0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسیر استادان

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسیر استادان

یوگای جریان مسموع حیات
درباره مسیر استادان

«هیچکس فقیر نیست؛ اه بحیخا

هرکسی یاقوتهایی در کیسهاش دارد،

اما اینکه چگونه آن را باز کند،

نمیداند و برای همین او یک فقیر است.»

متنی بالا نوشتهای از بحیخا، قدیس هندی بود. اگر با دقت به این جمله تفکر کنید، متوجه حقیقت داشتنش میشوید. اگر شما هم به عرفان و دنیای معرفت و متافیزیک علاقه دارید، این کتاب، بدون شک یکی از بهترین کتابهایی خواهد بود که تاکنون خواندهاید. جولیان جانسون در این کتاب به صورت کامل و جامع مسیر استادان معنوی را شرح میدهد.

درباره‌ی کتاب مسیر استادان اثر جولیان جانسون

کتاب مسیر استادان به واقع یکی از اعجاب برانگیزترین کتابهایی است که تاکنون نگاشته شده است. این کتاب به دست جولیان جانسون نوشته شده است و در آن، برای نخستین بار در تاریخ، داستان کامل سیر علمی استادان معنوی را شرح میدهد. نویسنده در ابتدای کتاب مینویسد: «  این کتاب مرحلهی دیگری از فلسفهی هندو نیست؛ ودانتیسم هم نیست و نیز هیچیک از آیینهای دینی و مکاتب هندی نیست. نه آیین فکری است و نه یک دین، در مفهوم تاریخی آن واژه. پس چیست؟ روش ورود علمی و شناخت قلمرو بهشت است، زمانی که در کالبد انسانی در اینجا زندگی میکنیم.»

مروری بر فصل‌های کتاب مسیر استادان

کتاب مسیر استادان در دوازده بخش اصلی و تعدادی زیر فصل تشکیل شده است. بخشهای اصلی این کتاب عبارتاند از:

بخش اول: زمینهی فلسفی

بخش دوم: نگاهی به ادیان و مذاهب جهان: معنا، تحلیل و بررسی آنها

بخش سوم: استادان و وظایفشان

بخش چهارم: آفرینش و مراتب عالم

بخش پنجم: خدا و سلسله مراتب بزرگ عالم

بخش ششم: تحلیل و بررسی بشر، روانشناسی استادان

بخش هفتم: کارما و تناسخ

بخش هشتم: وجود جهانهای بالاتر

بخش نهم: مراکز عالم اصغر در انسان

بخش دهم: آمادگی ذهنی برای انجام کار بزرگ

بخش یازدهم: جریان مسموع حیات، منشا تمام هستی

بخش دوازدهم: کار بزرگ استادان؛ آنچه آنها در واقع انجام میدهند.

‌در بخشی از کتاب مسیر استادان می‌خوانیم

فیلسوفان یونان چنین گفته اند: «خدایان را ستایش کن، اگر باید اين کار را بکنی، اما اولین وظیفهی تو این است که بفهمی، چه کسی و چه چیزی هستی.» بنابراین آنها در روی دیوارهای معابدشان چنین نوشتند: «خودت را بشناس.» و این سخن امروزه اولین دستور استادان مدرن است. با این حال شناخت خود در مفهومی که مد نظر استادان بزرگ است، کاملاً متفاوت از مفهومی است که روان شناسان مدرن ارائه می دهند. این حقیقت برای

خواننده به مرور در کتاب روشن خواهد شد. تا زمانی که انسان خود را تنها مخلوق زمین بداند،کرمی است که به صورت فیزیکی یک محدود ومحصور است، او این چنین باقی خواهد ماند. او  محدود و محصور است، چون خودش این گونه انتخاب کرده، اما زمانی که انسان، گوشهی چشمی به ماهیت واقعی خود بیندازد و به خصوص به آنچه تنها بایک ذره تلاش می تواند به آن برسد، آن دانش به او بزرگ ترین الهام ممکن را می دهد.

انسان ها به دستاوردهای عقلانی خود بسیار مغرورند. گرچه این دستاوردها شایان توجه هستند، اما در مغز انسان ظرفیتی نهفته است، که میلیون ها برابر بزرگ تر از آن چیزی است که او استفاده می کند. دانشمندان بزرگ حالا ادعا می کنند که انسان معمولی امروز تنها یک بخش کوچکی از سلول های مغزش را به کار می گیرد. این چیز شگفت انگیزی است! این سلول ها برای چه آنجا قرار داده شده اند؟ اگرانسان به امکاناتش آگاه شود و از ظرفیت کامل مغزش استفاده کند چه کارهایی که نمی تواند انجام دهد؟ چطور می توان چنین بیداری را تجسم کرد؟ به راستی که انسان واقعی هنوز به جایگاه اصلی خویش نرسیده است.

