0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازیگری به شیوه متد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازیگری به شیوه متد

متداکتینگ از آغاز تا امروز
درباره بازیگری به شیوه متد
این کتاب زندگی شورانگیز لی استراسبرگ استاد و مدرّس معروف رشته بازیگری است. علاقه‌مندان به‌هنر بازیگری در ایران با نام او آشنا هستند. خیلی‌ها می‌دانند که هدایت بازی آل پاچینو در پدرخوانده ۲ به عهده او بود و پاچینو نیز که مدت‌ها مترّصد بود تا به خاطر رهنمودها و حمایت‌های فکری استادش به او ادای دین کند، اسکار خود برای فیلم «رایحه زن» را به یاد و خاطره لی استراسبرگ تقدیم کرد. توجه به این مرد جنجالی از این روست که متفکری مدرن در عرصه پرورش هنرپیشه به حساب می‌آید. با اینکه خودش معترف است که آموزش‌های او در راستای آموزه‌های استانیسلافسکی است ولی با شهامت نظریات استاد روس را نقد می‌کند. لی استراسبرگ اصالت را به بازیگر می‌دهد نه به نقش، به همین دلیل با تمهیدهای ویژه «متُد» هنرپیشه را وامی‌دارد که از چارچوب متن فراتر رود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۶ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهلی استراسبرگ
مترجممهدی ارجمند
ناشرانتشارات نقش و نگار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A dream of passion: the development of the method
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۶ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 45 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
8 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

، واقعا سیستم نظر نوشتن در اینجا بسیار باگ دارد... تنها کافیست یک اشتباه کنی تا کل مطلب طولانی و بلندی که نوشته‌ای به طور کامل پاک شود چند بار آن هم در سطور زیاد به نوشتن ادامه مطلبم پرداختم اما هر بار پاک شد و به نوعی خسته شدم اما اگر خیلی خلاصه بخواهم بگویم این است که بازیگری به شیوه متد تنها به لی استراسبرگ محدود نمی‌شود. این شیوه از بازیگری که برگرفته از سیستم بازیگری استانیسلافسکی. بازیگر. کارگردان و نظریه پرداز بازیگری است. به طرق مختلفی وارد خاک آمریکا شد و توسط اساتیدی چون استلا آدلر- هارولد کلرمن، سنفورد مایزنر، لی استراسبرگ و افراد دیگری که هم اکنون حضور ذهن ندارم بر اساس برداشت‌های شخصی‌شان از سیستم بسیار پر جزييات استانیسلافسکی، نوشته.طرح‌ریزی و سپس اجرایی شد... . شکی نیست که اگر بخواهیم به لحاظ تاریخی نیز این موضوع را در نظر بگیریم به این نکته پی می‌بریم که بازیگری متد به دلیل خصوصیات به شدت واقع گرایانه اش بیش از آنکه به درد تئاتر یا هنرهای نمایشی مرسوم بخورد به طور مستقیم متعلق به سینما و هنر هفتم است اولین حضورهای مارلون براندو جوان در فیلم‌هایی چون در بارانداز یا ترامویی به نام هوس، یا بازی‌های متفاوت دیگری همچو داستین هافمن در فارغ التحصیل همینطور رابرت دنیرو با فیلم‌های چون راننده تاکسی و گاو خشمگین که در تبدیل شدن بازیگر به کاراکتر با اضافه کردن ۳۵ کیلو وزن از نمونه های کلاسیک بازیگری متد درخشان است. البته از بازی جین هاکمن و آل پاچینو جوان در مترسک نیز نباید غافلل بشویم. تمامی این بازی‌ها در بستری به نام بازیگری متد/ منجر به نوع جدیدی از حضور بی‌واسطه و حقیقی بازیگران در ارائه شخصیت و بروز احساسات واقعی در جلوی دوربین شد که تا پیش از ٱن وجود نداشت.. و این چنین بود که بازیگری متد در آمریکا متولد شد و به سرعت به اقسا نقاط جهان صادر شد

5

نویسنده این کتاب نه تنها به ال پاچینو اموزش داده بلکه به مرلین مونرو و خیلی بازیگران معروف سینما هم اموزش داده

5

من کتاب را خریدم و موفقیت در خرید زد و پیامک برداشت هم برام اومد چرا کتاب را می خوام دانلود کنم پیام میده کتاب را خریداری کنید !!!!!

1

تا صفحه 68 خوندم. نه خبری از تکنیک هس نه اموزش های کاربردی صرفا خاطرات رو داره میگه اصلا توصیه نمیکنم

5

این کتاب فوق العاده است.نکته های خوبی برداشت کردم.

5

لی استارسبرگ ممنونم ازت به خاطر ساختن دنیای بازیگری بهتر❤️

5

خیلی عالیه ???? پیشنهاد میکنم بخونیدش

5

خواندنش قطعا سودمند است

3

نزده فایل صوتی داره یا نه

5

کتاب خیلی فوق العادست

نمایش 8 نقد دیگر
4.2
(45)
79,000
٪50
39,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازیگری به شیوه متد
٪50
بازیگری به شیوه متد
متداکتینگ از آغاز تا امروز
انتشارات نقش و نگار
4.2
(45)
79,000
٪50
39,500
تومان