0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ستاره‌ باز

معرفی، خرید و دانلود کتاب ستاره‌ باز

نویسنده:
رومن گاری
درباره ستاره‌ باز

کتاب ستاره باز نوشته رومن گاری، نویسنده فرانسوی، اثری داستانی-سیاسی است که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد. این کتاب داستان زندگی خوزه آلمایو، دیکتاتور یکی از کشورهای آمریکای لاتین را روایت می‌کند.

کتاب دو بخش دارد. در اولی با عنوان ستاره باز، نویسنده به زندگی خوزه آلمایو از زمان کودکی وی تا زمان به قدرت رسیدنش می‌پردازد. آلمایو در خانواده‌ای فقیر سرخپوست در آمریکای لاتین به دنیا آمده و رشد یافته. او پس از مرگ پدرش، به عنوان یک بچه‌سرباز وارد ارتش می‌شود و در طول جنگ‌های داخلی، به سرعت پله‌های ترقی را طی می‌کند.

در بخش دوم کتاب با عنوان «ستاره خاموش» به دوران حکومت آلمایو می‌پردازد. آلمایو پس از به قدرت رسیدن، به یک دیکتاتوری مستبد تبدیل می‌شود. او با سرکوب مخالفان و اعمال سیاست‌های خشونت‌آمیز، حکومت خود را تثبیت می‌کند.

کتاب ستاره باز اثری مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات سیاسی است. این کتاب، با ارائه تصویری از یک دیکتاتور مستبد و سرکوبگر، به خواننده کمک می‌کند تا ماهیت و عواقب دیکتاتوری را درک کند.

گاری در این کتاب، نشان می‌دهد که دیکتاتوری، پدیده‌ای پیچیده و چند وجهی است. عوامل مختلفی می‌توانند باعث شکل‌گیری و تداوم دیکتاتوری شوند.

برای خواندن کتاب‌های داستان و رمان خارجی به فیدیبو سر بزنید.

آشنایی با رومن گاری نویسنده کتاب

رومن گاری ، با نام اصلی رومن کاتسِف نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، خلبان در جنگ جهانی دوم و دیپلمات فرانسوی بود. او در ۸ مه ۱۹۱۴ در شهر ویلنا (اکنون: ویلنیوس، واقع در لیتوانی) در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد.

گاری در سال ۱۹۲۷ همراه مادرش به نیس فرانسه رفت. او تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق به پایان رساند و سپس به‌عنوان خلبان به نیروی هوایی ارتش فرانسه ملحق شد. در جنگ جهانی دوم، گاری در نبرد فرانسه شرکت کرد و پس از سقوط فرانسه، به نیروی هوایی مقاومت فرانسه پیوست.

گاری پس از جنگ، به‌عنوان دیپلمات به کشورهای مختلف اعزام شد. او در سال ۱۹۵۶، با جین سیمون، بازیگر آمریکایی ازدواج کرد.

گاری در طول زندگی خود، آثار متعددی در زمینه‌های مختلف، از جمله رمان، فیلم‌نامه، داستان کوتاه، نمایشنامه و سفرنامه تألیف کرد. او در سال ۱۹۵۶ با رمان خداحافظ گری کوپر، جایزه گنکور را دریافت کرد. این رمان، داستان زندگی یک خلبان فرانسوی را روایت می‌کند که در جنگ جهانی دوم اسیر آلمانی‌ها می‌شود.

گاری در سال ۱۹۷۹، با رمان زندگی پیش رو، بار دیگر جایزه گنکور را دریافت کرد. این رمان، داستان زندگی یک کودک یتیم یهودی را روایت می‌کند که در لهستان اشغالی توسط آلمان نازی، برای بقا تلاش می‌کند.

گاری در ۲ دسامبر ۱۹۸۰، در پاریس خودکشی کرد. او در آخرین نامه خود به همسرش نوشت: «من دیگر نمی‌توانم مبارزه کنم.»