درباره‌ی جولیان جانسون نویسنده‌ی کتاب مسیر استادان

جولیان جانسون نویسنده و جراح آمریکایی متولد سال 1873 است. او تاکنون کتابهای زیادی را دربارهی عرفان و معرفتشناسی شرقی نوشته است و بیشتر شهرت او در آمریکا هم به خاطر نگارش این کتاب ها است. او در دههی 1930 در به هندوستان مهاجرت کرد و در آنجا با علم یوگا و نوع خاصی از این علم به نام سوارت شابد یوگا آشنا شد.  نتیجهی زندگی او در هندستان پنج کتاب شد که یکی از آنها را اکنون در دست دارید. در کتاب مسیر استادان آمده است: «جولیان جانسون، یک خداشناس، جراح، خلبانی با ذوق و هنرمندی برجسته بود. علاوه بر اینها، دکتر جانسون جویندهای ثابت قدم در راه حقیقت بود. در قلهی موفقیت دنیوی او همهی فعالیتهایش را به جز تحقیق برای حقیقت ترک کرد. او به ندای شرق برای دومین بار در زندگی اش گوش سپرد. طی اولین اقامت اش در هند، او مشتاقانه انجیل عیسی مسیح را آموزش میداد. وقتی که برای دومین بار به هند آمد، گویی که دست خدا، او را انتخاب کرده بود که از گوشه ای از دنیا به محضر استاد برود. او با پشتکار، تعالیم معنوی ای را که یکی از بزرگترین استادان در قید حیات به وی آموخته بود، به کار می برد و بصیرت واقعی که ورای همهی شکلها و مناسک به او هدیه داده شده بود را انجام می داد. او حکمت باستان را که همه ی پیامبران خدا آن را موعظه می کردند، فراگرفت. عشق دکتر جانسون به استادش بی حد و مرز، ایمانش به او محکم و سرسپردگیاش از صمیم قلب بود. او بعد از اينکه مرشدش را درهند یافت هرگز به سرزمین مادریاش برنگشت.»

ترجمه‌ی کتاب مسیر استادان به فارسی

انتشارات البرز  کتاب مسیر استادان را با ترجمه‌ی فضه مهدی پور عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات البرز یه عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین ناشران ایران فعالیت خود را از سال 1349 آغاز کرده است و در طی این سال‌ها آثار ارزشمندی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده است. علیرغم فعالیت این نشر در چاپ همه‌ی ژانر‌های کتاب، دو حوزه‌ی ادبیات و روانشناسی به عنوان حوزه‌های تخصصی این نشر شناخته می‌شوند. انتشارات البرز تاکنون کتاب‌های ادبی مهم و پرفروشی مانند بامداد خمار اثر فتانه حاج سید جوادی را منتاشر کردخ ایت. این نشر همچنین با نویسندگان و مترجمان زیادی همکاری کرده و معرف آثار جهانی به فارسی‌زبانان بوده است. این نشر آثار نویسندگان مشهوری همچون «میچ آلبوم» و «پائولا هاوکینز» را منتشر کرده است. «نشر البرز» کتاب‌های حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند ولی چاپ آثار حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت از تخصص‌های آن به‌حساب می‌آید و در این زمینه بسیار پرکار و فعال است. آثار افرادی همچون «برایان تریسی»، «جک کنفیلد» و «باربارا دی آنجلیس» را این نشر روانه‌ی بازار کرده است که بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. 

