0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قهرمان گمشده

معرفی، خرید و دانلود کتاب قهرمان گمشده

کتاب اول
نویسنده:
ریک ریردان
درباره قهرمان گمشده

کوه المپ در اساطیر یونانی جایگاه ویژه‌ای دارد. این کوه جایگاه خدای خدایان یعنی زئوس و محل گردهمایی‌های خدایان دنیای باستان بود. اسطوره‌های کوه المپ در طول تاریخ بسیار موردتوجه نویسندگان بوده‌اند و داستان‌های زیادی بر اساس آن‌ها شکل‌گرفته‌ است. ریک ریردان نویسنده‌ی آمریکایی کودک و نوجوان یکی از نویسندگانی است فانتزی‌های جذابی با حضور خدایان باستان نوشته است. قهرمان گمشده یکی دیگر از داستان‌های این نویسنده است که سرآغاز ماجرای جذاب دیگری است.

‌درباره‌ی کتاب قهرمان گمشده اثر ریک ریردان

قهرمان گمشده با عنوان اصلی «the lost hero» اولین بار سال ۲۰۱۰ منتشر شد. قهرمان گمشده اولین جلد از مجموعه قهرمانان کوه المپ است. این مجموعه داستان از روی اساطیر یونان و روم نوشته‌شده است و در جلد اول داستان جیسون گریس یک خدای رومی که هیچ خاطره‌ای از گذشته‌ی خود ندارد از است. او همراه پایپر مک لین، دختر افرودیت و لئو والدز پسر هفاستوس تلاش می‌کنند هرا، ملکه‌ی خدایان را از چنگال گایا نجات دهند. داستان از زبان سوم شخص روایت می‌شود و هر قسمت از آن از نگاه یکی از شخصیت‌های اصلی یعنی جیسون، پاپیر و لئو است.

کتاب قهرمان گمشده پس از انتشار در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. این کتاب توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است و به زبان‌های زیادی برگردانده شده است. قهرمان گمشده نظر مثبت منتقدان را هم به خود جلب کرد هرچند آن‌ها منتقدند سکانس‌های داستان و گفتگوهای میان شخصیت‌ها بیش‌ازحد طولانی است.

ریک ریردان سال ۲۰۱۰ جایزه‌ی بهترین کتاب کودک را از barnes & noble برای قهرمان گمشده دریافت کرد. قهرمان گمشده سال ۲۰۱۳ عنوان بهترین کتاب از دیدگاه خوانندگان جوان را به دست آورد.

‌درباره‌ی ریک ریردان نویسنده‌ی کتاب قهرمان گمشده

ریک ریردان (rick riordan) نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌‌های فانتزی کودک و نوجوان است. او با خلق شخصیت پرسی جکسون و مجموعه کتاب‌هایی درباره‌ی ماجراجویی‌های او در سرزمین خدایان یونان و روم به شهرت رسید. کتاب‌های او به بیش از ۴۰ زبان برگردانده شده و بیش از سی میلیون نسخه از آن‌ها تنها در آمریکا فروخته‌شده است.

ریک ریردان سال ۱۹۶۴ در تگزاس متولد و بزرگ شد. او در آغاز گرایش زیادی به موسیقی داشت و می‌خواست وارد برنامه موسیقی دانشگاه ایالتی تگزاس شود. او در ادامه در رشته‌های تاریخ و زبان انگلیسی درس خواند و سپس در مدرسه مشغول به تدریس شد. اولین داستان ریک ریردان big red tequila نام دارد و سال ۱۹۹۸ منتشر شد. او جایزه‌ی آنتونی را برای این کتاب دریافت کرده است.

ریک ریردان دو فرزند دارد و شخصی پرسی جکسون از میان داستان‌های شبانه‌ای که برای فرزند دومش هنگام خواب تعریف می‌کرد شکل گرفت. در ادامه او جزئیات زیادی به این شخصیت اضافه کرد و بیش از ده داستان بر اساس این شخصیت نوشت. از میان مشهورترین داستان‌های ریک ریردان می‌توان به مجموعه‌های «مجازات آپولو»، «مگنس چیس»، «کراس اور جادوگران و دورگه‌ها» و «پرسی جکسون و خدایان المپ» اشاره کرد. او برای داستان‌هایش جوایز زیادی دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی مارک تواین برای داستان‌هایی مانند «دریایی از هیولاها» و «دزد رعد و برق» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب قهرمان گمشده به فارسی

کتاب‌های ریک ریردان در میان نوجوانان ایرانی محبوبیت زیادی دارد. ناشران و مترجمان مختلف تلاش کرده‌اند کتاب‌های این نویسنده هم‌زمان با سراسر جهان به دست بچه‌های ایرانی هم برسد. کتاب قهرمان گمشده دو بار در ایران ترجمه‌شده است. یکی از این ترجمه‌های متعلق به ثمین نبی پور است و افق آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. ترجمه‌ی دیگر این کتاب متعلق به فرزام حبیبی اصفهانی است و انتشارات بهنام ناشر آن است. نسخه‌ی الکترونیک ترجمه‌ی فرزام حبیبی را می‌توانید در همین صفحه دانلود کنید.

