0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از به

معرفی، خرید و دانلود کتاب از به

درباره از به

ادبیات دفاع مقدس بخشی از ادبیات معاصر ماست که اهمیت زیادی دارد. چراکه این ادبیات است که باید بتواند پلی میان آن‌هایی که جنگ را تجربه نکرده‌اند و رزمندگان و فضای ذهنی آن‌ها ایجاد کنند. در سال‌های اخیر نویسندگان زیادی تلاش کرده‌اند دراین‌باره بنویسند و هرساله آثار مختلفی منتشر می‌شود. یکی از نویسندگانی که کتاب‌های خوب و منحصربه‌فردی در این زمینه دارد نویسنده‌ی جوان ایرانی رضا امیرخانی است. امیرخانی که خود را به آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس پایبند می‌داند کتاب‌های زیادی نوشته است. رمان از به یکی از مهم‌ترین داستان‌های اوست که باید خوانده شود.

‌درباره‌ی کتاب از به اثر رضا امیرخانی

کتاب از به یکی از رمان‌های دفاع مقدس است. این رمان در قالب نامه‌های مختلف نوشته‌شده است. نامه‌هایی که از طرف افراد مختلف نوشته‌شده و از درون آن‌ها داستان‌های متفاوتی شکل می‌گیرد. شخصیت اصلی کتاب خلبان جانبازی است که دوپایش را ازدست‌داده است. او که مرتضی نام دارد آرزو دارد دوباره پرواز کند، کاری که همه فکر می‌کنند اشتباه و غیرممکن است. رضا امیرخانی، نویسنده‌‌ی این داستان، آن را به شکلی منحصربه‌فرد نوشته است و تلاش کرده است با شکل دادن گفت‌وگوهایی در قالب نامه اهداف خود را بیان کرده و مفاهیم مدنظرش را منتقل کند. از به یکی از آثار بااهمیت ادبیات دفاع مقدس است. این رمان را انتشارات نیستان سال ۸۰ روانه‌ی بازار کتاب ایران کرد.

مروری بر فصل‌های داستان از به

به‌جای مقدمه

از: دانش‌آموز فرانک ناصری، دومِ شقایق. به: عقاب تیزپرواز جنگ.

از: سرگرد خلبان آرش تیموری، پایگاه شکاری دزفول. به: سرگرد خلبان رحیم میریان، پایگاه شکاری تبریز.

از: خانم تیموری، پایگاه شکاری دزفول. به:‌ طیبه‌ی محمدی (مشکات)، شهرک سی-یکصد و سی

از طیبه‌ی محمدی (مشکات)، شهرک سی- یکصد و سی. به:‌خانم لیلی تیموری، پایگاه شکاری دزفول

از: سرگرد خلبان رحیم میریان، پایگاه شکاری تبریز. به سرگرد خلبان آرش تیموری، پایگاه شکاری دزفول.

بریده‌ی روزنامه، از روزنامه‌های بیستم و بیستم و یکم

‌درباره‌ی رضا امیرخانی نویسنده‌ی کتاب از به

رضا امیرخانی سال ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده است. او از دوران دبیرستان نوشتن را آغاز کرد. در دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌ی مهندسی مکانیک درس‌خوانده است. او اولین رمانش را در پایان دبیرستان نوشت. این رمان که «ارمیا» نام دارد داستان حال و هوای یک رزمنده‌ی دوران جنگ را روایت کرده است. امیرخانی متعهد به انقلاب اسلامی است و با رهبر انقلاب نیز روابط مناسبی دارد. او سال‌های سال است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی فعالیت کرده است. او سال‌ها سردبیر سایت لوح بوده است و مدتی نیز رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن قلم ایران بود. او برای فعالیت‌هایش برنده‌ی جوایز مختلفی شده است که از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی ادبی آل احمد برای رمان رهش، جایزه‌ی بخش داستان بیست و یکمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب فصل برای رمان قیدار و جایزه‌ی برگزیده‌ی آثار ۲۰ سال دفاع مقدس اشاره کرد.

رضا امیرخانی داستان‌های زیادی نوشته است. داستان‌های «من او»، «قیدار»، «رهش»، «جانستان، کابلستان»، «نفحات نفت» و «بیوتن» تعدادی از این رمان‌هاست که خوانندگان زیادی هم دارد. امیرخانی سال ۹۷ برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال جمهوری اسلامی شد. او همچنان در زمینه‌ی ادبیات فعالیت می‌کند.