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب بیشتر از هر کس دیگه‌ای برای کسانی مناسب است که به حوزه‌ی متافیزیک و عرفان علاقه دارند. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای معلمان یوگا و ورزش‌های ذهنی باشد. خواندن این کتاب مسیر جدیدی را برای خوانندگان روشن می‌کند و تا حدی مسیر زندگی آن‌ها را به تغییر می‌دهد. کتاب مسیر استادان در دسته‌ی کتاب‌های یوگا قرار دارد. کتاب مسیر استادان مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 544 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 27 روز بخوانید. کتاب مسیر استادان جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع یوگا است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  یوگا زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مسیر استادان اثر جولیان جانسون بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی یوگا می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
527 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۳۴:۰۰
نویسندهجولیان جانسون
مترجم فضه مهدی پور
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The path of the masters
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۶/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۴ مگابایت
۵۲۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 58 مخاطب
5
ستاره
51 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
8 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگر یک جستجوگر هستی و احساس می کنی یا شاید هم داری به این یقین می رسی که وقت بیدار شدنه... درست اومدی. البته این مبرهن هستش که تو شانسی اینجا نیومدی و جهان هوشمند تصمیم گرفته که تو را به آگاهی های نابی برساند. اصلا عجله نکن و اصلا فکر این را هم نکن که دیر رسیدی. این کتاب ۵۰ سال پیش نوشته شده و به چاپ رسیده. خودت را برای جملاتی کوبنده و بیدار کننده آماده کن جملاتی بس ناب و پر مغز. ترجمه ی کتاب فوق العادست البته به مرور بهش عادت می کنی . اگر هم پاراگرافی یا صفحه و موضوعی را متوجه نشدی اشکالی ندارد دوباره بخوان یا همون موقع یا فردایش . تو با جلو رفتن در صفحات جادویی این کتاب تکامل خودت را کامل احساس می کنی و لذت شیرین فهمیدن و درک کردن را می چشی. من خوشحالم که تصمیم گرفتی این کتاب را بخری که چه بسا سرمایه گذاری بی همتایی در زندگیت خواهد بود. و بیشتر خوشحالم که نظر من را تا آخر خواندی. جستجوگر! هیچ وقت تسلیم نشو!

2

والا این کتاب داره میگه خودت و هیچ انسانی تنهایی نمیتونی به خدا برسی و باید یکی مثه استاد ما کنارت باشه!! من فک نمی کنم اینطور باشه و اگر واقعا خدارو بخوای، راهش پیدا میشه حالا میخواد استادی با تعریف اینا باشه و یا سیرو سلوکی از طرف خودت. بیشتر شبیه تبلیغ برای یک سیستم دینی است که البته مدعی هستند خیلی پاکند مدعی هستند انسان نمیتونه به خدا برسه مگه از کانال اینا رد بشه!!

5

کتاب معنوی خوبیست که نکات اموزنده بسیاری دران یافت میشود به گونه ای که امیزه ای از مکاتب عرفان و معرفت شرق بویژه هند و شباهتهایی به عرفان اسلامی هم دارد،البته تفاوت هم با انها دارد . در کل کتاب خوب و روانیست در کل این جور کتابها رو باید با دید انتقادی خوند و مطلق اندیشی جالب نیست تا در دام بعضی خرافات گرفتار نشد ، انسان باید معنا رو در خود بیابد به نظر من پیام کتاب هم همینست.

4

۱۷۴۰۰ تومن پولش شد بعد فقط میشه داخل این نرم‌افزار کتاب رو خوند؟عجب نامردایی هستین واقعا هیچ کسی هم پاسخگو نیست.من ک راضی نیستم...

4

بنظر منم گرون‌میدین.. ادم‌کتاب و بخره خیالش راحت تره.. پی دی اف هم‌نیست.. یه روز برنامه تون پودر شه پولای ما هم پودر میشه خوو😂

4

سلام من درمورد این سایت میخواستم نظربدم من دوست دارم کتابمو دانلودکنم وداشته باشم برای خودم ولی نمیتونم جابجاکنم واین اصلا خوب نیست میخرم ومالکش نیستم🙁

4

کتاب خوبی است و می تواند مورد استفاده مطلوب قرار گیرد ولی مهمترین نقطه ضعف این کتاب ویرایش بسیار ضعیف آن است که باعث می شود سر رشته ی مطلب بارها از دست خواننده رها شود و این مسئله می تواند تاثیر بسزایی در ترغیب به خواندن آن شود.

5

یکی از بی نظیر ترین کتابهای معنویی است .امیدوارم از این دست کتابها را در اختیار جویندگان بگذارید.سپاسگزارم

5

این کتاب دیده کاملی در مورد ادیان مختلف به شما میده و در مورد خلقت جهان و خصوصیات استادان و تشخیص اونها. در مورد جهانهای دیگه خدایان و همچنین تناسخ. بسیار بسیار با دقت باید خونده بشه. من حتما نسخه چاپی رو هم میخرم عالیه.

1

فقط یه سلسله مراتب رو بیان کرده بدون اینکه در مورد چگونگی و روش رسیدن به اونا چیزی گفته باشه ، موکدا به وجود استادی کامل برای این راه و روشها از توضیح بیشتر فراتر نرفته...

نمایش 15 نقد دیگر
4
(60)
17,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسیر استادان
مسیر استادان
یوگای جریان مسموع حیات
انتشارات البرز
4
(60)
17,400
تومان