&#۳۴; رو دوست داشته باشید، این کتاب رو هم باید دوست داشته باشید. اساسا باید سبک آلبرتو موراویا رو دوست داشته باشید :)))

4

دارای ترجمه روانی است، ولی خود داستان بیشتر شبیه کتاب خاطرات هست. ولی بعضی از داستان‌های کتاب دارای جنبه های پنهانی هست.

4.8
(6)
27,800
٪50
13,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
آدم بدشانس
آدم بدشانس
آلبرتو موراویا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آدم بدشانس
٪50
آدم بدشانس
مجموعه داستان های رمی
انتشارات کتاب خورشید
4.8
(6)
27,800
٪50
13,900
تومان