0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با اوپن هایمر

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با اوپن هایمر

نویسنده:
پل استراترن
درباره آشنایی با اوپن هایمر

کشف بمب اتم و استفاده از آن در جنگ جهانی دوم، پایانی بسیار غم‌انگیز را برای این جنگ بین‌المللی رقم زد و مقدمه‌ای برای آغاز جنگ سرد شد. این اکتشاف مهم سازوکار تصمیم‌گیری درباره‌ی سلاح‎های مخرب را تغییر دارد و منجر به وضع قوانینی جدید شد. رابرت اوپنهایمر فیزیکدان برجسته و استاد دانشگاه برکلی اولین کسی است که توانست به تکنولوژی ساخت بمب هسته‌ای دست پیدا کند. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند اطلاعات جالبی در رابطه با تاریخچه‌ی ساخت بمب اتمی و زندگی متفاوت اوپن‌هایمر در اختیار مخاطب قرار دهد.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با اوپن هایمر اثر پل استراترن

کتاب آشنایی با اوپنهایمربرای اولین بار در سال 1998 منتشر شد. این کتاب با روایتی جذاب و خواندنی سرگذشت رابرت اوپنهایمر و دستاوردهای علمی او مانند اولین تئوری سیاهچاله‌ها را روایت کرده است. کتاب آشنایی با اوپنهایمر پر از نکات جذاب و خواندنی درباره‌ی فعالیت‌های علمی و سیاسی این دانشمند برجسته است که منجر به تولید خطرناک‌ترین سلاح کشتار جمعی بشریت شد.

نویسنده در بخش مقدمه نگاهی کوتاه و مختصر به زندگی و شخصیت منحصربه فرد اپنهایمر داشته است و از دستاوردها و مرگ او در تنهایی صحبت کرده است. بخش دوم به زندگی خانوادگی، شغلی و علمی اپنهایمر را اختصاص دارد. بخش سوم به سخنان رهبران جهان و دانشمندان درباره‌ی بمب اتم و عواقب آن اشاره می‌کند و بخش چهارم روایتی کوتاه از پیشرفت قدم به قدم بمب اتم از سال 1789 تا سال 1990 را ارائه می‌دهد.

بخش آخر کتاب آشنایی با اپنهایمر «تاریخچه‌ی علم» است که تحولات علمی تاریخ را از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا سال 1996 میلادی آورده است. این مطالب کوتاه اطلاعات مختلفی را در اختیار مخاطب می‌گذارد  است و به خواننده کمک می‌کند تا با تاریخ علم آشنا شود.

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با اوپن هایمر

مقدمه

زندگی و بمب

حقایق و تردید‌های درباره‌ی بمب اتم

تاریخ بمب اتمی

تاریخچه علم

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب آشنایی با اوپن هایمر

پل استراترن استاد فلسفه و ریاضیات دانشگاه کینگستون و مروج علم است. او سال 1940 در لندن به دنیا آمد و در همین شهر بزرگ شد. او پس از فارغ‌التحصیلی در یک ناوگان تجاری مشغول به کار شد. او به واسطه‌ی شغلش دو سال را در دریا گذراند و نقاط مختلف دنیا را دید.

یکی از اهداف استراترن از نویسندگی آشنایی هرچه عمیق‌تر مردم با دنیای فیلسوفان و دانشمندان بود. او سال‌هاست به زبانی ساده و بسیار گویا از دانشمندان و فیلسوفان تاریخ می‌نویسد و آثارش با استقبال خوبی هم مواجه شده است. «نود دقیقه با اسپینوزا»، «نود دقیقه با نیچه»، «نود دقیقه با دکارت» و «نود دقیقه با ارسطو» ازجمله کتاب‌هایی است که او درباره‌ی فیلسوفان نوشته است. از میان دیگر کتاب‌های او می‌توان به «کوری و رادیواکتیویته»، «تورینگ و کامپیوتر»، «نیوتن و گرانش» و اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با اوپن هایمر به فارسی