چرا باید کتاب قهرمان گمشده را خواند؟

دنیای فانتزی دنیای عجیب و جذابی به‌خصوص برای نوجوانان است. ریک ریردان یک نویسنده‌ی کم‌نظیر در ژانر فانتزی است که در شخصیت‌پردازی کم‌نظیر عمل کرده است. او با خلق شخصیت پرسی جکسون و شاخ و برگ دادن به ماجراهایی که برای او اتفاق می‌افتد و ترکیب آن با خدایان و نیمه خدایان باستانی توانسته است مجموعه داستان‌های ماندگاری برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند و آن‌ها را از پای بازی کامپیوتری بلند کند و پای کتاب‌هایش بنشاند. قهرمان گمشده اولین جلد از مجموعه‌ی قهرمانان کوه المپ است. مجموعه کتابی که می‌تواند هدیه‌ی فوق‌العاده‌ای برای نوجوان‌ها باشد.

‌در بخشی از قهرمان گمشده می‌خوانیم

گردش لئو به‌خوبی پیش می‌رفت تا اینکه در مورد اژدها خبرهایی به گوشش رسید. پسر کماندار، کاملاً خونسرد به نظر می‌رسید. تمام چیزهایی را که به لئو نشان داد، بسیار حیرت‌آور بودند و البته غیرمجاز به نظر می‌رسیدند. کشتی‌های جنگی یونانی در ساحل لنگرانداخته و گاه‌وبیگاه با تیرهای آتشین و انفجاری تمرین می‌کردند که از نظر لئو بسیار جالب بود. صنایع‌دستی و هنری در گوشه و کنار دیده می‌شد و هنرمندان مشغول ساختن مجسمه‌هایی به کمک اره و زنجیره و دستگاه جوش بودند.

لئو دلش می‌خواست که با آن‌ها همگام شود. جنگل پر از هیولاهای غول‌پیکر و خطرناک بود. آیا کسی حاضر می‌شد به‌تنهایی به داخل آن جنگل برود؟ به نظر لئو که بسیار هیجان‌انگیز می‌آمد. اردوگاه پر از پسران و دختران جوان و خوش‌قیافه بود. او از کارهایی که به‌طور کامل به ایزدان مربوط می‌شد، به‌خوبی سر در نمی‌آورد، اما امیدوار بود که با همه‌ی دختران و پسران ساکن اردوگاه نسبت نزدیک و خویشاوندی نداشته باشد.

دوست داشت با دخترانی که از زیرآب دریاچه شناور بودند، آشنا شود و آنها را بهتر بشناسد؛ اما لازمه‌ی این کار پریدن در آب و غرق شدن در آن بود.

ویل کلبه‌ها، غذاخوری و صحنه‌ی شمشیربازی را به او نشان داد.

لئو از او پرسید:‌«به منم شمشیر می‌دین؟»

ویل طوری به او نگاه کرد که انگار حرف بدی زده است.

-احتمالاً باید برای خودت یه شمشیر درست کنی. همونطوری که توی کلبه شماره نه دیدی.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
631 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۰۲:۰۰
نویسندهریک ریردان
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
ناشرانتشارات بهنام
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Lost Hero
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
440,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۵۹ مگابایت
۶۳۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

تازه خوندن پنجگانه پرسی جکسون رو تموم کردم و اومدم سراغ این. فعلا فقط پنجاه، شصت صفحه اولشو خوندم اما واقعا شاخ درآوردم از اینکه چقددددرررر ترجمه این جلد بده. درحدی ترجمش بده که حتی نمیشه درست متن و اتفاقات رو متوجه شد. واقعا عجیبه انتشارات بهنام چطور اینو با همچین ترجمه ضعیفی چاپ کرده. اصلا قابل مقایسه با ترجمه پرسی جکسون نیست از انتشارات افق نمونه همین جلد رو گرفتم و بنظر میرسه ترجمه اون خیلی بهتر باشه فقط حیف که اون جزو فیدیبوپلاس نیست

1

ببخشید کتاب های این نویسنده خوب هستن ؟؟؟؟ در حد هری پاتر هست یعنی ؟؟؟ البته هر نویسنده و کتابی هوادار های خودش رو داره .. یه وقت سو تفاهم نشهع ... من به شخصه دوس دارم خشونت زیاد باشه توی کتابایی که میخونم .. این کتاب هم اینطوری هست آیااا ؟؟؟

5

ترجمه ی کتاب ضعف زیادی داره, تا حدی که گاهی اوقات اگر با اساطیر یونانی آشنایی نداشته باشی سردرگم میشی. برعکس مجموعه اول (پرسی جکسون) که ترجمه خانم حیدری و خیلی خوب بود.

5

این مجموعه به پرسی جکسون مربوطه؟ینی اگه نخونیمش داستان ناقص میمونه؟؟تورو خداا جواب بدیین

5

۴ تا کتاب همشون فصل اول هستن ،، ترتیب بندیشون کدومه ،،، خواهشن کمک کنید ،،،

5

کتاب عالیه اگه پرسی دوست دارین به کانال زیر بیارین camphalf_blood۱@تشریف بیارین

5

کتابها خیلی گرونه ما که نمی تونیم بخریم همچنان پول حرف اول را می زند

5

اسپین‌آف پرسی جکسون حساب میشه و به همون اندازه جذابه.

5

کتاب محشریهههه

5

گرونه حیف

نمایش 1 نقد دیگر
4.6
(19)
220,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قهرمان گمشده
قهرمان گمشده
کتاب اول
انتشارات بهنام
4.6
(19)
220,000
تومان