0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با داروین

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با داروین

درباره آشنایی با داروین

چارلز داروین زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی است که همه او را با نام نظریه فرگشت و نسب مشترک گونه‌ها می‌شناسند. نظریه‌ی داروین بر انتخاب طبیعی گونه‌ها تاکید داشته که این موضوع اصلاح نژاد را به دنبال دارد. تئوری‌های داروین، زیست‌شناسی را متحول کرد و نام او را در کنار بزرگ‌ترین دانشمندان دنیا قرار داد. جان گریبین و مری گریبین در کتاب آشنایی با داروین سرگذشت این طبیعی‌دان برجسته را روایت کرده‌اند.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با داروین اثر جان و مری گریبین

کتاب آشنایی با داروین برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد. این کتاب با روایتی جذاب و خواندنی سرگذشت چارلز داروین و چگونگی شکل گیری نظریه تکامل را بیان کرده است. کتاب آشنایی با چارلز داروین،  نکات جالب از زندگی این دانشمند طبیعی‌دان و سال‌ها تحقیق و پژوهش او در روند تکامل گونه‌ها را در اختیار مخاطب قرار داده است. نثر این کتاب، ساده و آسان است و ترجمه‌ای روان دارد. جواد ثابت نژاد این اثر را به زبان فارسی برگردانده است.

نویسنده در بخش مقدمه نیم‌نگاهی به دستاوردهای داروین داشته است و پی ریزی نظریه تکامل و تلاش‌های داروین برای تدوین و تکمیل آن را شرح داده است. بخش دوم کتاب به خانواده و دوران کودکی  جوانی او اختصاص دارد و داستان سفر مهم و پرخطر داروین را روایت می‌کند. این سفر اکتشافی به نقاط مختلف دنیا تاثیر قابل توجهی در پیشبرد تحقیقات داروین داشت. در بخش سوم، نویسنده به طور خاص به نظریه تکامل داروین پرداخته و از انتشار دیرهنگام رساله داروین می‌گوید. عدم پیشرفت سایر علوم در قرن 19 میلادی موجب شد نظریه داروین آن طور که باید رسمیت پیدا نکند. نویسنده در این قسمت پیشرفت‌ها و یافته‌های علم ژنتیک در قرن حاضر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد

بخش آخر کتاب آشنایی با داروین «تاریخچه‌ی علم» است که تحولات علمی تاریخ را از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا سال 1996 میلادی آورده است. این مطالب کوتاه اطلاعات مختلفی را در اختیار مخاطب می‌گذارد  است و به خواننده کمک می‌کند تا با تاریخ علم آشنا شود.

مروری بر فصل‌های کتاب آشنایی با داروین

مقدمه

زندگی و کار

پایان سخن

تاریخچه علم

‌درباره‌ی جان و مری گریبین نویسنده‌ی کتاب آشنایی با داروین

جان گریبین متولد ۱۹۴۶ در آمریکا است. او که بیشتر به‌عنوان نویسنده‌ی حوزه‌ی ترویج علم شناخته می‌شود استاد اخترفیزیک دانشگاه ساکس است. او علاوه بر رشته‌ی تخصصی خودش در زمینه‌های مختلفی مانند تغییرات آب‌وهوا، تاریخ علم، فلسفه‌ی علم و فیزیک کوانتوم نیز مطالعاتی دارد. آثار مختلفی از این نویسنده و استاد دانشگاه برجای‌مانده است که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌ّ‌های «آشنایی با نیوتن»، «در جست‌وجوی انفجار بزرگ»، «دانش: یک تاریخ» و «تاریخ علوم غربی» اشاره کرد. انتشارات نشر و تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با داروین را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب آشنایی با داروین را خواند؟

کتاب آشنایی با داروین در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد. کتاب آشنایی با داروین مناسب برای گروه سنی نوجوان است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 80 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 4 روز بخوانید. کتاب آشنایی با داروین حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت‌نامه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با داروین می‌خوانیم

رساله‌ی مالتوس در سال ۱۷۹۸ میلادی بدون نام منتشر شد. این رساله درباره‌ی چگونگی افزایش جمعیت بحث می‌کند. اگر جمعیت کنترل نشود، به صورت تصاعدی بالا می‌رود زیر ا(در حوزه ی انسانی) هر یک از والدین می‌توانند تا بیش از دو بچه تولید کنند. نکته‌ای که به طور چشمگیری در باروری دو خانواده‌ی داروین و وجوود وجود داشت. جمعیت انسانی شمال آمریکا در انتهای قرن هجدهم میلادی هر ۲۵ سال دو برابر می‌شد. واضح است که این فرایند را برای مدت نامحدودی نمی‌توان ادامه داد. اگر هر زوجی حتی حیوانات با باروری کند مثل فیل ها چهار فرزند بیاورند و بچه‌ها زنده بمانند و آن‌ها هم به نوبه‌ی خود بارور شوند، پس از ۷۵۰ سال هر زوج ‎۱٩‏ میلیون فرزند به دنیا آورده‌اند. در حقیقت در پایان ۷۵۰ سال به نظریه‌ی مالتوس می‌رسیم. به طوری که هر زوج فیل در سال 1050 میلادی به طور متوسط دو تا فرزند در سال 1800 میلادی داشته باشند.

مالتوس متوجه شد که پتانسیل رشد افسار گسیخته را می‌توان با فاکتورهایی از قبیل حیوان طعمه خوار، در دسترس نبودن غذا (و امروزه جلوگیری از بارداری) مهار کرد. با این کار اکثریت افراد قبل از رسیدن به سن بلوغ و باروری از بین می روند. در زمان داروین، از این بحث مبنی بر این که روش نامساعد زندگی کارگران در بخش‌های تازه صنعتی شده‌ی بریتانیا طبیعی بود، در برخی از مناطق سو استفاده می‌شد. بر این اساس تلاش برای از میان بردن علت بیماری و گرسنگی در میان جمعیت‌های کارگری زیان بخش است. آنها به باروری و گرسنگی ادامهرمی دهند تا بار دیگر کنترل شوند. داروین دریافت که نظریه‌ی مالتوس اهمیت زیادی دارد. او به جمعیت به طور کلی نگاه می‌کرد، نه این که در شهرهای بریتانیا چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با داروین اثر جان و مری گریبین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهجان گریبین
نویسنده دوممری گریبین
مترجم جواد ثابت نژاد
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Darwin (۱۸۰۹-۱۸۸۲) in 90 minutes.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
3,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۳ مگابایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
20 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

بیشتر به زندگی داروین پرداخته شده.انتظار داشتم درمورد تکامل بیشتر نوشته شده باشه.

4

در مورد فرگشت، خیلی بحث نشده بیشتر بیوگرافی زندگی داروین هست

5

عالی

4

عالی بود

3.6
(10)
11,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با داروین
آشنایی با داروین
جان گریبین
نشر و تحقیقات ذکر
3.6
(10)
11,000
تومان