0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشنایی با انیشتین

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشنایی با انیشتین

درباره آشنایی با انیشتین

دانش قلمروی جذابی است. در طول تاریخ دانشمندان بزرگی بوده‌اند که فعالیت‌های بسیار جالب‌توجهی انجام داده و زندگی بشر و نگاه او به جهان را برای همیشه تغییر داده‌اند. آلبرت اینشتین فیزیکدان بزرگ آلمانی یکی از همین افراد است. کسی که با خلق نظریه‌ی نسبیت عام مرزهای دانش را گسترش داد و مسیر را برای تحقق بسیاری از آرزوهای بشر هموار کرد. کتاب آشنایی با اینشتین کتابی است که داستان‌ زندگی این فیزیکدان بزرگ را به زبانی شیرین و جذاب برای مخاطب بیان کرده است. کتاب آشنایی با اینشتین را بخوانید و از قلمرو علم لذت ببرید.

‌درباره‌ی کتاب آشنایی با اینشتین اثر جان و مری گریبین

کتاب آشنایی با اینشتین با عنوان اصلی «Einstein In 90 minutes» اولین بار سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این کتاب با روایتی جذاب و خواندنی داستان زندگی و فعالیت‌های آلبرت اینشتین، فیزیکدان بزرگ آلمانی را روایت کرده است. این کتاب پر از نکات جذاب و خواندنی درباره‌ی فعالیت‌های این دانشمند و نطریات اوست که امروزه هنوز مهم‌ترین نظریات دنیای فیزیک‌اند.

کتاب آشنایی با اینشتین با مقدمه‌ای درباره‌ی علم فیزیک در قرن نوزدهم آغازشده است. این مقدمه ذهن مخاطب را برای محتوای اصلی کتاب آماده کرده است. در ادامه بخش اصلی کتاب با عنوان «زندگی و کار اینشتین» آمده است. پس از پایان این بخش، فصلی تحت عنوان سخن آخر نوشته‌شده است که در آن درباره‌ی نظریه‌ی انفجار بزرگ و ارتباط آن با نظریات اینشتین مباحث مطرح‌شده است.

بخش آخر کتاب آشنایی با اینشتین «تاریخچه‌ی علم» است که تحولات علمی تاریخ را از ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا زمانه‌ی اینشتین آورده است. این مطالب که به‌صورت گزاره‌های تک‌جمله‌ای آمده است به مخاطب کمک می‌کند درباره‌ی تاریخ علم چیزهای زیادی بفهمد و با مطالب بسیار زیادی آشنا شود.

کارشناسان دبیرخانه‌ی سامان‌دهی منابع آموزشی و تربیتی دفتر تکنولوژی و کمک‌آموزشی آموزش و پرورش این کتاب را برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی مناسب دانسته است

‌درباره‌ی جان گریبین نویسنده‌ی کتاب آشنایی با اینشتین

جان گریبین (john gribin) فیزیکدان انگلیسی متولد سال ۱۹۴۶ است. او در دانشگاه ساسکس (sussex) اخترفیزیک تدریس می‌کند. او علاوه بر کار دانشگاهی نوشته‌های ترویج علمی زیادی در کارنامه دارد که به موضوعاتی مانند تکامل، فیزیک کوانتومی، تغییر آب‌وهوا و گرم شدن زمین در آن‌ها پرداخته‌شده است. او همچنین داستان‌های علمی-تخیلی مختلفی نوشته است. از میان آثار مختلف جان گریبین می‌توان به کتاب‌های «کتاب کوچک علم»، «دانش: یک تاریخ»، «تاریخ علوم غربی» و «زمستان ششم»، «در جست‌وجوی انفجار بزرگ» و «تولد زمان» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب آشنایی با اینشتین به فارسی

کتاب‌های حوزه‌ی ترویج علم کتاب‌هایی هستند که برای علاقه‌مند کردن نوجوانان و جوانان به دنیای علم بسیار کارآمدند. آشنایی با اینشتین یکی از این کتاب‌هاست که چند سال است در بازار کتاب ایران موجود است. انتشارات نشر و تحقیقات ذکر کتاب آشنایی با اینشتین را با ترجمه‌ی مسعود سلطانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب آشنایی با اینشتین را خواند؟

آشنایی با اینشتین کتاب جالب و هیجان‌انگیزی است که داستان زندگی بزرگ‌ترین فیزیکدان تاریخ را روایت کرده است. این کتاب کوتاه و مختصر زندگی آلبرت اینشتین را از زوایای مختلف بررسی کرده و زندگی خانوادگی، اجتماعی و علمی او را روایت کرده است. کسی که این کتاب را بخواند اطلاعات بسیار خوبی درباره‌ی تاریخ علم، دانش فیزیک و آلبرت اینشتین به دست خواهد آورد. آشنایی با اینشتین کتاب بسیار خوبی برای هدیه‌دادن به نوجوانان است. این کتاب می‌تواند آن‌ها را به دنیای علم نزدیک کند و اطلاعات عمومی‌شان را افزایش دهد. کتاب آشنایی با اینشتین برای هرکسی که به تاریخ علم علاقه‌مند است و دوست دارد چیزهای بیشتری یاد بگیرد کتاب جذاب و هیجان‌انگیزی است.

کتاب آشنایی با اینشتین در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب آشنایی با اینشتین مناسب برای گروه سنی نوجوانان است تا دنیای فیزیک را به شکل جذاب‌تری، نسبت به دنیای خشک کتاب‌های درسی لمس کنند.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 64 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 3 روز بخوانید.

کتاب آشنایی با اینشتین حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آشنایی با اینشتین اثر جان و مری گریبین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب آشنایی با اینشتین می‌خوانیم

شغل او در برلین بسیار عالی بود. با شرایطی که اینشتین به دانشگاه‌ها تحمیل می‌کرد، استخدام وی کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسید. آلمان مهد فیزیک بود و به دست آوردن چنان شغلی در آنجا، هرکسی را وسوسه می‌کرد، هرچند که شاید اگر اینشتین در سوئیس می‌ماند، آسوده‌تر زندگی می‌کرد. سفرهای پی‌درپی میلوا را خسته کرده بود. هرچه شهرت اینشتین افزایش می‌یافت، زندگی آن‌ها از هم گسیخته‌تر می‌شد. میلوا پس از اقامتی کوتاه در برلین، همسرش را ترک کرد و بچه‌ها را با خود به سوئیس برد.

اینشتین در برلین برای کارهایش آزادی و وقت کافی داشت. البته وی از حمایت خانواده‌اش محروم بود، اما همه‌چیز با جنگ جهانی اول تغییر کرد. اینشتین در برلین تنها زندگی می‌کرد و بیشتر درآمدش را برای خانواده‌اش به سوئیس می‌فرستاد. او در آن زمان، در زمینه نظریه‌ی نسبیت عام کار می‌کرد و اصلاً به فکر خودش نبود.

اینشتین در آن دوره، برای صرفه‌جویی در وقت و ادامه‌ی کارش، گاهی فقط می‌توانست تخم‌مرغی بپزد و آن را باعجله ببلعد و فورا به دنبال مطالعه برود.

از نظر اینشتین، کارش ارزش این‌همه سختی کشیدن را داشت. وی نظریه‌ی خود را عام کرد و شتاب و جاذبه را در آن دخیل ساخت. اینشتین، طی سه سخنرانی، نسبیت عام را در فرهنگستان علوم پروس در سال ۱۹۱۵ م مطرح کرد. نسبیت عام در ۱۹۱۶ م منتشر شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
63 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۶:۰۰
نویسندهجان گریبین
نویسنده دوممری گریبین
مترجممسعود سلطانی
ناشرنشر و تحقیقات ذکر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Einstein (۱۹۵۵-۱۸۷۹) in 90 minutes.
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۸/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۲ مگابایت
۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
10 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

امکان ارائه کتابهای دانشگاهی را هم دارید؟

5

عالی من چیز هایی از انیشتین می دانستم ولی الان چیز های بیشتری میدانم

4

خوبه. لطفا در مورد شخصیت های علمی ایرانی هم چاپ بفرمایید.

5

بهترین کتابی که انیشتین را معرفی کرده است ممنون فیدیبو?

4

بخوانید تا متوجه شوید انیشتین که بوده و چه کرده

4

سلام کتاب خیلی خوبی به طور خلاصله

4

چقدر خوبه که اینجوری همه رو میشناسیم

4

legend

5

عالیییی خیلی خوب و کارآمد

4

کتاب خوبی بود

نمایش 9 نقد دیگر
4.1
(37)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشنایی با انیشتین
آشنایی با انیشتین
جان گریبین
نشر و تحقیقات ذکر
4.1
(37)
10,000
تومان