0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درخواست کنید!

معرفی، خرید و دانلود کتاب درخواست کنید!

دختران زیبا درخواست نمی کنند، اما زنان باهوش این کار را انجام می دهند
درباره درخواست کنید!

همیشه گفته‌اند «حق گرفتنی است» شاید بتوان این حرف را به این موضوع ربط داد که برای رسیدن به خواسته‌ها و موفقیت باید خود تلاش کنیم تا به آنچه مستحق آن هستیم برسیم. به طور کلی این زنان بوده‌اند که در طول تاریخ به واسطه‌ی شرایط اجتماعی یا خانوادگی خود نتوانسته‌اند درخواست خود را مطرح کنند و در نهایت با سکوت خود علاوه بر محروم شدن از امکانات بی‌شماری، اعتمادبه‌نفس خود را از دست دهند. قدرت مذاکره، داشتن استدلال و قانع کردن مخاطب یکی از تکنیک‌های مهمی است که همه به ویژه زنان باید آن را یاد بگیرند تا در راستای اهداف کاری و شخصی خود به کار بگیرند. سارا لسکور و لیندا بابکوک در کتاب درخواست کنید.

درباره کتاب درخواست کنید

کتاب درخواست کنید نوشته‌ی سارا لسکور و لیندا بابکوک در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت و مهارت زندگی قرار دارد. این کتاب در سال 2009 منتشر شد و در ایران با ترجمه‌ی مهراوه فیروز در سال 1394 از سوی انتشارات البرز منتشر شده است. در ادامه عنوان کتاب آمده است که دختران زیبا درخواست نمی‌کنند، اما زنان باهوش این کار را انجام می‌دهند. این عنوان نشان می‌دهد که مخاطبان اصلی کتاب زنان هستند. هدف اصلی نوشتن کتاب حاضر هم ایجاد و ارتقای اعتمادبه‌نفس در خانم‌هاست تا بتوانند در زندگی کاری و شخصی خود موفق عمل کنند. کتاب درخواست کنید راهنمایی است برای توانایی مذاکرات، داشتن قاطعیت و انگیزش در زنان تا به شیوه‌ای موثر زندگی خود را تغییر دهند. نویسندگان در 4 مرحله به زنان توضیح می‌دهند که چرا تا امروز زندگی‌شان به آن شکلی که خود تصور می‌کردند پیشرفت نکرده است. آن‌ها در ادامه این موضوع که چرا اغلب زنان خواسته‌های خود را مطرح نمی‌کنند را بیان می‌کنند و توضیح می‌دهند که پیامدهای این کار چیست. برنامه چهار مرحله‌ای که در این کتاب برای مخاطبان آماده‌شده به زنان این فرصت را می‌دهد تا برای هر نوع مذاکره‌ای آماده شوند. در هر بخش شیوه‌ها و تمرین‌هایی برای استفاده و یادگیری نیز وجود دارد تا نتایج خوبی برای خواننده رقم بخورد. همچنین در تمام بخش‌ها داستان‌هایی واقعی درباره زنان و تجربیات آن‌ها مطرح‌شده تا زنان بتوانند آن‌ها را در زندگی خود به کار ببرند.

نویسندگان کتاب درباره این اثر نوشته اند: «یکی از بهترین نتیجه‌های نوشتن آخرین کتابمان این است که از زنانی که می‌خواهند داستان‌هایی از موفقیتشان در مذاکره را به اشتراک بگذارند نامه‌های زیادی دریافت می‌کنیم. این داستان‌های قابل توجه. گستردگی موضوعاتی را نشان می‌دهد که زنان احساس می‌کردند باید سعی کنند آن را تغییر دهند. خوانندگان ما زندگی خود را با امتناع از محدودیت‌ها و درنگ‌های قدیمی، در واقع دوباره از نو ساختند. هر وضع زندگی شما این امکان را دارد که با مذاکره تغییر پیدا کند؛ بنابراین به جای نگرانی در مورد اينکه زیاد خواسته‌اید. در این باره فکر کنید که واقعا چه می‌خواهید؟»

کتاب درخواست کنید مناسب گروه سنی بزرگ‌سال است و با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه در روز می‌توان این کتاب را کمتر از 10 روز خواند. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند در زمینه‌ی موفقیت و مهارت زندگی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب درخواست کنید اثر سارا لسکور و لیندا بابکوک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت و مهارت زندگی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

مروری بر فصل‌های کتاب درخواست کنید

مرحله اول: همه‌چیز قابل‌مذاکره است

 در این مرحله نویسندگان توضیح می‌دهند که پیش از هر چیز باید این ذهنیت را در خود ایجاد کنید که برای مذاکره باید هدف داشته باشید. به گذشته نگاه کنید و خود را آماده برای آینده کنید. در حقیقت این مرحله همان مرحله‌ی شروعی است. قبل از هر چیز ترس را کنار بگذارید و تغییر را بپذیرید. در این مرحله پیشنهادهایی در این جهت که چطور می‌توان اهداف بالاتری داشت و زندگی خود را به شکلی ارزشمند ساخت.

