0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خدا

معرفی، خرید و دانلود کتاب خدا

آن گونه که من می فهمم
ناشر:
نشر نی
درباره خدا

«مهاتما گاندی»، رهبر بزرگ استقلال‌طلبی هندوستان می‌گوید: «همه همت و تلاش من آن است که از طریق خدمت به انسان، به دیدار خدا نائل آیم، چرا که می‌دانم خدا نه در آسمان است نه بر زمین؛ خدا در درون هر آدمی ماوا دارد.»

این شخصیت بزرگوار سراسر زندگی‌اش را وقف عدالت، استقلال و خودسازی کرد، اندیشه‌ها و تفکرات معنوی‌اش را در کتاب «خدا آن‌گونه که من می‌فهمم» گردآوری کرد. این کتاب منبعی کامل و جامع برای آشنایی با خط فکری این شخصیت بزرگ است.

درباره کتاب خدا آن‌گونه که من می‌فهمم

کتاب «خدا آن‌گونه که من می‌فهمم» اثر «مهاتما گاندی» بانام اصلی MY GOD  سال 1962 منتشر شده است. این اثر مجموعه‌ای از سخنان و نوشته‌های این شخصیت عدالت طالب است که مفهوم و معنی خداوند را شرح می‌دهد. بیشتر افراد «مهاتما گاندی» را به دلیل فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی‌اش می‌شناسند و او را مرد سیاست هند می‌نامند درحالی‌که در این اثر او به‌عنوان یک رهبر روحانی حضور دارد. او اندیشه‌ها، آموزه‌ها و تفکراتش درباره‌ی وجود و مرتبه‌ی خداوند را در این اثر گردآوری کرده است. او خداوند را در این کتاب نیروی تعریف‌ناپذیر و اسرارآمیز عالم معرفی کرده است و سایر وجوه و جایگاهش را بیان می‌کند. «مهاتما گاندی» در بخشی از این کتاب واژه‌ی ساتیا را به معنی وجود را توضیح می‌دهد و سات یا حقیقت را مهم‌ترین نام خداوند می‌گوید. همچنین او خداوند را حاکم حاکمان و قادر مطلق نیز معرفی می‌کند و علم را تداعی‌کننده‌ی خدا می‌داند. او معتقد است هر کجا که علم حقیق باشد، رستگاری نیز حضور دارد.

کتاب «خدا آن‌گونه که من می‌فهمم» شامل هجده فصل است که عبارت‌اند از «معنای خدا»، «حقیقت خدا»، «چیستی خدا»، «حقیقت خداست»، «اهیمسا - قدرت نادیدنی خدا»، «ایمان و برهان»، «ادراک خدا»، «نیایش به درگاه خدا»، «ندای خدا»، «قوانین خدا»، «خدا و شیطان»، «مصائبی که خدا فرو می‌فرستد»، «راه‌هایی به‌سوی خدا»، «خدمت به خدا»، «مؤمن حقیقی»، «خانه خدا»، «تجسد و تجسم خدا»، «خدا، آن‌گونه که من می‌فهمم».

