0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گروتسک

معرفی، خرید و دانلود کتاب گروتسک

مجموعه مکتب‌ های ادبی و هنری
نویسنده:
فیلیپ تامسن
درباره گروتسک

مجموعه‌ی مکتب‌ها، سبک‌ها و اصطلاح‌های ادبی و هنری که این کتاب یکی از آن‌هاست دربرگیرنده‌ی حدود سی کتاب مستقل از هم است که از میان کتاب‌های مجموعه‌ی The Critical Idiom برگزیده شده‌اند. این کتـاب‌ها بـه مقوله‌های گوناگونـی می‌پردازند: برخـی به نهضـت‌ها و جنبش‌ها و مکتب‌های ادبی، برخی به انواع ادبی و برخی به ویژگی‌های سبکی و مانند این‌ها.

در اعصار گذشته، گروتسک را صرفاً اصل ناهماهنگی افسارگسیخته می‌دانستند، یا در زمره‌ی انواع فرودست‌تر کمیک قرارش می‌دادند، اما حال آن را در اساس تلاقی ضدین و به همین دلیل بیان ِدرخورِ پیچیدگی هستی می‌دانند.

گروتسک به دلیل تأثیر ویژه‌اش، ضربه‌ی ناگهانی که وارد می‌کند، غالباً به صورت سلاحی تهاجمی به کار گرفته می‌شود. از این تأثیر می‌توان برای گیج کردن خواننده، میخکوب کردن او هم استفاده کرد. با تکانی او را از شیوه‌های معهودِ ادراکِ جهان بیرون کشاند و او را با چشم‌اندازی مواجه کرد که از ریشه متفاوت و آزاردهنده است. گروتسک را می‌توان در اصطلاح بیگانه‌سازی هم خلاصه کرد. چیزی که آشنا و مورد اعتماد است ناگهان بیگانه و آزاردهنده می‌شود. علتش عمدتاً همان تضاد بنیادین در گروتسـک است، با ویـژگی مشخصـه‌ی آن یعنـی درآمیختـن عنـاصر ناهمساز، تاباندن ناگهانی نوری غریب و آزاردهنده بر عناصر آشنای واقعیت.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
996.۰۰ بایت
تعداد صفحات
98 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۶:۰۰
نویسندهفیلیپ تامسن
مترجمفرزانه طاهری
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The grotesque
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۹۶.۰۰ بایت
۹۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه مکتب‌ های ادبی و هنری
شامل 22 عنوان کتاب
گروتسک
گروتسک
مجموعه مکتب‌ های ادبی و هنری
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
27,000
تومان