چرا باید کتاب ستاره باز را بخوانیم

کتاب «ستاره باز»، داستانی جذاب و پرکشش است. این کتاب با روایتی روان و گیرا، خواننده را با خود همراه می‌کند و او را در دنیای پرفراز و نشیب زندگی خوزه آلمایو غرق می‌کند.

کتاب «ستاره باز»، اثری مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات سیاسی است.

در بخشی از کتاب ستاره باز می‌خوانیم

خوشبختانه در طول پرواز اتفاق خاصی نیفتاده بود. دکتر هوروات که با کمی تشویش چشم انتظار این سفر بود ــ آخر اولین باری بود که با یک خط هوایی غیرآمریکایی سفر می‌کرد ــ بالاجبار اذعان کرد این مردم اگر فرصتش را داشته باشند، سریع یاد می‌گیرند. او همواره یکی از مدافعین پروپاقرص و پر سروصدای کمک اقتصادی و اخلاقی آمریکا به کشورهای در حال توسعه بود و حال که دیگر عمیقاً متقاعد شده بود همهٔ مخلوقات خداوند بالقوه برابرند، از فرود آرام، کیفیت سرویس و غذا و آداب‎دانی خلبان هواپیما که با انگلیسی عالی نقاط مهم روی زمین را به مسافران یادآور می‌شد و آن‌ها را با دقت از پیشرفت پرواز مطلع می‌کرد، خوشحال شده بود.

توقف پیش‌بینی‌نشده‌ای در فرودگاه کوچکی در شبه‌جزیرهٔ جنوبی داشتند و آن‌جا خانم خپل عجیبی سوار هواپیما شد که خطوط چهرهٔ مشخص سرخپوستی داشت و لباس ابریشمی قرمز گل‌دوزی شده‌ای به تن کرده بود. مهماندار نجواکنان و با احترام توضیح داد که او مادر ژنرال آلمایو است که برای دیدار پسرش معمولاً هر سال به پایتخت می‌رود و چون مسافران عموماً می‌دانستند که این خط هوایی متعلق به سینیور آلمایوست، توقف نامنتظره را با روی خوش پذیرفتند.

دکتر هوروات کنار مرد جوانی نشسته بود که چهره‌ای قهوه‌ای‌رنگ و حالتی کودکانه داشت و خیلی کم انگلیسی بلد بود. مرد جوان کت ابریشم آبی گران‌قیمتی به تن داشت که اِپُل‌های آن بیش از اندازه بزرگ بود. مبلغ انجیل سعی کرد اسپانیایی‌اش را با وی بیازماید. از قرار مرد جوان یک جور هنرمند و اهل هاوانا در کوبا بود. داشت به پایتخت می‌رفت تا آن‌جا در نمایشی شرکت کند. وقتی دکتر هوروات همدلانه سعی کرد از بغل‌دستی‌اش بپرسد که در چه زمینهٔ هنری تبحر دارد، مرد جوان ظاهراً هول شد و در پاسخ دکتر کلمه‌ای به انگلیسی گفت که در کمال شگفتی مانند «سوپر من» به گوش رسید. هرچند این پاسخ چندان روشنی‌بخش ضمیر مبلغ انجیل واقع نشد ولی برای پرهیز از درگیر شدن در مشکلات زبانی عمیق‌تر و احتمالاً بغرنج‌تر سری به علامت تأیید تکان داد و خوش‌رویانه لبخند زد و مرد جوان نیز در جواب وی یک دست دندان طلایی براق و تحسین‌برانگیز رو کرد.


پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب ستاره باز

اگر از خواندن کتاب ستاره باز لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید:

  1. مردی به نام اوه نوشته فردریک بکمن
  2. صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز
  3. عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهرومن گاری
مترجممهدی نسرین
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Mangeurs d’étoiles
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۷ کیلوبایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ستاره‌ باز
ستاره‌ باز
رومن گاری
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
45,000
تومان