0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زن و شوهر واقعی

معرفی، خرید و دانلود کتاب زن و شوهر واقعی

گزیده ی داستان های کوتاه امروز آفریقا
درباره زن و شوهر واقعی

درباره‌ی کتاب زن و شوهر واقعی اثر گروه نویسندگان

کتاب زن و شوهر واقعی مجموعه‌‌ای از داستان‌های کوتاه، اثر نویسندگان آفریقایی، است که به همت اسدالله امرایی انتخاب، گردآوری و به فارسی ترجمه شده‌است. امرایی - در مقدمه‌ی کتاب - رویکرد خود در گردآوری این مجموعه را در سه منظر: بی‌توجهی به نام و میزان شهرت نویسنده؛ ارائه‌ی مجموعه‌ی از داستان‌های کوتاه قاره‌ی آفریقا و نشان دادن توانایی‌های نویسندگان قاره‌ی آفریقا می‌داند. نویسندگان و آثاری که در این کتاب حاضر هستند عبارتند از:

  • یکی از این روزها – نادین گوردیمر:  گوردیمر اهل آفریقای جنوبی است. او در سال 1923 به دنیا آمد و در خانواده‌ای از طبقه‌ی متوسط بزرگ شد. نخستین مجموعه‌داستان چاپ شده از او به نام چهره به چهره در سال 1949  منتشر شد. او برنده‌ی نوبل ادبیات سال 1991 است.
  • حرف زدن از مگس‌ها قدغن است – محمد شکری:  شکری نویسنده‌ای مراکشی است. او نویسنده‌ای مطرح در مراکش به شمار می‌رود که عمدتا آثار خود را به زبان فرانسوی و به ندرت به زبان عربی می‌نویسد. داستان حرف زدن از مگس‌ها قدغن است، اولین داستانی است که از او به زبان فارسی ترجمه شده است.
  • حادثه در مالای کمپ – پیتر آبراهامز: آبراهامز ساکن آفریقای جنوبی است. این نویسنده و روزنامه‌نگار در سال 1919 در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به دنیا آمد. وی یکی از نویسندگان مطرح  در مبارزات ضد نژادپرستی در آفریقا به شمار می‌رود.

