0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غلو

معرفی، خرید و دانلود کتاب غلو

درآمدی بر افکار و عقاید غالیان در دین
درباره غلو
غلوّ در جوامع انسانی يكی از بيماری‌های فكری است كه انسان را به انحطاط می‌كشاند و جلوی رشد و ترقّی را می‌گيرد. همه اقسام غلوّ زيان‌آور و خطرآفرينند، غلوّ درباره پيشوا و مراد و قطب، غلوّ درباره پيغمبر و امام و اعتقاد به خدائی‌شان، غلوّ درباره حضرت علی و گفتن اين جمله صغير اصفهانی در مذهب عارفان آگاه اللّه‌ علی، علی است اللّه‌ اعتقاد به اينكه علم امام غيرمتناهی است، اعتقاد به اينكه امام علم حضوری به همه امور غيبی و مافی‌الضّمير مردم دارد و به علم حضوری می‌داند فلان كس مشغول دزدی است و فلان كس مشغول زناست و فلان كس مشغول قتل يك انسان مظلوم است و علم حضوری دارد كه فلان غذا مسموم است و آن را می‌خورد، و اين‌كه در روايات آمده است: پنج چيزی كه در آخر سوره لقمان است علم آنها مختصّ به خداست و جز خدا كسی آنها را نمی‌داند صحيح نيست و امام آنها را به علم حضوری می‌داند، اعتقاد به اينكه امام قبل از آنكه به امامت برسد بايد همه حقايق را بداند و به همه امور غيبی به علم حضوری احاطه داشته باشد، اعتقاد به اينكه همانطور كه ماشاءَاللّه‌ُ كانَ ماشاءَالْاِمامُ كانَ و هيچ فرقی بين خدا و امام در اين جهت نيست، اعتقاد به اينكه عيسی و مادرش مريم معبود انسان‌ها هستند. همه اموری كه ذكر شد از اعتقادات جمعی از ايرانيان و بعضی از عُلماست. كتاب حاضر به اين منظور نوشته شده است كه ثابت كند اين‌گونه اعتقادات مخالف عقل و مخالف اسلام است و كسانی كه اين‌گونه اعتقادات را دارند بايد از اين راه بازگردند و به آنچه مقتضای عقل و اسلام است معتقد شوند. اميد است اين كتاب چنين اثری داشته باشد كه اگر چنين باشد ما به هدف خود رسيده‌ايم
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۵ مگابایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسنده نعمت الله صالحی نجف آبادی
ناشرانتشارات کویر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۵/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
27,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۵ مگابایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار جالبی بود واقعا از خواندنش لذت بردم. انچه در کتاب به ان پرداخته شده بود: بررسی برخی احادیث ونقل قولهای غلو و یا جعل شده از ائمه اطهار به شکلی دقیق و بحث پیرامون علل پیدایش غلو در احادیث بود ، دریک مثلث شوم از سه جهت: ۱-غلو در روایات به دلیل دشمنی با ائمه،۲- جعل به دلیل عشرت طلبی وایجاد توجیه شرعی و مباح جلوه دادن گناهان ۳-غلو به دلیل حب وعلاقه زیاد به ائمه .مثال برای احادیث غلوشده و از طرفی تحلیل واثبات جعل انها بسیار جالب بودند.مثل کشتی گرفتن حضرت علی (ع) با شیطان، غلو در تعداد شاگردان امام صادق (ع) ،غلو در فضیلت تلاوت قران،تصویر عایشه بر پارچه بهشتی،معاویه درباغی زیر عرش و مثالهای جالب بسیاری از این دست. دین اسلام نیز یکی از برنامه های اصلیش مبارزه با غلو دینی وکوشش در راه ارشاد افراد غالیست کما اینکه این مطلب نیز درقران درباره غلو مسیحیان درباره حضرت مسیح ومادرش نیز بارها اورده شده است.

5

نویسنده از پیشگامان معاصر در مبارزه با غلو میباشد. کتاب شهید جاوید ایشان در پیش از انقلاب تلقی غیر مرسومی را درباره قیام امام حسین نسبت به روحانیون سنتی ارایه داد. روحانیونی که برای اطلاع داشتن از غیب امام حسین محدوده ای بسیار وسیع لحاظ کرده بودند و الگو بودن را عملا ناممکن میکردند.

5

کتاب خوبی . کتابهای نویسنده پر محتوا است و ارزش مطالعه را دارد توصیه می کنم

4

کتاب جالبی بود و بسیار راه گشا

3

کتاب خیلی جالبی بود

5

آیا کتاب خوبیه؟

5

عالیست

4.3
(15)
16,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غلو
غلو
درآمدی بر افکار و عقاید غالیان در دین
انتشارات کویر
4.3
(15)
16,200
تومان