چرا باید کتاب از به را خواند؟

کتاب از به کتابی درباره‌ی بازیابی آرمان‌هاست. کتابی که رضا امیرخانی در آن با استفاده از نامه‌های مختلف شخصیت‌ّهای به یکدیگر تلاش می‌کند آرمان و آرزویی را زنده کند. این کتاب پر از پیچیدگی‌های مختلف و شخصیت‌پردازی‌های منحصربه‌فرد است که در کنار هم قرار گرفتنشان یک داستان الهام‌بخش می‌سازد. خواندن از به مخاطب را به فضای ذهن یک خلبان جانباز و افرادی که با او در ارتباط‌اند می‌برد و می‌گذارد او نیز احساسات شخصیت‌های داستان را تجربه کند. این کتاب جذاب را بخوانید و فضای متفاوتی را تجربه کنید.

انتشارات نیستان کتاب از به را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب از به در دسته‌ی کتاب‌های داستان فارسی قرار دارد.

کتاب از به مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب از به 170 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.

کتاب از به حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان فارسی دفاع مقدس را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب از به اثر رضا امیرخانی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان فارسی دفاع مقدس می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید. کتاب گویای رمان از به نیز ساخته‌شده است. این فایل صوتی را که حامد فعال گویندگی آن را بر عهده داشته است از فیدیبو قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب از به می‌خوانیم

سلام. حتا دو روز هم دوام نیاوردم. از پریروز که شما را دیدم، پرطاووسی که لای کتاب زیست دراز کشیده، چرت می‌زند؛ قبل از آن هرروز هفت- هشت صفحه جلو می‌رفت. حتا یک‌بار هم نتوانستم بروم سراغ کتاب‌های درسی.

می‌دانید که؛ سال آخری هستم و پاکنکوری... شاید باورتان نشود، اما من در این هفت هشت سال هیچ‌وقت آن نامه را فراموش نکردم... بااینکه هیچ زمانی از شما جواب نگرفتم. همیشه خیال می‌کردم که شما را توی فرودگاه کنار یک هواپیمای جنگی خواهم دید، نه که روی صندلی چرخ‌دار... مرده‌شوی جنگ را ببرد...

دیدن شما مرا یاد گذشته‌ی نه‌چندان خوشایندم انداخت. پدر و مادری که در بمب باران کشته شدند و زیر آوار ماندند. ماشین بابا که توی پارکینگ له شد. مسیو پطروسیان که به من پیانو درس می‌داد. خانم احمدی که مرا دلداری می‌داد.

عمو سیروس که مرا پهلوی خودش نگه‌داشت. حسادت‌های بچه‌گانه‌ی من به ارگ فریدون، پسرعمو سیروس...

در کودکی‌ام تجربه‌های بزرگی کسب کردم. بچه‌ی یتیمی که هیچ نداشت... کنار خانواده‌ی عمو که اگرچه متمول بودند اما پیش‌تر همواره حسرت خانواده‌ی ما را می‌خوردند... فریدون- پسرعمو سیروس- هیچ‌وقت نگذاشت که من به ارگش دست بزنم. حتا وقتی‌که بزرگ‌تر شدیم. شاید به پیانوی من حسودی‌اش می‌شده... پیانویی که سیم‌هایش از زیر آجرهای کج و معوج بیرون زده بود...

نمی‌دانم چگونه برای‌تان بنویسم؛ اما در این مدت مدام دنبال کسی می‌گشتم تا برایش درد دل کنم. خیال می‌کنم فقط یک مرد- گیرم خیلی بزرگ‌تر باشد- می‌تواند یک زن را – گیرم دختربچه‌ای بیش نباشد- تسکین بدهد. می‌دانم که شما آن‌قدر متمدن هستید که فکر بدی نکنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
829.۷۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
170 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۰:۰۰
نویسندهرضا امیرخانی
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
19,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۲۹.۷۱ کیلوبایت
۱۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 155 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
1 ٪
100 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اولین کتابی که از جناب امیرخانی خوانده بودم ارمیا بود. انقدر تجربه بد و آزاردهنده‌ای شد که سال ها گذشت و من هیچ رغبتی به مطالعه کتاب دیگری از ایشان نداشتم . با اینکه بارها کتاب هایی از ایشان به من پیشنهاد شد که نظرم را عوض کند باز هم نتوانستم با زهر ارمیا کنار بیایم و به ایشان فرصتی بدهم. تا اینکه امروز مجبور شدم برای بررسی کتاب #از_به نگاهی به آن بیندازم... در کمال ناباوری همان نامه اول میخکوبم کرد... تا الان بیدار بودم که کتاب را تمام کنم.... کوتاه خواندنی لطیف عمیق دردناک مملو از عشق و تعهد... و در نهایت یک پایان بدون نقص، امیدوار کننده و خوب ولی خالی از تخیل .... برعکس همه چیزهایی که در ارمیا دیدم... از زیبایی و توانایی قلم مبهوتم...