در بخشی از کتاب خدا آن‌گونه که من می‌فهمم می‌خوانیم

در نگاه من، خدا حقیقت و عشق است؛ خدا اخلاق و درستکاری است؛ خدا شهامت و بی‌پروایی است. خدا سرچشمه نور و زندگی است و با این حال، برتر از همه این‌هاست. خدا وجدان است. او حتی کفر و الحاد کافران و بی‌دینان است؛ چرا که با عشق بی‌کرانش، به کافران هم مجال زیستن می‌دهد. او جوینده و کاونده دل‌هاست. از مرزهای زبان و منطق درمی‌گذرد و فراتر می‌رود. ما را بهتر از خودمان می‌شناسد و از آنچه در قلب‌هامان می‌گذرد آگاه‌تر از خود ماست. کلام ما را می‌بخشاید و برما نمی‌گیرد زیرا می‌داند آنچه غال با بر زبانمان جاری است - چه خود بدانیم و چه ندانیم در دل‌هامان نیست. برای آنان که به حضور تجسدیافته‌اش نیاز دارند خدایی تجسدیافته است. برای آنان که وجود ملموسش را می‌خواهند در قالب جسم ظاهر می‌شود. پاک‌ترین جوهره عالم هستی است. این مومنانند که وجودش را حس می‌کنند. او همه‌چیز همه انسان‌هاست. در درون ما و در همان حال، فراتر و برتر از ماست. می‌توان نام خدا را از کنگره حذف کرد ولی ما را هرگز یارای زدودن قدرت خدا نیست. آیا پایبندی و باور استواری که از آن سخن می‌گوییم همان چیزی نیست که در نام خدا مستور است؟ بی‌شک وجدان جز تعبیری نارسا و تصنعی از ترکیب بی‌آلایش آن سه‌حرفی نیست که واژه خدا را تشکیل می‌دهند. ارتکاب زشتی‌های پلید و نفرت‌انگیز یا درنده‌خویی‌های پست و غیرانسانی تحت لوای نام او دلیل بر نفی وجودش نیست. او تحمل بی‌منتهای رنج است. خدا شکیبا و صبور و، در همان حال، جبار و قاهر است. سخت‌گیرترین موجود این جهان و آن جهان است. با ما همان می‌کند که ما با همسایگان خود - اعم از انسان و حیوان – کرده‌ایم. عذر و بهانه جهل و غفلت را در پیشگاه او راهی نیست. و با این حال، بخشایشش بی‌انتهاست چه، درهای توبه را همواره بر بندگانش گشوده می‌دارد. خدا بزرگ‌ترین دموکراتی است که جهان به خود دیده است چراکه ما را «بی غل و زنجیر» رها می‌کند تا بین خیر و شر، خود به اختیار، یکی را برگزينيم. او بزرگ‌ترین جباری است که بشر تا به حال شناخته است چراکه غالبا فنجان را از لبان ما باز می‌ستاند و به نام اختیار محدوده ای کوچک و تنگ برای حرکت به ما می بخشد و بدین سان ما را ابزاری برای سرگرمی و سرور خود می‌سازد.

درباره مهاتما گاندی

«مهاتما گاندی» Mohandas Karamchand Gandhi رهبر و فعال سیاسی هندوستان در راه آزادی از استعمار انگلستان بسیار فعالیت کرد و نامش را به‌عنوان یک آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در تاریخ ثبت کرد. او را پدر ملت هند یا باپو هند می‌نامند. «مهانداس کارامچاند گاندی» در تاریخ 2 ماه اکتبر سال 1869 به دنیا آمد و از همان کودکی در بستری از آرامش و عاری از خشم بزرگ شد. او در سن کم ازدواج کرد و در جوانی تحصیلاتش را ادامه داد. او به انگلستان سفر و در آن‌جا تحصیل در رشته‌ی حقوق را آغاز کرد. او پس از اتمام تحصیلاتش به آفریقا سفر کرد و در آ‌جا به حرفه‌ی وکالت مشغول شد. «مهاتما گاندی» در این دوران زندگی سخت مردم را دید که به تأثیر از آن‌ها اندیشه‌های برابری‌ و عدالت‌خواهانه در افکارش نقش‌بست.

«مهاتما گاندی» پس از بازگشتش به هند فعالیت‌های استقلال خواهانه‌اش را شکل داد و آثار متعددی درباره‌ی ظلم و سرکوب حکومت‌های غرب نسبت‌ به کشورهای جهان سوم نوشت. او مقالاتی درباره‌ی استعمار غرب به نگارش درآورد که منجر به دستگیری‌اش شد. او همواره فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی‌اش را دنبال می‌کرد و  سال 1921 رهبر کنگره‌ی ملی هند شد. او دوستدار حقیقت بود و مردم را به مبارزه بدون اسلحه دعوت می‌کرد. او از کالاهای خارجی استفاده نمی‌کرد و رفتارهایش بسیار بر مردم تأثیرگذار بود. او برای استقلال هندوستان بسیار زحمت کشید و همچنان شخصیتی محترم و قابل‌ستایش از سوی مردم این کشور است. او در 79 سالگی در ژانویه سال 1948 به ضرب گلوله کشته شد.

