0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با نیوتن

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با نیوتن

درباره آشنایی با نیوتن

«یکی از زیباترین ذهن‌هایی که تاکنون وجود داشته است» این جمله‌ای است که پل استرارن، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی کتاب‌های حوزه‌ی ترویج علم درباره‌ی ایزاک نیوتن ریاضی‌دان و فیزیکدان انگلیسی گفته است. دانشمند کم‌نظیری که روش مشاهده‌ی علمی را به‌طورجدی تبدیل به زبان علم کرد. نیوتن نامی است که تقریباً به گوش هرکسی خورده است امام کمتر کسی چیزی بیش از ماجرای خیالی برخورد سیب به سر او و کشف جاذبه شنیده است. کتاب آشنایی با نیوتن کتاب جذابی است که خواندن آن مخاطب را با نیوتن و سال‌ها تلاشش در عرصه‌علم آشنا می‌کند.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با نیوتن اثر جان و مری گریبین

آشنایی با نیوتن یکی دیگر از کتاب‌های حوزه‌ی ترویج علم است که جان گریبین نوشته است. این کتاب اولین بار سال ۱۹۹۷ با عنوان «Newton in 90 minutes» منتشر شد. این کتاب کوچک داستان زندگی و فعالیت ایزاک نیوتن فیزیکدان مشهور قرن هفدهم را روایت کرده و درباره‌ی دستاوردهای او در عرصه‌ی دانش و به‌خصوص فیزیک صحبت کرده است.

کتاب با مقدمه‌ای درباره‌ی ایزاک نیوتن و روش علمی آغازشده است. مطالعه‌ی این مقدمه پیش‌زمینه‌ی خوبی برای مطالعه‌ی محتوای کتاب به مخاطب می‌دهد. بخش «زندگی نیوتن» متن اصلی کتاب است که داستان او را با لحنی جذاب و روان روایت کرده است. پس از پایان‌بخش اصلی نویسنده بخشی تحت عنوان کلام آخر آورده است که در آن درباره‌ی شکل اثربخشی نیوتن در تاریخ علم سخن گفته است.

در پایان کتاب تاریخچه‌ی علم از ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تا امروز آورده شده است. نگاهی به این تاریخچه می‌تواند تصویر خوبی از روند تحول دانش در طول تاریخ به مخاطب بدهد.

کتاب آشنایی با نیوتن در سراسر جهان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و تاکنون به چندین زبان برگردانده شده است. ضمناً دبیرخانه‌ی سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی دفتر تکنولوژی و کمک‌آموزشی آموزش‌وپرورش این کتاب را در راستای اهداف کتب درسی و برای دانش‌آموزان مناسب دانسته است.

‌درباره‌ی جان و مری گریبین نویسنده‌ی کتاب آشنایی با نیوتن

جان گریبین اخترشناس و نویسنده‌ی حوزه‌ی ترویج علم متولد سال ۱۹۴۶ است. او در دانشگاه ساکس به‌عنوان استاد فعالیت می‌کند و البته یکی از فعالان جدی عرصه‌ی ترویج علم است. او درباره‌ی گستره‌ی وسیعی از موضوعات از تغییر آب‌وهوا تا فیزیک کوانتومی مطالبی منتشر کرده و مخاطبان زیادی را هم به خود جلب کرده است. جان گریبین داستان‌های علمی تخیلی مختلفی هم در کارنامه دارد.

از میان آثار به‌جامانده از این فیزیکدان آمریکایی می‌توان به کتاب‌های «زمستان ششم»، «تاریخ علوم غربی»، «دانش: یک تاریخ» و «در جست‌وجوی انفجار بزرگ» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با نیوتن به فارسی

سرگذشت دانشمندان بزرگ ازجمله کتاب‌هایی است که همواره با استقبال مخاطبان مواجه بوده‌اند. شخصیت نیوتن نیز شخصیتی است که کتاب‌های متفاوتی دربار‌ه‌ی او نوشته‌شده است. آشنایی با اینشتین یکی از این کتاب‌ها است که انتشارات ذکر کتاب آشنایی با نیوتن را با ترجمه‌ی پریسا همایون روز عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب آشنایی با نیوتن را خواند؟

