0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با فارادی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با فارادی

درباره آشنایی با فارادی

مایکل فارادی دانشمند خودآموز و بزرگترین تجربه‌گر تاریخ علم به شمار می‌آيد. او با دقت بی‌مانند و بهره‌گیری از سخنرانی‌های افراد برجسته در علم تا آنجا پیش رفت که برجسته ترین فیزیکدان آزمایشگر عصر خود گردید. جان گریبین و مری گریبین در کتاب آشنایی با فارادی مخاطب را با شرایط زندگی این دانشمند برجسته، تلاش‌های پایان ناپذیر و اکتشافات متعدد او آشنا می‌سازند.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با فارادی اثر جان گریبین و مری گریبین

مایکل فارادی در سال ۱۷۹۱ در بریتانیا به دنیا آمد. پدر او نعل‌بند و خانواده‌‌اش فقیر و تهدیست بود. با این وجود او یکی از معدود دانشمندانی است که بدون داشتن تحصیلات رسمی توانست وارد بزرگترین مجامع علمی شود و در پیشبرد علوم مختلف تاثیر قابل توجهی داشته باشد. او یکی از پیشگامان الکترومغناطیس و الکتروشیمی است و تدوین مفاهیم القا الکترومغناطیسی، مواد دیامغناطیس و الکترولیز از مهم‌ترین دستاوردهای او به شمار می‌آید. مایکل فارادی علاوه بر اکتشافات، کتاب‌های متعددی را به رشته‌ی تحریر درآورده است دو مورد از کتاب‌های برجسته او «تحقیقات تجربی در الکتریسیته»  و «تاریخچه‌ی شیمیایی شمع» هستند. مایکل فارادی با اختراع نمونه اولیه موتور الکتریکی توجه دنیای علمی آن دوران را به خود جلب نمود و توانست شهرت و اعتبار خود را افزایش دهد. او در سال ۱۸۲۴ به عنوان استاد انجمن سلطنتی انگلستان در لندن برگزیده شد.

کتاب آشنایی با فارادی از مجموعه کتاب‌های مشاهیر علم است که به نشر و تحقیقات ذکر تعلق دارد. این مجموعه به منظور آشنایی نوجوانان با سرگذشت پرفراز و نشیب دانشمندان گردآوری شده است. این مجموعه نثر ساده و گیرایی دارد و تصویر سازی‌های جذاب آن مخاطب نوجوان را با فضای زندگی هریک از این افراد سرشناس و تاثیرگذار آشنا می‌سازد.

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با فارادی

مقدمه

زندگی و کار فارادی سخن آخر

تاریخچه‌ی علم

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با فارادی به فارسی

پریسا همایون روز مترجم ادبیات کودک و نوجوان است. او متولد سال ۱۳۴۸ است و تجربه‌ی طولانی در ترجمه آثار این حوزه دارد. او ترجمه‌ی چندین کتاب از مجموعه‌ی «مشاهیر علم» نظیر «آشنایی با ماری کوری»، «آشنایی با گالیله»، «آشنایی با نیوتن» از نشر و تحقیقات ذکر را بر عهده داشته است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «عملیات پرخطر»، «۱۰۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی اقیانوس‌ها» و «زوزه‌ی گرگینه‌ها» اشاره کرد.

چرا باید کتاب صوتی آشنایی با فارادی را خواند؟

کتاب آشنایی با فارادی در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۶۴ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۳ روز بخوانید. کتاب آشنایی با مادام کوری جزو کتاب‌های کم حجم و کوتاه با موضوع زندگی مشاهیر و بیوگرافی آنها است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی سرگذشت انسان‌های نامدار و برجسته زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب آشنایی با فارادی می‌خوانیم

در سال 1810 میلادی یک آگهی، توجه فارادی را به خود جلب کرد. اين آگهی در مورد یک سری سخنرانی علمی درباره‌ی فلسفه‌ی طبیعی - آن چه که امروزه علوم تجربی می‌نامیم - بود. شرکت در این سخنرانی‌ها برای اعضای «انجمن فلسفی شهر» آزاد بود. این انجمن، دو سال قبل توسط گروهی از جوانانی که دلبستگی مشترکی به علم داشتند. تاسیس شده بود و حق عضویت آن، یک شیلینگ بود. فارادی در حالی که فقط ۱۸ سال داشت، تصمیم گرفت در این جلسات شرکت کند. حق عضویت او را برادرش رابرت - که در آن زمان به عنوان نعل بند مشغول به کار بود – پرداخت. به این ترتیب، او به مدت دو سال، مرتب در جلسات سخنرانی شرکت می‌کرد و آن چه را می‌شنید، با دقت یادداشت می‌کرد. فارادی در انجمن با دوستان جدیدی از جمله «بنجامین آبوت» آشنا شد (مکاتبات آبوت و فارادی هنوز موجود است). وجود این دوستان به او اعتماد به نفس کافی داد تا در مباحثات شرکت کند و حتی یک سخنرانی درباره ی الکتریسیته را بر عهده گیرد. ولی او از تحصیلات چندانی برخوردار نبود و از این موضوع رنج می‌برد. مکاتبه با آبوت برای او تمرینی بود تا مهارتش را در نوشتن بهبود بخشد. او از دوست جدید دیگری به نام «ادوارد مگراد» تقاضا کرد که دستور زبان، تلفظ کلمات و نقطه گذاری را به او تعلیم دهد. این آموزش‌ها تا هفت سال ادامه یافت.

فارادی از یادداشت‌هایش در جلسات انجمن، چهار جلد کتاب تهیه کرد. ریبو که به استعداد و علاقه‌ی فارادی پی برده بود کرد. از این که چنین فردی نزد وی مشغول به کار است. به خود می بالید و این کتاب‌ها را به مشتریان و دوستانش نشان می‌داد. یکی از این مشتری‌ها مرد جوانی به نام «دانس» بود. یادداشت‌های فارادی، توجه دانس را به خود جلب کرد؛ در نتیجه او کتاب‌ها را قرض گرفت تا به پدرش نشان دهد. پدر دانس نیز همچون پسرش به استعداد فارادی پی برد؛ بنابراین، کارت شرکت در جلسات سخنرانی همفری دیوی در موسسه‌ی سلطنتی را برای او ارسال کرد. فارادی در موسسه ی سلطنتی نیز  طبق عادت معمول، هر آن چه را می‌شنید، با دقت می‌نوشت و تصاویر و نمودارهای دقیقی از آزمایش‌های دیوی تهیه می‌کرد.

آن‌چه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب آشنایی با فارادی اثر جان گریبین و مری گریبین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی مشاهیر می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهمری گریبین
نویسنده دومجان گریبین
مترجم پریسا همایون روز
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Faraday (۱۷۹۱-۱۸۶۷) in 90 minutes.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
2,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۴ مگابایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مختصر و خوب بود برای یه شناخت کلی خوبه ولی خیلی تحصصی نیست

5

عالییییی ? ? ? ? آخه چرا پولی؟

5

عالی اما به طور خلاصه نویسی

5

بسیار عالی با تشکر

5

درجه یک بود

5

خوب بود

5

عالی

4.9
(8)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با فارادی
آشنایی با فارادی
مری گریبین
نشر و تحقیقات ذکر
4.9
(8)
10,000
تومان