0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کنستانسیا

معرفی، خرید و دانلود کتاب کنستانسیا

درباره کنستانسیا
کتاب «کنستانسیا» نوشته کارلوس فوئنتس (۱۹۲۸-۲۰۱۲)، نویسنده مکزیکی و یکی از مشهورترین نویسندگان اسپانیایی زبان است. این کتاب مثل بسیاری دیگر از آثار فوئنتس، کتابی سخت‌خوان به نظر می‌رسد، اما در عین حال فضای خلق شده توسط او می‌تواند به خوبی مخاطبان را با خود درگیر کند. در این کتاب دکتر ویتبی هال، پزشک چیره‌دست امریکایی، به‌همراه همسر اندلسی خود، کنستانسیا در همسایگی موسیو پلوتنیکوف، بازیگر سالخورده‌ی روس، زندگی می‌کنند. دکتر ویتبی هال راوی داستان است و همان اول به خواننده اطلاع می‌دهد که با موسیو پلوتنیکوف در روز مرگش ملاقات کرده است؛ مرگی که اثری مخرب بر کنستانسیا می گذارد و دکتر به رابطه‌ی زنش و مرد روس مشکوک می‌شود. فوئنتس در این اثر، همچون دیگر آثارش، مرزی بین واقعیت و خیال قائل نیست. کنستانسیا قصه‌ای بلند از مجموعه‌داستانی است که فوئنتس در سال ۱۹۹۰ منتشر کرد و در آن به شیوه‌ی گذشته‌اش در داستان‌نویسی بازگشت. داستان فضای اختناق قرن بیستم را نشان می‌دهد و به مهاجرت و پناهندگی، که یکی از موضوعات چالش‌برانگیز انسان امروز است، نگاهی هستی‌شناختی دارد. در بخشی از کتاب «کنستانسیا» می‌خوانیم: «دختری میان آفتابگردان های پژمرده در انتهای تابستان دراز کشیده و نسیم گیسوی سیاهش را به هم می ریزد و صدای پدر، عاشق، شوهر، پسر به او می گوید اینجا بمان، از نو زاده شو، ما را بگذار تا بمیریم اما تو باید زنده بمانی کنستانسیا... به نام ما زنده بمانی، مگذار قهر و غلبه تاریخ نابودت کند... ما را با خاطره‌ات حفظ کن... ما را با چشمانت مهر کن...».

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
659.۸۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
134 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۸:۰۰
نویسندهکارلوس فوئنتس
مترجمعبدالله کوثری
ناشرنشر ماهی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Constancia and Other Stories
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۶/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
16,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۵۹.۸۱ کیلوبایت
۱۳۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
19 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این اولین کتابی بود که از کارلوس فوئنتس می‌خوندم، همین‌طور اولین کتاب با ترجمه‌ی آقای کوثری. در خوندن کتابی که اسم آقای کوثری به‌عنوان مترجم روی جلدش اومده حتی ثانیه‌ای نباید تردید کنید! ترجمه‌ی ایشون بسیار فصیح، روان و گیراست. شما به هیچ وجه برای درک جملات و مفهوم اون‌ها دچار مشکل نمی‌شید و به‌راحتی با ترجمه و داستان پیش می‌رید. و اما خود کتاب، موضوع جذاب و روند پرکششی داره، نقطه‌ی عطف غافلگیرکننده و توصیف‌های ملموسی داره و خواننده رو تا انتها همراهِ خودش نگه می‌داره.

3

شروع خوب و گیراست ولی کم‌کم داستان از نفس میوفته. میانه‌ی داستان هیچ رغبتی برای ادامه نداشتم. که گفتار درونی راوی با خودش کار رو کندتر هم کرده بود. از فصل ۱۴ دوباره موتور داستان شروع میشه. مضمون داستان هجرت و غربت و آدمهاییست که از وطن دور افتادن

3

سبک داستان: رئالیسم جادویی رده سنی: بزرگسالان ترجمه: خوب امتیاز: ۶ از ۱۰ درباره: داستان بسیار خوب شروع میشه اما هر چقدر جلو میره خسته کننده تر میشه تا جایی که اواخر داستان آرزو میکردم زودتر تمام بشه.

4

کتاب بسیار روان و مختصر و در عین حال تاثیرگذاره. کتاب نقطه ی عطف جالبی داره و یهو متعجب میشید. در کل تجربه ی خوبی بود خوندنش

5

احساس میکنم برام سنگین بود چون اصلا باهاش ارتباط برقرار نکردم

1

متأسفانه جذبش نشدم ترجمه عالی

5

کتاب خوب و فابل تاملی است باید عمیق شوی تا معنی تک تک کلمات را بفهمی

4.1
(22)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کنستانسیا
کنستانسیا
کارلوس فوئنتس
نشر ماهی
4.1
(22)
40,000
تومان