0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رمان غرور و تعصب

معرفی، خرید و دانلود کتاب رمان غرور و تعصب

نویسنده:
جین آستین
ناشر:
نشر نی
درباره رمان غرور و تعصب

داستان کتاب غرور و تعصب

غرور و تعصب، اثر جاودانه‌ی جین آستن، داستانی عاشقانه و اجتماعی را در خلال زندگی پنج خواهر بنِت در انگلستانِ قرن نوزدهم روایت می‌کند. الیزابت، دومین خواهر از این خانواده، شخصیت محوری داستان، زنی باهوش، مستقل و شوخ‌طبع است که با تعصبات طبقاتی و قضاوت‌های زودهنگام جامعه به چالش کشیده می‌شود.

در ابتدای داستان، آقای بینگلی، ثروتمندترین مرد محل، به همراه دوست مغرور خود، آقای دارسی، به شهر محل زندگی خانواده‌ی بنِت می‌آیند. آقای بینگلی به جین، خواهر بزرگ‌تر الیزابت، علاقمند می‌شود، اما دارسی با غرور و تکبر خود، الیزابت را زنی دون‌پایه می‌داند و نسبت به او بی‌اعتنایی می‌کند.

سوءتفاهم‌ها و برخوردهای اولیه، زمینه‌ساز تنش و کینه‌ای بین الیزابت و دارسی می‌شود. اما با گذر زمان و رخدادهای مختلف، هر دو از پیش‌داوری‌های خود دست کشیده و به تدریج شیفته‌ی یکدیگر می‌شوند.

در این میان، ماجراهای عاشقانه‌ی خواهران دیگر الیزابت نیز روایت می‌شود. جین و بینگلی با وجود عشق و علاقه‌ای که به یکدیگر دارند، به دلیل سوءتفاهم و دخالت اطرافیان از هم دور می‌شوند. مری، خواهر سوم، با ثروتمندی متکبر و بی‌ادب ازدواج می‌کند و در نهایت، لیدیا، خواهر کوچک‌تر، با فرار از خانه و ازدواج شتاب‌زده با مردی بی‌قید و بند، آبروی خانواده را به خطر می‌اندازد.

در خلال این رویدادها، الیزابت و دارسی با درک متقابل از یکدیگر و پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات، به عمق عشق خود پی برده و در نهایت به وصال می‌رسند.


موضوع کتاب غرور و تعصب

غرور و تعصب، فراتر از یک داستان عاشقانه‌ی ساده، به واکاوی مفاهیمی عمیق مانند غرور، تعصب، طبقه اجتماعی، ازدواج، عشق و مادی‌گرایی می‌پردازد.

جین آستن با ظرافت و طنز خاص خود، تصویری دقیق از جامعه‌ی انگلستان در آن دوران را به تصویر می‌کشد و نقدی صریح بر رسوم و قضاوت‌های طبقاتی حاکم بر آن زمان ارائه می‌دهد.

غرور و تعصب، به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات کلاسیک، درسی مهم درباره‌ی قضاوت‌های زودهنگام، اهمیت درک متقابل و قدرت عشق واقعی به خواننده می‌دهد.

نویسنده کتاب غرور و تعصب

جین آستن (1775-1817)، رمان‌نویس مشهور انگلیسی، در دوره‌ای زندگی می‌کرد که زنان به ندرت فرصت نوشتن و انتشار آثار خود را داشتند. با وجود این محدودیت‌ها، آستن با استعداد و پشتکار خود، به یکی از برجسته‌ترین چهره‌های ادبیات جهان تبدیل شد.

آثار او به دلیل روایت‌های ظریف، شخصیت‌های پرداخته‌شده، طنز هوشمندانه و نگرش عمیق به مسائل اجتماعی، مورد تحسین منتقدان و خوانندگان در سراسر جهان قرار گرفته است.

غرور و تعصب، مشهورترین رمان جین آستن، به عنوان یکی از برترین آثار ادبیات کلاسیک شناخته می‌شود و بارها به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مورد اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی قرار گرفته است.

تاثیر غرور و تعصب

غرور و تعصب، نه تنها در زمان انتشار خود، بلکه تا به امروز، بر ادبیات، سینما و تئاتر تاثیر بسزایی گذاشته است.

شخصیت‌های الیزابت و دارسی به عنوان نمونه‌ای از عاشقانِ آرمانی در ادبیات شناخته می‌شوند و داستان عاشقانه‌ی آن‌ها الهام‌بخش بسیاری از آثار دیگر بوده است.