  • سرپناه بچه‌ها  - محمود دیاب: دیاب (1983-1932) حقوق‌دان و نویسنده‌ی مصری است. بسیاری از داستان‌ها و رمان‌های او به صورت نمایش تلویزیونی و فیلم مورد استفاده قرار گرفته است. دیاب به همین دلیل محبوبیت زیادی در مصر دارد.
  • تروریست - طاهر بن جلون: جلون (1944) در مراکش به دنیا آمد اما در حال حاضر ساکن فرانسه است. او در رشته‌های فلسفه، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تحصیل کرده است. از آثار او تعداد زیادی به فارسی ترجمه شده است که شاید مشهورترین ‌آن‌ها کتاب با با چشمان شرمگین ترجمه‌ی اسدالله امرایی باشد. او برنده‌ی جایزه‌ی گنکور (جایزه‌ی ادبی بنیاد گنکور برای بهترین و خلاق‌ترین اثر منثور سال) هم هست.
  • زندانی عینکی – بسی هد: بسی هد (1986-1937) روزنامه‌نگار زن اهل آفریقای جنوبی بود. او بیشتر آثار خود را با موضوع مبارزه با نژادپرستی به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در اوایل دهه‌ی شصت به بوتسوانا تبعید شد و در تبعید بدون این‌که بتواند نتیجه‌ی زحمات خود و آزادی سرزمینش را ببیند درگذشت.
  • بابت جنازه‌ی بچه‌ام – اِنجابلو اندبیلی: اندبیلی (1948) سال‌ها ریاست کنگره‌ی نویسندگان آفریقایی را به عهده داشته است. او چندین رمان و مجموعه داستان نوشته است که بابت جنازه‌ی بچه‌ام نخستین داستان کوتاه ترجمه شده از وی به فارسی است.
  • زن و شوهر واقعی – آبیوسه دی نیکول: او در سال 1924 در سیرالئون به دنیا آمد.  دی نیکول مدتی نماینده‌ی کشورش در سازمان ملل بود و از مهم‌ترین نویسندگان کشورش به شمار می‌رود. او در دوره‌ی ریاست کورت والدهایم بر سازمان ملل معاون دبیرکل سازمان ملل به شمار می‌رفت. وی در سال 1994 درگذشت.
  • آن روز که استالین مرد – دوریس لسینگ: دوریس لسینگ برنده‌ی نوبل ادبیات در سال 2007 متولد کرمانشاه ایران است. او در کشورهای ایران، زیمبابوه و انگستان زندگی کرده است و به سختی می‌توان وی را نویسنده‌ای آفریقایی دانست. مشهورترین اثر او کتابچه‌ی طلایی مانیفست فمنیسم است.
  • افسانه‌های تلخ – ای. وی. استون: از طنزپردازان معاصر آفریقای جنوبی است.
  • در باغ سبز – اسماعیل عدلی: عدلی(1942) نویسنده و نمایشنامه‌نویس مصری است.
  • مشتی خرما – طیب صالح: طیب صالح نویسنده‌ی سودانی و زاده‌ی 1929 است. او مشهورترین نویسنده‌ی سودان است.
  • چمدان گمشده – عبدالمنعم سلیم: سلیم در سال 1929 در مصر به دنیا آمد. او تجربه‌ی خبرنگاری را در کارنامه‌ی خود دارد. بیشتر شهرت سلیم به دلیل نمایشنامه‌های طنز آمیز اوست.
  • عکس – نجیب محفوظ: محفوظ برای کتابخوانان ایرانی و بین‌المللی شناخته شده است. او در سال 1911 به دنیا آمد و اولین نویسنده‌ای به شمار می‌رود که در زبان عربی و از خاورمیانه برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شده است. وی در سپتامبر سال 2006 درگذشت.
  • ازدواج امری خصوصی است – چینوا آچبه: آچبه در سال 1930 در نیجریه به دنیا آمد. او آثار خود را به زبان انگلیسی می‌نویسد.
  • جوان نازنین - لیلا الاعلمی: الاعلمی در مغرب به دنیا آمد و در رشته‌ی زبان شناسی از دانشگاه کالیفرنیا مدرک دکترا دارد. وی در سال 2003 جایزه‌ی داستان شورای بریتانیا را به خود اختصاص داد. کتاب زن و شوهر واقعی در دسته‌ی کتاب‌های داستان کوتاه قرار دارد.
  • کتاب زن و شوهر واقعی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 199 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 9 روز بخوانید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب زن و شوهر واقعی اثر گروه نویسندگان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کوتاه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۴ مگابایت
تعداد صفحات
199 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۸:۰۰
نویسندهگروه نویسندگان
مترجماسدالله امرایی
ناشرنشر افراز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۸/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
7,700 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۴ مگابایت
۱۹۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
66 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

داستان‌هایی از ‌نادین‌ گوردیمر، محمد شکری‌، پیتر آبراهامز، محمود دیاب‌، طاهر بن‌جلون، بسی‌ هد، ِنجابولو اندبیلی، آبیوسه‌ دی‌نیکول‌، دوریس‌ لسینگ، ای.وی.استون‌، اسماعیل‌ عدلی، طیب‌ صالح‌، عبدالمنعم‌ سلیم‌، نجیب‌ محفوظ، چینوا آچبه‌، لیلا الاعلمی

3

خوب بود ??

2.7
(7)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زن و شوهر واقعی
زن و شوهر واقعی
گزیده ی داستان های کوتاه امروز آفریقا
نشر افراز
2.7
(7)
55,000
تومان