0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دید و بازدید

معرفی، خرید و دانلود کتاب دید و بازدید

نویسنده:
جلال آلاحمد
ناشر:
مجید
درباره دید و بازدید
مجموعه ۱۲ داستان کوتاه دید و بازدید یکی دیگر از آثار جلال آل‌احمد است که اینک از نظر علاقمندان به او و آثارش می‌گذرد. جلال در هر دوازده داستان این کتاب به انتقاد و کوبیدن وضعیت موجود آن دوره که سراسر کشور در هرج و مرج ناشی از هجوم بیگانگان استعمارگر و بعداز آن دست و پا می‌زند می‌پردازد. در هریک از این داستانها به دفاع از مردم ستمدیده و رنج‌کشیده دوران خود توجّه می‌کند و هربار یکی از عوامل سرخوردگی ملت را گوشزد می‌کند. جلال در تمام این دوازده داستان همچون دیگر روشنفکران تحصیل‌کرده آن زمان به روشنگری و آگاهی مردم می‌شتابد. دید و بازدید اولین داستان از این مجموعه است که جلال در آن به بهانه دید و بازدید سال نو و نوروز آدمهای مختلف جامعه را معرفی می‌کند. راوی داستان جوان شاعری است که در اولین دیدارش به دیدن یک استاد ادبیات می‌رود. این استاد ادبیات که وانمود می‌کند همیشه درمیان انبوهی از کارهای ادبی و هنری غرق است، مهمانانی از اشراف و آدمهای مهم حکومتی دارد و خود نیز آدم بی‌دردی است که از اجتماع دردمند خود تنها شنیده است و آنها را در شعرهایش می‌سراید؛ مهمانانش نیز که همه از آدمهای ثروتمند و بلندپایه‌اند چیزی جز منافع خود را نمی‌جویند و در بحثهای خود درباره اوضاع سیاسی و اجتماعی مملکت حرف می‌زنند و هریک بنا به موقعیت خود آن را تفسیر می‌کنند. استاد نیز وقتی درمیان آنهاست، یکی از آنها می‌شود و خودش نیز زندگی‌ای اشرافی دارد. در میان مهمانان استاد تنها چند جوان محصل هستند که گویا تنها برای گرفتن نمره به دست‌بوس استاد آمده‌اند و حضور این مهمانان بلندپایه و عالی‌مقام برایشان مایه تعجب است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
787.۰۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهجلال آل‌احمد
ناشرمجید
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۸۷.۰۵ کیلوبایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

نسخه صوتی کتاب رو گوش دادم. فارغ از خوانش بسیار خوب آقای صفری و سوای اینکه در اعماق مفاهیم داستان‌ها، می‌تونیم ردی از عقاید آقای آل احمد (زمان عضویت در حزب توده) رو ببینیم، "دید و بازدید" اثر بسیار بسیار دلنشین و زیبایی هست که به خوبی تونسته وضع فرهنگی و اقتصادیِ جامعه رو بازتاب بده و خرافات، تعصب‌ها و تناقض‌ها رو مورد انتقاد قرار بده. . در کل کتاب بسیار خوبی هست و خوندن و شنیدنش رو توصیه می‌کنم👍

5

جلال آل قلم! کتاب درمورد اوضاع و تفکرات برخی مردم جامع، به خصوص برخی مذهبیان متعصب و از اونهایی که &#۳۴;چون به خلوت می‌روند...&#۳۴; (این کتاب سال ۱۳۲۴ شمسی نوشته شده و طبیعتاً بر طبق شرایط اون زمان نوشته شده، اما درمورد الان هم تقریبا صدق میکنه) برای درک بهتر داستان ها حتما مقدمه رو بخونید.

5

این کتاب ۱۲ تا داستان متفاوت داره ( اولین داستان هم اسمش دید و بازدید هست )با خوندن هر کدومشون حس و حال زمان قدیم رو درک میکنید من دوستش داشتم

4

من دوست داشتم. داستانها فضاهای متفاوتی دارن و اون داستانهایی که شخصیتهاش تم مذهبی دارن، برام جالب و به نظرم طبیعی و باورپذیر بود.

5

کتاب بسیار زیبا و خوبی بود. در ادبیات ایران جزو اثار خوب محسوب میشود

5

از مجموعه داستان های اولیه تو ایرانه باید با همون نسبت سنجیدش

5

خیلی حوصله سر بر بود و بیشتر مذهبی بود دوتاش فقط قشنگ بود

1

اصلا جالب نیست‌.بی سر و ته

5

بی محتوا

4.5
(15)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
دید و بازدید
دید و بازدید
جلال آلاحمد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دید و بازدید
دید و بازدید
جلال آلاحمد
مجید
4.5
(15)
28,000
تومان