0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جمعه طلایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب جمعه طلایی

کتاب پنجم
نویسنده:
گارت نیکس
درباره جمعه طلایی

«هفت روز. هفت کلید. هفت گناه. یک‌خانه‌ی اسرارآمیز که دری به‌سوی دنیایی اسرارآمیزتر است. دنیایی که پسری در آن قدم می‌گذارد تا رازهایی شگفت‌انگیز را برملا کند.» این جملاتی است که مریم رفیعی، مترجم مجموعه داستان هفت‌گانه‌ی کلید پادشاهی در پیشگفتار جلد اول، یعنی آقای دوشنبه به آن اشاره‌کرده است. اتفاقات این مجموعه از دوشنبه شروع می‌شود و هر جلد به یک روز هفته اختصاص دارد.

درباره‌ی کتاب جمعه طلایی اثر گارت نیکس

جمعه طلایی با عنوان اصلی «lady Friday» یک فانتزی ماجراجویی است که اولین بار سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این کتاب پنجمین کتاب از مجموعه هفت‌گانه‌ی کلیدهای پادشاهی است. شخصیت اصلی داستان پسری دوازده‌ساله به نام آرتور است که به بیماری آم مبتلاست و شانس زیادی برای زنده ماندن ندارد؛ اما همه‌چیز زمانی که او شروع به دیدن چیزهایی می‌کند که در زندگی واقعی جایی ندارند همه‌چیز تغییر می‌کند. او با افرادی به نام آقای دوشنبه و خدمتکارش آشنا می‌شود و آن‌ها چیزهایی درباره‌ی وصیت‌نامه‌ی معمار که فرار کرده است و وارث ذیحق بودن به او می‌گویند. همه این‌ها باعث ماجراجویی‌هایی در روزهای بعدی هفته می‌شود حالا در کتاب پنجم آرتور به جمعه‌ی طلایی رسیده است. شخصیتی که سه‌شنبه‌ی عبوس او را احمق خطاب کرده بود و عالی‌جناب پنجشنبه دکتر جمعه صدایش می‌کرد. گناه جمعه طلایی شهوت است. سؤال این است آیا آرتور کلید پنجم را به دست خواهد آورد؟

کتاب جمعه طلایی مانند سایر داستان‌های جمعه هفت‌پادشاهی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده و به بیش از ده‌زبان مختلف برگردانده شده است.

‌درباره‌ی گارت نیکس نویسنده‌ی کتاب جمعه طلایی

گارت ریچارد نیکس نویسنده‌ی استرالیایی رمان‌های فانتزی نوجوانان متولد ۱۹ جولای سال ۱۹۶۳ است. او برای نوشتن مجموعه‌هایی مانند پادشاهی کهن، برج هفتم و کلیدهای پادشاهی شناخته‌شده است. در طی سال‌های فعالیت گارت نیکس افراد زیادی تصور می‌کردند که او از یک نام مستعار استفاده می‌کند اما خودش می‌گوید که این نام واقعی اوست اما به‌قدری برای یک نویسنده خوب است که دیگران را به شک می‌اندازد.

گارت نیکس متولد ملبورن است و در کانبرا، پایتخت استرالیا بزرگ‌شده است و مدرک لیسانش را در رشته‌ی نویسندگی حرفه‌ای از دانشگاه کانبرا دریافت کرده است. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه مدتی به‌عنوان کتاب‌فروش کار می‌کرد و مدتی هم در صنعت چاپ و نشر فعالیت کرده است. نیکس سال ۱۹۹۳ به آسیا، خاورمیانه و اروپای شرقی سفر کرد و پیش از آنکه به یک نویسنده‌ی تمام‌وقت تبدیل شود مدتی هم به‌عنوان مشاور بازاریابی کار کرد.

گارت نیکس اولین کتابش با عنوان the ragwitch را سال ۱۹۹۰ منتشر کرد و پس از آن کارش را با نوشتن مجموعه پادشاهی کهن ادامه داد. موجودی درون صندوقچه، در طول دیوار، سقوط، قلعه، بر فراز حجاب، در حال نبرد، کودکان سایه، اعتراف شاهزادگان و سِرِنا و هیولای دریایی تعدادی از کتاب‌های این نویسنده هستند. گارت نیکس در حال حاضر همراه خانواده‌اش در سیدنی ساکن است.

