0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بی گناه

معرفی، خرید و دانلود کتاب بی گناه

درباره بی گناه

‌دیوید بالداچی یکی از نویسندگان مشهور آمریکایی است که تاکنون آثار موفق و پرمخاطبی را منتشر کرده است. رمان بیگناه یکی دیگر از آثار بالداچی است که در ژانر جنایی و پلیسی نوشته شده است. او با سلیقه‌ی مخاطبان خود به خوبی آشنا است و توانسته رگ خواب آنها را به دست بیاورد. به همین علت است که آثار او همواره در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکایی قرار می‌گیرد.

‌درباره‌ی کتاب بی‌گناه اثر دیوید بالداچی

رمان‌های جنایی در سال‌های اخیر، توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب کرده است. این سبک از داستان با هیجان و کشش زیادی همراه است و مخاطب را به آسانی با خود همراه می‌کند. یکی از نکاتی که در این ژانر باید به آن توجه کرد، قدرت تخیل و خیالپردازی نویسنده در طراحی شخصیت‌های جذاب و وقایع مختلف است. شخصیت‌ها و اتفاق‌های رمان «بی‌گناه» کاملا تخیلی هستند و همگی ساخته و پرداخته‌ی ذهن قوی نویسنده است. دیوید بالداچی با شخصیت پردازی قوی داستانی پر تنش و جذاب خلق کرده و با اتصال نقاط بحرانی و حساس به داستان یک اثر پیچیده و پر از علامت سوال را به نگارش درآورده است. اگرچه کتاب‌های بالداچی در ژانر جنایی و پلیسی دسته‌بندی می‌شود اما لحن و نوشته‌های او ساده و گیراست و می‌تواند ساعت‌ها خواننده را پای کتاب میخکوب کند.

کتاب خواندنی «بی‌گناه» در 97 فصل کوتاه نوشته شده است. این گذر سریع از فصلی به فصل بعد، ریتم تند و پرهیجانی به کتاب بخشیده است. دیوید بالداچی این کتاب را در سال 2012 منتشر کرد.

خلاصه کتاب بی‌گناه اثر دیوید بالداچی

دیوید بالداچی در کتاب بی‌گناه به دنبال سوژه‌ای رفته که برای عکاسان، نویسندگان، کارگردانان و دیگر هنرمندان از جذابیت زیادی برخوردار است. تا حدی که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین موضوعات سیاست خارجی آمریکا دانست. شخصیت اصلی رمان «بی‌گناه»، یک آدمکش حرفه‌ای و سرگذشت او است. این آدمکش  از سوی یک سازمان مامور می‌شود تا افراد مختلفی را در سراسر جهان به قتل برساند. اما پس از مدتی با سازمان به اختلاف می‌خورد و ماجرای اصلی از اینجا آغاز می‌گردد. خواننده با مطالعه‌ی کتاب‌ «بی‌گناه» به کشورهای زیادی نظیر اسکاتلند،اسپانیا، عربستان سفر می‌کند. قسمت اعظم کتاب به مسائل خاورمیانه و مسائل محرمانه و پیچیده‌ی سیاسی اختصاص دارد.

‌درباره‌ی دیوید بالداچی نویسنده‌ی کتاب بی‌گناه

دیوید بالداچی نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و وکیل اهل ایالات متحده‌ی آمریکا در سال 1960 به دنیا آمد. او تحصیلات دوره‌ی دبیرستان را در زادگاه خود به پایان رساند و در دانشگاه ویرجینیا تحصیلاتش را در رشته‌ی حقوق  ادامه داد. او از دوران کودکی به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشت و داستان کوتاه و فیلم‌نامه‌هایی را به نگارش درآورده بود. او در کنار شغل اصلی خود، وکالت، نوشتن را به شکل جدی ادامه داد و اولین رمان  او تحت عنوان «قدرت مطلق » پس سه سال نگارش، منتشر شد. ماجرای این کتاب درباره‌ی رئیس جمهور خیالی آمریکا و کارمندان سرویس مخفی اوست که درصدد قتل زنی هستند که با رئیس جمهور رابطه داشته است. با اقتباس از این کتاب، فیلمی با همین نام به کارگردانی کلینت ایستوود در سال 1997 ساخته شد. علاوه بر آن بالداچی به عنوان فیلم‌نامه‌نویس و مشاور تهیه کننده در برنامه‌ی تلویزیونی فعالیت داشته است.

درونمایه‌ی اغلب داستان‌های بالداچی، جنایی و پلیسی است. آثار او بارها در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های ایالات متحده قرار گرفته و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. از محبوب‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «تابستان آن سال»، «آبی مطلق»، «فراموش شده» و «روز صفر اشاره کرد.»

درباره‌ی مهدی قراچه داغی، مترجم کتاب بی‌گناه

مهدی قراچه‌داغی در سال 1326 در کاشان متولد شد. او مقطع دبیرستان را در کاشان به  اتمام رساند و برای ادامه تحصیل در رشته‌ی اقتصاد راهی دانشگاه شهید بهشتی تهران شد. مهدی قراچه‌داغی را می‌توان یکی از پیشکسوتان ترجمه در حوزه‌ی اقتصاد و روانشناسی دانست. او نخستین مترجم ایرانی است که در 5 در گرایش‌ مختلف روانشناسی آثاری را به فارسی برگردانده است. از آثار ترجمه شده توسط مهدی قراچه‌داغی می‌توان کتاب‌های «از حال بد به حال خوب»، «عشق هرگز کافی نیست» و « روان‌شناسی تصویر ذهنی» را نام برد.