نشر و تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با اوپن هایمر را با ترجمه‌ی جواد ثابت نژاد عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آشنایی با اوپن هایمر را خواند؟

کتاب آشنایی با اوپن هایمر در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد و برای گروه سنی نوجوانان مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 87 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید. کتاب آشنایی با اوپن هایمر حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت‌نامه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با اوپن هایمر می‌خوانیم

رابرت اوپنهایمر در سال ‎۱٩۲۲‏ میلادی برای تحصیل در رشته ی شیمی به دانشگاه هاروارد رفت. به نظر می‌رسید که او کاملا تنهاست و شاید نتواند خود را با محیط دانشگاه هماهنگ کند. او هنوز کاملا مطمئن نبود که در زندگی می‌خواهد چه کند اما در دروس شیمی، فیزیک، فلسفه‌ی شرق، معماری، زبان های لاتين و یونانی قدیم سرآمد بود. او در فاصله‌ی میان کلاس‌ها به تقلید از مادرش نقاشی می‌کرد، حتی شعرنو می‌نوشت که در مجله‌ی ادبی دانشکده چاپ می‌شد. همه‌ی این کارها وقت می‌خواست اما مرد جوان برنامه‌ای برای زندگی اجتماعی نداشت. اوپنهایمر دریافت که انرژی قابل توجهی برای فعالیت‌های ورزشی و علمی دارد. او هر روز تا ساعت ۸ صبح در آزمایشگاه بود و بقیه‌ی روز را با شرکت در کلاس‌های درس و کار روی موضوعات مختلف در کتابخانه می‌گذراند و شب هم به مطالعه ادامه می‌داد. او خیلی عجولانه برای خوردن غذا دست از کار می‌کشید. غذای او ساندویچ تست شده با کره ی بادام زمینی و تکه ی بزرگی از سس شکلاتی بود و به این ترتیب شکم خود را کاملاً سیر می کرد.

اوپنهایمر در سال سوم دانشگاه پی برد که به دانش فیزیک علاقه دارد. علت آن هم به یک فیزیکدان به نام پرسی بریجمن مربوط می‌شد. او معلمی استثنایی بود که نخستین الماس مصنوعی را تحت فشار تولید کرد و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد اما سرانجام خودکشی کرد. صرف نظر از خلق و خوی بریجمن, درک او از فلسفه ی علم بود که علاقه‌ی اوپنهایمر را برانگیخت.

بر طبق گفته‌ی بریجمن: ما معنی تصور را نمی‌فهمیم مگر آن که عملیاتی را ترتیب دهیم که این تصور را در موقعیت‌های مادی به کار بریم. چنین اندیشه‌ای به طور همه جانبه با فلسفه‌ی ویتگنشتاین و مثبت گرایی منطقی هم خوانی داشت (معنی هر کلمه در صحت آن نهفته است). این فلسفه با تداوم پیشرفت‌های سریع کوانتوم موافق است که پیش فرض‌های فیزیک کلاسیک را نابود کرد. به این ترتیب مردی آمده بود که اندیشه‌ی او با هردو جنبه زندگی اوپنهایمر آمیخته بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با اوپن هایمر اثر پل استراترن بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
730.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
87 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۴:۰۰
نویسندهپل استراترن
مترجم جواد ثابت نژاد
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the bomb & oppenheimer
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,700 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۳۰.۶۱ کیلوبایت
۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نثر قسمتهاي تخصصي افتضاح به نظر من تو قسمتهاي تخصصي و اصطلاحات فني حتما از يك متخصص فيزيك بايد كمك گرفته ميشد ترجمه كلمه به كلمه بدون مفهوم رسا

5

چرته

4.3
(4)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با اوپن هایمر
آشنایی با اوپن هایمر
پل استراترن
نشر و تحقیقات ذکر
4.3
(4)
10,000
تومان