«مهاتما گاندی» در سراسر زندگی‌اش ساده‌زیست بود و از تجملات دوری می‌کرد. او برنامه‌ی غذایی گیاه‌خواری و خام‌خواری داشت و برای خودسازی بیشتر از دهه‌ی چهارم زندگی‌اش از زنان دوری کرد.  او ازجمله کسانی بود که زبان اسپرانتو را برای کشورها پیشنهاد داد، او معتقد بود زبان انگلیسی نباید این‌چنین رایج شود. «گاندی» از خودش یک سبک زندگی به‌جا گذاشته است، او دوستدار عدالت و برابری و دشمن استعمار و سرکوب بود. او در آن زمان بسیار فرد تأثیرگذاری بود و توانست تاریخ کشور هند را متحول کند. از کتاب‌های به یادگار مانده‌اش می‌توان به «همه مردم برابرند»، «نیایش»، «پیام سیاسی، تاریخی و اجتماعی» و «چرا ترس از مرگ و مویه بر آن» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیکشان در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

ترجمه کتاب خدا آن‌گونه که من می‌فهمم به فارسی

کتاب «خدا آن‌گونه که من می‌فهمم» اثر «مهاتما گاندی» را «شهرام نقش تبریزی» به فارسی ترجمه کرده و آن را «نشر نی» سال 1393 منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک این اثر در این صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «شهرام نقش تبریزی» مترجم این اثر سایر آثار «مهاتما گاندی» را نیز ترجمه کرده است و از ترجمه‌های دیگر این او می‌توان به کتاب‌های «دموکراسی چیست؟ آشنایی با دموکراسی» اثر «کوین بویل»، «عشق خداست» اثر «اکنات ایسواران» و «انقلاب زبانی» اثر «دیوید کریستال» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک‌ همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
600.۶۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
149 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۸:۰۰
نویسندهمهاتما گاندی
مترجم شهرام نقش تبریزی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
My God
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۳۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۰۰.۶۰ کیلوبایت
۱۴۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
2 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار عالی هست خصوصا دراین زمان که ویروسی به نام کرونا مهمون ناخوانده کشورهای جهان شده ، و مهاتما گاندی تعبیر بسیار جالبی داره دراین کتاب ......... تعبیر جالب اش این هست که درپس این همه ناپایداری ها یک خدایی وجود دارد که اگر تا به حال وجود اورا حس نکردیم بدا به حالمان.

5

با خوندنش اشک تو چشام جمع شد،کاش همچین حسای خوبی هیچ وقت از بین نمیرفتن عاااالی بود...

5

یه کتاب عالی و منطقی در زمینه شناخت واقعی خداوند ! بنده نسخه چاپیشرو از نشر نی خرید کردم واقعا عالیه

5

من این کتابو خریدم ولی وقتی میرم که بازش کنم فقط ۱۵ صفحه ش میاد میگه باید بخریش!! الان باید چیکار کنم؟اولین باریه که از اینجا کتاب میخرم !!! کسی نیست پاسخگو باشه ???

5

زیبا بود. خیلی قشنگ خدا رو توصیف کرده. با این که همه بخش هاش با آموزه های ما سازگار نیست ولی هیچ ضرری نداره دونستن و احترام گذاشتن به عقاید دیگران.

5

وادی معرفت به زیبایی با لهجه گاندی بیان شده، تمامی اصول به سادگی اونجا توضیح داده شده

5

واقعا عالیه،خدا رو به زبان ها،شکل ها،ایده ها،مذاهب و....مختلف بیان می کند،بسیار به دل مینشیندممنون از ترجمه خوب کتاب

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
آموزنده 🦉

کتابی بسیارمفید وزیبا برای خودشناسی وباللطبع خداشناسی . خدایی که درقلب انسان هاست نه خدایی که لقلقه زبان شیادان درلباس نماینده خدا و…

5

با خدا باش پادشاهی کن کتابی هست که هم بهتر خودتو بشناسی هم خداتو من که خیلی حس خوبی بهم داد که خواندم

2

آمیخته ای غیر عمیق آر تفکرات هندی و اسلام و دیگر ادیان ابراهیمی... وقت را می توان به منابع بهتری اختصاص داد.

نمایش 16 نقد دیگر
4.5
(49)
آموزنده 🦉 (1)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خدا
خدا
آن گونه که من می فهمم
نشر نی
4.5
(49)
آموزنده 🦉 (1)
45,000
تومان