مرحله دوم: زمینه را فراهم کنید

در این مرحله مهارت‌های کلیدی و اطلاعاتی که برای یک استدلال قانع‌کننده در مذاکره نیاز است آموزش داده می‌شود. ابتدا مفاهیمی اساسی برای راهبرد مذاکره بیان می‌شود و در ادامه اینکه چطور می‌توان اطلاعات کافی را به دست آورد.

مرحله سوم: آماده شوید

مرحله سوم یکی از مراحل مهم این کتاب است که با عنوان آماده شوید، مخاطب را به دل مذاکره می‌فرستد. در این قسمت نویسندگان توضیح می‌دهند که چطور هدف درست را انتخاب کنید و برای آن چیزی که می‌خواهید خود را آماده کنید. جنبه‌های مثبت و منفی مذاکره و ترس‌ها و اتفاقاتی که احتمال می‌دهیم در مذاکره ما را از مسیر اصلی خارج کند در این بخش توضیح داده می‌شود.

مرحله چهارم: همه را کنار هم بگذارید

در مرحله نهایی اطلاعاتی در اختیار زنان قرار می‌گیرد که نگرانی آن‌ها را در مذاکره کردن کم کند. نویسندگان در این بخش ابزارهایی به زنان می‌دهند تا از تسلیم شدن سریع و جلوگیری از واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی جلوگیری کنند. این بخش شیوه‌های مؤثر پایان کار را ارائه می‌کند تا زنان بتوانند در مذاکرات موفق و مؤثر عمل کنند.

در بخشی از کتاب درخواست کنید می‌خوانیم

نیاز شما مطرح نیست. مسئله این است که چقدر شایستگی دارید

اگر نیازهای شما کم یا شدید باشد و اگر آنچه اکنون دارید برایتان کافی است آن‌وقت چه می‌کنید؟ آیا هدف‌های بالایی دارید؟ آیا واقعاً لازم است که تا آنجا که می‌توانید چیزی به دست بیاورید؟ در بیشتر موارد جواب هنوز مثبت است. به هر حال وقتی بر سر حقوق مذاکره می‌کنید باید هدف بالایی را در نظر بگیرید. چون به طوری که گفته می‌شود. پول هرگز فقط پول نیست. حقوق شما بیش از اینکه فقط روشی برای پرداخت کردن قبوض باشد. به عنوان معیاری از پیشرفت حرفه‌ای شما و منبع مهم اطلاعاتی درباره توانایی‌های شما عمل می‌کند. اگر دو کارجو با شایستگی‌های مشابه برای شغلی اقدام کنند. کارفرمای احتمالی ممکن است این‌طور نتیجه‌گیری کند که شخصی که به طور مداوم پول بیشتری دریافت می‌کند باید داوطلب بهتری باشد. معلم خصوصی یک دبیرستان به ما گفت که وقتی حق‌التدریسش را از ۴ دلار به ۸۰ دلار در ساعت افزایش داد تعداد مشتری‌هایش دو برابر شد. چون حق‌التدریس او گران بود والدین در آن منطقه فکر می‌کردند که او بهتر درس می‌دهد. وقتی به‌اندازه ارزش خود پول به دست نیاورید. این ریسک وجود دارد که درباره توانایی‌های خود اطلاعات اشتباه بدهید. اگر به خودتان اجازه دهید که هميشه کم حقوق بگیرید ممکن است از روی بی‌توجهی خودتان صلاحیت استفاده از امکانات پیش رو را از خود سلب کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب درخواست کنید اثر سارا لسکور  و  لیندا بابکوک بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت و مهارت زندگی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهلیندا بابکوک
نویسنده دومسارا لسکور
مترجممهراوه فیروز
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ask for it
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۵/۲۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۸ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

فرهنگ مذاکره کردن برای گرفتن حقوق بیشتر از کارفرما زیاد توی فرهنگ جامعه ما جا نیافتاده ، اما این کتاب در کل باعث میشه ک خانوم ها با خوندنش اعتماد ب نفس بیشتری داشته باشند و در هر موقعیت و فرصت شغلی ، حقوق خودشون رو با آقایون برابر بدونند که به حق هم هست ، چون تفاوت جنسیتی هیچ دلیلی بر تفاوت توانایی ها نیست

5

برعکس اسم و جلد که بنظر کتاب زردی میاد، اتفاقا خوندنش و در اوقات فراغت به خانم ها توصیه میکنم. یکم گول زنندست و آدم فکر میکنه مربوط به روابط عاطفی و... هست ولی در واقع ربطی نداره.

4

من توصیه میکنم کتاب''زنها مرد هارا ازدست میدهند، چرا؟ '' مطالعه کنید کتاب خوبیه.

4

دوستان اگه کسی این کتاب رو مطالعه کرده ممکنه نظرشو بگه

5

کتاب خیلی خوبی هست. من مدتها پیش خوندمش و ارزششو داشت

4

لطفا صوتی کتابو ارائه کیند.ممنونم

5

عالیه. خوندنشو بهتون پیشنهاد میکنم

3.5
(11)
10,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درخواست کنید!
درخواست کنید!
دختران زیبا درخواست نمی کنند، اما زنان باهوش این کار را انجام می دهند
انتشارات البرز
3.5
(11)
10,500
تومان