0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آزادی و خیانت به آزادی

معرفی، خرید و دانلود کتاب آزادی و خیانت به آزادی

شش دشمن آزادی بشر
درباره آزادی و خیانت به آزادی

«آزادی اصلی آزادی از زنجیر و زندان و بردگی دیگران است. بقیه گسترش این مفهوم، یا استعاره‌ای دیگر است.»

جمله‌‌‌ی بالا نظر شخص آیزایا‌ برلین درباره‌ی مفهموم آزادی است. در کتاب پیش رو آیزایا برلین مفهوم آزادی را از دیدگاه شش فیلسوف برتر بررسی کرده است و آن را به صورت کامل شرح داده است. 

درباره‌ی کتاب آزادی و خیانت به آزادی اثر آیزایا برلین

کتاب آزادی و خیانت به آزادی نوشته‌ی آیزایا برلین است. این کتاب برای نخستین بار در سال 2002 منتشر شد. البته در مقدمه‌ی کتاب آمده است: «این کتاب مجموعه شش گفتاری است که آیزایا برلین هفته ای یک بار در ۱۹۵۱ در برنامه سوم رادیو بی بی سی ایراد کرد. استقبال شنوندگان بی سابقه بود، و پنج سال بعد این گفتارها پایه ای شدند برای انتصاب برلین به مقام شامخ استادی کرسی چیچلی در نظریات اجتماعی و سیاسی در دانشگاه آکسفورد. متن سخنرانیها در همان زمان در بی بی سی از نوارها پیاده شد. سالها بعد هنری هاردی، ویراستار دقیق و سخت کوش آثار برلین، متن پیاده شده را با نظر او ویرایش کرد و توضیحات و ارجاعات و مآخذ لازم را بدان افزود و به صورت کتاب انتشار داد.»برلین در این کتاب درباره‌ی فلسفه و نظریات شش فیلسوف معروف درباره‌ی آزادی می‌پردازد. این شش فیلسوف عبارت‌اند از هلوسیوس، روسو، فیشته، هگل، سن‌سیمون و دومستر.

مروری بر فصل‌های کتاب آزادی و خیانت به آزادی

کتاب آزادی و خیانت‌ به آزادی در شش بخش نوشته شده است. هر بخش نام یکی فیلسوف قرن هجدهم است که در آن فصل آیزایا برلین، نویسنده به تشریح نطریه‌ی او می‌پردازد.

بخش اول: کلاود- آدرین هِلوِسیوس

بخش دوم: ژان ژاک روسو

بخش سوم: جان فیشته

بخش چهارم: جورج ویلهم فردریش هگل

بخش پنجم: کلاود هنری سَن سیمون

بخش ششم: جوزف دومستر

‌در بخشی از کتاب آزادی و خیانت به آزادی می‌خوانیم

از همه انديشه هایی که در دوره موضوع بحث من سر برآوردند، نظام فلسفی هگل شاید بزرگترین تأثیر را در انديشه معاصر گذاشته باشد. نظام هگلی منظومه اساطیری پهناوری است که، مانند بسیاری از چنین منظومه ها، دارای قدرت بزرگ هم برای روشن ساختن و هم برای پیچیده کردن و ابهام افکندن در هر موضوعی است که به آن نزدیک می شود. هم نور به ارمغان آورده است و هم تیرگی و شاید تیرگی بیش از نور، اما موافقتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. به هر تقدیر، نظام فکری هگل مانند جنگلی بسیار تاریک است، و کسانی که گام به درون آن می گذارند بندرت بازمی گردند تا به ما بگویند چه چیزی دیده اند. و حتی در مواردی که بازمی گردند. مانند معتادان به موسیقی واگنر، گوششان ظاهرا تا ابد با صداهایی مأنوس شده غیر از هارمونی های قدیمتر و ساده تر و عالیتری که در گذشته شنیده اند. بنابراین، هیچ گاه به یاری اصطلاحهای نوپدید نظام یادشده، آسان نمی توان فهمید که دیدی که آنان کسب کرده اند، براستی عبارت از چیست.

اما در یک چیز شکی نیست. پیروان هگل مدعی اند که در گذشته امور را تنها از بیرون می دیدند، حال آنکه اکنون از درون می بینند. در گذشته صرفا سطح و پوسته بیرونی را می دیدند، ولی اکنون ذات و مقصود درونی و هدفی را می نگرند که هر چیز به سوی آن روان است. اکنون از منظر «درونی» به تفکیک از منظر «برونی» می نگرند، و این تفاوت درون و بیرون از جهت فهم کل نظام، تعیین کننده است.

درباره‌ی آیزایا برلین نویسنده‌ی کتاب آزادی و خیانت به آزادی

سر آیزایا برلین اندیشمند، فیلسوف و تاریخ‌نگار معاصر روسی- بریتانیایی است. اگر بخواهیم خصوصیات آیزایا برلین را در یک جمله خلاصه کنیم؛ «مخالف شدید انتشار نوشته‌ها» بهترین توصیف شخصیت او خواهد بود. او آن‌قدر درباره‌ی مسئله‌ی انتشار مطالبش حساس است، که گاهی شاگردانش برای انتشار علم وسیع او صدای کلاس‌ها و سخنرانی‌های او را ضبط کرده و بازنویسی می‌کنند. بسیاری از این بازنویسی‌ها امروز تحت عنوان مقاله و جستار از سر آیزایا برلین چاپ شده اند. هنری هاردی، ناشر و ویراستار شخصی کتاب‌های برلین یکی از طرفداران پر و پا قرص چاپ این به شدت مخالف منتشر کردن نوشته‌هایش است.