قلمرو دانش قلمروی جذابی است. تاریخ این قلمروی جذاب نیز یکی از حوزه‌های بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است که مخاطبان زیادی دارد و افراد زیادی از آن لذت می‌برند. دانستن تاریخ علم و روند تحولات زندگی بشر در راستای آن به مخاطب کمک می‌کند ذهن بازتری داشته باشد و بیشتر به اهمیت دانش پی ببرد. کتاب آشنایی با نیوتن کتاب جذابی است که خواندن آن چیزهای زیادی درباره‌ی دانش و همچنین تحول شیوه‌ی علم‌آموزی در بشر به مخاطب می‌آموزد. کتاب آشنایی با نیوتن کتاب بسیار خوبی برای هدیه دادن به نوجوانان است تا هم حس کنجکاوی آن‌ها را برانگیزد و هم اطلاعات عمومی‌شان را افزایش دهد.

کتاب آشنایی با نیوتون در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشتنامه‌ی علمی قرار دارد.

کتاب آشنایی با نیوتون مناسب برای گروه سنی نوجوانان است و در علاقه‌مند کردن آنان به دانش بسیار مفید خواهد بود.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.

کتاب آشنایی با نیوتون حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت نامه‌ی علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با نیوتون اثر جان و مری گریبین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت نامه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با نیوتون می‌خوانیم

وقایعی که در طول زمستان ۱۶۸۰-۱۶۸۱ م رخ داد، پس از چندین سال نیوتن را متوجه دنیای خارج از کمبریج کرد. در این زمان، ستاره‌ای دنباله‌دار در دو موقعیت مشاهده‌شده بود. پیش از آن چنین تصور می‌شد که آنچه دیده می‌شود، دوستاره‌ی دنباله‌دار مجزاست، اما «جان فلمستید»، ستاره‌شناس دربار متوجه شد که در واقع یک ستاره‌ی دنباله‌دار است که در دو موقعیت دیده‌می‌شود. این ستاره با نزدیک شدن به خورشید، در درخشش نور آن ناپدید شده، سپس با دور شدن از آن، مجدداً مشاهده می‌شود. فلمستید تصور می‌کرد که به خاطر وجود نوعی دافعه‌ی مغناطیسی، ستاره‌ی دنباله‌دار قبل از برخورد با خورشید دور می‌زند، اما نیوتن نظر دیگری داشت. او معتقد بود که ستاره‌ی دنباله‌دار روی یک مدار بیضی‌شکل کشیده، به‌دور خورشید می‌چرخد که البته این نظریه کاملاً درست بود. در این زمان، نیوتن به‌شدت به تفکر در مورد مدارها و جاذبه علاقه‌مند شده بود. در ۱۶۸۲ م توجه و علاقه به ستارگان دنباله‌دار با ظهور ستاره‌ی دنباله‌دار دیگری- که امروز ستاره‌ی دنباله‌دار هالی نامیده‌می‌شود- افزایش یافت.

پس‌ازآن، واقعه‌ی دیگری در زندگی خصوصی نیوتن رخ داد. در ۱۶۸۳ م ویکینز، دوست دیرینه و هم‌اتاقی نیوتن که منشی او نیز محسوب می‌شد، تصمیم گرفت از عضویت در دانشگاه استعفا دهد. او کمبریج را ترک کرد و کشیش شد و ازدواج کرد. از محتوای نامه‌هایی که میان این دو ردوبدل می‌شد چنینی برمی‌آید که نیوتن از به هم خوردن دوستی دیرینه‌شان سخت دلخور بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
79 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۳۸:۰۰
نویسندهمری گریبین
نویسنده دومجان گریبین
مترجم پریسا همایون روز
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Newton (۱۷۲۷-۱۶۴۲) in 90 minutes.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
3,200 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ مگابایت
۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بسیاری اون رو دومین فرد تاثیر گذار تاریخ بشریت دوستن

5

زندگی نیوتون واقعا عجیب و باحال بود خیلی لذت بردم=)

4

عالی

5

آشنایی با اسم او.

5

بیسته

4

خوب

4.2
(11)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با نیوتن
آشنایی با نیوتن
مری گریبین
نشر و تحقیقات ذکر
4.2
(11)
10,000
تومان