0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بیاموزیم چگونه نه بگوییم

معرفی، خرید و دانلود کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم

آری گفتن، رفتاری که به غلط عادت شده
درباره بیاموزیم چگونه نه بگوییم

 زمانی که اصرار دارید تا به خواسته‌های همه بله بگویید چون این کار را خوشحال کردن دیگران میدانید و تصور می‌کنید عنوان شخص خوب به شما تعلق می‌گیرد باید گفت که همیشه بله گفتن باعث حس خوب و اعتماد به نفس در شما نمی‌شود. در واقع با این کار روز به روز به خودتان بیشتر آسیب می‌زنید. بسیاری از افراد معتقدند که موقعیت‌هایی که به دست آوردند نتیجه‌ی بله گفتن آن‌ها به بسیاری از چیزهاست؛ اما حقیقت زندگی این است که اگر بدانیم در چه مواقعی باید به جای بله گفتن اجباری نه بگوییم با این کار روابط خودمان را در اصل بهبود داده‌ایم. این گونه دیگران می‌دانند که باید به مواضع شما احترام بگذارند. نه گفتن به شما احساس راحتی می‌دهد تا بتوانید حرف خود را بدون تعارف به دیگران بزنید. بیاموزیم چگونه نه بگوییم کتابی است که نه گفتن را به ما یاد می‌دهد.

درباره کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم

کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم نوشته‌ی مارتیزا منرسا در دسته کتاب‌های روانشناسی موفقیت با موضوع کنترل خود، تحول و چگونه نه گفتن است. این کتاب در 10 فصل با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی از سوی انتشارات پوینده راهی بازار نشر شده است. نویسنده در این کتاب سعی کرده به مخاطبان خود راهکارها و مثال‌های کاربردی ارائه دهد تا به آن‌ها بیاموزد که چطور با قاطعیت در بعضی موقعیت‌ها «نه» بگویند. در ابتدا توضیحی در این خصوص داده می‌شود که چرا بسیاری از افراد نمی‌توانند نه گویند و دلیل این موضوع چیست. سپس چگونگی نه گفتن موثر به افراد مختلف مثل خانواده، دوستان و همکاران شرح داده می‌شود. یکی از نکات مهمی که در این کتاب نویسنده مطرح کرده مضرات و آسیب‌هایی است که به افراد ناتوان در نه گفتن وارد می‌شود.

این کتاب در مصاحبه‌های مختلف با والدین، ​​مربیان، روانشناسان و افراد عادی، جهان‌بینی کاملی را ارائه می‌دهد که به هر فرد کمک می‌کند تا در مورد شخصیت خود بیشتر بداند. این شناخت باعث می‌شود تا یاد بگیریم که نباید به‌طور مداوم به خواسته‌های همه علی‌رغم میل باطنی‌مان بله بگوییم. در نهایت در این کتاب خواهید آموخت که معنی تسلیم چیست و نتایج روانی حاصل از تصمیم‌گیری‌های اشتباه چیست.

مروری بر فصل‌های کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم

فصل یک: چرا وقتی می‌خواهید نه بگویید، جواب آری می‌دهید

فصل دو: حق دارید جواب نه بدهید

فصل سه: جواب آری می‌دهید زیرا این گونه تربیت شده‌اید

فصل چهار: اما اگر جواب نه بدهم کسی مرا دوست نخواهد داشت

فصل پنج: نه گفتن به دوستان

فصل شش: نه گفتن به افراد خانواده

فصل هفت: نه گفتن در محیط کار

فصل هشت: گفتن آری به دلایل اشتباه

فصل نه: ایجاد مرزهای سالم

فصل ده: شمای با قاطعیت

فصل یازده: در مواقعی که باید جواب آری بدهید

فصل دوازده: وقتی نه معنای نه می‌دهد

چرا باید کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم را خواند

کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم کتابی روانشناسی با موضوع موفقیت است که با ترجمه‌ی روان به فارسی می‌تواند شما را در روابط، کار و زندگی موفق کند. اگر احساس می‌کنید توانایی نه گفتن در هیچ موقعیتی را ندارید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

  • کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.
  • کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 206 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.
  • کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع کنترل خود است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی نه گفتن زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم می‌خوانیم

چه عاملی سبب می‌شود که بیش از اندازه جواب آری بدهید؟ بسیاری از اشخاص می‌گویند من یک سرویس دهنده‌ام و نمی‌دانم چگونه جواب نه بدهم. بعضی دیگر می‌گویند جواب نه دادن بسیار مشکل است بخصوص اگر از شما انتظار داشته باشند جواب آری بدهید؛ و بالاخره به این گفته بعضی از اشخاص می‌رسیم که من به آری گفتن عادت کرده‌ام و حالا نمی‌دانم چگونه جواب نه بدهم. به این جواب‌ها نظر دقیق‌تری بکنید. جای انگیزه آری گفتن را با انگیزه نه گفتن عوض کنید.