مراسمی به نام «سخنرانی آیزایا برلین» سالانه در مکان‌های مختلف مانند کنیسه‌ی هامپستد (Hampstead)،  دانشکده‌ی وولفسون آکسفورد و شهر ریگا ،زادگاه برلین، برگزار می‌شود؛ در این مراسم، دوستداران این استاد بزرگ آثار و اندیشه‌های او را بررسی می‌کنند.

روزنامه‌ی ایندیپندنت در مقاله‌ای درباره‌ی برلین نوشت:« سِر آیزایا برلین، در اواخر عمرش بسیار مشهور شد. او را با القاب و صفت‌های تفضیلی خطاب می‌کردند. «بهترین سخن‌ران تاریخ»، «الهام‌بخش‌ترین مطالعه‌کننده قرن» و «یکی از نابغه‎های معاصر»....از جمله صفاتی است که در وصف او می‌گفته‌اند. اگرچه که او واقعا یکی از نوابغ زمان بود، اما خودش این القاب را برای خود دوست نداشت.»

ترجمه‌ی کتاب آزادی و خیانت به آزادی به فارسی

انتشارات ماهی کتاب آزادی و خیانت به آزادی را با ترجمه‌ی عزت‌الله فولادوند عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. عزت‌الله فولادوند مترجم آثار فلسفه متولد دی ماه سال 1314 در اصفهان است. خانواده‌ی پدری او افرادی سیاسی بودند، به همین سبب بود که فولادوند با حوزه‌ی سیاست و فلسفه آشنا شد. عزت‌الله بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در تهران، برای تکمیل تحصیلات به انگلستان رفت و در آن‌جا مشغول به تحصیل رشته‌ی پزشکی شد. در همین سال‌ها بود که فولادوند کتاب مسائل فلسفه نوشته‌ی برتراند راسل را خواند و این کتاب چنان تاثیری بر وی داشت که رشته‌ی پزشکی را رها کرد و برای تحصیل در رشته‌ی فلسفه عازم آمریکا شد. فولادوند درس فلسفه را از پایه شروع کرد و مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد.

عزت‌الله فولادوند در سال 1342 به ایران بازگشت و در سمت‌های مختلفی مشغول به کار شد. او در کنار شغل اصلی خود، فعالیت‌های هنری و فرهنگی هم انجام میداد. ترجمه یکی از انواع کارهای فرهنگی او بود. کتاب‌های «فلسفه کانت» و «آگاهی جامعه» به ترجمه‌ی او در دوسال متوالی به عنوان متاب سال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند. او نگاهی خاص و ویژه به علم ترجمه دارد: «یکی از اعتقادات من در زمینهٔ برگرداندن آثار زبان‌های دیگر به زبان فارسی این بوده است که ترجمه باید تا حد امکان به متن اصلی وفادار باشد و مترجم باید از مبهم گویی یا شیرین زبانی خودداری کند و آنچه را نویسنده اصلی واقعاً در ذهن داشته و روی کاغذ آورده، به نحوی به زبان فارسی برگرداند که با روح زبان فارسی منطبق باشد. ممکن است در انتقال بسیاری از واژه‌ها، تعبیرات و اصطلاحاتی که همواره وارد فلسفه می‌شوند، بعضی اشکالات پیش بیاید، اما، به نظر من این نباید دلیل بر این باشد که روح زبان فارسی از متنی به کلی غایب شود و رخت بر بندد … به هر حال، آنچه حتماً باید در نظر داشت و معمولاً از آن غفلت می‌شود گنجینه پهناور و گرنبهای ادب فارسی و آثار حکمای فارسی زبان است.»

کتاب آزادی و خیانت به آزادی مناسب چه کسانی است؟

کتاب آزادی و خیانت به آزادی یکی از کتاب‌هایی است که ممکن است همه از خواندن آن لذت نبرند، به همین دلیل است که این کتاب را به خوانندگانی پیشنهاد می‌کنیم که به فلسفه علاقمندند و اطلاعات نسبتا خوب و بالایی از فیلسوفان قرن هجدهم اروپا دارند. این کتاب می‌تواند انتخاب مناسبی برای مطالعه درباره‌ی آزادی باشد. کتاب آزادی و خیانت به آزادی در دسته‌ی کتاب‌های فلسفه قرار دارد. کتاب آزادی و خیانت به آزادی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 264 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 13 روز بخوانید. کتاب آزادی و خیانت به آزادی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع فلسفه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  فلسفه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آزادی و خیانت به آزادی اثر آیزایا برلین بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی فلسفه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
480.۰۰ بایت
تعداد صفحات
260 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۰:۰۰
نویسندهآیزایا برلین
مترجم عزت الله فولادوند
ناشرنشر ماهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
freedom and is betrayal
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۱۱/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
42,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۸۰.۰۰ بایت
۲۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
گیرا 🧲

این کتاب بسیار عالی و آموزنده است. توصیه می کنم بخوانید. شاید بشود نام «خواستگاههای نظری و فلسفی فاشیسم» را هم بر آن گذاشت. توجیه و استدلالی را که عموما فلاسفه آلمانی برای دیکتاتوری ارائه می کردند مانند فیشته و هگل با زبانی ساده توسط برلین تشریح شده . عالی بود لذت بردم.

5

شرحی موجز و شفاف از نقطه نظرها در خصوص ابعاد تعریف و درک ازادی است

4

کتاب خوب و روان برای شروع در بحث آزادی می تونه مفید واقع بشود

3

عالی ترجمه خوب و روان

4.6
(16)
آموزنده 🦉 (1)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آزادی و خیانت به آزادی
آزادی و خیانت به آزادی
شش دشمن آزادی بشر
نشر ماهی
4.6
(16)
آموزنده 🦉 (1)
66,000
تومان