چرا باید کتاب بی‌گناه را خواند؟

کتاب بی‌گناه در دسته‌ی کتاب‌های رمان و داستان‌های آمریکایی قرن بیستم قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 552 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 27 روز بخوانید.

کتاب بی‌گناه جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع رمان و داستان‌های آمریکایی قرن بیستم است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی رمان و داستان‌های آمریکایی قرن بیستم زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب بی‌گناه می‌خوانیم

زمان عملیات فرا رسیده بود.

فرش‌های مخصوص نماز پهن شده بودند. زانوها روی زمین قرار می‌گرفتند و سرها زمین را لمس می‌کردند. صدای خوشایندی به گوش می‌رسید.

مکه دو هزار و پانصد مایل یعنی ۵ ساعت پرواز با هواپیما از آنجا فاصله داشت. اما برای نمازگزاران روی فرش‌ها مکه به مراتب نزدیک‌تر بود.

نماز خوانده شد. قالیچه‌ها را جمع کردند و بردند.

هنوز وقت خوردن غذا نرسیده بود. اما فرصت نوشیدن باقی بود. بیست و چهار مرد در چهار خودروی هومر سوار

شدند. اتومبیل‌ها ضد گلوله بودند و مطابق استانداردهای امریکا ساخته شده بودند و می‌توانستند در برابر هر

گلوله و موشکی مقاومت کنند. هومرها هم مانند اتوبوس‌ها برای خیابان‌های تنجیر بسیار بزرگ بودند. شخصیت والامقام در هومر سوم سوار بود که شیشه‌های تاریک داشت و درون آن دیده نمی‌شد.

او خالد بن طلال بود، شاهزاده سعودی و پسرعموی پادشاه. در کشورهای اسلامی و دنیای مسیحیت احترام ویژه

داشت.

به ندرت به تنجیر می‌آمد. اما امشب برای انجام دادن کاری به اینجا آمده بود. قرار بود در ساعت‌های ابتدایی صبح با هواپیمای جت خصوصی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارزش داشت تنجیر را ترک کند. ۱۰۰ میلیون دلار قیمت بالایی بود اما ارزش این هواپیما از یک درصد دارایی‌های خالد کمتر بود. سعودی‌ها دست کم در ظاهر با غرب و به خصوص با امریکایی‌ها روابط حسنه داشتند. جریان نفت از طرف سعودی حافظ این رابطه بود.

اما این شاهزاده سعودی از جمله دوستان نبود. طلال از غربی‌ها نفرت داشت. بیش از همه از امریکایی‌ها بدش می‌آمد. این موضع گیری خطرناکی بود که آشکارا بزرگ ترین قدرت جهان را هدف بگیرد.

طلال مظنون به آدم ربایی، شکنجه و قتل چهار امریکایی بود که از باشگاهی شبانه در لندن ربوده شده بودند. اما مدرکی که بتواند این اتهام را ثابت کند وجود نداشت. شاهزاده سعودی مشمول مجازات قرار نگرفته بود. او همچنین مظنون به سه حمله تروریستی در دو کشور بود که در جریان آن دست کم یک صد نفر جان باخته بودند.

ده ها نفر از این جان باختگان امریکایی بودند و باردیگر مدرکی که بتواند این اتهام را تایید کند در دست نبود. اما این اقدامات، طلال را در فهرست کسانی قرار داده بود که باید کشته می شدند.

کسانی که او برای ملاقاتشان به اینجا آمده بود نیز علاقه ای به غرب و به خصوص امریکا نداشتند. آنان با طلال وجوه مشترک فراوان داشتند. دنیایی را می خواستند که ستاره، رهبر و راهنما داشته باشد. این گردهمایی برای آن بود که دنیایی مطابق خواسته آنان ایجاد شود. جلسه‌شان به طور کامل محرمانه بود. اشتباه آنان این بود که این موضوع را محرمانه ارزیابی نکرده بودند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
546 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۱۲:۰۰
نویسندهدیوید بالداچی
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۵/۳۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
19,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۴ مگابایت
۵۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
30 ٪
1
ستاره
10 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

داستان جاسوسی و معمایی ضعیف با شخصیت پردازی ضعیف (شخصیتها به جای دیالوگ، کنایه و لغز می گویند)، ترجمه هم بد و ضعیف، این کتاب حتی ارزش خواندن ندارد، اتلاف وقت به تمام معنا. امتیاز من ۲ از ۱۰

2

کتاب خوبی بود ولی آخرش ک باید علت ماجرا رو میگفت کمی برایم نامفهوم بود

5

خیییییییلی عاااالیه، پر از هیجان، ترجمه ش هم عالیه

5

عالی و پر از غافلگیری

5

کتاب های خوبی دارد

3.4
(10)
11,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بی گناه
بی گناه
دیوید بالداچی
انتشارات البرز
3.4
(10)
11,700
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر