0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همسویی استراتژیک
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب همسویی استراتژیک

ایجاد هم افزایی با کارت امتیازی متوازن
درباره همسویی استراتژیک

کارت امتیازی متوازن سیستمی برای مدیریت استراتژیک است. این ابزار به مدیران اجازه می‌دهد بر اجرای اهداف سازمان نظارت داشته باشند و هم‌سو با استراتژی و اهداف واحدهای دیگر سازمان حرکت کنند. رابرت کاپلان و دیوید نورتون برای اولین بار معرفی کردند و با تالیف 4 کتاب طی سال‌های مختلف این سیستم را در سطح کلان و شرکت‌های مادر توسعه دادند.

درباره‌ی کتاب هم‌سویی استراتژیک

کتاب هم‌سویی استراتژیک چهارمین اثر مشترک رابرت کاپلان و دیوید نورتون است که در سال 2006 منتشر شد. این اثر نظریه‌ی کارت امتیازی متوازن را تکمیل می‌کند و به پیچیدگی‌های مدیریت در سطح کلان و نقشه‌ی استراتژی آن‌ها می‌پردازد. و نحوه‌ی ارتباط با واحدهای کسب و کار و پشتیبانی، هیات مدیره، مشتریان کلیدی، تامین کنندگان و شرکا را بیان می‌کند.

کارت امتیازی متوازن، یک سیستم اندازه‌گیری عملکرد جامع است که علاوه بر شاخص‌های مالی، وضعیت سازمان با شاخص‌هایی دیگر نظیر وجوه مشتریان، سیستم‌های اطلاعاتی و نیروی انسانی را مورد سنجش قرار می‌دهد. هریک از این شاخص‌ها با یکدیگر هم‌بستگی داشته و یک رابطه‌ی علت و معلولی را تشکیل می‌دهد.

از دیگر دلایل مورد اقبال قرار گرفتن نظریه کارت امتیازی می‌توان به ظرفیت تبدیل استراتژی شرکت به هدف‌ها و برنامه‌ی اجرایی و عملیاتی اشاره در 4 وجه گفته شده اشاره کرد. کارت امتیازی متوازن می‌تواند ارتباطات مدیران واحدهای مختلف یک سازمان را هماهنگ کند و آن‌ها را به سمت اهداف و استراتژی‌های سازمان سوق دهد.

این کتاب به طور مفصل به استراتژی‌های سازمان‌های کلان می‌پردازد. دکتر مشایخی استاد دانشکده‌ی مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف درباره‌ی این کتاب توضیح می‌دهد:

«وقتی وجود سازمان مادر از نظر اقتصادی توجیه پذیر است، که سازمان مادر ارزشی اضافه بر جمع ارزش‌هایی که واحدهای کسب وکار به طور جدا از هم می‌توانند تولید کنند. به وجود آورد. بدین منظور در وجوه چهارگانه کارت امتیازی متوازن سازمان، سوال اساسی آن است که سازمان مادر چگونه می‌تواند در وجوه مالی، مشتریان، فرایندها و رشد و یادگیری برای واحدهای کسب وکار خود ارزش آفرینی کند.»

کتاب هم‌سویی استراتژیک از 10 فصل تشکیل شده است.

فصل اول: همسویی منبع ارزش اقتصادی

فصل دوم: ساختار و استراتژی سازمان نگرش تاریخی

فصل سوم: همسوسازی استراتژی‌های مشتری و مالی

فصل چهارم: همسوسازی استراتژی‌های فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد مضامین استراتژیک یکپارچه

فصل پنجم: همسوسازی فعالیت‌های پشتیبانی

فصل ششم: جاری‌سازی فرآیندها

فصل هفتم: همسویی هیات مدیره و سرمایه‌گذاران

فصل هشتم: همسوسازی ذی‌نفعان بیرونی

فصل نهم: مدیریت فرآیند همسویی

فصل دهم: همسویی استراتژیک جامع

انتشارات آریانا قلم، کتاب «هم‌سویی استراتژیک» را عرضه کرده و ترجمه‌ی آن را بابک زنده‌دل بر عهده داشته است.

درباره‌ی نویسندگان کتاب همسویی استراتژیک

رابرت کاپلان پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد است. او در سال 1940 در آمریکا به دنیا آمد. کاپلان دانش آموخته‌ی رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه MIT است. او پس از مدتی در دانشگاه هاروارد مشغول به کار شد اما برای اخذ مدرک دکترا در رشته‌ی تحقیق در عملیات به دانشگاه کرنل رفت. او مقالات زیادی را در حوزه‌ی نقشه‌ی استراتژی سازمان‌ها داشته است.

دیوید نورتون دیگر نویسنده‌ی این اثر نظریه پرداز کسب وکار، مشاور مدیریت و مدیر اجرایی است. نورتون فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی الکترونیک بوده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌های تحقیق در عملیات و MBA اخذ کرده است.

کاپلان و نورتون نظریه پرداز و معرف مفهوم «کارت امتیازی متوازن» است. این دو نویسنده این سیستم را برای اولین بار در سال 1996 معرفی کردند و با نگارش 4 کتاب مختلف این مفهوم را تبیین و تشریح کرده‌اند. از آثار مشترک این دو نویسنده می‌توان به کتاب‌های «سازمان استراتژی محور»، «تبدیل استراتژی از حرف به عمل» و «نقشه‌ی استراتژی» اشاره کرد. کتاب «هم‌سویی استراتژیک» چهارمین کتاب تشریح کننده‌ی کارت متوازن امتیازی است و به بهبود مدیریت در سطح سازمان‌های مادر می‌پردازد.

در بخشی از کتاب همسویی استراتژیک می‌خوانیم

هم‌افزایی در سازمان‌ها از راه‌های گوناگونی به دست می‌آید. برخی از سازمان‌ها با ادغام. سیاست تصاحب و

برخی دیگر با مدیریت ماهرانه بازارهای سرمایه داخلی هم‏‌افزایی ایجاد می‌کنند. برخی شرکت‌ها نام تجاری یا روابط مشتری مشترک در واحدهای مختلف کسب‌وکار و فروشگاه‌ها دارند. شرکت‌ها با تسهیم فرآیندها و خدمات بین واحدهای کسب‌وکار به اقتصاد مقیاس دست‌یافته و با یکپارچه‌سازی اثربخش واحدها در زنجیره ارزش به اقتصاد قلمرو دست می‌یابند. در نهایت، شرکت‌ها با تسهیم و توسعه سرمایه انسانی، اطلاعاتی و سازمانی در واحدهای مختلف هم‌افزایی ایجاد می‌کنند. مدیران شرکت باید هم‌افزایی‌های مورد انتظار را مشخص کرده و سیستم مدیریت مناسبی را برای اعلان و انجام آن پیاده کنند.

هم‌افزایی‌های مالی: مدل شرکت‌های هلدینگ

تمام شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از مدیریت مالی و تخصیص منابع متمرکز هم‌افزایی ایجاد کنند. اما شرکت‌های هلدینگ - مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار با عملکرد و موجودیت مستقل - مثال بهتری هستند. این شرکت‌ها با شایستگی‌ها و عملکرد مالی به هم‌افزایی دست می‌یابند. شرکت‌های هلدینگ به طور معمول واحدهایی در مناطق مختلف جغرافیایی، در صنایع مختلف و با مشتریانی متفاوت و فناوری‌هایی متنوع دارند که هر کدام استراتژی‌های خاص خود را دارند. چنین وضعیتی در بخش دولتی نیز وجود دارد. واحدهای دولتی مجموعه‌هایی مستقل هستند که کارهایشان هم‌پوشانی اندکی باهم دارند. به عنوان مثال، بخش حمل و نقل ایالات متحده به عنوان مثال، شامل سیزده آژانس مستقل است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: اداره هواپیمایی اداره بزرگراه‌ها،‏ انجمن ترانزیت، اداره حمل ایمن موتوری،‏ اداره راه آهن، اداره دریایی، اداره ملی حمل و نقل ایمن بزرگراه‌ها. هرکدام از این سازمان‌ها (هواپیمایی، راه آهن، ترانزیت، کشتیرانی و اتومبیلرانی) مأموریت و استراتژی خاص خود را دارند.

پیش‌تر استراتژی ادغام شرکت‌ها در دهه ۱۹۶۰ را شرح دادیم؛ مجموعه‌ای از شرکت‌ها با قابلیت‌ها، تکنولوژی‌ها و مشتریان مشترک در یک ساختار سازمانی قرار می‌گرفتند. این ادغام‌ها هدفی دوگانه داشتند: دستیابی به صنایع جدیدی که در آن رشد بیشتر و رقابت کمتری نسبت به کسب وکار فعلی وجود داشته باشد و دستیابی

به استراتژی کاهش ریسک سازمان با پورتفویی از شرکت ها با فعالیت های غیرمشابه. هر چند برخی کسب و کارها فرصت‌های رشد بالاتری نسبت به بقیه دارند، اما سهامداران آن‌ها این پتانسیل را درک کرده و این امر به رشد قیمت سهام آن‌ها منجر می‌شود. بنابراین شرکت‌های مادر باید بهای قابل توجهی  برای چنین شرکت‌هایی بپردازند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۳۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهرابرت کاپلان
نویسنده دومدیوید نورتون
مترجم بابک زنده دل
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۶/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۳۴ کیلوبایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

استفاده از این نسخه الکترونیکی تجربه خوبی نبود. تمامی تصاویر که بسیار مهم هم هستند بسیار ریزند امکان بزرگنمایی برای تصاویر وجود ندارد و با اسکرین شات هم کیفیت آنقدر پایین می آید که قابل خواندن نیست. در گذر از هر صفحه به صفحه بعدی هم بخشی از متن حذف می شود.

5

کتاب همسویی استراتژیک مرجع خوبیه برای برنامه ریزی راهبردی سازمانها برای اینکه بتونن مزیت رقابتی خودشون رو ارتقا بدن

4

کتاب ارزشمندی در زمینه استراتژی می باشد

5

استراتژیست ها به جهنم نمی روند

5

کتاب جالبی و کاربردی است

5

بسیار عالی است

4.4
(18)
53,000
٪40
31,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همسویی استراتژیک
٪40
همسویی استراتژیک
ایجاد هم افزایی با کارت امتیازی متوازن
انتشارات آریانا قلم
4.4
(18)
53,000
٪40
31,800
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.