به طور مثال به گفته من یک سرویس دهنده‌ام و نمی‌دانم چگونه نه بگویم، توجه کنید. این عبارت را با عبارت تاکنون سرویس فراوان داده‌ام؛ حالا زمان آن فرا رسیده که به خود فرصت استراحتى بدهم عرض کنید. به جای اینکه برای دادن جواب نه احساس ناتوانی بکنید، به خود قدرت بدهید و بگویید من شایسته آن هستم که... این بار وقتی عبارتی می‌شنوید که از شما جواب آری می‌خواهند، به آن‌ها جواب نه بدهید تا به کار دیگری که باید انجام بدهید بپردازید. اگر دلیلتان برای آری گفتن صرفا آن است که برایتان نه گفتن دشوار است، به ویژه هنگامی که از شما انتظار دارند جواب آری بدهید، این چنین پاسخ بدهید من همیشه مجبور نیستم جواب آری بدهم، حتی اگر از من انتظار دارند جواب آری بدهم. من تنها کسی هستم که می‌دانم باید جواب آری بدهم یا نه. بدون توجه به اینکه در گذشته چند بار به درخواستی پاسخ آری داده‌اید، همیشه می‌توانید پاسخ آری خود را به پاسخ نه تبدیل کنید. دلیلش هرچه باشد به خودتان مربوط است و منابع بیرونی نباید درباره‌اش اظهارنظر کنند؛ فقط شما هستید که می‌توانید درباره اقدامات خود تصمیم بگیرید، زیرا فقط شما مسئول نتیجه انتخابتان هستید.

تغییر دادن عبارت من آن چنان به دادن جواب آری عادت کرده‌ام که نمی‌دانم چگونه جواب نه بدهم، به عبارت آن چنان به دادن جواب آری عادت کرده‌ام که حالا باید مدتی به خودم جواب آری بدهم، نباید آن‌قدرها مشکل باشد. چرا باید جواب آری دادن به خودتان آن قدرها مشکل باشد. باید خودتان را مقدم بر دیگران محسوب کنید و بیشتر به نیازهای خودتان توجه کنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بیاموزیم چگونه نه بگوییم اثر مارتیزا منرسا بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید. 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
206 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۲:۰۰
نویسندهمارتیزا منرسا
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات پوینده
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Lerrning how to say no when you usually say
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۶/۰۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
9,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۹ مگابایت
۲۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

به نظر من به جای ۲۰۶ صفحه میتوانست در ۵۰ صفحه تمام و کمال نگارش شود.تکرار در مطالب موجب ازار ذهنی خواننده میشود. راهکارها خوب.

5

ناتوانی در نه گفتن واقعا مشکلی اساسی در زندگی امروز بسیاری از ما می باشد. من با وجود این که هنوز در صفحات اولیه ی کتاب هستم ولی خیلی رویم تاثیر گذاشت و من را به اندیشیدن درباره ی تجربیاتم از نه گفتن واداشت.

4

برای من خوندنش خیلی مفید بود و همونطور که فکر می‌کردم، بهش نیاز داشتم. اگر بخوام نکته‌بین باشم، کمی مطالب تکرار شده بود اما به‌عنوان یک محتوای آموزشی، بیان چندباره‌ی مطالب خیلی هم خوبه. ممنون از فیدیبو

4

کتاب خوب و ارزنده ای هست... ارزش خواندن دارد... اما میتوانست مطالب را مختصر و مفید بیان کند.

5

خیلی کتاب خوبیه هر آدمی باید این کتاب رو حداقل بخونه

4

بد نبود.تا حدی کاربردی بود

5

عالیه حتما بخونیددددددد ?

5

خیلی خوبه.حتما بخونید.

5

خیلی عالی

1

عالی هست

4.2
(18)
5,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بیاموزیم چگونه نه بگوییم
بیاموزیم چگونه نه بگوییم
آری گفتن، رفتاری که به غلط عادت شده
انتشارات پوینده
4.2
(18)
5,400
تومان