علاوه بر این، نقد اجتماعی ظریف جین آستن در این رمان، همچنان در دنیای امروز relevant باقی مانده و به خوانندگان در درک بهتر مسائل طبقاتی، جنسیتی و اجتماعی کمک می‌کند.

غرور و تعصب، بدون شک، یکی از ارزشمندترین گنجینه‌های ادبیات جهان است که خواندن آن برای هر فردی که به داستان‌های عاشقانه علاقه‌مند است جذاب خواهد بود.


برای خرید کتاب غرور و تعصب می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن فیدیبو اقدام کنید و قیمت کتاب غرور و تعصب نشر نی 157000 تومان است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
449 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۵۸:۰۰
نویسندهجین آستین
مترجمرضا رضایی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
pride and prejudice
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۴/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۵۶ مگابایت
۴۴۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 351 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (5)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
8 ٪
140 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

وقتی می نویسین نمونه کتاب، لطفا چند صفحه از داستان رو قرار بدید نه سخن مترجم و پیشگفتار.این چندمین کتابیه که نمونه ش رو دانلود می کنم و می بینم فقط پیش گفتاره!

2

یکی از سوالایی که دوست دارم وابشو بدونم اینه که این نویسنده چجور مشهور شده واقعاا؟؟؟ و چجور این شهرت مونده باهاش ؟؟؟این کتاب و کتابهای دیگر این نویسنده رو میشه توی فهرست خاله زنک ترین داستان ها قرار داد.تنها نکته ی مثبت کتاب به نظرم شخصیت پردازیاش بود.اگر فقط یک کتاب از این نویسنده بخونید شاید قابل قبول به نظر برسه براتون ولی مساله ای که وجود داره اینه که تمام داستان های این نویسنده یه خط رو دنبال می کنن.منتها شخصیت ها عوض میشن.همیشه یکی از شخصیت اصلی مرد یا زن قصه ثروتمنده و خوش اخلاق و ایده آل و اون یکی یه آدم معمولی و همیشه هم این دو تا آدم بدون اینکه خیلی دیالوگ داشته باشن و از خلال اتفاقات مسخره ای مثل رقص های تکراری و بدون شناخت طولانی مدت به هم علاقه مند میشن و این قابل باور نیست اصلا. و وحشتناک ترین نکته اینجاست که به عنوان یه نویسنده ی داستان های عاشقانه باید نبوغ خاصی در نوشتن گفت و گوهای عاشقانه داشته باشه(لااقل به نظر من) و این فاجعه بار ترین کمبود داستانه.اونجا که شم به اوج ماجرای داستان میرسید و به بی مزه ترین و بی دیالوگ ترین شکل ممکن دو شخصیت به هم می رسن...

3

کتاب درباره یک خانواده ۷ نفری با ۵ تا دختر هست و موضوع ازدواج این دخترها به لحاظ آشنایی با سبک زندگی و سطح فرهنگ مردم انگلستان، درک و فهمشون از ازدواج، حقوق زنان، نحوه معاشرت آدمها با هم و... خیلی جالب بود یکی از نکات خیلی جالبش برای من این بود که مردی که از دنیا میره، اگر پسر نداشته باشه، تمام اموالش ارث میرسه به برادرزاده اش چون پسره، و همسر و ۵ تا دختر مجرد خودش تمام دارایی شون رو از دست میدن!!! اسلام واقعا چند صد سال از مدعیان حقوق زنان جلو هست و ما قدر نمی دونیم...؟ نثر کتاب در حد انتظارم نبود و داستان هم چندان اتفاقی نداشت حداقل تا یک سوم پایانی نویسنده تمرکزش بیشتر روی تحلیل شخصیت ها و خصوصیات اخلاقی شون هست همراه با فیلمش دیدم تا تونستم ارتباط بهتری با کتاب بگیرم صبور بودم که تمومش کردم

5

به نظر من و احتمالا بسیاری از نویسندگان ماهر،این داستان بسیار عالی بود.نمیشه گفت که دیالوگ های خاله زنکی یا حرف های بی مفهوم داره چون همه این تواصیف جین آستین به سال های دوری برمیگرده که در اون زمان بسیار عالی بودند و البته شکی نیست که هنوز هم هستن.دلیل شهرت این نویسنده ماهر رو میشه با این موضوع که اون میتونه به سادگی احساس خواننده ی رمان رو در یک لحظه تغییر بده سنجید.من عاشق همه داستان های کلاسیک هستم و همیشه توی نوشته هام ازشون الهام میگیرم