4

برای من گریستن با این کتاب آسان بود و داستانش عجیب جذبم کرد. در یک نیمروزی که از کسالت توان کار دیگه ای نداشتم، کل کتاب را سر کشیدم. عالی بود.

5

در حدی هنرمندانه نوشته شده بود که در حدود سه ساعت در یک پارت زمانی خوندم.در حدی که متوجه گذر زمان نشدم جدای از قلم زیبای نویسنده، خود داستان انسان را متاثر میکنه... یادمان باشد بودن امروزمان را مدیون رفتن دیروزشان هستیم....

5

خیلی جذاب بود. کل کتاب نامه است ولی طیِ این نامه ها با یکسری افرادِ مرتبط با هم و خاطرات اونها اشنا میشید. رفاقت و شخصیت بزرگ افراد موجود در داستان که نمونه های واقعی هم داره ادم رو به وجد میاره. ضمن اینکه به نتیجه رسیدن تلاش های مطرح شده در طول داستان به نوعی سبب تقویت امیدواری میشه.

5

کتاب خوبی بود، پایان خیلی خوبی هم داشت، جناب امیر خانی هم مثل آنتوان دوسنت اگزوپری از تجربیات و دانش خلبانی شون تو کتاب ها و آثارشون استفاده می کنن. درود و رحمت خدا بر همه ی شهدای گرانقدر و جانبازان سرافراز دفاع مقدس، مردان بزرگی که تاریخ هیچ گاه آن ها را از یاد نخواهد برد...

5

سلام؛این کتاب وکلا قلم رضا امیرخانی معرکس...کتاب مجموعه از نامه های پشت سرهم سه شخصیت مختلف است ك داستانی را روایت می کند ك واقعا موبه تنتان سیخ میکنه و شخصیت سازی ها از نظرم خیلی فوق العاده ساخته شدن ولی پراز پاورقیه ك من باهاش کنار اومدم اگه میتونید کنار بیاید حتما بخونید،معرکس

5

من تو کتاب خوندن خیلی سخت پیش میاد که بتونم کتابی رو تموم کنم و یا اینکه سریع جذبش بشم.اما این کتاب یکی از بهترین کتابایی بود که تا بحال خوندم و خیلی به معنای واقعی برام جذاب بود.توی ۲ روز تمومش کردم و خیلی خوشحالم از خوندنش.حتما امتحانش کنید....دارم میرم سراغ کتاب بعدی ایشون?

5

سلام . قلم روان با آنکه اصطلاحات زیادی داشت . سبک نگارش متفاوت در کلمات که خود لطف و جذابیت اورده است . آوردن وقایع و اتفاقات بدون حاشیه پردازی زیاد . از همه مهمتر ارائه رشادتها و جانفشانیهای ممنون از فیدیبو بخاطر طرح مطالعه رایگان با فیدیباکس

3

کتاب خوبی بود، اولش زیاد برام‌جالب نبود ولی هر چی به آخرش نزدیک میشدم جالب تر میشد. کتاب به صورت یکسری نامه است و واسه همین هم اسم کتاب از....به.... است و ماجرای داستان در نامه ها روایت میشد. . . . واقعا به داشتن چنین خلبانی افتخار میکنم?

5

روایت جالبی داشت و اولین کاری بود که ازنویسنده خوندم.با وجود این که فقط از طریق نامه نوشته شده بود ولی شخصیت هارو به خواننده نشون می داد وخوب بود ولی میتونست بهتر هم باشه.

نمایش 90 نقد دیگر
4.5
(158)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
17,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
از به
از به
ابوالفضل تقوی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از به
از به
رضا امیرخانی
انتشارات کتاب نیستان
4.5
(158)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
17,900
تومان