ترجمه‌ی کتاب جمعه طلایی به فارسی

گارت نیکس نویسنده‌ی محبوبی برای نوجوانان جوان است. مجموعه کلیدهای پادشاهی یکی از پرخواننده‌ترین آثار این نویسنده است و انتشارات بهنام آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. ترجمه‌ی جمعه طلایی به فارسی را مریم رفیعی انجام داده است. می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک ترجمه‌ی مریم رفیعی از این کتاب را از فیدیبو دانلود کنید و با نصب این اپلیکیشن کتابخوان، آن را روی گوشی، تبلت یا کامپیوتر شخصی‌تان بخوانید.

چرا باید کتاب جمعه طلایی را خواند؟

گارت نیکس فوق‌العاده است. او در داستان‌‌گویی کم‌نظیر است و چیدن عناصر داستان کنار هم را به‌قدری خوب بلد است که می‌تواند خواننده را هیجان‌زده کند. جمعه طلایی هم مانند بقیه‌ی داستان‌های این نویسنده این خاصیت را دارد که شما را از زمان و مکان جدا کند و به سفری لذت‌بخش و کم‌نظیر ببرد.

‌در بخشی از کتاب جمعه طلایی می‌خوانیم

آرتور تلفن را قطع کرد و به بانو پریموس خیره شد.

با لحنی جدی گفت: «حق ندارین بچه‌های نی زن رو اعدام کنین! نه اینجا، نه هر جای دیگه‌ای. نی زن فقط موقعی می تونه ازشون استفاده کنه که بهشون نزدیک شه. انقدر که صدای فلوتش رو بشنوند. حتی اون موقع هم فقط اونا رو درجا میخکوب می‌کنه!»

بانو پریموس گفت: «بدون شک کارای دیگه‌ای هم از دستش بر میاد. شاید حتی از خارج عمارت. ما اطلاع درستی از قدرت‌های نی زن نداریم. همون بهتر که خیلی سریع از شر بچه‌های نی زن خلاص شیم.»

آرتور فریاد زد: «نه! تو چته؟ اونا آدمند! نمی‌تونی صدها یا هزاران بچه نی زن رو فقط به خاطر اينکه شاید...شاید نی زن ازشون کمک بگیره. بکشی!»

بانو پریموس پرسید: «واقعاً نمی‌تونم؟» حقیقتاً حیرت‌زده به نظر می‌رسید.

آرتور گفت: «نه!»، صدایش محکم‌تر و بم‌تر شد. «باید همه‌ی بچه‌های نی زن رو صحیح و سالم آزاد کنی و به شغل و جایگاه قبلی‌شون برگردونی. بچه‌های نی زن باید تحت مراقبت باشند و اگه... اگه دست به اقدامی علیه ما زدند، اونوقت باید زندانیشون کنید... فقط زندانیشون کنید. نه اينکه بلایی سرشون بیارید!»

لحظه‌ای سکوت برقرار شد. حتی سروصدای حرف زدن سایر مقامات قطع‌شده بود. بانو پریموس سرش را کمی خم کرد. «باشه، لرد آرتور. شما وارث ذيحقید. هر طور میلتونه.»

آرتور گفت: «خب. الان به اسنیزر زنگ می زنم تا بفهمم تو دنیای من چه خبره.»

دوباره تلفن را از سروان دروری گرفت و سروان مشغول چرخاندن اهرم شد. لحظه‌ای صدای خش خش آمد و بعد آرتور صدای جدی مردی را از فاصله‌ی دور شنید که گفت: «همه‌ی تلفن‌ها باید طبق دستور قطع شوند.»

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۹ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهگارت نیکس
مترجممریم رفیعی
ناشرانتشارات بهنام
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Lady Friday
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
190,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۹ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

آقای گارت نیکس واقعا نویسنده فوق‌العاده هست، این مجموعه شاید یکم بنظر بیاد برای ژانر کودک نوشته شده ولی در اون صورت باید بگیم پس آلیس در سرزمین عجایب رو هم نخونید به اون خوبی! دوستان اگه درست بدونید با چه کتابی طرف هستید اون موقع بجای کشتی گرفتن با کتاب از اون لذت میبرید.

5

خوب بود اما در رابطه با تمام جلدها ترجیح میدادم کمی طولانی‌تر باشن.اینکه تو صد صفحه آخر یهو همه‌چی حل میشه همش این احساس رو بهم میده که پایان شتاب‌زده‌ای دارن.

5

در این جلد آرتور با جمعه طلایی روبرو می شود که به گناه هوس آلوده است، هوس و اشتیاق لذت نوشیدن تجربه فناپذیران که در قلمرو او تبدیل به نوعی اعتیاد شده.

5

از بهترین کتاب های فانتزی که می تونید پیدا کنید

5

خیلی عالی بود

5
(9)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جمعه طلایی
جمعه طلایی
کتاب پنجم
انتشارات بهنام
5
(9)
100,000
تومان