5

برای من کتاب جذابی بود مخصوصا که خیلی سال پیش فیلمشو دیده بودم و بعضی صحنه هاش تو ذهنم بود. ترجمه هم خیلی خوب بود.دوستانی که میگن خاله زنکه و همش به شوهر دادن دخترا توجه میشه خب تاریخ و فرهنگ انگلستان در اون زمان این بوده . و این که دو شخصیت اصلی داستان بدون توجه به این فرهنگ و با عشق ازدواج کردن . این ایراد به نویسنده یا داستان تلقی نمیشه . د رکل بعد از خوندن داستان خیلی حس خوبی داشتم.

2

با خواندن چند صفحه ی ابتدایی داستان ،به راحتی میشد آخز آنرا حدس زد . زبان داستان از لحاظ ادبیت ، زبانی اعجاب انگیز و عجیب غریبی نبود ؛ کاملا عادی . پردازش شخصیت ها مبنی بر ویژگی های منحصر به فرد هر کدام که قابل انتظار هم بود ، به درستی صورت گرفته بود ولی شخصیت پردازی هم ممتاز نبود . درباره ی محتوای داستان هم که احساس نمیکنم چیزی جز این فرایند همیشگی برخی از از داستان های اروپایی چیزی نصیبم شد ؛ یک عاشقانه ی کاملا سطحی . در کل انتظار بالای من از داستان باعث نگاهی بدین سان شد و شاید باید اول داستان را خواند بعد نظرات را .

5

کتاب خوب و سرگرم کنتده ییه منکه باهاش کلی خاطره نوجوونی دارم،لطفا یکی از این اقای دارسی واقعیشو بمن بدین????????????

5

اولین بار اول راهنمایی بودم خوندنش . بعدش بارها بارها این کتاب رو خوندم فارس و انگلیسی. میدونم اقایون خیلی طرفدارش نیستن و این مختص کشور ما هم نیست . سریال بی بی سی از روش ساخته هم جالبه . قسمتی که الیزابت جواب رد به دارسی مغرور ثروتمند میده ور حالیکه اون انتظار داره الیزابت ارزوی ازدواج با اون رو داشته باشه خیلی زیباست. این کتاب به دختر ها مزگه تو ازدواج قدر خودشون رو بدونن و خودشون رو به پول نفروشن . دخترم بزرگ بشه حتما ازش میخوام این کتاب و گتسبی بزرگ رو بخونه

4

خیلی نظرات و نقد های متفاوتی گزاشته بودید. اینکه میگین داستان های خاله زنکی مینوشته دقیقا مثل این میمونه که بگین نیوتون هم چیزی کشف نکرده و هممون میدونتستیم.چرا؟ چون ما تو این دوران، تو این برهه زمانی از پیشرفت و دانش زندگی میکنیم. الان خیلیا میتونن از مونالیزا کپی بکشن و دقیقا مثل خودش باشه و این فقط یک کپیه. اما در اون زمان هم ایا همچین چیزی اتفاق می‌افتاد؟ خیر این اثر هم در دوران خودش یکی از بهترینها بود که ما الان اون رو از اون زمان شناختیم و به چشم یک شاهکار به اون نگاه میکنیم.

5

نسخه چاپی این کتاب رو با همین مترجم خوندم .ترجمه خیلی روان و عالی هست . اسم این کتاب غرور و پیش داوری هست که چون ترجمه های قبلی غرور و تعصب ترجمه کردن و به این اسم معروف شده این مترجم هم اینجور ترجمه کرده . داستان قشنگیه و قضاوتی که از افراد و شخصیت های داستان پیدا میکنید تغییر میکنه و همین ویژگی جذابش کرده ...در واقع حکایت پیش داوری ها و قضاوت های نادرست ما از آدم هاست که بعدا همون آدم ها میشن بهترین دوست و رفیقمون ....

نمایش 130 نقد دیگر
4.2
(360)
خوش‌خوان 🪶 (5)
157,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
غرور و تعصب
غرور و تعصب
جین آستین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رمان غرور و تعصب
رمان غرور و تعصب
جین آستین
نشر نی
4.2
(360)
خوش‌خوان 🪶 (5)
157,000
تومان